Gå til innhold

Januargjengen!!!


Gjest nienna

Anbefalte innlegg

Synes det høres smart ut, Cice! Da kan man jo håpe å se litt "skikkelige" endringer fra gang til gang også!

 

Merker selv at jeg er blitt litt for opptatt av badevekta for tiden. De siste par dagene har herket også vist noen hekto OPP, uten at det burde være noen grunn til det.... Ja, ja, det er jo litt naturlige variasjoner. Får håpe de blir borte igjen til søndag. da jeg "egentlig" skal veie meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar
Gjest VilBliSlank76

Heia:-)

 

Cice: du har helt rett, det er veldig lett å sprekke hvis man velger å kutte ut noe helt, så jeg har allerede tatt imot rådet ditt og igår spiste jeg 2 smågodt og herregud som jeg koste meg med dem. De smakte faktisk bedre enn en hel pose tidligere:-)

 

Den støtten vi gir hverandre her er bare helt fantastisk. Jeg har lest så mange gode tips og funnet meg selv i så mange debatter og at man ikke er "alene" om problemet sitt. Så vi må hjelpe hverandre ut av dette og ut av BB avdelingen på HM. PS! Jeg spurte etter størrelse 44 i en skjorte på H&M avdelingen på Oslo City og da sa damen (som forøvrig bruker max størrelse 34) at "beklager, men vi har ikke så store størrelser her, da må du i en annen H&M". Jeg holdt på å kline til henne, men jeg klarte så vidt å dy meg....

 

Vi snakkes jenter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det du skrev er kjempelurt, cice :) Det er jo en livsstilsendring dette drier seg om. Jeg har det litt som deg og ser på vekten litt for ofte. Akkurat nå går jeg jo på kurs, så det må jo bli ukentlig, men kanskje ikke hver dag (som jeg gjør nå, men er helt klar over variasjonene som kommer da)!

 

Jeg gikk ned 800 gram til denne ukens rapportering og er veldig fornøyd ;) . Men jeg vet jo noe av grunnen, har nemlig hatt omgangssyken en dag og ikke spist så mye de to dagene etter det :) (tvang meg til å prøve å spise mer enn jeg ellers ville gjort, men ville ikke at forbrenningen settes helt ned). Men håper at ikke det går så mye utover denne uken. Men kanskje jeg kan sanke flere trimpoeng denne uken enn jeg klarte forrige uke, så da går det forhåpentligvis greit.

 

Frekk dame på HM - blæh! Faktisk er jo 44 en meget vanlig størrelse nå for tiden(selv om VI faktisk er i gang med å endre det), så det var nesten rart at de ikke hadde den der.

 

Ha en veldig god helg damer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herlighet.. det er nesten litt hysterisk morsomt. lol:-)

 

Jeg forbrant nesten 1000kalorier i går fordi jeg var så snopesyk at jeg bare måtte kose meg i går kveld med en liten mørk sjokolade og to fox karameller pluss tre dumle karakmeller. Heldigvis har jeg trent godt tidligere i uken også, men jeg føler det ble litt morsomt.. nå var ikke det utgangspunktet når jeg jeg begynte treningsøkta igår, men det slo meg underveis at jeg kom til å spise litt digg på kvelden så jeg kjørte like godt på litt ekstra.

 

Så i dag blir det ingen lørdagskos. Men for meg er det fredagene som er blitt kosekveldene den siste tiden og det fungerer greit. Og jeg hadde jentungen i juniorklubben på treningstudioet og det fungerte kjempe fint:-) Der har de leker, film og tegne/malesaker som barna kan kose seg med mens foreldrene trener. Så da gikk det opp et lys for meg ! og det er jo at når de har den klubben åpen på kveldene så får de sikkert se barnetv også. Det betyr jo at jeg kan trene selv om jeg ikke har barnevakt:-) Det blir jo faktisk nesten gratis barnevakt jo.. eller dte blir vel mer et gode vedsiden av medlemsavgiften jeg betaler hver måned. Og det må jeg si at jeg syns er verdt alle pengene. Jeg får jo trent, legge om livsstilen min og barnet mitt får kose seg og ha det gøy samtidig. Hver dag om jeg vil, men satser på gejnnomsnittlig annenhver dag i mnd. Så er jeg ikke så låst likevel.. gjelder å oppdage mulighetene mine.

