Gå til innhold

Hvorfor må jeg dette? MÅ jeg?


Anbefalte innlegg

På'an igjen. Fem kilo opp og ned. Ti kilo. Verre enn noensinne; nå tror jeg hele 14 kilo må av. Orker ikke veie meg. Skal dette også nå være et prosjekt som krever kontroll, innsats og fokus? Jeg spør meg selv... Det er ubehagelig, tungt og deprimerende å være for tung og ikke føle seg fin. Samtidig, det er ikke lett å holde vekten nede så lenge det er en måte å kontrollere følelser på. Skriver ikke mer nå, ser heller om noen napper på. Vet ikke helt hva jeg trenger fra fellesskapet her, men jeg trenger ikke å overbevises og få råd! Trenger vel snarere å gjøre dette sammen med noen som forstår og kan dele noe av det som jeg såvidt har skrevet om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Ja, dette var mystisk Carls...

 

Det å gå ned i vekt er vel hva man gjør det til. Man kan jo se positivt på det - noe du gjør fordi du har LYST og fordi du vet du vil føle deg så mye BEDRE :-)

 

Men å gå ned 14 kg krever vilje og tro iallfall. Det koster å ofre litt.

 

Jeg skal ned 15 kg. Jeg ser for meg meg selv 15 kg lettere og bare gleder meg til jeg skal ha på meg fine sommerklær som har ligget i skapet lenge :-) Det gjør meg glad og optimistisk.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Jeg kjenner følelsen! De to siste årene har jeg ikke orket å slanke meg. Det har smøget seg på en og en kilo. Denne høsten har jeg også droppet trening fordi jeg har følt meg slapp, sliten, tykk, lite elegant osv.

 

Men nå er jeg klar!

 

Det er faktisk deilig å være i gang igjen. Det går kjempefint med hjelp av denne siden og jeg er i full gang med å trene igjen! Det gjør meg godt, og jeg merker det allerede på kroppen.

 

Denne gangen spiser jeg fornuftig, men har ingen forbud. Forbudene gjør meg sprø! Da sprekker jeg så det suser. Denne gangen skal jeg telle kalorier, trimme, registrere alt sammen med glede og iver. Har jeg lyst på noe en dag så spiser jeg det i moderat mengde og legger det inn i rapporten.

 

Håper entusiasmen din tar seg opp! Det verste er før man kommer i gang. Når man er i gang med gode rutiner så er det ikke så ille allikevel!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en ting som jeg tror er viktig er at du ikke hopper på en eller annen sultekur, uten egentlig å være motivert for det. Ender bare med at du gir opp, og blir enda mere frustrert.

 

Ta deg tid til å filosofere litt om hvorfor du ønsker å gå ned, og hvor mye du egentlig er villig til å ofre for det. Ikke begynn på noe, før du føler at du er klar for det. Orker du, er det jo også en fin opptrapping å legge inn litt mer hverdagsaktivitet. Gå trapper, ta en ekstra tur ut med søpla, lån bikkja til nabo'n og ta en lang søndagstur. Sånne ting.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...