Gå til innhold

Den store "frysen"


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest froeken frue

Jeg fryser noe så innmari for tiden. Har ikke vært så frossen siden jeg gikk Grete Roedekurs første gang for 5 år siden... Kurslederen min kunne fortelle at dette skjer fordi forbrenningen tar seg opp og kroppen merker kaloriunderskuddet.

 

Det er så snedig fordi jeg var ute og måket snø for en time siden. Var god og varm da jeg holdt på og da jeg kom inn. Inne i stua er det deilig og varmt og det er fyr på peisen. Men nå sitter jeg altså i en stue som er over 23 grader, under et pledd, men superundertøy og FRYSER!!!

 

Hehe, men da husker jeg på at kurslederen min sa at ja sånn er det å gå ned i vekt, så da fryser jeg med glede!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat samme erfaring då eg gjekk mye ned i vekt et par år tilbake. Husker det med liten glede og vil ikkje ha det sånn igjen...

 

Er det ikkje slik at når kroppen består av meir musklar har den mindre lett for å fryse? Eg trener i alle fall mye styrke this time around, og håper at det skal hjelpe litt. Er frossen av meg frå før av!

 

Har du gått ned veldig mye, eller begynner du å nÂœrme deg idealvekta? Bare lurer, har bare såvidt begynt sjøl. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Nei jeg er laaaaangt fra målet. Tok meg kraftig sammen 1. november da vekta nådde nye uante høyder... Er 165 cm og veide 91,9 (nekter å runde av til 92...). Fikk barn i mars og la på meg 10 kg ETTER fødselen...

 

I dag veier jeg 86,4 så jeg har tatt av 5,5 kg på den tiden. Nå skal det sies at jeg la på meg tre kilo i jula og de har jeg klart å få av nå i januar. Er ikke en frossen person, men de siste dagene har jeg frøset noe vanvittig så lenge jeg sitter i ro. Jeg trener eller rettere sagt mosjonerer myyye og trives med det så lenge jeg har tid til det nå som jeg har permisjon.

 

Du da? Hvordan er situasjonen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du har komt så godt på veg!

 

Eg begynte på 80, er 77 no, etter 8 uker (blœœœœ! men trur mye er muskelmasse:D).

Har tenkt meg ned til 70 til sommaren, og så se. Er 1,73 og ikkje spinkel, så det er mulig det er rundt om 70 eg skal ligge. Uansett, vil gjerne se litt kilotap snart, det er motiverande...

Den gangen eg refererte til gjekk eg fra 83 til 71 kilo, på noe sånt som 8-10 veker(!). Men då fokuserte eg bare på å bli tynn, ikkje på styrke, trente bare kardio og spiste for lite (trur eg, var i alle fall sulten heile tida!). Dustete, men ungdommens dårskap...;)

 

Eg som du trente mye den gangen, men kanskje du ikkje trener nok styrke? Når eg blir kald blir eg som regel kald i 'fettlagra' først, så trur det er noe i det der...muskler produserer jo varme.

 

Noen som veit om teorien held mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest makimono

Heisann! Jeg ble litt paff da jeg så denne tråden, jeg som trodde at jeg bare innbildte meg at jeg var blitt litt ispinn! Det stemmer veldig godt for meg hvis det er slik at man blir frosen når kroppen skrur opp forbrenningen.

 

Har gått ned 2kg siden 15jan og har blitt merkbar mer kald på hender og føtter. Når nålen på vekten nærmet seg 70kg fikk jeg nok, lille meg på 158cm må ned 12kg for at jeg skal bli normalvektig. Siden mannen er i på tokt har jeg ingen som kan varme de kalde tottisene mine, så varmeflaske og karbad på kveldstid har vært redningen.

 

Jeg er nok litt kaldere på de mer fettrike steder som lår, lovehandels og stumpen, men synes det er rart at jeg er blitt så merkbar mer kald på hender og føtter?! Tær og hender er vel ikke spesielt fettrike steder? Så vet ikke om det er jeg som er et avvik fra normalen, men teorien om at der man har litt ekstra er kaldere enn steder hvor det er "mye" muskler stemmer ikke helt for meg. Hva tror dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Hei på dere!

 

Jeg sluker rått den teorien om at man fryser når forbrenninga øker og kroppen merker kaloriunderskuddet.

 

Jeg har nemlig også frosset så mye de siste dagene, og jeg er en ganske varmblodig person til vanlig. Kjenner akkurat de samme symptomene med iskalde hender og føtter osv.