 

Vilblislank76: Det er jo helt tullete å ikke ha str 44 i butikken!! Åh, kjenner jeg blir helt oppgitt! Og vet dere? det er jo slik at det som var str 36 før er nå 38, og 38 er str 40 osv.. jeg blir helt fortvilet over utviklingen. Er det rart samfunnet blir så fokusert på å være tynne? Jeg mener, hvis jeg hadde vert tenåring eller som nå..og plutselig hadde gått opp en størrelse i alle klærne mine hadde jeg fått helt dånedippen og panikken..Klart alle da vil "slanke" seg.

Nei, vet du, jeg syns ikke det er så rart at jeg ser bare tynne mennesker i klesbutikkene når det er slik det skal være.

Selv bestiller jeg alle klærne mine over nettet. Fra Hm og der har de størrelser helt opp til 48 (/50) tror jeg.

For å slippe ydmykelsen av å føle meg for stor og kjempe tjukk fordi de ikke har klær som passer. Samtdig gjør det meg sinna, og det gir meg et spark bak fordi jeg vil gå inn igjen å vise dem at jeg også kan handle klær der. Og den dagen jeg kan det skal jeg si dama er par alvors ord slik at jeg vet at de tar meg på alvor.

 

Sunshine78: Spysyken er det verste da!! Huff, stakkar deg! Krysser fingrene for at du klarer å holde de 800gr borte fordi om. :-)

 

Ha en god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 800 gram til denne ukens rapportering og er veldig fornøyd ;) . Men jeg vet jo noe av grunnen' date=' har nemlig hatt omgangssyken en dag og ikke spist så mye de to dagene etter det :) (tvang meg til å prøve å spise mer enn jeg ellers ville gjort, men ville ikke at forbrenningen settes helt ned). Men håper at ikke det går så mye utover denne uken. Men kanskje jeg kan sanke flere trimpoeng denne uken enn jeg klarte forrige uke, så da går det forhåpentligvis greit.[/quote']

 

Det samme skjedde meg for 2 uker sidenm, da forsvant 1,2 kg. Var livredd at det var høyst forbigående, men heldigvis har de holdt seg borte. Men det var ikke så veldig mye nedgang forrige uke, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt sant.. !.. Blir nesten litt mistenksom, hehe, jeg mener hva kommer de neste ukene da? Sikkert regn.

 

I dag har jeg og jentungen vert ute en tur i skogen og samlet kongler, og vi lekte litt på lekeplassen også før hun løp ned til en venninne.

Har ikke blitt så mye mosjon eller trening i helgen, men skal trene i morgen kveld. Det ser jeg frem til.

 

Ellers spiste jeg alt for mye i går kveld, av mat-- var så sulten.. skjønner det ikke, men det får så være. Kanskje fordi jeg var ute på farten nesten i hele går..

 

Nei, nå skal jeg skrive ferdig en analyse i norsk også skal jeg komme meg ut døren igjen. Ha en strålende dag alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med sol og kongleplukking, cice :) Så fantastisk flink du er til å trene. Det er jo kjempelurt at jenta di kan bli passet på samtidig som du trener. Hun koser seg sikkert der, hun også. Det letter jo samvittigheten for å kunne spise litt mer godteri på kvelden da.

 

Det er sol her også, men vi har ikke kommet oss ut enda, har latt mannen sove litt ekstra i dag. Vi skal straks gå en trilletur, håper i rask fart!!

 

I går morges reiste jeg meg raskt opp av sengen og på en eller annen utrolig måte, stivnet det helt til i nakken og litt nedover ryggen...følte meg nesten lammet, og ble litt redd ;) . Det var i hvert fall drit vondt!! Vi skulle på familiemiddag på kvelden, og jeg måtte jo prøve å være med. Fy, alle bevegelser var vonde, det beste var jo å bare ligge stille. Men det var så koselig å få høre fra to stykker at de kunne se at jeg hadde gått ned i vekt! Jeg ble nesten flau, for det er jo bare 3 kg hittil, og jeg ser det absolutt ikke selv. Men det skal bli godt å få flere slike oppmuntringer etter hvert.

