Gå til innhold

Januargjengen!!!


Gjest nienna

Anbefalte innlegg

Vi var jo en gjeng med jevnt over de samme målene som tenkte det kunne være greit med en egen tråd i tillegg;)

 

Kan vi ikke presentere oss litt først kanskje?

Greit å ha det i samme tråd så er det lett å finne tilbake til:D

 

Jeg er 27 år og bor i Troms sammen med samboer og 2 små barn under 3 år.

Jeg har ikke vært overvektig hele livet, men sakte men sikkert har vekta krøpet oppover.

Nå er jeg etter ett år med MYE fråtsing(huff) klar for å starte ett nytt liv;)

Startet slankingen for 2 uker siden.

 

 

Mine mål:

 

*Vekt: 84.6kg (- 2.4)

*Hals: 36cm (-0.5)

*Overarm: 32.5cm (-1.5)

*Byste: 101cm (-5.0)

*Under byste 91cm (-6.0)

*Midjen: 91.5cm (-4.5)

*Navle: 99cm (-5.0)

*Bilring: 105cm (-4.0)

*Lår: 66.5cm (-1.5)

Legg: 40cm (-1.0)

 

Vekt og mål er på 2 uker IKKE 1 uke.

Har gått inn 29 cm totalt noe jeg er veldig fornøyd meg.

Men det går vel gjerne fort i begynnelsen??

Mye vann i kroppen?

 

Lykke til alle sammen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Så flotte tall nienna :D Det ser jo ut til at du kommer deg fint nedover. Kjempebra jobbet!

 

Jeg er 28 år, men nærmer meg 29 med stormskritt (i februar :D ). Jeg bor like utenfor Oslo sammen med min samboer og sønn på 16 måneder. Jeg studerer, og som student blir det mye stillesitting. Jeg er glad i fysisk aktivitet, så det skal bli godt å komme mer i gang med trening. Liker best raske turer, sykling, svømming,ballspill (men ikke lett å få med mange på det nå for tiden!!) og styrketrening.

 

Jeg ble også veldig glad da jeg i morges så at vekten viste 88 blank :). Det vil si at jeg har gått ned 1,4 kg denne første uken og 7 cm (målt hele kroppen).

 

Jeg følger et G.R-nettkurs, og det var fint å se endringer i ukessammendraget siden sist jeg gikk nettkurs (som var våren 2004).

 

Håper flere av de i den "gamle" tråden blir med på denne;)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er gammel bruker her inne, men gjerne ny på denne tråden. Jeg har gått ned snart 20kg.. det sa jeg før jul å, men det snek på seg 1kg de 3 siste dagene før nyttår etter at vi hadde lagt med sykdom som gjorde at vekta stod stille frem til da. Det kg har jeg gått ned igjen nå:-) Gått ned 1,3kg på to uker og har ny veiedag fredag.

 

I går forbrente jeg 902kalorier på treningsstudioet, da trente jeg kondisjon og styrke. I dag blir det en lettere treningsøkt og da trener jeg kun kondisjon.

 

Nå skal jeg lage middag, så da snakkes vi vel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alldeles ny i vektklubben og leser så øyet blirs stort og vått. Jeg prøver å skjønne dette med registrereing av mat og trim. Har ikke helt forstått hvordan jeg går fram, men tror at dere passer for meg!

Jeg er med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nienna - gratulerer med kjempeflotte resultater! Du har jo virkelig krympet i januar!! 29 cm mindre, det tenker jeg kjennes på klærne!!

 

Jeg har jo også omtrent samme mål som mange av dere andre. P.t. er vekta 86,8 fordelt på mine 167 kilo. Har en annen tråd her inne hvor jeg går litt mer i detaljer, men kommer til å følge med på januar-gjengen også!

 

Dette fikser vi, jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi - nå er vi jo mange allerede :) . Velkommen skal dere være!!

 

Jeg tror heller ikke at vektnedgangen blir så stor denne uka...har spist nesten nok, men altfor få trimpoeng hittil. Men skal prøve å fange noen til i morgen. Fantastisk trimøkt du hadde, cice ;) Imponerende.

 

Håper vi følger hverandre i ukene og månedene som kommer, og vi alle passer bedre og bedre inn i sommerklærne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,så kom jammen meg sneen til vestlandet å.. hurra:-) Den skal bare ligge i to dager vel og merke, så glattisen gleder vi oss ikke til, men den får vi ta når den kommer!

 

Så kjekt å se at vi er mange. Det gir liksom et spark bak. Jeg er nok i samme situasjon som mange her. Jeg er ikke så sikker på om jeg går så mye ned, men jeg er spent på resultatet for det om.