 

Nå skal jeg også fryse med glede.....!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Hva er kroppstemperaturen din? Lavere enn 37°C? Ville kanskje tro at du spiser for lite i forhold til aktivitet og derfor har for lav forbrenning og fryser - spis mer og jeg vil tro at du slutter å fryse. Jeg fryser mye mindre etter at jeg begynte å spise mer og oftere. Vi fryser også mer til tynnere vi er (mindre isolasjon), en av jentene mine som spiser som en ulv, men har veldig lite underhudsfett, fryser veldig lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er kroppstemperaturen din? Lavere enn 37°C? Ville kanskje tro at du spiser for lite i forhold til aktivitet og derfor har for lav forbrenning og fryser - spis mer og jeg vil tro at du slutter å fryse. Jeg fryser mye mindre etter at jeg begynte å spise mer og oftere. Vi fryser også mer til tynnere vi er (mindre isolasjon)' date=' en av jentene mine som spiser som en ulv, men har veldig lite underhudsfett, fryser veldig lett.[/quote']

 

Heilt einig med deg fru Luna, ein frys når forbreninga går ned. Ergo ein et forlite, og ein oppnår berre at kroppen går på "sparebluss"

 

Fjelgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Tror ikke at jeg spiser for lite, men det kan stemme at i går frøs jeg mye, og da var jeg på innkjøp og jeg gikk for lenge mellom måltidene. Kanskje det stemmer at da gikk forbrenningen ned og jeg frøs....Kaloriinntaket ble forøvrig på ca 1600 da også. Jeg tok det igjen da jeg endelig fikk mat....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Tror ikke at jeg spiser for lite' date=' men det kan stemme at i går frøs jeg mye, og da var jeg på innkjøp og jeg gikk for lenge mellom måltidene. Kanskje det stemmer at da gikk forbrenningen ned og jeg frøs....Kaloriinntaket ble forøvrig på ca 1600 da også. Jeg tok det igjen da jeg endelig fikk mat....[/quote']

 

Tror ikke det er fordi forbrenningen går ned at man fryser, men fordi den går opp. Jeg fikk nettopp forklart av noen at vi fryser fordi vi tærer på fettdepotene ;) Og DET synes vi jo er digg, så pakk oss inn i tepper og drikk vann!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, da er det jo merkelig at Grete Roede i nettmøte nå nettopp har bekreftet det samme som Fru Luna og Fjellgeita sier:

 

"Fryser

Av:

Dato: 23/01/2007.

 

"Etter at jeg har begynt å gå ned i vekt, så fryser jeg hele tiden. Hva kommer det av??

 

På forhånd takk for svar"

 

Svar:

Det betyr at du går på sparebluss.Kroppen din sparer på kaloriene slik at du ikke får opp kroppsvarmen. Du bør øke rasjonene noe.

 

Hilsen Grete "

 

Jeg også trodde og håpet at det hadde noe med at det skjer ting å gjøre. Men velger heller å tro på Fru Roede herself! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
hmm' date=' da er det jo merkelig at Grete Roede i nettmøte nå nettopp har bekreftet det samme som Fru Luna og Fjellgeita sier:

 

"Fryser

Av:

Dato: 23/01/2007.

 

"Etter at jeg har begynt å gå ned i vekt, så fryser jeg hele tiden. Hva kommer det av??

 

På forhånd takk for svar"

 

Svar:

Det betyr at du går på sparebluss.Kroppen din sparer på kaloriene slik at du ikke får opp kroppsvarmen. Du bør øke rasjonene noe.

 

Hilsen Grete "

 

Jeg også trodde og håpet at det hadde noe med at det skjer ting å gjøre. Men velger heller å tro på Fru Roede herself! ;)[/quote']

 

... de kurslederne fått seg en oppdatering eller lære hva som er riktig!! Tusen takk til dere som har rett! Nå skal jeg knaske noen nøtter... under pleddet sammen en kopp te...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Ja' date=' det var det jeg også stusset litt på.. Kurslederne burde jo gi ut samme info som GR :)

 

Så vi får spise det vi skal og holde varmen med pledd og te ;)[/quote']

 

Sitter med sønnen min sin barnekopp og drikker nydelig skogsbærte fra tehuset, griner en skvett etter å ha sett Grey's Anatomy og knasker nøtter for å ta igjen noen kalorier etter maaaaange trimpoeng i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...