 

Det ble mye god mat og et mektig kakestykket (som var fantastisk godt og visstnok fra God Morgen Norge i forrige uke). Der fikk jeg et kjempetips for nakken - rødvin! Jeg hadde tenkt å holde meg unna det, og bruke kalorier på kaken, men da ble det i pose og sekk - måtte jeg, så måtte jeg vel (hehe). Og aller best, så hjalp det ganske bra.

 

I morges har jeg tatt en Ibux og føler meg i hvert fall langt bedre enn i går på morgenen. Utrolig hvor hemmet man blir når ikke kroppen fungerer. Tenk så viktig den er å holde ved like, så man kan ha det bra i mange år fremover :) !

 

Og, i morgen har jeg faktisk bursdag - HURRA!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mandag og en ny uke. Starten på denne uken har gått bra, så la oss håpe den fortsetter med det. :-)

 

Gratulerer med dagen sunshine78!! Håper du får en fin dag:-) Og så herlig å få komplimenter, det gir vel motivasjon tenker jeg. Kjempe bra innsats! 3kg skal du absolutt være fornøyd med.

 

I dag kom det forsyne meg snø igjen.. tenkte jeg ikke at det kom slike lumskheter siden vi hadde sol i går, hehe. Håper den forsvinner igjen snart. Liker ikke kjøre på glatte veier, og hvertfall ikke gå tur på glatte veier.

 

Håper alle får en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, cice og Nique :):D

Dagen ble veldig fin med stor familiemiddag! Jeg tenkte jeg skulle få spise det jeg ville den dagen, og det ble to kakestykker, noen seigmenn og ett glass rødvin. Men faktisk på dagen, da jeg var i butikken, var jeg ikke interessert i å kjøpe sjokolade (jeg som elsker sjokolade)! Og jeg tenkte at istedenfor å ha fremme potetgull og sjokolade, kan vi ha popcorn og seigmenn. Faktisk noen kalorier i forskjell samtidig som det fortsatt var godteri!

 

Men problemet har vært at det ble en del kaker igjen (fryst ned det meste), og som vi har servert venner som kom i går og noen som kommer i ettermiddag. Da blir det jo til at jeg ikke klarer å unngå å smake bare et stykke selv - og sjokoladekake hver dag er vel ikke så lurt...hehe. Så dersom noen vil tipse meg om hvordan jeg unngår et stykke i kveld, blir jeg glad :D

 

Håper ikke at jeg må tilbake på "sukkeravvenningskur" etter disse kake-dagene. Jeg får nøye rapportere daglig kalori-inntak i dagene som kommer, for da ser man at det ikke er så fristende å spise dobbelt så mange kosemerker!

 

I alle fall, jeg har gått ned 800 gram denne uken, men ikke så mange cm akkurat. Håper det snart kan kjennes på klærne også :)

 

Håper jeg får opp ergometersykkelen snart - akkurat nå brukes den som kleshenger for mange utejakker (hihi). Trimpoeng skal samles fremover!

 

Ha en veldig fin onsdag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal trene kvart på seks i dag og det går fint med jentungen i juniorklubben. Det er faktisk noe av det lureste jeg har gjort..for hun liker seg veldig godt der:-)

Så da kan jeg ikke si at vi ikke skal likevel uten en veldig god grunn. For da blir hun så skuffet siden hun gleder seg slik til å gå dit. Og det er faktisk en motivator for å gjennomføre treningen når det blir lange dager på skolen.

 

I dag var vi ikke hjemme før kvart over fire. Så spiser vi middag...og så skal vi slappe av ti minutter før vi må gå igjen. Så nå når hun er med er det lettere å gjennomføre siden jeg da ikke får tid til å sige ned i sofaen på samme måte.

 

Noen tips for å ikke spise kakaestykke i kveld vet jeg jammen ikke sunshine78, annet enn å tenke på veiingen neste gang. Og deg selv. trenger du det kakestykket? Har du ikke noe annet som du kunne spist i stedet? Lykke til hvertfall og gratulerer med flott vektnedgang:-)

 

Nå skal jeg slappe litt av før det bærer av gårde...snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helg og i morgen skal jeg trene. Det ble avslapping i dag og jeg er snart på vei i seng. Helgen ser bra ut og i morgen skal jeg på innflyttingsfest til en venninne. Jeg har valgt å kjøre selv, da sparer jeg de kaloriene på alkoholen der. Derfor koste jeg meg i kveld med mørk sjokolade. Beste jeg vet. Ekstra mørk..