 

Så er det bare å vente å se til fredagen kommer.

 

Målet mitt er å kunne bruke en kjole som henger i skapet og som jeg aldri har fått brukt da den har vert trang over brystene..håper å bruke den i bryllypet til en venninne i april.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er onsdag og veiedagen her.

Jeg har gått ned 400 gram denne uka og er ganske fornøyd med det ;). For igjen har det blitt for lite trim, og to bursdagsfeiringer! Men kakestykkene er 1/3 av størrelsen enn jeg tidligere ville valgt og jeg nyter to biter med sjokolade (og glemmer ikke hodet og bare spiser av gammel vane!!).

 

Og så har det vært noen deilige gåturer i snøen. Jeg får opp tempo med musikk i ørene, og har blitt stiv & støl etter slike raske turer. Det gir en så god følelse! Håper jeg kan få til mer av slike turer i uken som jeg nå er inne i.

 

Og jeg begynner uken med enda en bursdagsfeiring i kveld. Noen måneder er det ekstra mange bursdager synes jeg :)

 

Hvordan går det med dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har det vert her også. Var bursdagsfeiring i helga som var. For både meg og jentungen. Familieselskap. Det gikk forholdsvis greit.

 

Til helga er det to selskaper til. Barneselskaper vel og merke.. men før har det gjerne blitt et kakastykke på meg også. Denne gangen skal jeg prøve å la være så godt jeg kan. Det ene skal det nok gå bra i, men det andre skal jentungen feire i lag med en annen jente og det er vel da utfordringen kommer. Å si neitakk foran de andre voksne..

 

Ellers får jeg trent bra og er glad for det. For det kommer 6 runde dager og 2 bryllup før juli er omme!!! Og enda mer blir det utover høsten.. så jeg har rett og slett forberedt meg allerede inni hodet og planlegger åssen dette skal gjennmføres. Slik at jeg ikke går i disse dagene og ikke har tenkt over det. Da er det så lett å miste hodet og spise uten å tenke over hva man putter i munnen.

 

Syns du er flink som klarer å spise mindre kakestykker enn før. :-) Det skal du være stolt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med veloverstått til både deg og din jente! Hurra! :):D

 

Uff, jeg syns det er vanskelig å holde meg helt unna kaker når det er bursdagsfeiringer. Det er søtmomsen meg! Men merket i går at jeg var like fornøyd etter et lite kakestykket.

 

Du kan jo bare ta et lite kakestykke på bursdagen, og jeg tror nesten ingen vil merke om du spiser det eller ikke ;) (hehe). Det kan jo ofte passe seg å gå rundt på festen, og om du virkelig ikke vil spise den, så kan du ta med deg kaken i hånden og tilfeldigvis legge den på fatet igjen (eller i "verste" fall søppelbøtta!!).

 

Uff, i dag føler jeg meg ikke helt i form. Kjenner at jeg brygger på et eller annet. Det setter nok en stopper for planen om styrketrening i dag... :) I tillegg har jeg tatt to biter av melkesjokoladen som lå "gjemt" innerst i skapet, og som er etter en venninnekveld. Tenkte at den skulle spares til helgen, men...

 

Kjenner jeg trenger viljestyrke for å ikke spise mer av den i kveld....*sukk*. Kanskje det var lurt å skrive det her, så skal jeg prøve å huske å oppdatere om hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, cice;

når du skrev at du skulle komme inn i kjolen til sommeren, tenkte jeg på Linda Johansens gode slagord "FET ELLER KJOLE" (fra Borettslaget Tertitten) som hang på kjøleskapsdøren hennes :)

 

Jeg skal også i bryllup til sommeren, og humrer litt inni meg når jeg tenker på dette slagordet. Så det er en god mantra det, eller hva?!! hihi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunshine78:Tusen takk for det:-)

 

Ha ha ha, det var et morsomt og bra slagord.. tror jammen jeg skal henge det opp på kjøleskapsdøren. Folk tror sikkert det har rablet for meg da, men det går greit. Er jo motivasjonen som teller ikke sant?? :-)

 

Ja, jeg har gjort akkurat det samme denne uken. Jeg har spist drops.. av alle ting, lakrisdrops med fyll i. Så min koserasjon er nesten oppbrukt. Men det er gjerne greit det å. Har jeg det litt i minnet når kakene står på bordet:-)

 

HUff, det høres ikke kjekt ut å brygge på noe altså. Går så mye rart nå syns jeg. Håper du slipper å bli veldig syk, og ønsker deg god bedring !!!

 

I morgen er det min veiedag. Må si jeg er spent. Fikk trent godt i dag. Håper jeg har mistet 400gram. Da er jeg nede på 76kg-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med veiingen i morgen, cice :) Det må jo være deilig å krype nedover på 70-tallet da!! Så flink du er til å trene også.

