Gå til innhold

Vektlogg


Gjest maya83

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle starte en ny tråd der de som vil, kan legge inn vekt og mål uke for uke.

 

Jeg har veiedag på søndager, og ved start søndag 31/12 så det slik ut:

 

Vekt: 78 kg

 

Mål

- hals: 33 cm

- overarm: 32 cm

- bryst: 95 cm

- midje(under navlen): 101cm (HJELP!!!)

- rumpa: 106cm

- lår: 68cm

 

Deprimerende! Men trøster meg med at tallene skal bli mindre og mindre for hver uke som går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt min første veiedag etter å ha holdt på ei lita uke, starta mandag.

 

Vekta har gått fra 78kg til 75,9kg, noe som var overraskende, for jeg trodde ikke jeg hadde gått noe spesielt ned i vekt denne uka.

 

Målene:

hals: det samme

overarm: ned en cm

bryst: ned 3 cm

midje: ned 2cm (men er ganske oppblåst i dag kjenner jeg, pga.mensen)

rumpe: ned 3 cm

lår: ned en cm

 

Så da er jeg 10cm mindre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra!!

Du har vært god!

Jeg har veiedag på mandager.

men startet forrige fredag så på fredag måtte jeg jo bare sjekke.........

ned 3 kg (regner med at det meste er vann, det viser iallefall ingen plass...), 2cm mindre rundt midjen og 1 cm mindre lår!! det er jo noe!! Skulle vel tatt andre mål også, men det har jeg ikke gjort!

 

Jeg lurer på er det noen som vet hva midjen børe være når du er ca 170 cm høy?

 

Stå på alle mann/damer!!

 

Det kan jo bare gå en vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe42

Godt jobba!

 

Det er en formel man kan bruke for å regne ut midjemål. Det har noe med hoftevidde vs midjemål å gjøre. Den ligger sikkert på nettet. Men generelt burde ikke kvinner være større enn 80 cm rundt livet, siden det medfører økt fare for hjerte-/karsykdommer og diabetes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veiedag på mandager.

men startet forrige fredag så på fredag måtte jeg jo bare sjekke.........

ned 3 kg (regner med at det meste er vann' date=' det viser iallefall ingen plass...), 2cm mindre rundt midjen og 1 cm mindre lår!! det er jo noe!! Skulle vel tatt andre mål også, men det har jeg ikke gjort![/quote']

 

Bra!! Herlig å se at vekta går rette veien! Får motivasjon til å fortsette da ja. Ble ei ekstra hard treningsøkt i dag! Lettere å trene når man ser resultatene synes jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da har d vært veiing igjen da. Blei skikkelig skuffa! Trodde jeg hadde gått ned mye denne uka, men så har jeg bare gått ned 500gram!! Det var skikkelig nederlag kjenner jeg..

 

Vekt: 75,4

 

Cm tap siden sist:

- hals: 1 cm

- overarm: ikke krympet mer her

- bryst: ned 1 cm

- midje: ned 2 cm til

- rumpe: ned 1 cm

- lår: ned 3 cm

- legg: ikke krympet mer her heller

 

Tap i cm denne uka: 9cm (huff, alt for lite synes jeg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du... du kan vel ikke være misfornøyd med 9 cm minus på en uke vel???? Se på målebåndet - det er jo kjempebra!!! Og det er nettopp derfor det er så smart å både veie og måle - du får bekreftet at det hjelper - både på vekt og mål. Synes du har vært flink jeg. Stå på - dette klarer vi!!!

 

Lykke til

 

Anne71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tullamor
Jaja, da har d vært veiing igjen da. Blei skikkelig skuffa! Trodde jeg hadde gått ned mye denne uka, men så har jeg bare gått ned 500gram!! Det var skikkelig nederlag kjenner jeg..

 

Hei hei. Det er min først gang her inne og jeg ville bare si at jeg er imponert. De sier jo man skal gå ned en halv kilo i uka for mest varig resultat og alle cm du har mistet da! Ble inspirert til å måle litt mer i morra jeg også. Har veiedag på mandager jeg. Er 74,6 nå så vi er ganske jevne :-) Følger med deg jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trondheimsjente

Hei!

