Gå til innhold

Noen som har råd??


Gjest Lillevenn

Anbefalte innlegg

Gjest Lillevenn

Jepp, jeg merker forskjell.. Har en litt sånn følese at jeg holder inn magen, men gjør ikke det:) Og jeg merker at ting har blitt fastere! Fettet er ikke like "dissent" lenger.

Takk for råd og oppmuntring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er ok trening med aerobic osv?? Liker denne typen trening veldig godt:)

 

 

Hei

Ja aerobic er bra det. Det viktigste er at du finner noe som du liker å drive med, -som er "bryet verdt" i seg selv. Spør deg selv: Ville jeg drevet med dette hvis jeg ikke "måtte"for helsas skyld? Selv så prøvde jeg meg til og fra med jogging fordi man "burde" selv om jeg syntes det var gørr kjedelig....... - ingen suksess akkurat...... i tillegg til styrketrening som jeg nevnte i forrige innlegg. Stavgangen likte jeg godt også. Men til slutt fant jeg en treningsform som er blitt en lidenskap for meg, - en japansk kampsport som heter aikido. Det har jeg holdt på med i 3 år, og det er den lengste tiden jeg har holdt på med en treningsform. Forøvrig er det sikkert lurt med variasjon og prøve forskjellige ting til du finner noe du virkelig kan like og holde på med over tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Ja, vært stille her en stund.. Er ikke så mye jeg har lurt på:( Fremdeles ingen nedgang den uka her, men trente ganske hardt igår, og måtte drikke masse vann og spise en banan i natt, var veldig sent i seng. Så jeg tror jeg skal prøve meg på vekta igjen imorgen.

 

Har regna ut på formelen igjen, tatt utgangspunkt i ca 10 trimpoeng i uka, det jeg stort sett ligger på.. Da skal jeg spise mellom 1600-1900kcal.. Har egentlig spist det den siste uka så får se, 1900 virker veldig mye syntes jeg, så har vel egentlig stort sett ligget på 1600.

 

Men: var i butikken idag, fikk faktisk på meg en olabukse i str 38:) Litt artig, selvom str er ustabile greier.

 

En ting, når det gjelder alkohol, vet at det er mye kcal osv, men det stopper ikke opp slankeprossesen på noen måte? De dagene jeg evt skal ta noen øl regner jeg dette inn i dagsforbruket.

 

Fortsatt god helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad-bolla

.. ALKOHOL... jeg ville vel ikke regnet det INN i dagsbehovet.. hvis du skal ta NOEN øl en kveld.. jeg ville heller bare tatt de ølene i tillegg til vanlig dagsdose!! Det er ikke lurt å erstatte måltid med øl, sjokolade osv.. ikke sunt for sinnet rett og slett.. og ikke for kroppen heller, blir feil næringsfordeling...

 

Et annet råd.. kjøp karbonadedeig!! Da kan du spise taco med mye bedre tålmodighet, og bruk kesam i stedenfor rømme... mmmm mmmm :(

 

Du skrev også, Lillevenn, at "jeg har ikke fått noe nedgang på vekta enda denne uka".. betyr det at du veier deg hver dag?? Ikke gjør det ,men en fast dag i uka til sånn cirka fast tidspunkt, DET blir riktig svar... :(

 

Lykke til videre da...

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol påvirker ikke slankeprosessen' date=' men du blir gjerne litt uttørket. Viktig å drikke masse vann :([/quote']

 

Hvordan kan du si at alkohol ikke påvirker slankeprosessen? Alkohol er SUKKER altså karbohydrater. Og karbohydrater når man skal gå ned i vekt bør man være svært forsiktig med.