 

Men om du har veiedag i morgen, fylles vel kvoten med kosemerker opp igjen i morgen ;) Da var det jo greit å spise opp dropsene (hehe)!!

Forresten, når begynte du å slanke deg, og hva var startvekten din (kanskje du har skrevet det i en annen tråd, men spør allikvel)?

 

Hvor er dere andre da? Kom igjen og skriv her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunshine78:

Ja, det er sant.. kosemerkene kommer nok, men ikke før i morgen:-)

He he..

 

Veiingen gikk forsåvidt greit. Gikk ikke opp men ikke ned.. står stille. men jeg trener mer styrke og håper det er det som gjør det. Det viser jeg jo neste fredag. Cm minker hvertfall. KOmmer inn i str 40 i stretch! Gjort det siden før jul, men kjenner det er ennå litt mer romsligere inni der nå..

 

Jeg begynte for 3 år siden og har tatt av nesten 20kg.. gikk stod stille et helt år, og gikk plutselig ned en del, men gikk opp igjen før jeg gikk ned igejn og nå går det bare nedover, veide 95kg da jeg begynte. la på meg 38kg under svangerskapet. Så har vel 18kg til å gå ned. Men det er ikke sikkert det går an, siden kroppen min har forandret seg mye i fasong etter jeg gikk gravid. Ser det kan bli for tynt, og det ønsker jeg jo ikke heller. Litt former vil jeg beholde.

 

Er du nettopp begynt? Hva veide du da du begynte?

 

Nå skal jeg sige ned i sofaen og se litt tv før jeg legger meg. Er helt kjørt etter selskapet.. lydnivå og energi gikk helt av hengslene, he he, kjekt når det står på og kjekt når det er over. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt greit at vekten står stille noen ganger også :) Det er i hvert fall ikke oppover. Kroppen trenger nok å justere seg en gang i blant, i tillegg spiller jo styrketreningen inn som du skrev.

 

Vi har jo en ganske lik vekt-bakgrunn! Jeg begynte på kurs første gang for 4 år siden. Da veide jeg 94,5. Plutselig da jeg innså vekten, bestemte jeg meg for at dersom jeg ikke klarte å gå ned i vekt på en måned, skulle jeg begynne på kurs. Synes ikke det var en artig tanke i den alderen, men det måtte til.

 

Jeg tok to kurs etter hverandre og så gikk det fint på egenhånd. Det tok tilsammen et år så veide jeg 72 kg og holdt det en god stund, inntil jeg ble gravid. Etter fødselen veide jeg 79, men så ble det mye kosemat og langt mindre trening...og her er jeg nå. Har ikke turt å veie meg, grudd meg veldig til det. Men det måtte gjøres, og var 1/2 kg unna 90 tallet. Ja, da var det bare å hoppe uti det igjen og komme meg nedover. En motiverende tanke var at jeg ikke skulle se 90-tallet på vekten igjen, og det klarte jeg med en hårsbredd å unngå (hehe).

 

Og nå ser jeg jo til og med 87-tallet om morgenen. Jeg er bare så glad for at jeg har tatt tak i dette nå og ikke "lukket" øynene.

 

Det skal bli deilig å føle seg bedre i t-skjorte,singlet, skjørt, (kanskje bikini til og med) osv. denne sommeren som kommer :D . I juli kan jeg vel ligge rundt 75? Dette må jeg bare klare!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunshine78: Ja, det må jeg si. Så flink du er som gjør noe med det:-)

Da er jo mye gjort allerede, og jeg er sikker på at du klarer det!

 

Jeg skulle noen ganger ønske at jeg hadde fri på dagene.. slik at jeg kunne konsentrere meg kun om dette, men samtidig er jo en av kunstene å lære seg å leve med riktig livsstil i hverdagen også. Og apropo det, så har jeg bare smakt et halv lite kakestykke i dag:-) :-)

 

Så nå i kveld blir det en kanne kaffe og Aidensfield som kos. Ble ikke noe trening da, men bruker masse kalorier på å få ut siunnet mitt over at naboen tok speilet på bilen min i natt og ikke vil gi seg til kjenne. Er bare han som kan parkere vedsiden av meg. Håper han kommer og ordner opp etterhvert. !!!

 

Mitt mål er å komme ned til 67kg til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg skal gå å hente datteren min i bhg i dag. I stedet for å trene på treningstudioet. Det er et stykke å gå og det regner ute, men jeg må gjøre noe annerledes i dag for å holde motivasjonen oppe.

