Gå til innhold

Hva gjør man de dagene man trener ekstra mye!


Anbefalte innlegg

Har vært med på dager jeg trente ekstra mye når jeg gikk ned i vekt, og da måtte jeg spise litt ekstra, men nå som jeg skal holde vekten er ejg usikker på hvor mye ekstra jeg bør spise.

På søndag skal jeg på en mini-convention. Som er en slags inspirasjons dag for instruktører, hvor man har mange forskjellige typer treningstimer iløpet av en dag. Starter sånn ca kl 9 og varer til 4-5 på ettermiddagen. Kan bli veldig mange timer med trening avhengig av hva man velger å gå på ( finnes også mange foredrag om trening eller kosthold man kan velge)

 

Forrige gang jeg var på convention ( da var det to dager) var i slutten av August.

Den første dagen forbrente jeg 2046 kcal og fikk 10,2 trimpoen, den andre dagen var jeg på littt flere foredrag og havnet da på 1492 kcal forbrent og 7,5 trimpoeng!

 

Denne gangen har jeg valgt veldig mange treningstimer, bla annet skal jeg begynne dagen med en times boot camp kl.9 (skrekk og gru) Så regner med å forbrenne en god del kalorier!

 

Spørsmålet mitt er om det er noen som vet hvor mye ekstra jeg bør spise nå som jeg prøver å holde vekten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Jeg har forsøkt å dekke behovet, av og til blir det for lite hvis jeg har trent mye.

 

Livsstilendringen, bloggen og tellingen av kalorier (så lenge jeg greide å legge inn på MacBook-en min) fikk meg bevisst på var var hvor viktig tilpasning av tilbud og forbruk av kalorier er. Jeg vet sånn ca. hvor mye jeg forbruker på vanlige dager og treningsdager og kan lett tilpasse inntaket uten å telle. Noen vil kanskje ha utviklet så finstemt sult/metthet at det virker vel så godt, for meg er det ikke like finstemt som hoderegningen min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vel tenkt at siden det bare er snakk om et par dager, og du forbrenner såpass mye, så ville jeg bare ha sørget for å spise til jeg var ordentlig mett, og ikke tenkt så mye på kalorier...?

Det er jo ikke snakk om noe du skal gjennom hver dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg endelig ferdig med denne harde dagen. Har totalt trent 1 time boot camp, 1 time Jam it!, 1 time enkel aerobic, 1 time avansert step og 1 time Step Intervall.

Føler meg ganske ferdig nå, så resten av dagen blir eg nok liggende på sofaen og se på tv! :)

Forbrente totalt 2374 kcal, dvs. 11,9 trimpoeng. Blir en ganske fin sum denne uken det! hehe...

Har telt kalorier idag og til nå, med både middag og kvelds så har jeg komt opp i 2960, men jeg lurer på om dette kanskje er litt for lite uansett! hmmmm...

Ikkje godt å si, får heller spise litt ekstra hvis eg blir sulten!

Mulig eg bør spise litt ekstra imorgen oxo! Vet ikke helt. Får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...