 

Eks:

Øl 47kcal pr 100g

Rødvin 78kcal pr 100g

Whisky 222kcal pr 100g

 

I den perioden man slanker seg bør man helt og holdent holde seg unna alkohol. Hvis du har forbrent 2250 kcal på ei uke (som er et kvart kg) og drikker alkohol som tilsvarer det samme på en kveld er hele uka bortkasta. Det er helt greit å ta seg et glass rødvin og ei øl innimellom uten at det har noen spesiell innvirkning men man bør begrense seg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjerstib

I den perioden man slanker seg bør man helt og holdent holde seg unna alkohol. Hvis du har forbrent 2250 kcal på ei uke (som er et kvart kg) og drikker alkohol som tilsvarer det samme på en kveld er hele uka bortkasta. Det er helt greit å ta seg et glass rødvin og ei øl innimellom uten at det har noen spesiell innvirkning men man bør begrense seg til det.

 

Det der kan jo umulig stemme? Det tar jo ikke kroppen en uke å forbrenne alkoholen? Selv om det jo klart er en sammenheng mellom inntak og forbruk og vektopp- eller nedgang så må det være flere faktorer som spiller inn. Jeg har i hvert fall aldri gått opp en kilo bare fordi jeg har vært på fylla, om det nå har vært aldri så mange kalorier i de ølla jeg har drukket.

 

Jeg skal legge om livsstilen, og da må jeg gjøre endringer jeg kan leve med på sikt. Jeg kan ikke leve med å bli totalavholds. Og da kommer jeg til å gå på byen også nå, siden jeg nå tilfeldigvis skal hjem en tur i "slankeperioden". Jeg skjønner jo at hvis man drikker alkohol ofte og mye så blir det et problem, men det er jo det man hiver i seg 80% av tiden som betyr noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe42

Hvis jeg drikker en halv flaske rødvin, legger jeg kjapt på meg ca en kilo - selv om ikke alkoholinnholdet skulle tilsi det. I tillegg tar det gjerne 3-4 dager med sunn mat før den kiloen er av.

 

Forbrenningen stopper ikke opp når man drikker alkohol, men siden alkoholen legger seg i leveren velger kroppen å forbrenne den først og lar resten av forbrenningen seile sin egen sjø til alkoholen er forbrent. Så det er ikke smart å drikke alkohol hvis man vil gå jevnt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du si at alkohol ikke påvirker slankeprosessen? Alkohol er SUKKER altså karbohydrater. Og karbohydrater når man skal gå ned i vekt bør man være svært forsiktig med.

 

Jeg mener ikke at alkohol ikke inneholder, sukker, det vet vi jo alle. Men alkohol setter ikke ned forbrenningen, det var det jeg mente. Den inneholder ikke noe stoff som stopper opp forbrenningen fullstendig. Likevel, som Grethe40 sier, kroppen velger å forbrenne alkoholen før fettet.

 

Selvfølgelig er det det beste og smarteste å holde seg unna alkohol når man slanker seg. Men for oss ungdommer så fungerer ikke det i praksis. Jeg vil heller regne alkoholen inn i dagsbehovet (evnt gå litt i minus dagene før og etter fest), enn å sitte alene en lørdagskveld og føle at jeg er den eneste i hele verden som ikke er ute.

 

Fest er gøy, og så lenge man er ung synes jeg man skal proritere morsomme ting innimellom for ikke å gå helt på veggen. Jeg har slanket meg 12 kg siden august, og ved å regne inn alkoholen i dagsbehovet, har jeg kunne tatt meg en fest 1-2 ganger i måneden. Folk gjør selvfølgelig ting forskjellig, men så lenge min måte fungerer på meg kommer jeg til å fortsette sånn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Oi, her var det mange svar:) Jeg kommer nok ikke til å kutte ut alkoholen, jeg regner inn alkoholen i dagsbehovet, MEN jeg spiser ikke så veldig mye mindre for det.. igår hadde jeg 2500 kcal, det var da inkl alkoholen, men spiste jevnt i hele går. Med tanke på hvor mye kcal det er i alkohol syntes jeg ikke det er så ille.

 

Og en bedre nyhet, vekta visste -1kg idag! :( Det er ikke stort, men for meg som ikke har hatt noe vvektreduksjon enda er det stort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en bedre nyhet' date=' vekta visste -1kg idag! :( Det er ikke stort, men for meg som ikke har hatt noe vvektreduksjon enda er det stort![/quote']

 

Flottings!! :(

 

Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...