 

Ellers er jeg veldig lysten på søtt for tiden, så jeg gikk til innkjøp av Mango i dag. Skal kose meg med det i kveld når jeg ser C.S.I.

 

Er det flere her som har noe altenativt de spiser når de har lyst på noe søtt? Det kunne vært interessant å høre. Kan man få ideer til hva man kan gjøre for å få litt variasjon av og til. Når man kjenner man begynner å bli litt lei den samme maten hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VilBliSlank76

Jeg er 30 år gammel, gift og har en sønn på 3 år og ved nyttår innså jeg at jeg ikke bare er litt overvektig, men jeg er blitt fet! Jeg er 160 høy og veide 90 kg 5. januar i år. Det var ikke stort mye for meg å gjøre enn å sette igang.

 

Idag, 30. januar veier jeg 85,2 kg, så jeg har gått ned nesten 5 kg på litt under en måned. Dette er jeg kjempe fornøyd med, men jeg tror nok noe av dette skyldes at jeg er kjempe forkjølet og omtrent ikke får i meg noe mat nå om dagen. Men, før jeg ble syk hadde jeg gått ned til ca. 86,4 så det er da noe det også.

 

Jeg vet hva jeg må gjøre for å gå ned i vekt:

1. jeg må slutte å få i meg så mye søtt, jeg er en narkoman når det gjelder sjokolade og godteri og dette har jeg funnet ut jeg må kutte helt ut, for jeg eier ingen grenser når jeg setter igang.

2. Jeg må spise litt mindre porsjoner. Før kunne jeg sette meg ned og spise til jeg nesten ble kvalm, nå prøver jeg å beherske meg.

3. Jeg må trene.

4. Jeg trenger noen til å "pushe" meg litt og da tror jeg at jeg er på rett sted.

 

Dette ble litt langt innlegg, men for de som gidder å lese det så håper jeg vi "prates".

PS! Jeg drømmer om å komme meg inn i et par jeans i størrelse 36-38 innen sommeren. Det vil si ca. 65 kg. Klarer jeg dette tru...

 

Jeg krysser fingrene for oss alle:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flotte mål du har satt deg:-) Men husk at hvis man kutter ut snop helt så er det lettere å sprekke.. jeg gjorde det selv i begynnelsen også. Kuttet ut snop helt og det fungerte bra en stund. Men det jeg opplevde at kurslederen min på kurset snakket til meg ang det å kutte ut alt søtt eller snop. Jeg valgte likevel å fullføre kurset uten noe form for snop eller søtt.

 

Men merket etterhvert at behovet for noe snop eller søtt meldte seg og valgte å høre på kurslederen , der jeg da lærte å kose meg litt. Det var ikke så enkelt, men j vil anbefale at du etterhvert prøver å arbeide inn det å kunne kose deg litt. Kanskje opplever du noen sprekker, men det tørr jeg påstå at mange her inne, inkludert meg selv har gjort en gang eller to selv om vi har jobbet for en livsstilsendring i lengre eller mindre tid. :-)

 

Jg syns du er sprek som setter i gang en livsstilsendring og er flink!!! Stå på videre og her er vi mange i samme båt. Velkommen hit og sammen blir vi sterke vettu:-)

 

Selv er jeg 26år og har en datter. Jeg la på meg 38kg i sangerskapet. Gått ned 20kg på tre år, og har 18kg igjen. Men ser at jeg kanskje ikke kan gå ned så mye da kroppen min har forandret seg masse, og jeg ønsker å beholde litt former. Jeg går på skole nå, og har en liten jobb vedsiden av og jeg bruker tid og energi på å tilpasse livsstilsendringen inn i min hverdag.

 

Nå kommer faktisk han jeg skal ha avlastning for, så da må jeg løpe:-) Håper vi snakkes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for å la badevekt være badevekt en liten stund.. Jeg har i det siste bare tenkt på den vekten som venter meg neste gang.. fokuset blir helt feil..

 

Så jeg har bestemt meg for å gjøre alt det vanlige ang trening og skrive inn måltidene mine her osv men uten å veie meg før siste fredagen i denne mnd.

For å se om jeg klarer å slappe litt mer av ang å tenke tall og prestasjon.. jeg har lyst til å komme tilbake dit at jeg ikke er "redd" for å tråkke på vekta tilfelle jeg ikke ha gått ned noe, eller at jeg blir skuffet hvis jeg bare går ned 100gram.

 

Noe som burde være ok, nedgang er nedgang og det er jo ikke bare det det skal dreie seg om. Det er jo det å mestre hverdagen også.. gi seg selv litt gode ord og belønning for at man klarer å legge om livsstilen sin.

 

Eller er jeg helt ute å kjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...