Gå til innhold

2007- Uke 2


Anbefalte innlegg

Ja så var det ny uke og nye muligheter. Ser at det er mange som har vært flinke og stått i mot mange av helgens fristelser. Selv om vi spiser noe må vi vel ikke henge med hodet av den grunn. Tenk alt vi tok før uten engang å tenke på det. Nei riktig flinke er vi!!!! Trimmer mer gjør vi også.

 

Jeg har veiedag på mandager, så har allerede vært på vekta og hadde gått ned 0,9 kg i dag og 5 cm fordelt på 6 målepunkter. 0,9 er vel ikke så ille, men synes det går tregt nå på kurs 2. Har ikke mistet mer enn 2 kg og er nå halvveis i kurset. Gikk liksom fortere på kurs 1, men har nå mistet 15,1 kg totalt. Og min BMI som før sa fedme sier nå overvekt- det er jo bedre tross alt, men fortsatt grusom lesing.

 

Så var det denne trimmen da, var jo så flink å gå til jobb, men i dag regner og blåser det og jeg tar bilen... Dårlig selvdisiplin. Men trening på treningssenteret blir det i kveld.

 

Ha en fin mandag og en strålende uke alle sammen.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk veldig lyst til å være med her jeg også.

 

Jeg har tidligere gått på 2 gr kurs, men er nå tyngre enn noensinne.

Jeg kommer til å prøve alene først. Jeg skal totalt ned ca 35 kg, men har som delmål 10 kg første året. Jeg går veldig sent ned i vekt, men bare det går nedover er jeg fornøyd. Jeg har veiedag på torsdag. Forrige torsdag var vekten 96,6 og jeg er ikke høy, kun 1,58. Kaller meg ikke "egget" for ingenting...hehe.

 

Litt om meg selv. Jeg er 47 år, gift, har adoptert tvilling jenter fra Brasil (snart 10 år) og har ei jente i forsterhjem (4,5 år). Jeg er hjemmeværende p.g.a. helse mi. Jeg har fibromyalgi og sliter med store smerter 24 timer i døgnet. Dette gjør at jeg ikke har klart å trene det som må til. Nå skal jeg prøve på nytt med treningen. Det å gå klarer jeg best, så jeg får begynne å bli flinkere der.

 

Dette skal jeg klare. Lykke til videre til alle dere andre også.

 

Klem fra Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen...

 

Da sitter jeg her med min varme te-kopp og ser hva dere andre har skrevet.. Minner meg igjen på at jeg er ikke alene om å ha de samme tankene.. :) Og det igjen styrker min motivasjon. Hadde en stund i går kveld da jeg holdt på å gå ut av skallet etter lysten på noe godt. Endte med 20g ostepop, men tross alt bedre enn at jeg begynte på sjokoladen som fristet aller mest. Så når klokken slo 2000 så gikk jeg og pusset tennene, blir liksom litt vanskeligere å spise noe da.

 

Men jeg greier liksom aldri å fylle melkerasjonen helt, jeg tåler ikke melk for magen, og spiser jeg for mye meieriprodukter merker jeg det også. Var også litt dårlig med frukt, ble juice i går, men det gikk jo av fruktrasjonen så.. Men med min ostepop kom jeg ikke mer enn opp i 1417. Tidligere i uken var det 1364, 1445 og 1418. Skal innrømme at en av dagene ble det ikke mellommåltid, men ellers føler jeg at jeg fyller måltidene godt.. Vi får se...

 

I dag skal jeg vaske ut julen, så regner med (håper i alle fall) at jeg tjener meg et trimpoeng for det.. Stort hus så det tar sin tid...

 

Og til Egget beklager med sykdommen din.. høres ikke noe fint ut :) Vet desverre ingenting om den sykdommen, men ønsker deg i alle fall det beste og håper du finner noe som kan hjelpe deg å bekjempe den..

 

Vel vel lykke til med den andre uken i året dere.... så skal vi snart få en bedre livsstil og en lettere hverdag..