 

Det er kaldt og jeg merker at det frister lite å gå utom døra. Men heldigvis har jeg tatt meg selv hardt i nakken og komt meg utom døra. Så da blir det 10,1 trimpoeng denne uka og det må jeg si meg fornøyd med.

 

Så god helg alle sammen og god fornøyelse med været:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rådet, cice :). Det er vel det eneste rette, at man må tenke på seg selv - og om man virkelig trenger det. Det er altfor lett å bare falle i feilspor, å spise fordi det er tilgjengelig og smaker godt. Men smaken varer bare i noen sek.,mens muligheten til å gå ned i vekt er tilstede for hver kakestykke/vinglass/sjokoladestykke man hopper over!! Og litt smak får man jo på f.eks. lørdag uansett, det gjelder bare å planlegge :D

 

Ikke minst minne meg selv på at det er jeg som kan ta kontrollen og ikke la godteriet styre! Nemlig,hehe! Det hjelper å skrive litt ned her nå, for jeg synes at min motivasjon har vært heller laber de siste dagene. Uff, kjip følelse. Tror liksom at jeg ikke klarer det, og kommer ikke godt i gang med treningen (slik jeg hadde håpet). Men tror nok mye kommer av sykdom her i heimen, lillegutt og meg om hverandre.

 

Det ble en deilig trilletur i solskinnet i dag da - gikk raskt og kjente at det var godt.

 

Ha en frisk og god uke alle sammen! Og god morsdag :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo tenkt å kjøre selv, men da en venninne skulle være med som jeg ikke har vert ute med før ble fristelsen for stor. Men jeg fikk trent lørdagen, og tatt en god runde med hus-stell og litt andre ute aktiviteter utover dagen som nok forbrant sin del av kaloriene.

 

Så det ble et par flasker øl av alle ting, men det var musikk og dans hele kvelden. Og jeg spiste meg ferdig på mat og litt sjokolade før vi drog hjemmefra. Så jeg hadde en flott kveld og det er noen måneder siden sist jeg var ute. Så jeg tar det ikke så tungt.

 

Søndag var det morsdag, og jeg klarte å holde meg til en vaffel og en god kopp kaffe når det gjaldt feiring av dagen. Det er jeg fornøyd med!

 

Så i dag fikk jeg trent og fikk 2,9 trimpoeng. I morgen blir det 5,2 trimpoeng. Da får jeg trent på morgenen. Det er det beste jeg vet.

 

Så motivasjonen kom seg faktisk etter utskeielsen i helgen. Tror kanskje jeg har vert for streng med meg selv og kan nok unne meg en tur ut i blandt, bare i litt mer kontrollerte former av inntaket av alkohol enn i helgen. :-)

 

Og suget etter frukt og grønt og magert kjøtt ble mye mer forsterket etter en helg ute.. det bare samler seg vann i munnen ved tanken på kyllingfilet og strimlet svinekjøtt med wok grønnsaker til .. laks.. yummi :-)

 

Åssen har deres helg vert??

 

Nå er det lekser og c.s.i etterpå, så ha en fin kveld alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har gått greit og jeg gleder meg virkelig til helgen.

I morgen får jeg trent litt, blir et par trimpoeng:-) Da er jeg oppi 9,8 trimpoeng denne uka. Og det er jeg fornøyd med da jeg har hatt to prøver å lese til. Pluss aktivitet som jentungen er med på. Liker aktive uker, det er så godt når det blir helg da.

 

I dag hadde vi gym på skolen. Skikkelig gym. Svetten rant og klærne var helt gjennomvåt. Så det ble faktisk 1.6 trimpoeng der. :-)

 

Ellers tar vi helgekosen i dag, og hadde cola-light til middag. Så blir det vel en liten mørk sjokolade med 70% kakao fremfor tv når jentungen er lagt. Jeg merker også at jeg er mye mer motivert nå som jeg ikke veier meg hver uke. Så jeg tenker å fullføre februar med det og se om det viser noe resultat første fredagen i mars. Hvis det gjør det skal jeg fortsette med det. Hvis det viser for lite ned skal jeg begynne å veie meg igjen.

