Gå til innhold

Dagens kalorisjokk!


Gjest Vedtre

Anbefalte innlegg

Gubben satt og gumla Mozartkuler i dag, og jeg fikk selvfølgelig veldig lyst på. Men skal si den lysten forsvant fort da jeg regnet ut at en - 1 - sånn liten kule inneholder 80 kalorier! Så gode er de bare ikke at de er verd så mange kosemerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme regnestykket gjorde jeg på fredag da jeg rett etter trening var i butikken og fant ut at jeg hadde fortjent en snickers (60 gram) Var fast bestemt på at jeg skulle kose meg med den etter middag helt til jeg la den inn og fant ut at den inneholdt hele 300 kalorier!! Da modererte jeg meg til halve sjokoladen. den delte jeg opp i mange små biter som jeg klarte å kose meg med i over en time!

 

Så får man lyst på noe og har det tilgjengelig. Regn ut kaloriene og tenk over om det er verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til funker det skikkelig bra om du tenker på kor mye du må mosjonera for å få vekk igjen dei kaloriene. Ein sjokolade med 300 kalorier er ikkje lika fristande om du må gå ein time i striregn for å 'fortjena' den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

En liten bit sjokolade kan gi mye smak og vare veldig lenge..... Etterpå merker man ikke så mye til om man har spist mye eller lite. Bortsett fra samvittigheten og på vekta!

 

Mitt råd er å ha små biter på lur av et slag som ikke har så mange kalorier. Helst mørk sjokolade selvfølgelig, men det går an å ha f.eks. en smil i veska og ta en bit når det er krise!

 

Jeg tror at å nekte seg selv hele tiden, gjør at man blir helt sprø og så er det lett å få en kjempesprekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle

Jeg fikk meg også et sjokk i dag. Smakte på Ritz kjeks i butikken. Sånn små salte. Det var smaksprøver med ost på. Tre kjeks på 3 gram hver ble 141 kalorier da jeg la dem inn her. Kan det stemme at 9 gram kjeks inneholder 141 kalorier? Det er jo mer enn sjokolade og blir over 1500 kalorier i 100 gram. Nei, det må være noe feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk meg også et sjokk i dag. Smakte på Ritz kjeks i butikken. Sånn små salte. Det var smaksprøver med ost på. Tre kjeks på 3 gram hver ble 141 kalorier da jeg la dem inn her. Kan det stemme at 9 gram kjeks inneholder 141 kalorier? Det er jo mer enn sjokolade og blir over 1500 kalorier i 100 gram. Nei' date=' det må være noe feil...[/quote']

 

Noen har en liten regnefeil der ja. Jeg la inn 100g av kjeksen og det gav 525kcal.

Så da veier vel kjeksen noe annet enn 3 g pr. stykk, eller noen har regnet feil;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen
Jeg fikk meg også et sjokk i dag. Smakte på Ritz kjeks i butikken. Sånn små salte. Det var smaksprøver med ost på. Tre kjeks på 3 gram hver ble 141 kalorier da jeg la dem inn her. Kan det stemme at 9 gram kjeks inneholder 141 kalorier? Det er jo mer enn sjokolade og blir over 1500 kalorier i 100 gram. Nei' date=' det må være noe feil...[/quote']

 

 

1 stk ritzkjeks har i følge somebody disse næringsverdiene

 

Oxford ritz crackers

mengde: 1 stk = 2.9 g

kalorier 15.2 kcal

karbohydrater 1.7 g

tilsatt sukker ikke oppgitt

proteiner 0.2 g

fett 0.8 g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i byen er vi så heldige å ha noe som heter "Heimdal - ekte norsk, hjemmelaget sjokolade". Er her fantastisk godt, og nougat er min favoritt.

Min søster og meg kjøpte hver vår - og vi stønnet i fryd over hvor godt det er! Etter 2 bit sier Søs - nå smaker den ikke så godt lenger. Vi sparer resten! Og det gjorde vi! Og smaksopplevelsen ble like god hver gang! 3-4 nye nytelser i en sjokolade? Det er jo nesten ikke mulig det? hehe ;-P Tenk samme tanken med mye annet, is for eks. Etterhvert spiser man bare for å spise opp, ikke fordi det er så himmelsk godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i byen er vi så heldige å ha noe som heter "Heimdal - ekte norsk' date=' hjemmelaget sjokolade". Er her fantastisk godt, og nougat er min favoritt.

Min søster og meg kjøpte hver vår - og vi stønnet i fryd over hvor godt det er! Etter 2 bit sier Søs - nå smaker den ikke så godt lenger. Vi sparer resten! Og det gjorde vi! Og smaksopplevelsen ble like god hver gang! 3-4 nye nytelser i en sjokolade? Det er jo nesten ikke mulig det? hehe ;-P Tenk samme tanken med mye annet, is for eks. Etterhvert spiser man bare for å spise opp, ikke fordi det er så himmelsk godt.[/quote']

Jeg er flink til å la være å kjøpe sjokolade, men kjøper jeg så går den ned. Har derfor fått som vane å kjøpe én av de aller minste som bare er på 15-20 gram, f.eks mars minibar. Da føler jeg at jeg unner meg litt godt og får en samvittighet jeg kan leve med. I går kjøpte jeg to biter sjokolade fra smågodthylla i butikken, og koste meg med dem. Mulig butikkpersonale synes jeg er rar når jeg kommer med en pose med 10 gram smågodt. Men dem om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...