 

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hiver med med her jeg :) Begynte opprinnelig i forumet "Ned over 40 kilo", og er fremdeles aktiv der. Men har nå gått ned over 10 kg, så tenkte jeg kunne melde meg inn hos dere også :) Litt om meg:

 

Sørlandsjente på 26 år, singel og i fast jobb. Har alltid vært litt stor, men fra og med videregående gikk det bare en vei. Nå er jeg lei! Fikk en skikkelig nedtur i fjor sommer, og bestemte meg for å gjøre noe med livet mitt. Begynte på GR-kurs 28. august, og i løpet av kurset gikk jeg ned 8,2 kg. Kjempefornøyd! Fortsatte på egenhånd etter kurset, og frem til jul ble totalen -12,7 kg. Gått litt opp i jula, og nå er jeg skikkelig motivert og tent på å komme igang igjen for fullt. Begynner på kurs 2 til mandag og planen er nå å følge et par tre kurs til jeg er fornøyd. Ser at det går mye saktere nedover når jeg skal kjøre opplegget selv, og innser at virkningen av kurset ikke er til å kimse av. Synes det er mye penger, men er jo en investering i livskvalitet!

 

De harde fakta:

 

Startvekt 28.08.06: 127 kg

Midjemål 28.08.06: 123 cm

 

Vekt 22.12.06: 114,3 kg

Midjemål 22.12.06: 105 cm

 

Har veid meg en gang uoffisielt etter jul, da viste vekta 114,7 kg.

Neste offisielle veiedag blir neste mandag, i forbindelse med kursstart! Blir spennende... Skal komme ordentlig i gang med treninga denne uka, har blitt litt dårlig nå i jula. Og så må jeg rett og slett skjerpe kostholdet litt. Sliter med å drikke vann mens jeg er på jobb, og drikker derfor masse fra middag og til jeg går og legger meg. Resultat: opp minst en gang i løpet av natta... Må gjøre noe her ja!

 

Blir spennende å følge resten av dere!

Jeg er også med på et par andre "prosjekter" her inne, blant annet -10 kg til påske, og håp om -15 kg til 17. mai. Hadde vært helt supert å komme under 100 kg til sommeren!

 

Stå på folkens, la oss gjøre 2007 til året da kiloene forsvant!!

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei!!

da er uke to igang, går greit sålangt idag. hatt seinvakt på jobb og merker at jeg blir veldig sulten eller lysten på no godt, rundt fire-halv fem tiden.

klarte å ta meg to skiver i stedet for noe annet, det er fremgang for min del!

må bli flink til å ta med nok mat og grønt på jobb...planlegge det dagen før kanskje?

har gått til jobb idag også og satser på å få inn en ny vane med å gå minst en av veiene.

fortsatt ved godt mot! vil klare det denne gangen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen...

 

Dere er flinke... jeg gleder meg til å starte kurset den 15. Jeg føler meg sikkelig motivert denne gangen, får håpe at det vil vare!! :)

 

Til Unn.

Det lønner seg absolut å planlegge en dag i forveien hva man skal spise, særlig når man går vakt. Jeg går vakt og hjemmevakt og det er ikke enkelt å spise riktig når alt må gå fort og man er dødssulten. Men det er kjempe lurt å ha mat i veska! Jeg pleier å ha gulrøtter, stangseleri, blomkål, frukt. Hvis jeg har hjemmevakt jeg har "energibar" som er hjemmelaget, de er ganske god og gir bare 150 kalorier cirka. Man må finne noe som er tilfredsstllende, mettende og kalorifattig! så blir det enkere.

 

lykke til videre

Erianna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

God mandag og god ny uke!

 

Det ble en dag uten frokost, uten mellommåltid og trening. Men det skal jeg rette opp i utover uken. I morgen starter jeg dagen med HAVREGRØT med banan og melk! Gleder meg allerede. Skal stå opp så jeg kan bruke god tid, og kan kose meg med maten og kanskje litt radio og avis. Blir fort så hektisk på morgenen syns jeg, og da er det fort gjort å løpe fra den sunne frokosten.

 

Så nettopp Puls på NRK, der de skal følge fire personer som skal endre på kosthold og livsstil. De anslo hvor de lå an i biologisk alder, og det var ganske skrekkelig...Vi snakket ca 10-20 år mer enn de var alle sammen....

 

Om jeg ikke var våken, så ble jeg det i alle fall da!!!!!

 

Jeg skal jobbe hardt mot veiedag på fredag.