 

Ønsker alle en god helg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden, men dagene har flydd. Litt for mye stress for tiden, men det går jo i bølgedaler, så det roer seg vel etter hvert. Jeg har nesten ikke fått skrevet ned noe av matinntaket, selv om jeg har en cirka oversikt selv. Stod helt på stedet hvil denne uka, men men...kan egentlig forstå det (lite trim og kanskje litt for mange kosemerker).

 

Godt å se at tråden holdes i gang, takk til deg cice :) ! Tror nok at det er lurt å veie en gang i mnd, dersom du klarer det. Akkurat nå må jeg gjøre det ofte, men det kan jo endre seg etter hvert håper jeg.

 

I kveld har det blitt laks med masse sitronpepper, pasta og pastasaus -namnam. Det ble en gulrot til forrett, hehe ;) Ellers er halve kvikklunsjen inntatt og en liten smaksprøve på rødvinen!

 

Jeg har slitt litt med søt suget igjen da...hatt veldig lyst på sjokolade :) Men klart å begrense mengdene da, men drømt om å ha en sjokolade midt i uka uten å tenke at den ville få noen som helst betydning for dagens inntak eller vekt....Men jeg vet jo så altfor vel, at den får betydning. Ikke minst, gjør den sitt til at jeg har lyst på mer søtt i tiden fremover.

 

I hvert fall er Pilates DVD'n på plass, og prøvd ut en gang. Stølheten i magen satt lenge! Trimsykkelen er også endelig i bruk :)

 

Ha en veldig god helg dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har også tenkt slik som deg denne uka.. sjokolade. Koste meg i går kveld og i dag skal jeg være flink har jeg bestemt meg for. Men det frister med et glass cola-light når kvelden kommer tenker jeg. Det står jo at det er null kalorier i, men det må da være noe i den som spiller inn om det blir for store mengder??

 

Bare en tanke jeg har gjort meg.

 

Jeg måtte snikveie meg i dag tidlig. Så jeg har vel funnet ut at to ganger i mnd er det jeg kan klare å holde meg til. HVer 14.dag. Det viste en vektnedgang på 1,5 kg de siste to ukene.(gikk opp et kg i jula som jeg har gått opp og ned på, men nå er det løsnet. endelig) Så nå er jeg nede på 76 tallet.. kanskje jeg kan klare å komme meg ned på 76 blank eller 75 tallet neste gang jeg veier meg. Det vil si begynnelsen på mars. Vet hvertfall at motivasjonen er på vei opp igjen..håper den fortsetter å stige og holder seg der en stund. Er vel ganske normalt at det går i bølgedaler med den også. Gjelder bare å holde ut når den er på bånn, noe som ikke alltid er like lett. Men det er vel slik vi lærer også:-)

 

Syns du er flink jeg sunshine78! stå på videre.

Laks med pastasaus hørtes veldig godt ut, yummi...får helt vann i munnen. Handlet middag for en hel mnd hin dagen. Der ble det laks og grønnsaker, men klarer ikke holde meg unna kapteinenes fyllte torsk og kalkunpaletter med ostefyll. Så jeg har rett og slett inngått et komprimiss med meg selv. Og det er at de dagene jeg skal ha det til middag er de dagene jeg skal gi litt ekstra på treningen.

 

Nei, nå skal jeg perle med jentungen. Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner dere kaloriinntaket på fastelavensboller?? Har søkt på boller, men ble litt usikker.. er fine boller det samme som hveteboller? Regner med at man må søke på boller og krem hver for seg.. for å så kaloriene på en fastelavensbolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du også har tenkt på sjokolade...hehe. Det er vel slik, som med alt annet, at enkelte dager er man ekstra opphengt i akkurat sjokolade. Vel, jeg har vel nesten aldri et slikt plutselig "behov" for potetgull da...får nok si heldigvis. Det holder å jobbe så hardt mot sjokolade-fristelsene!! Det ble en kvikklunsj i går. Så fikk jeg lyst på mer og da tok jeg et søtt eple, og det roet ned hele behovet for mer (ble nesten litt overrasket ;) ). Godt var det også!

