Gå til innhold

Slanke meg....


Gjest dragen32

Anbefalte innlegg

Gjest dragen32

Hei og sprett.

 

Jeg er en aktiv, men dog fet, jente/kvinne som skal ned sine nytelsessyke kilo.

Jeg har holdt en konstant vekt på 102 kilo, etter at jeg raste ned noe voldsomt etter mitt svangerskap (noen legger på seg, jeg mistet 40 kilo på 3 måneder som har forblitt borte(etter at poden var født, vel og merke!)), de siste årene.

 

Men nå har jeg funnet ut at jeg vil prøve å bli kvitt disse også. Kanskje ikke alle, men noen.

Er det noen som kanskje vil være med og danne en støttegruppe, eller finnes det en støttegruppe som vil forbarme seg over meg?

Jeg er nemlig lei slanke piker som skal dele sine slanketips med meg, gamle damer på bussen som deler sine tanker om atkins osv.

Hva skal jeg si til disse menneskene som i et øyeblikks omtenksomhet deler sin erfaring i tap av 2 kilo og 4 gram?

Jeg er forferdelig glad i sunn og god mat og hater fet og tung mat. Det er rett og slett sjokoladen og kaker som er min sterke last (for ikke å nevne rødvin.. nam, men fy!).

 

Uansett har jeg en godt utviklet selvironi, min selvinnsikt er slett ikke elendig heller og jeg kan vel alle slankebøker som er skrevet.

Jeg trenger rett og slett noen som har litt humor rundt det å slanke seg og også vet hvor vanvittig håpløst det kan føles å stå på vekten og se disse fæle tre tallene lyse mot deg i ren hån, når du selv har følt du har vært flink og spist fint og riktig (men den sjokoladen forrige natt telte vel ikke med?).

 

Jeg er selv nokså grei til å inspirere andre, tror jeg, og det hadde vært lettere med noen som kan holde en litt i ørene. Som kan alle unnskyldningene utenatt, fordi man har jo selv vært der.

 

Jeg retter min bønn ut i det store fremmede,

Kom noen, kom alle og la oss sammen klare brasene!

 

Med vennlig hilsen

 

En veldig snill drage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg mye igjen i noe av det du skriver.. Vi har en klubb her inne i dette forumet, 2007 klubben.. Alle kan være med, ingen over ingen under. Vi starter en ny tråd hver uke som alle som vil kan lese og skrive sine erfaringer i. Siste tråden heter 2007, uke 4. Hadde vært koselig å høre fra deg der inne hvis du vil..

 

Jeg har en tendens til å skrive kanskje litt for mye, men det er en måte som hjelper meg masse. Holder meg litt på tå hev kan man si.

 

Jeg startet nå selv på 106 kilo, og til nå er jeg gått ned 2,4. Min neste veiing er på torsdag, så da får man se hvordan denne uken er gått.

 

Så gleder meg til å få høre mer fra deg, og lykke til..

 

Linda ;):) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en jente som lider av akkurat samme problem som deg, det er ikke matinntaket mitt sin feil at jeg nå er 115 kg, men all den sjokoladen jeg bare MÅ ha i løpet av dagen. Og når jeg først har tatt litt, så spiller det vel ingen rolle om vi spiser opp til det er tomt, eller??? Høres det kjent ut?

 

I alle fall gjør jeg nå et forsøk på å endre på mine (u)vaner, jeg begynte på GR - kurs for tre uker siden, og veier i dag 112,6. Er fornøyd med det, for jeg har ikke klart å kutte sjokoladen helt, men er på nedtrapping. Det betyr at når suget får fullstendig overhånd, så kjøper jeg den minste sjokoladen (24g) i stedet for den største..Synes selv at jeg er ganske fling da, og sparer selvsagt masse kalorier på det. Målet er å kunne stå fullstendig i mot, men har innsett at en vane som har eksistert i åresvis ikke lar seg endre så fort.

 

Jeg er også litt motsatt til alle andre i forbindelse med svangerskap, for jeg gikk ned 20kg under svangerskapet mitt, for da kuttet jeg både sjokolade og brus...mitt utfødte barn skulle jo få en god start på livet sitt:) Desverre har kiloene kommet på igjen etter som jeg begynte å innta sjokolade igjen...

 

Men vi er kommet langt som innser problemet vårt, og som kan fortelle resten av verden om det, og nå skal vi endre på livene våre. Vi skal bli flotte, slanke jenter:) BASTA!

 

Lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lostinspace

Jeg er ei jente som veier 110 kilo, og Freia og Coca Cola company må ta mye av æren (skylda) for at det er blitt slik.