 

Jeg har akkurat begynt, men så at dere ikke hadde holdt på så veldig lenge, så tenkte at jeg kunne hive meg med i denne gruppa:)

 

Jeg har gått 3 grete roedekurs for 2 år siden, og kom meg nesten til idealvekta, men gikk ikke hold-vekta kurs, og nå er jeg her..!

Nå har jeg tenkt å prøve å gå ned i vekt på egen hånd ved hjelp av grete roede bøkene og vektklubben:)!

 

Jeg hadde veiing i dag og vekta stoppet på 77,9 kg... Målet er å ta av noe mellom 10 og 15 kg.. Har et delmål til sommeren som er å komme under 70!

Har ikke tatt mål , men skal gjøre det i morgen!

 

Lykke til alle sammen:)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har lest noen av bloggene inne på dette forumet og har litt lyst til å starte min egen, men velger å være med her i steden hvis det er greit. Har tidligere vært mye inne på "gravide og ammende", men nå er tulla mi blitt over 9 mnd så da synes jeg at jeg ikke har samme tilhørighet der som før.

 

Jeg begynte på GR-kurs 23.10.06 og har som mål å komme meg ned til 60 kg. Jeg er 159 cm høy og veier i dag 70,6 kg. Gikk ned 4 kg på det første kurset og er ganske fornøyd med det. Håper jeg greier det på kurs 2 også. Jeg har rundet 40 år, og merker at kiloene er tyngre å ta av nå enn det har vært før.

 

Jeg har ikke hatt en veldig god første uke på kurs to. Gikk bare ned 0,1 kg, men det var nå uansett ned da.... Jeg gikk i den klassiske fellen; å spise for lite. Jeg skal følge meny 2 (1600 kcal) og det er skikkelig vanskelig synes jeg. Jeg prøver å klare 7 trimpoeng hver uke, og hittil har det gått ganske bra. Skulle egentlig ønske at jeg klarte flere poeng, men døgnet har ikke alltid nok timer.

 

Så uansett:

Vekt i dag: 70,6

Mål: 60 kg innen utgangen av 2007

Første delmål: Se 60-tallet på vekta igjen. (Håper jeg når dette målet i løpet av uka, skal i hvertfall jobbe iherdig mot det)

Belønning ved nådd delmål: Ny genser

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg igjen hatt veiing.

 

Vekttap: 300g Veier nå 75,1kg

 

Er fornøyd m det, for denne uka har jeg kun gått en halvtime, og det er dn eneste treninga jeg har hatt, pga at jeg ødela ryggen forrige søndag, og så har jeg ligget med omgangssjuke i hælga.

Så fornøyd m d:)

 

Mål:

-hals: samme

-overarm:ned 1 cm

-bryst:ned 1 cm

-midje:ned 2 cm

-rumpe:samme

-lår:ned 1 cm

-legg: samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veiedag på mandag, men uken har vært ganske travel så jeg kommer med min rapport først nå.

2. veiing på GR-kurs nr. 2 var ikke mye oppløftende. Ned 0,1 denne gangen også. Prøver å trøste meg med at det er nå uansett ned da, men blir det mange sånne uker så blir det vanskelig å holde motivasjonen oppe.

Uken var egentlig bra både mht trim og mat, men vekta står veldig stille. Jeg måler meg hver uke og jeg hadde gått inn noen cm, så helt stille står det jo ikke da.

Har kjøpt meg skritt-teller fra GR-butikken og det har vært et skikkelig kick. Leste på en av bliggene at det er vanedannende med skritt-teller og det tror jeg så gjerne. Jeg har ikke sluppet den av syne et sekund og den henger på meg fra jeg står opp til jeg legger meg. Har hatt to dager under de anbefalte 10 000 skritt, men det får gå. Jeg skal tross alt hilse litt på familien innimellom.