 

I dag har vi vært hos bestemor på middag og fastelavensboller. Jeg har som du skrev, cice, skrevet inn boller for seg (vanlig type) og deretter kremen. De smakte fortreffelig! Og middagen hos henne er et kapittel i seg selv, hun lagde ytrefilet (som er sunt nok),og salat, men med pommes frites som er frityrstekte av alle ting!!!! Klart de smaker godt og jeg måtte jo ha litt, men jeg gledet meg ikke til å fylle de inn i rapporten :)

 

Tenk at du klarer å handle inn for en måned, cice. Det må jo være veldig bra å planlegge alle middager i tiden fremover, mer oversikt, og i hvert fall når fokuset på vektnedgang er der! Er vel ikke så ille med de rettene du nevnte en gang i blant, heller lurt å trene litt ekstra for å oppveie det da. Slik har jeg begynt å tenke også.

 

I dag fikk vi gått en lang trilletur i sola, men det glatte og slapsete føret var mindre deilig. På fredag syklet jeg i en time mens jeg så på film, deretter styrketrening for armene. Skal prøve å hoppe på sykkelen så ofte jeg får anledning, om det så bare er for 20min. Det blir i alle fall noe til sammen :) .

 

Cice; skriver du inn alt du spiser hver dag? Bare lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det når kurset er avsluttet. Tror jeg skal fortsette med det. Jeg vil prøve noen uker på "egenhånd" nå, og om det går altfor treigt skal jeg følge enda et kurs. Håper og tror det vil gå i noegenlunde samme tempo på egenhånd (jeg raser jo ikke akkurat ned i vekt, men det er heller ikke målet. Så lenge jeg går ned, er jeg fornøyd!).

 

Ha en veldig god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig tenkte jeg at det er kanskje ikke er rett å være på dette forumet lengre, ettersom det nå er mindre enn 20 kg som ønskes av (nærmere bestemt 17). Men jeg begynte liksom her, og er bare vant til å trykke meg inn på dette formumet. Du er jo også her, cice, selvom du jo ikke kan være i -20-30kg-gruppen ;) !

Hva synes du/dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først ang tråden vi skriver i.. jeg har liksom den forestillingen at jeg fortsetter her fordi det var her jeg også begynte.. Jeg har 17kg igjen jeg også:-) Eller 16,9 kg om jeg skal være pirkete. Da vil jeg ha gått ned 35kg!! Men får samtidig se om jeg kan gå ned så mye til. Da kroppen min har endret fasong og jeg ønsker å beholde litt former. Så jeg ikke blir en strek uten bryster og lår og rumpe liksom. Så Målet mitt nå er 7kg ned frem til pinsen. Det går nemlig tregt her også!

 

Sunshine78: Jeg fører alt jeg spiser.Men det hender noen ganger at jeg sniker til meg en kjærlighet i stedet for sjokolade, og da vet jeg ikke hva jeg skal føre opp..så da passer jeg bare på at jeg husker at jeg har spist den og at jeg ikke spiser for mye annet godteri.

Jeg har holdt på for meg selv lenge og en stund gikk det opp og ned... men siden 4.juni 2006 har jeg gått ned 12kg selv, og er nå klar for å gå inn for noen kg til. Jeg har innimellom gått opp 1kg men det har gått av igjen rimelig greit. Merker det er viss jeg forandrer treningsform at det av og til gått noen gram opp før jeg går ned igjen.

 

Jeg har brukt dere her inne som støttespillere og for meg fungerer det veldig greit. Da jeg på siste grete roede kurs gikk opp! i vekt i stedet for ned. Tror jeg stresset med å prestere for mye..

 

HVa gjør dere når dere forbrenner mer kaloreier enn vanlig? Øker dere kaloriinntaket da? Jeg forbrente 1050kalorier i dag.. hadde en veldig bra treingsøkt og er litt overrasket selv. Tror jeg må gå opp ett level på maskinene jeg trener på. men så trener jeg annenhver dag også, så hvis jeg fordeler det på to dager så skulle det jevne seg ut i morgen med tanke på at jeg ikke trener da.. hm...

 

Flink du er å gå tur sunshine 78:-) OG til å sykle. Jeg beundrer deg/dere som har tålmodighet til å sykle på ergometersykkel. Hadde en jeg å, men gav den bort fordi jeg kjedet meg slik på den at det ble til at jeg ikke brukte den.. som er litt synd da det kan være veldig greit i travle perioder å trene hjemme.