 

Lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Hiver meg med her, jeg og! Begynte i dag mitt 3 gr-kurs, hadde siste veiinga 11. desember, så var veldig spent på hva jula hadde gjort... Men vekta viste - 1,2 så jeg er veldig fornøyd!! Må nok si at fra lillejulaften og til og med 1. nyttårsdag, ble det gr-fritt.... (føltes det som iallefall) Men nå er det på han igjen og jeg er skikkelig motivert til å fortsette og bli mindre :)

Har tilsammen gått ned 19,8 kg siden start i slutten av august, og regner med å ha ca 30 kg igjen, -tror jeg.... Første målet er minus 30 totalt til 1. juni, og det ser jeg absolutt som oppnåelig!

Det jeg vil prøve å ha i hovedfokus nu på nyåret, er trening! -Sliter der på å få skikkelig rutniner, men skal få orden på det også!

Lykke til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da sitter jeg her med min tekopp da, og koser meg med å lese alt det dere andre har skrevet inn... Fin lesning på morgenkvisten og holder motivasjonen opp for dagen.

 

I går fant jeg ut at cottage chees med epleskiver på er kjempegodt... kan virkelig anbefales... :) Samtidlig prøvde jeg rotmosen som står sammen med pølsene på s. 148, nam nam nam... I dag skal vi ut på tur, så håper det går bra da.. Er hjemmeværende så jeg er veldig heldig sånn, blir litt enklere å følge måltidene da tror jeg..

 

Vel da kommer gutten å henter mor, får ikke sitte så lenge på daten i gangen, han skal ha sin lille kosestund før frokost (vi kan ikke spise med en gang, må ha 30 min før vi spiser, hvis ikke blir det ikke noe mat). Han har ikke vært helt i slag i det siste så vi ligger lenge nå om dagen, ikke at jeg klager på det.. God avveksling fra å stå opp kl 0600.

 

Så lykke til med nok en dag... og sjekker dere opp utover dagen og i morgen tidlig igjen..

 

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

da var tirsdagen godt igang. spist riktig så bra i dag, blir nesten litt lettere synes jeg...håper det varer! drukket mye vann også, har ikke vært så flink til det tidligere, men det kommer seg! trimmen er også overstått allerede, har gått frem og tilbake til jobb!

en veldig god og oppløftende dag så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også godt i gang med en fornuftig uke.Men som tidligere sagt: det er ikke ukene som er verst for meg - det er helgene.

Jeg så også PULS i går. Det var som å se seg selv...., huff jeg gremmes. Igjen må jeg si til meg selv: denne gangen er det IKKE slanking - det er omlegging av livsstil og den må vare livet ut: Mer frukt og grønt, mer fisk og mer bevegelse...da må det vel begynne å hjelpe....? Ja, også må jeg ikke glemme at jeg ikke skal spise x antall kalorier i form av søtsaker i løpet av helgen. Da er liksom all den gode innsatsen en har lagt ned i uka ødelagt. Jeg må tenke helsegevinster, ikke bare slank(ere) kropp.

P.S : jeg skal følge med på gjengen på PULS og se hvordan det går med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei!!

da er uke to igang' date=' går greit sålangt idag. hatt seinvakt på jobb og merker at jeg blir veldig sulten eller lysten på no godt, rundt fire-halv fem tiden.

klarte å ta meg to skiver i stedet for noe annet, det er fremgang for min del!

må bli flink til å ta med nok mat og grønt på jobb...planlegge det dagen før kanskje?

har gått til jobb idag også og satser på å få inn en ny vane med å gå minst en av veiene.

fortsatt ved godt mot! vil klare det denne gangen!!![/quote']

 

Hei Unn. Tenkte jeg skulle komm innom her å si hei. Håper etterhvert å komme meg på denne klubben jeg også. Jeg hadde en bra vektnedgang denne uka, så er såååå blid i dag. Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

God og sunn frokost, lunjj og middag...dårlig med frukt og grønt utenom, og det så jeg jo på Puls i går at det skal jeg ha mer enn jeg tror av. Så da blir det en tur på grønnsaksbutikken. Flink med vann! Dårlig med trening...

Konklusjon: Det går fremover, men har stadig forbedringspotensiale :)

Ha en fortsatt fortreffelig livsstilsforandringsdag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ja, nå er jeg veid og det var 0.8 ned denne uka. Ikke noe i centimeter, men måler bare rundt livet.

 

Har akkurat trent og er kjempesulten, så dette blir kort.

 

Helga gikk nokså bra, ikke så dårlig som den kunne ha gjort. Blir mye gulrøtter, men klarte å styre unna sjokoladen. De var ikke dårlig.