 

Jeg er veldig spent på om vektnåla har gått litt ned til neste veiedag (mandag). Tidligere i uken så det ihvertfall litt lovende ut så jeg krysser fingre og håper at jeg får se 60-tallet igjen neste uke.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg med her hvis det er greit. På min andre veiing som var tirsdag, hadde jeg ikke gått hverken ned eller opp. Hadde fått beskjed om å prøve meny 3 ( første uke nr.2), men det ble ikke vellykket pga. jeg ikke orket den tredje skiven til lunsj, så skulle jeg ha ekstra til middag også, det ble for mye "slump" og ikke noen veiing av maten.Fikk også mensen, så ALT ble galt for meg. Denne uken har jeg fulgt meny 2, og har snikveid meg på egen vekt, og nå går det riktige veien. Jeg er nok av den typen som må ha stramme tøyler,( iallefall til alt sitter oppe i hodet mitt). Har akkurat spist fajitas, (i bok nr.1), og den kan anbefales.Litt sterk, men vi skal jo drikke minst 2 liter vann for dagen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at flere vil være med å registrere.

 

EliseV: Som du sier, 0,1 kg er jo tap d også, og det er ingenting som er bedre enn d. Hold motet oppe! :) Man kan ikke rase ned hver uke vettu. :D Har hørt at om man går sakte ned i vekt, så er d lettere å holde vekta senere. Stå på!

 

I morgen har jeg veiedag, og jeg er veldig spent på hvordan d går. Har slarvet veldig med veiing av maten denne uka, men ikke skeiet ut sånn fordi da. Ikke trena så masse heller, 3,6 trimpoeng. Men vi får se i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det vært veiing og registrering av mål igjen. Denne uka har jeg virkelig ikke jobba noe bra, men jeg har faktisk gått ned 500g!! Hadde jeg aldri trodd.

 

Centimetrene står stille fra forrige uke, men fornøyd med vekttapet, så det er greit.

 

Skal bli litt flinkere denne uka til å trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ukens veiing og veldig oppløftende var det ikke. Stod helt stille denne uken. Selv med skritt-teller som har vært flittig brukt så hjalp det ikke.

 

Jeg føler at jeg blir litt demotivert, men skal ikke gi helt opp. Kurset skal uansett fullføres, og forhåpentligvis blir vekt-tapet litt mer enn de 0,2 som er resultatet hittil.

 

Noen av oss på kurset ble enige om å starte vår egen lille tråd, hvor vi skal notere ned hvordan vi klarer å følge ukens tips fra kurslederen vår. Tipsene var bl a å ikke gå på egen vekt i det hele tatt (det blir vanskelig, altså), fokusere på alt det gode vi faktisk kan spise. Innkjøp av frukter man vanligvis ikke spiser og prøve ut flere av oppskriftene hos GR var også gode tips. Så vi får se om det kan hjelpe litt.

 

Uansett; jeg går løs på denne uken med godt mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har det gått 3 uker siden jeg startet. hadde gått ned 600g denne uken. Må jo egentlig være fornøyd med det, men hadde håpet på litt mer fordi jeg føler det har gått så greit.

Har gått inn 6 cm denne gangen, og 18,5 cm på disse ukene. Kjenner det faktisk på klærne som var begynt å stramme svært ubehagelig.

2 kg. har forsvunnet, men jeg har 12 igjen. Men bare det går nedover, får det heller ta litt tid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta har gått fra 74,6 til 74,5, så det er ned 100 gram, og målene var de samme som sist.

 

Blitt veldig lite trening den siste tia da, så jeg er fornøyd med vekttap, selv om det ikke var så mye, men det er nu tap iallefall.

 

Starta dagen i dag med 40 minutter på sykkelen, og hoppa tau i fem minutter. HERLIG start på dagen! Så nå skal jeg stikke i dusjen, og etterpå blir det frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen!

Har gått ned 500g denne uken og inn 3 cm. Det er helst over brystet, rundt midjen og enden cm. forsvinner mest, og det er en god følelse at klærne ikke strammer så mye. Magen henger heller ikke så mye over buksekanten lenger, men det er ennå et stykke igjen....

 

Men jeg syntes det går bra, selv om ikke vekten går like fort nedover som jeg skulle ønsket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...