Gå til innhold

Hold vekten-kurs?


Gjest Ahnimah

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde å søke etter ledige hold-vekten-kurs, men jeg får ikke valgt den type kurs på avansert søk. Finnes det ingen sånne kurs nå? Hvordan finner jeg dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har klart å holde vekta ganske stabil gjennom julefeiringen og er forsåvidt fornøyd med det. Har gått opp 1 kilo men det er innenfor min grense som er maks 55 kg. Imidlertid føler jeg meg mer vel uten den kiloen. Jeg holder på med stabilisering dvs. hadde økt til 1400 kcal før jul. Skal øke til ca 1500-1600 pr. dag. Nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre for å kvitte meg med den kiloen som ser ut til å holde stand. Øke som planlagt eller gå ned på kcal igjen? Trener som jeg pleier, dvs. sykling/styrke 2-3 ganger pr. uke - har ikke planer om å øke det. Er 162 høy, gått ned fra 62,3 til 53,7 - men veier altså nå 54,7. Ikke noe stort problem dette men hører gjerne om andres erfaring på lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :)

 

Tingen er at jeg har lyst til å bli kursleder selv, men da må man jo ha gått kurs... Og siden jeg snart er ferdig med å slanke meg tenkte jeg at jeg bare kunne gå på et hold-vekten-kurs, men da kan jeg tydeligvis ikke det :) Liksom litt kjedelig å gå ett vanlig kurs nå som jeg bare har igjen 5 kilo. Har jo tatt av 12 helt av egen hjelp. Men får se om jeg vurderer det, for jeg har fryktelig lyst til å bli kursleder når jeg flytter hjem til hjemstedet mitt. Der er det ingen kursledere, og langt til nærmeste kurs-sted, så jeg har fryktelig lyst til å gi noen andre tilbud om å gå ned i vekt med litt hjelp.

 

Men jeg skal nok holde meg her inne når jeg skal stabilisere, for dette tør jeg ikke alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg nok valgt å tatt et ned i vekten kurs! Jeg gjorde faktisk akkurat det samme som deg! Klarte å gå ned ca 25 kilo på egenhånd. Og siden jeg så hvor mye bedre jeg følte meg etter at jeg hadde gått ned i vekt, fant jeg ut at jeg ville jobbe med nettop dette, å hjelpe andre mennesker med å gå ned i vekt! Det var igrunnen derfor jeg tok et ned i vektenkurs i fjor sommer/høst! Gikk ned totalt 6 kilo på det kurset, så hvis du skal ned 5 kilo til så er jo det ypperlig. Det er jo dessuten de siste kiloene som er vanskeligst!

 

Når du dessuten komer fra et sted hvor de ikke har kursleder så er jo det ennda bedre, for da trenger de deg virkelig. Selv kommer jeg fra bergen, og her har de nok av kursledere for øyeblikket!

 

Uansett så ønsker jeg deg lykke til med de siste kiloene og stabiliseringen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, 25 kg på egenhånd, fyttigrisen :) Du er flink assa!

 

Da skal jeg se om det er noen kurs som passer meg fremover. Trodde kanskje jeg hadde mer bruk for et hold-vekten-kurs enn et nedivekt-kurs. Men jeg SKAL jo tross alt ned noen kilo til :) Dessuten tror jeg at det må gå an å holde vekten hvis jeg blir kursleder selv. Litt flaut å stå der å gå opp i vekt når alle andre går ned, liksom :)

 

Takk for all hjelp, nå vet jeg iallfall hva jeg skal gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...