 

Vi holder ut...

 

Det er bedre med litt ned enn litt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er jeg godt i gang med siste dag i min første uke på gr kurs... Må si jeg er ganske spent på i morgen tidlig når det er veiing.. . Har akkurat også tjent meg over 7 trimpoeng for denne uken... Takk til utvasking av julen... førte opp det hardeste arbeide på husarbeide (der jeg virkelig merket at jeg jobbet)... Så der tjente jeg meg snart 3 trimpoeng.. :)

 

Men i morgen kan jeg risikere å gå totalt ut av modus.. Min kjære sønn har bursdag, og dvs selskap. Vi har i dag vært og handlet inn til bursdagen... og for å si det sånn så var det nok mest nei-mat i kurven i dag ja.. Men har bestemt at den dagen skal jeg ikke telle kalorier, jeg skal kose meg sammen med gutten min og smake på de kaker og greier jeg skal bake.. Men skal også bake mat, dvs.. skinkesnurrene i boka, men de er jo ikke akkurat sunne de heller så... hufff... lurer på hvor mange kalorier det blir i morgen jeg... Tro om jeg kan gjemme igjen kosemerkene fra denne uken og bruke dem i morgen.. Noen som vet?

 

Men det er i morgen... i dag følger vi riktig modus og koser oss med det.

 

Så inntill veiing er over i morgen så krysser jeg fingrene...

 

Linda :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra å finne dere her inne! Jeg er ei jente på 33 år som alltid har vært oververktig. Jeg har vært på utallige slankekurer og vært "Superslanker". Jeg har flere ganger gått ned ca 30 kg, men de kommer stadig på igjen. Gikk på Grete Roedekurs for noen år siden og gikk ned 35 kg. Desverre er 25 av dem på igjen. Vil ikke helt tilbake der jeg var og er virkelig motivert til å gjøre noe med "problemet" mitt. Hadde tenkt å gå på nok et maxi-kurs, men da jeg skulle melde meg på i min by var de fullbooket. Ser ingen grunn til å utsette det lengre, så jeg har satt i gang med mitt eget lille roede program. Siden jeg har gått på mange kurs før vet jeg hvordan det skal gjøres. Det som kan bli vanskelig er å finne den rette motivasjonen sånn helt på egenhånd. Da var jeg kjemeglad da jeg fant likesinnede her inne. Jeg har nok et mål om å ta av meg 30-35 kg. Jeg er 158 høy og veier i dag 102,1 kg- Begynte forrige tirsdag på 106,5 så jeg er superfornøyd med -4,4 denne uka.

 

Ønsker lykke til til alle mine medsøstre.

 

Klem, Vinia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja der satte du virkelig i gang motivasjonen min Vinia... Men jeg regner ikke med å komme så høyt opp da... Er førnøyd bare jeg kommer meg i nærheten av -1 i morgen jeg... Men har ingen aning hvor jeg kommer til å have..

 

Men du setter i alle fall lysten til å kjempe litt.... kanskje jeg ikke skal smake på kakene i morgen... vel den tid den sorg.. :)

 

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra å finne dere her inne! Jeg er ei jente på 33 år som alltid har vært oververktig. Jeg har vært på utallige slankekurer og vært "Superslanker". Jeg har flere ganger gått ned ca 30 kg' date=' men de kommer stadig på igjen. Gikk på Grete Roedekurs for noen år siden og gikk ned 35 kg. Desverre er 25 av dem på igjen. Vil ikke helt tilbake der jeg var og er virkelig motivert til å gjøre noe med "problemet" mitt. Hadde tenkt å gå på nok et maxi-kurs, men da jeg skulle melde meg på i min by var de fullbooket. Ser ingen grunn til å utsette det lengre, så jeg har satt i gang med mitt eget lille roede program. Siden jeg har gått på mange kurs før vet jeg hvordan det skal gjøres. Det som kan bli vanskelig er å finne den rette motivasjonen sånn helt på egenhånd. Da var jeg kjemeglad da jeg fant likesinnede her inne. Jeg har nok et mål om å ta av meg 30-35 kg. Jeg er 158 høy og veier i dag 102,1 kg- Begynte forrige tirsdag på 106,5 så jeg er superfornøyd med -4,4 denne uka.

 

Ønsker lykke til til alle mine medsøstre.

 

Klem, Vinia[/quote']

 

Velkommen til oss.

