Gå til innhold

Annet enn salt???


Anne-Lene

Anbefalte innlegg

Gjest KristinaJ

dette inneholder riktignok salt (havsalt og urter) men skal være bra for de som vil minske det normale saltforbruket. Har selv brukt Hebamare i mange år og synes det smaker kjempegodt på det meste :) Ellers pleier jeg å hive på med ulike krydder og urter på kjøttet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinaJ

De har det på helsekosten + noen daglivarebutikker (Maxi iallefall...) Vet ikke om andre vil synes at Herbamare er en god erstatter for vanlig salt, men selv har jeg vokst opp med det...og på egg og tomater er det bedre enn alt annet etter min mening! Nam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Vi spiser generelt veldig lite salt og har ikke erstatt saltet med annen saltlignende smak - bare trappet ned gradvis. Av salt bruker vi grovkvernet havsalt eller koshersalt - kun litt for å få bedre frem smaken av råvarene. Bruker endel ferske urter og grovkornet pepper. Nå synes jeg nesten uten unntak at restaurantmat er for salt.

 

Tror at saltin består av kaliumklorid og ikke natriumklorid (vanlig bordsalt) - vil i så tilfelle ikke ha samme negative innvirkning på blodtrykk. Aner ikke hvordan det smaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...