Nå har jeg begynt på GR-kurs, men de fleste deltakerne der skal ned bare noen få kilo. Fint for dem, men når kursholderen snakker om at vi må være oss bevisst på hva slags halspastiller eller hostesaft vi putter i oss når vi blir syke da detter jeg litt av lasset. Er liksom ikke det jeg har lagt på meg av vet jeg.

 

Så det blir nok med dette ene kurset, tror jeg, så får vi se hvordan det går på egenhånd. For jeg vet jo det at jeg må spise ofte nok, riktig nok og bevege meg nok for å få resultater. Og når jeg bare klarer å spise nok i løpet av dagen blir ikke suget så stort på kvelden heller, så det er ikke så veldig vanskelig å være uten sjokolade.

 

Motivasjon for meg er å tenke 1 år frem i tid, da har jeg forhåpentligvis nådd en vekt som tillater meg å kunne gå amok på januarsalget og fylle garderoben med plagg som er kjøpt i vanlige butikker for vanlige folk. Fikk en jente for 1 år siden og når jeg tenker tilbake på hvor fort dette året har gått så tror jeg nok at dette året også flyr av gårde mens kiloene forsvinner :-)

 

Lykke til til dere andre også, sammen går vi mot lysere og lettere tider :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente meg veldig igjen i det at det ikke nødvendigvis er så mye og feil mat som har sørget for kiloene.... Derimot Freia melkesjokolade, rett fra kjøleskapet... En iskald pils eller tre, i selskap med gode venner... Litt vin til maten. Ujevnt inntak av måltider, og alt for lite mosjon...

 

Jeg begynte riktignok to-sifret, på 92,6, men har allikevel et godt stykke å gå med mine 167 cm. Har foreløpig klart å kvitte meg med 6,2 kg, siden i fjor høst - nå gjenstår bortimot 20 kilo til... Tar det over langen, og satser på at NESTE julebordsesong - da blir jeg flott, da... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg også igjen her, på dette med sjokolade, kaker, øl og vin, og altfor lite mosjon...

 

Men nå har jeg gått på internett-kurs en uke, og synes så langt det har gått veldig bra. Jeg har første veiing i morra, så jeg vet jo ikke om det har virket enda, men jeg føler meg i hvert fall mye bedre allerede enn jeg gjorde forrige uke!

 

Søtsuget er sterkt redusert, og jeg har allerede kommet opp i over 8 trimpoeng..

 

Når det gjelder kurs hos Grete Roede, følte jeg som lostinspace, at jeg skal ned så mange kilo at det ikke ville føles bra for selvfølelsen å starte på et kurs i nærheten, der noen skal ned 5, kanskje maks 10 kg. og så kommer jeg som skal ned mellom 30 og 40 kg liksom, litt andre utfordringer kan du si!

 

Derfor fant jeg ut at et internett-kurs måtte være tingen for meg. Der har du din egen kursleder som på vanlig kurs, men det er kun deg og kurslederen som kommuniserer om vekten din (hvis du ikke vil dele noe med andre her i forumet da).

 

Jeg har i hvert fall foreløpig bare gode erfaringer, er det noe du lurer på, får du svar utrolig raskt syns jeg, kursleder er veldig flink til å følge opp! Og dersom du begynner å slurve, kan du jo bare minne deg selv på fordeler og ulemper ved en livsstilsendring, samt hvor mye du tross alt har betalt for å få hjelp!

 

så stå på jenter! Dette skal vi klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ei jente som veier 110 kilo' date=' og Freia og Coca Cola company må ta mye av æren (skylda) for at det er blitt slik.

Nå har jeg begynt på GR-kurs, men de fleste deltakerne der skal ned bare noen få kilo. Fint for dem, men når kursholderen snakker om at vi må være oss bevisst på hva slags halspastiller eller hostesaft vi putter i oss når vi blir syke da detter jeg litt av lasset. Er liksom ikke det jeg har lagt på meg av vet jeg.

 

Så det blir nok med dette ene kurset, tror jeg, så får vi se hvordan det går på egenhånd. For jeg vet jo det at jeg må spise ofte nok, riktig nok og bevege meg nok for å få resultater. Og når jeg bare klarer å spise nok i løpet av dagen blir ikke suget så stort på kvelden heller, så det er ikke så veldig vanskelig å være uten sjokolade.

 

Motivasjon for meg er å tenke 1 år frem i tid, da har jeg forhåpentligvis nådd en vekt som tillater meg å kunne gå amok på januarsalget og fylle garderoben med plagg som er kjøpt i vanlige butikker for vanlige folk. Fikk en jente for 1 år siden og når jeg tenker tilbake på hvor fort dette året har gått så tror jeg nok at dette året også flyr av gårde mens kiloene forsvinner :-)

 

Lykke til til dere andre også, sammen går vi mot lysere og lettere tider :-)[/quote']

 

Hei!

