Gå til innhold

Noen tanker etter første uke..


Gjest Melkorka

Anbefalte innlegg

Gjest Melkorka

Jeg startet ved godt mot. Og er ved godt mot enda og motivasjonen er på topp. Jeg er bare så redd for at jeg ikke har gått ned noe i vekt. Gruer meg til veiing i morra. Hvordan er det på kursene? Går alle ned eller?

Det er ikke bare lett heller. Denne uka, som jeg ihvertfall burde fulgt menyen 100%, har vært full av hindringer og fristelser. Var på tur, og satt i bil nesten hele dagen. Ble nesten ingen spising i det hele tatt. et par bananer og en bolle. Endte med en dag med bare 600 kcal... De andre dagene har jeg ligget ganske nøyaktig (synes jeg selv) rundt 1600 kcal. Jeg har gått tur nesten hver dag og har fått 7 trimpoeng.

Jeg har hatt bursdagsselskap for datteren min her hjemme, med masse søte fristelser (jeg bakte selv så unnskyldningen er vel egentlig ingen, men jeg spiste LITT). Jeg har bursdag i morra, og jeg har en stygg mistanke om at det blir servert kake både på jobb og hjemme. Ingen vet at jeg går på GR kurs. Men jeg får ta et mini mini stykke, og heller si jeg er stappmett? Får meg ikke til å si at jeg går på kurs, og de på jobb får aldri vite noe. Skulle ta meg en bolle salat på jobb i dag, men da står min overvektige sjef og hoier og roper æsj skjerp deg over hele kantina full av folk. Festlig..

 

Neida. Det blir uansett godt å komme på kurs i morra. Da får jeg evt hjelp til å se hva jeg evt gjør feil. Har fått masse gode råd fra folk her inne også, utrolig morro og høre hva dere andre har gjort og hva som virker/ikke virker! Tusen takk for all backup! Så får jeg se i morra hvordan status på vekta er. Håper det er ned. 100 gram ned er bedre en ingenting.. sant? ;) Uansett så føles det veldig bra å være på vei mot et mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berta1973

Litt må man ha lov til å skeie ut eller? Nå går ikke jeg på kurs så jeg vet ikke hvor strengt dette er.

 

Jeg krysser fingrene for at du har gått ned litt. Stå på videre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Jeg følger spent med deg videre! Du vet, hele poenget med kurset er å lære seg å leve med og takle de fristelsene som livet byr oss på matfronten. Sånn sre jeg på det ihvertfall... Sjokkis kommer alltid til å være en del av livet mitt, det er mengder og begrensning jeg må ælre meg...

 

Hvis du blir servert kake i dag, javel, men sørg for å spasere deg en tur da, eller jogge hvis du har "kropp" til det, eller ta snømåkingen i dag, eller lek ute i snøen med barna.

, sånn at du kan ta det lille kakestykket med god samvittighet.

 

Da jeg gikk kurs fortalte jeg det ikke til noen før etter det begynte å synes og alle lurte på hvordanjeg hadde klart å ta av så mye. Fikk uventet mye støtte fra de på jobb. Det kommer fram at flere sliter med det samme.

 

Hvis noen spør så kan du si at dere holder på å legge an til et sunnere liv hjemme. Det er en SKANDALE at det er en flau ting å innrømme at man ønsker å få bedre helse og livskvalitet. Så kan han derre sjefen din lete etter noen andre å få aksept hos for det elendige kostholdet sitt... (Han skulle sikkert innerst inne ønske seg et sunnere liv han også, spesielt hvis "mottoet" var bedre helse og ikke Bedre utseende. Det er en sperre vi har som ligger der som gjør det vanskelig å innrømme det...)

 

Lykke til kjære du!

 

Håper vi får høre fra deg i dag!

 

Klem fra frøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melkorka

Hei

 

Da er jeg tilbake fra kurs. Jeg har gått ned. Lite, men ihvertfall litt. 300 gram ble det. Ikke mye, men nå skal jeg ta meg sammen denne uka. Jeg skal virkelig prøve å få i meg de 1900 kcal kurslederen sier jeg må ha. Det kan bli en prøvelse, men etter å ha spist regelmessig i dag, ligger jeg nå, etter middag på 1600 kcal. og skal spise kveldsmat etterpå, på 220 kcal. Ikke verst ;)

 

Jeg er vel litt skuffet over å ha gått ned så lite, men så var jeg jo ikke så flink heller, og da kan jeg vel egentlig ikke forvente noe mer. Må si jeg var imponert over veldig mange av de andre på kurset. De fleste gikk ned over 1 kg, og ei gikk ned hele 2,7 kg!! Utrolig bra. De hadde fulgt menyen sin godt, så da må jeg gjøre det samme :)

 

Ellers har jeg fortalt det hjemme nå, så mann og svigermor vet. Føles bra :) Mannen løp og hentet vekten med en gang jeg fortalte det ved middagsbordet, så da var det ikke så flaut likevel. Men må bare si: HJELP så stor middagsporsjonen er i meny 3!

 

Nå er det ihvertfall god motivasjon og vilje til å klare uke 2 på kurs med MER nedgang en uke 1 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei melkorka!

 

Det går nok bedre neste gang! Sjøl er eg av dei som har problemer med å holde inntaket nede, men har skjønt fra utallige trådar her inne at det er vel så viktig å halde det OPPE. Klarer du det skal du ser det løsner!

 

Lykke til vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melkorka

Og da har jeg vært på kurs.

Og jeg har gått ned 1 kg denne uka, og mistet 14 cm tilsammen på kurset. Jippi!! Da ser det faktisk ut til at jeg spiste for lite i forrige uke. Deilig. NÅ er motivasjonen på topp, så får håpe jeg klarer å være like flink i denne uka :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...