 

Her er vi flere som sliter med samme problem, og helt enig med deg at det er enklere om man er flere. Fint å lese hvordan andre kommer igjennom dagene, at også andre har sprekker, men henter seg inn igjen.

 

- 4,4 kg. var jammen litt av en kick-start, det må jo virkelig gi deg lyst til å fortsette.

 

Ønsker deg masse lykke til, blir spennende å følge deg på veien.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på jenter! Denne gangen klarer vi det. Veide meg i går etter en uke med skikkelig kosthold, hyppige måltider og forsøkt å benytte de trimmulighetene som byr seg. Resultat: minus 2,7 kg. Kjempefornøyd! Også så godt som det kjennes.... kroppen føles mye bedre når den slipper og være halvdau av for mye sukker og hvitt mel....

 

Ser at flere av dere har slanket dere mye tidligere. Jenter! Denne gangen slanker vi oss ikke, - vi endrer livsstil, ikke sant? Nå tar vi til vett fordi vi ønsker å leve lenge i landet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er min første uke nesten over.

i morgen er det første veiing og jeg er veldig spent på hvordan det har gått...grugleder meg...

føler vel ikke det har vært en optimal uke, men har blitt mer bevisst på å bevege meg og å spise riktigere. føler dette er en god begynnelse på en livsstilsendring!!! for jo, det er absolut det det er denne gangen, dette er ingen slankekur!

vi snakkes med i morgen, forhåpentligvis noe lettere da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at vi har denne tråden.

 

Har hatt en strevsom dag på jobben, både fysiske og psykiske utfordringer. Rakk ikke matpakka før klokka tre og fikk ikke drukket nok vann. I tillegg er jeg blitt forkjølet og kan ikke trene (sukk).

 

Så isteden for å leite huset rundt etter noe å spise har jeg satt meg her med en kopp te og leser det dere andre har skrevet - og jammen ta, der kom motivasjonen tilbake.

 

4 kg på ei uke, det klarer jeg nok ikke, men jeg står på for å prøve å komme ned en kilo på en uke. Det er veldig motiverende med sprang, selvom vekta kanskje står stille uka etter.

 

Lykke til med selskapet. Det er sikkert i orden å smake på kakene, tror det er bedre enn å la være, men bare spise litt. Kanskje du har så mye viljestyrke at du klarer å legge igjen halvparten av kaka. Det er vanskelig og må øves inn. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg vært på vekta. Nedgang på 0,8 og er veldig fornøyd.

Nå er det bare å være flink med å trene, så vil nok resultatene komme.

Neste helg er det selskap for svigerfar med hæla i taket. Deretter er det tvillingjentene som blir 10 år 6. febr. Jeg skal være flink og spise lite, men skal smake på noe.

 

Jeg og Vinia har samme mål, samme høyde og nesten samme vekt. Det skal bli spennende å følge deg videre. Nedgang på 4,4 kg er jo helt utrolig. Det har jeg aldri opplevd selv noen gang. Hsr selv gått to GR-kurs for lenge siden. Klarte å gå ned ca 11 kg.

 

Det har vært veldig mange flinke her. Det er så gøy å lese om dere alle sammen.

Det motiverer en til å fortsette. Jeg er veldig imponert over dere.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel da er min andre uke i gang.. Gikk jo på vekta i dag og målte meg... -11cm totalt og -6 midjemål... Ned 1,6 kilo... Så jeg må si jeg er ganske så fornøyd...

 

Har ikke tid å skrive så mye mer i dag, gutten har bursdag og nå skal vi ut å gå en tur før vi hiver oss i bakingen...

 

Så lykke til med dagen i dag alle sammen... Dette skal vi klare...

 

Linda :( :( :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vektnedgang til de det gjelder og gratulerer med barns bursdag Vivax!!

Jeg er innom og leser hver dag for å holde motivasjonen oppe.Jeg har vært på trening to ganger denne uka og skal i morgen også. I tillegg til det har jeg gått på jobb to ganger denne uka og det er 2,5 km hver vei.Jeg håper å få all trimmen inn som en vane!:( Mitt største problem er søtsaker......og å spise frokost!!!! Jeg har problemer med å få i meg mat når jeg har stått opp.Jeg har hatt planer om å stå litt tidligere opp slik at jeg kan lage havregrøt....., men det var det der med å komme seg opp da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...