 

Skjønner godt at det kan være kjipt og demotiverende å gå på et kurs der det diskuteres halspastiller og hostesaft, og de fleste skal ned et par skjønnhetskilo til bikinisesongen. Jeg er så heldig at det er MAXI-kurs her jeg bor, ergo er det ingen som skal ned mindre enn 20 kg. Passer meg glimrende! Det er flere som er i samme båt, og kursleder tar også hensyn til dette i forbindelse med tingene vi snakker om. Er liten vits i å snakke om kcal i halspastiller som du sier, når det er helt andre ting som gjelder. Så dersom du ikke har anledning til å følge et MAXI-kurs så kan du kanskje prøve et Internettkurs? Som Senita sier, der har du mer direkte kontakt med kursleder, og hun tar hensyn til DEG og DIN vekt.

 

Håper uansett du kommer greit gjennom kurset du er på nå, prøv å ikke la det demotivere deg! I bunn og grunn må du bare tenke på deg selv, så går dette kjempebra :P

 

LYkke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lostinspace

Håper uansett du kommer greit gjennom kurset du er på nå' date=' prøv å ikke la det demotivere deg! I bunn og grunn må du bare tenke på deg selv, så går dette kjempebra :P

 

LYkke til![/quote']

 

 

 

Takk mimmi 80!

Jeg er fast bestemt på å fullføre kurset, men jeg tviler på at det blir flere kurs på meg. Men ned i vekt skal jeg og jeg vet at de grepa jeg har tatt nå er noe jeg må leve med resten av livet. Så jeg lar meg ikke demotivere, bare irriterer meg over at jeg tydeligvis har fått feil kursholder.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk mimmi 80!

Jeg er fast bestemt på å fullføre kurset' date=' men jeg tviler på at det blir flere kurs på meg. Men ned i vekt skal jeg og jeg vet at de grepa jeg har tatt nå er noe jeg må leve med resten av livet. Så jeg lar meg ikke demotivere, bare irriterer meg over at jeg tydeligvis har fått feil kursholder.....[/quote']

 

 

Hei..

 

Jeg synes synd på deg som føler det på den måten, ødelegger liksom en del av den gleden det skal være å greie å endre sin livsstil. Har du snakket med din kursleder om problemet ditt, evt kanskje med GR sentralt.. Man vet aldri, kanskje du hadde fått byttet kurs, til evt internettkurs? Prisen er jo den sammen.. Men hva vet vel jeg.. Jeg hadde sikker følt det på samme måte som deg hadde jeg vært der, men jeg tar internettkurs og er strålende fornøyd med det. Elsker den litt personlige servicen.. :P

 

Lykke til og hold oss oppdatert..

 

Linda :):P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lostinspace
Hei..

 

Jeg synes synd på deg som føler det på den måten' date=' ødelegger liksom en del av den gleden det skal være å greie å endre sin livsstil. Har du snakket med din kursleder om problemet ditt, evt kanskje med GR sentralt.. Man vet aldri, kanskje du hadde fått byttet kurs, til evt internettkurs? Prisen er jo den sammen.. Men hva vet vel jeg.. Jeg hadde sikker følt det på samme måte som deg hadde jeg vært der, men jeg tar internettkurs og er strålende fornøyd med det. Elsker den litt personlige servicen.. :P

 

Lykke til og hold oss oppdatert..

 

Linda :):P:)[/quote']

 

 

Hei Linda,

 

Føler ikke at det er synd på meg, jeg er bare litt oppgitt over hvordan ting blir presentert på kurset. F.eks ble det kun fokusert på hva jeg måtte ha gjort feil siden jeg kun hadde gått ned 300 g sist uke. Det ble ikke sagt noe om at muskler veier mer enn fett, at mye salt mat dagen før kan ha holdt på væske eller at jeg faktisk har gått ned mye i cm (10 cm på en uke). Nå er det ikke sikkert at GR-kurs passer for alle, og jeg tror faktisk ikke det er noe som jeg skal fortsette med fremover. Men jeg skal fullføre kurset og fremfor alt fullføre livssilsendringen!

 

Og dette forumet her er gull verdt, her finner jeg masse gode råd og tips og ikke minst masse inspirasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du sier noe der Lostinspace.. Jeg gikk selv kun ned 100 gram denne uken, men fikk ikke noe om hva jeg hadde gjort feil (heldigvis), motivasjonen falt nok som det var når jeg ikke så at det var mer. Istedet fikk jeg en oppmuntring, om at av og til er det slik, selv om man gjør alt riktig. Og at jeg skulle være fornøyd med at det var minus på vekta (for når man begynner å trene kan man også gå opp i vekt selv om man går inn i cm). Så det er bra at du ikke lar andre ta fra deg den gleden det faktisk er å gå inn 10cm... det er mye det...

 

Lykke til videre.. :)

 

Linda :P:):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...