Gå til innhold

Folkehøyskole


Gjest NeverPeace

Anbefalte innlegg

Gjest NeverPeace

Jeg går på folkehøyskole, og kan derfor ikke bestemme min egen middagsmat. Maten her består av mye fett, og frukt er det ingen som har sett. Hva kan jeg da gjøre for å gå ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... den der er vanskelig. Jeg fikk faktisk ned i vekt på folkehøgskolen, grunnet regelmessige måltider, ofte. Men det er ikke så lett å styre unna når de serverer pannekaker til middag...

 

Det du kan gjøre er å prøve å spise litt mindre av den fete maten. Ta med deg litt ekstra brød og pålegg fra frokosten hvis du vet de skal ha noe som er dynket i fett til middag. Hvis du har muligheten til å velge vegetarmiddager så gjør det innimellom! Men jeg tror også at kjøkkenet blir kjempeglade for å få forslag til sunn mat som er enkel å lage til mange mennesker, så du kan sikkert snakke med dem om det. Frukt og grønt kan du jo kjøpe selv når du er på butikken, eventuelt høre om kjøkkenet kan kjøpe inn det også.

 

Og ikke minst: trimme! Bruk de mulighetene du har til å trene på skolen, gå ut på tur, hva som helst. Det er kjempeviktig :(

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Bruk tallerkenmodellen og fyll halve tallerkenen med grønnsaker. Og forsyn deg med bare 1 porsjon! De andre måltidene kan du bestemme mer over? Hvis du kun har matvarer tilgjengelig med masse kalorier må du nesten bare spise mindre mengder. Etter hvert vil også magesekken din tilpase seg og du vil bli mett av mindre mengder mat enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, må bare si jeg føler med deg!! :) Jeg gikk på folkehøgskole for 10 år siden og det er det beste året jeg har hatt i hele mitt liv. Men jeg raste opp i vekt! Hadde vært så flink året før og gått ned masse. Men storkjøkkenmaten satte sine spor..

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...