 

Ha en fin uke alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kan det kanskje være en motivator å se på alle halvkiloene med margarin eller smør i butikken neste gang dere handler.. å se hvor mange slike dere har tatt av.. og en tankevekker hvis motivasjonen er på bånn..tenke å legge alt det fettet på seg igjen???!!??

 

Høres muligens litt sprøtt og sykt ut, men det hjalp faktisk på meg. Tenk alt fettet vi har tatt av da!! om Det er 1 eller 20 så er vi kjempe flinke alle sammen!!!

 

Jeg har tatt av nå 19,1kg. Det er jo 38,2 pakker med Bakemargarinet Melange!!! sykt å se på når man ser pakkene i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig å tenke på at det er så mange pakker smør :)

Det er skikkelig motiverende å høre hvordan du har klart å gå ned så mange kilo. Du virker veldig viljesterk og tålmodig. Du har vel allerede fått mange positive tilbakemeldinger på vektnedgangen!

 

Tittet litt i de andre forumene, og det er jo masse inspirasjon å hente der også ;) Jeg ser jo at det ikke er mange som er aktive i denne tråden lengre...ja,ja. Vi er jo egentlig mange som har presentert oss. Hvor er dere? Kom tilbake hit da, uansett liten progresjon/helt tilbakefall eller topp progresjon!! Vi må jo holde gruppen i gang her.

 

Nå skal jeg inne-sykle. Det er helt perfekt i min situasjon nå, for da kreves det lite planlegging og sykkelen er klar for meg når som helst. Det er ikke like vanskelig å komme over dørstokk-milen da, nei :)

 

Men det ble en bolle i dag også (rester fra gårsdagens bakst).

 

Vi snakkes!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det hvile dag.. og nøye kosthold hvertfall.

 

Ja, de nærmeste ser jo at jeg har gått ned endel. Noen syns jeg ikke bør gå ned så mye mer, mens andre syns jeg bør gå ned litt til. Heldigvis er det opp til meg å bli fornøyd med kroppen min:-)

 

Ja, hvor er alle sammen??

 

Jeg skal ordne litt i leiligheten og så skal jeg vaske klær. Det blir det tyngste arbeidet i dag. Men i morgen er det en lengre treningsøkt igjen. Så en dags hvile tror jeg er bare sunt.

 

Ha en flott dag alle sammen og sunshine78: Jeg henter motivasjon fra det du skriver også. Også jeg ser innom de andre linkene. Mange flinke og flotte mennesker her inne.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev i går, men så plutselig falt nettet ned og alt forsvant...*sukk*!

 

Men jeg ville bare si at jeg blir motivert av deg her inne cice, og likte veldig godt det du hadde skrevet i en ny tråd her inne :).

 

I dag er veiedag, og jeg har gått ned 400 gram. Helt fint det :). Ser i allefall 85-tallet! Synes cm går litt treigt, men endelig beveger lår-målet seg mer.

 

I går kom mannen hjem med et kolibriegg til oss hver, og han vet jeg eeelssker kolibriegg (tenk at påskemarsipan allerede er på plass da, vel det er vel ikke noe nytt lengre...). Han synes nok ikke det alltid er så lett å ikke kjøpe noen godsaker til meg lengre (han legger jo nesten ikke på seg, men spiser bedre nå han også). Jeg bestemte meg for å kose meg med egget og heller trene litt ekstra i dag.

 

Jeg må "lade" litt opp til to store "begivenheter" denne uka;

i morgen kveld har vi barnevakt for første gang og vi skal ut som kjærestepar :)! Da skal vi på Big Horn i hvert fall (hehe, tar gjerne i mot noen tips om litt "sunnere mat" der!). Og på lørdag skal vi på stor vennefest (jeg skal nok kjøre og sparer de kaloriene, men alt av kaker o.l. er vanskeligere å holde seg unna!!).

Lurt å ha litt oversikt i hodet mitt. Så vet jeg at jeg må være nøye med kostholdet disse andre dagene, og ikke minst få trent i alle fall.

 

Ja, da bør jeg vel sette på pilates-DVD'n nå! Gleder meg til litt støl mage igjen :)

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...