Gå til innhold

Godter på tilbud...


nefertiti

Anbefalte innlegg

Idag var min første dag som sunt menneske - igjen..... Men da jeg gikk inn på butikken for å kjøpe meg noe godt og sunt til lunsj, var det første som møtte meg en stooor pall med smågodt til 6,90kr. Heldivis var jeg flink å gikk rett forbi, men egentlig skulle det ikke vært lov å plassere det slik!

Det skulle heller egentlig ikke vært lov å hatt godter på tilbud har jeg funnet ut da. Alkohol er jo forbudt å ha på tilbud, og alkohol går jo egentlig inn under samme kategori som smågodt - svææært usunt i både små og store mengder. Nå er det kansje bare meg som har - ynnskyld,hadde - en tendens til å hamstre smågodt når det var på tilbud, men det aner jeg ikke er tilfellet!

Så mitt forslag til regjeringen som vil inn med sunnere vaner er å forby godter på tilbud! Det er direkte helseskadelig!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Reklame for godteri burde heller ikke vært lov. Jeg skjønner ikke vitsen med det heller, for hvis noen vil ha sjokolade så vet de hvor de får tak i det uten reklame.... Hver dag kjører jeg forbi STORE plakater nå med reklame for cloetta sjokolade. Forrige uke var det sportssjokoladen og brideblanding (flaks at jeg ikke liker det!) men denne uken er det dumle....mmm FY!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med alt som er sagt her! Godteriet er jo så strategisk plassert i butikken at man ikke har mulighet til å handle uten å måtte passere det! Og den reklamen ja, blir konstant minnet på at sjokolade er så flott og bra og uimotståelig!!!

Personlig har jeg også store problemer med snop på tilbud. Skjønner det ikke helt selv, men tror det bare er gammel vane. Med en gang jeg ser tilbud føler jeg for å hamstre inn, som f.eks nå som julesnopet kom på tilbud. Jeg tenkte ikke på å kjøpe det i julen, men nå til halv pris og greier, er jo skikkelig billig det! dumme meg!!! grrr... Men jeg klarte å holde meg unna da!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Her er handlelister gode å ha - butikkene vil ha salg - MYE SALG - og det oppnår de når impulskjøpsvarer er nært kassen når du står i kø for å betale. Godteriene settes ved kassen, gjerne i barnehøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...

 

Var på Rema i dag. Og der hadde de også godteri på tilbud. 6 kr for en pose fox. 6 kr! For en hel pose!! Hadde lyst til å kjøpe minst tre, bare fordi det var så billig, men jeg vet jo hvor de havner da; i magen min.

 

Så godteriet fikk stå i fred for min del. Når jeg tenker over det, vil jeg nemlig ikke ha de ekstra kiloene, selv om jeg skulle få dem gratis! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melkorka

jeg merker at jeg må ta meg skikkelig sammen når jeg går i butikken og jeg nærmer meg godteriet.. Alt ser så deilig ut. Jeg klarer å holde meg unna og da føles det utrolig godt etterpå. På en måte skulle jeg ønske jeg satt her med en pose smågodt (min store last), men jeg fikk meg en oppvekker da jeg slo inn smågodt i kalkulatoren her. Sinnsykt mye kcal i en sånn pose. Og da var jeg beskjeden og slo inn 200 gram, jeg spiser ofte MYE mer en det... Nei, tenk så deilig det er å klare å motstå fristelsen.

 

Jeg har bodd i utlandet i noen år, og i en av de store dagligvarebutikkene der har de faktisk ikke godteriet ved kassen. De har det i et avlukke bortenfor matvarene. Veldig lurt. De har store fargerike skilt, men det er ikke noe man trenger å gå forbi å la seg friste hver gang. De har vel kanskje et par sjokolader i kassen, men de svære hyllene med alt godiset er "gjemt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående smågodt på tilbud. Det er jo ikke alle som er på slanken, det gjelder og ha karakter og kunne gå ut av butikken uten å kjøpe smågodt. Vi kan jo kose oss litt i helga og da er det jo greit å ha kjøpt det på tilbud. Her gjelder det å ha karakter dersom du skal holde deg helt borte fra sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har så rett! Tilbud på godteri og generelt alt usunt skulle vært forbudt!!!

 

Dessuten skulle usunne varer kostet mer enn sunne varer. Jo sunnere matvarer er, jo billigere burde de være. Så kunne staten heller betalt mellomlegget til matvareprodusentene. Hadde de våget å prøve noe sånt i noen år, er jeg sikker på at de ville fått se store helsegevinster på nasjonalt plan.

 

Det var Curls' sin politiske uttalelse for i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna
Vi vet alle at folk har en tendens til å hamstre når det er på tilbud' date=' og det er like usunt om man er på slankern eller ikke...[/quote']

 

Dere er sikkert for unge for Lucie Ball - men det er ikke jeg :P Husker en episode da hun var i supermarkedet og de annonserte tilbud på hundemat og hun kjøpte nesten alt som var til familiens store overraskelse. De hadde ikke hund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må flire fru Luna. Er vel ofte sånn det blir, vi hamstrer fordi det er billig, uten tanke på om vi trenger det eller ikke. Jeg har enda ikke kjøpt hundemat billig.(har ikke hund), Men gotteri ja det har man tidligere kjøpt på tilbud, så det holder. Men nå er det stopp på det. Skal jeg ha gotteri skal det ikke være på tilbud, så tenker man merkelig mere på hva det koster, enn når det er på tilbud. Før har vi drevet å hamstret gotteri for liksom å skal spare til jul/påske/sommerferie/bursdager osv. Men resultatet har vel heller vært at vi må ha kjøpt nytt, da det var så lenge til div anledninger, så da har man ikke bare fått i seg det som var på tilbud, men også det som ikke var på tilbud.Dobbelt opp. Jeg klarer å la være "spesial gotteri" altså sånne ting man enten har kjøpt på fly, i utlandet, eller ting som er en del dyrere f.eks Ferro Rocher. Men vanlig gotteri det kan ikke jeg ha i huset ihvertfall. Ett lite innlegg i debatten bare. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Som de sa på "sunt og godt" på tv2: det som er tilgjengelig blir spist. Derfor har jeg kun mat jeg spiser med god samvittighet tilgjengelig. Hadde ikke fått spist så mye frukt og grønt heller hvis jeg ikke hadde det tilgjengelig :P Tar med meg flere frukter og rå grønnsaker på jobb, og da blir det alltid spist :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...