Gå til innhold

Frokostblanding.


Gjest spinning

Anbefalte innlegg

Gjest Nedigjen
Hei. Lurer på om noen der ute har noen gode forslag til god og sunn frokostblanding????

 

Crunchy bran fra weetabix har 23% fiber, lavt kaloriinnhold og ganske lav vekt sånn at du kan spise ganske mye i volum før det blir mange kalorier. Også smaker den veldig godt! :) Jeg spiser den med yoghurt eller melk + litt syltetøy. Mye bedre enn f.eks all bran og slike andre supersunne alternativer synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Jeg finner ingen jeg liker i Bergen - de er for tørre eller for søte - der ville jeg laget selv med hele gryn og korn og nøtter. Finnes mange gode oppskrifter i kokebøker eller på nettet.

 

Her kjøper jeg organisk granolablanding med nøtter i løs vekt - helt uten tilsatt sukker og kjempegod - men mye kalorier på grunn av nøttene og solsikkefrø etc - 60g gir 225 kcal og det er fast standard med ferske bær og skummet melk og appelsinjuice med fruktkjøtt og kaffe laget på nykvernete kaffebønner. Jeg elsker å spise frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go'dag frokostblanding med blåbær kjøpte jeg idag! Veldig god og myye færre kalorier enn i det andre Go'dag-frokostblandingene. :P 183 kalorier pr 100 gram!

 

Hmmmm, ikke i følge kalkulatoren på dagsrapporten. Forsøkte å legge den inn for å teste mot den jeg allerede spiser. Sikker på at det er pr 100 gram?

 

"100 gram Go' Dag Blåbær 337 " det vistes slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm' date=' ikke i følge kalkulatoren på dagsrapporten. Forsøkte å legge den inn for å teste mot den jeg allerede spiser. Sikker på at det er pr 100 gram?

 

"100 gram Go' Dag Blåbær 337 " det vistes slik.[/quote']

 

Godt du så feilen!! Du har helt rett! Jeg sjekka det på kalkulatoren på somebody.no, men da er den tydeligvis veldig feil..sjekket på pakken med frokostblanding nå, og det som du sier stemmer! Takk for opplysningen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg spise go' dag med frukt med god samvittighet! Synes den er best, men kjøpte den med blåbær siden det liksom var så stor kaloriforskjell.. men da blir det med frukt heretter! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bowlingkula

Eg bruker havregryn, eg.. Med 1 banan, litt rosiner og solsikkekjerner oppi. Avogtil 4korn og linfrø oppi, for variasjon. Og med ekstra lett mjølk..Funker bra for meg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under denne lenken finner du tester av frokostblandinger

 

http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.1737271

 

Det gikk fram at av de 10 mest pupulære som ble testet' date=' var det bare to som ble betegnet som sunne nok:

"nestles fitness" og "AXAs god morgen FRUKT."[/quote']

 

Kan man anta at AXAs go' dag rosin tilsvarer go'dag frukt? Eller har jeg blitt glad i helt feil produkt? :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

http://www.cerealpartners.co.uk/brands/fitnesse.aspx

 

kan ikke skjønne hvorfor fitness kommer så høyt - lite fiber og tilsatt sukker/sirup (klippet fra innholdslisten: sugar, Partially Inverted Brown Sugar Syrup, Glucose Syrup,..,) - lavt på salt er jo bra men ikke nok.

 

Jeg ville brukt en med mye mer hele frø og korn, ikke tilsatt sukker og tilsatt nøtter - lavt fett er ikke alt - en trenger litt sunt fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen
Kan man anta at AXAs go' dag rosin tilsvarer go'dag frukt? Eller har jeg blitt glad i helt feil produkt? :confused:

 

Go'dag rosin har disse næringsverdiene

 

Go' dag müsli Rosin Axa

mengde: 100 gram

kalorier 345 kcal

karbohydrater 59 g

tilsatt sukker 0 g

proteiner 12 g

fett 6.5 g

 

Go' dag müsli Frukt Axa

mengde: 100 gram

kalorier 330 kcal

karbohydrater 64 g

tilsatt sukker 0 g

proteiner 10 g

fett 3 g

 

Det er ikke så store variasjoner her. Ingen av dem har mye fett eller noe tilsatt raffinert sukker. Mer karbohydrater i frukt-versjonen vil jeg tro kommer av fruktsukkeret i den tørkede frukten. Du kan helt sikkert spise den du liker best med god samvittighet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen
Supert :) Blir like imponert hver gang' date=' du har jammen peil på mat! Lurer på om jeg må bestille deg hit for å sette i stand menyer for noen uker fremover :D[/quote']

 

Ikke mer hokus pokus enn at jeg er medlem på http://www.somebody.no og der er det en helt utrolig database med matvarer og næringsinnhold oppgitt på denne måten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...