Gå til innhold

Pulsklokke Polar F5


Gjest Saty
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurte bare på om det er noen som har prøvd denne pulsklokken fra Grete Roedes netshop?

 

Lurer også på i hvilke sammenhenger jeg kan bruke pulsklokken, kan jeg kun bruke den når jeg går tur/jogger, eller viser den kaloriforbruk ved styrketrening o.l også?

 

Vil den vise kaloriforbruk når jeg f.eks måker snø eller holder på med andre "utradisjonelle" treningsmåter ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har ei pulsklokke sjølv. då er det med ei reim som ein skal ha på seg nett under brysta. klokka teller og viser kcal så lenge klokka og reima er på.

har vore kjempe fornøyd med mi. gir motivasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har prøvd pulsklokke noen ganger når jeg har vært på styrketrening.

Men det er jo ikke alltid en får så høy puls av å trene styrke, så kanskje det av og til virker som om en forbrenner litt få kalorier.

Men å andre side, blir i hvert fall jeg ganske svett og varm, så det er jo kjempegod trening!

Men husk atde fleste pulsklokker begynner ikke å måle før du har puls på mer enn 100 hjerteslag/minutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Jeg kunne tenkt meg å ha brukt pulsklokken når jeg trener styrke, samt diverse apparater på SATS, da jeg ikke stoler helt på kaloritellingen der. Og når de forskjellige apparatene ikke ligger inne i aktivtetslisten her, så blir det litt vanskelig å vite hvor mye jeg forbrenner pr treningsøkt.

 

Noen som vet om man må ha en "minimumspuls" med Polar F5 pulsklokken ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trener mye i sal, også styrketimer, og jeg liker aller best de timene som har både kondisjon og styrke, som f eks stram opp2 på sats.

Først blir en skikkelig svett og får opp pulsen - og da får jeg høy puls hele timen!!! DA blir det mange kalorier, som blir borte!! Prøv det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med F6 må du ikke ha minimumspuls ihvertfall. Du kan også stille det på den mener jeg.

 

Forskjellen på de to er at den øverste modellen (av 5 og 6) har kodet belte slik at andres klokker ikke vil virke inn på din. Fordel på senter. Og på 6 modellen har du mulighet til å overføre til data (må ha noe tilleggsutstyr tror jeg) for å legge inn i program der.

Det er ikke så store forskjellen i prisen på de, 200,-

Så siden du trener på senter ville jeg nok lagt til de 200,- så du slippr å oppleve en puls på over 300feks. Den har de på g-sport og intersport ihvertfall. Se andre handlere på http://www.pulsklokke.no også.

 

Du får opp hva du bruker av kalorier så måker du snø og pulsen går opp vil det bli registrert. For å få riktig bruk må du finne ut hva som er dagsbehovet ditt i timen, halvtimen og trekke fra totalsummen soden dagsbehovet allerede er regnet ut. Trening utover det er jo ekstra.

 

Og ang styrketrening. Det er tungt og forbrenner ikke så mye, men på sikt er det like nyttig som annet. Styketrening gjør at du får litt mer muskler og ikke mister noe muskelmasse. Muskler er med på å øke forbrenninga vår og det er lettere å gå tilbake å spise normalt etter endt slanking og ikke legge på seg. Dessuten blir man fastere i fisken da og ser bedre ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser at folk sier at styrketrening ikke gir så stort kaloritap. Men når jeg registerer min styrketrening her inne synes jeg at det alltid viser overraskende mye jeg.. Noen som har en forklaring? Er det feil her inne da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har en Polar F5! Den er superbra til vekttap!!!! (Det er derfor Grete Roede anbefaler akkurat den modellen) Du legger inn kjønn, alder, vekt og høyde, så ordner den alle talla for deg! Du får vite hvor du bør legge treningen din automatisk, minimum og maksimum pulsen står fremme. Ellers kan du ta en gåtest og få vite hvor kondisjonert du er, og event. følge med på forbedringene du gjør. Altså en klokke som gir MASSE motivasjon.

 

Jeg trener fettforbrenning på treningssenter med mange forskjellige øvelser; tredemølle, sykkel, step, lett vekttrening osv....da er det HERLIG å vite HVOR mye en har forbrent. I dag hadde jeg f.eks en meget god økt på to timer......med min høye vekt og dårlige kondis forbrente jeg hele 1044 kalorier...og det er KJEKT å se på klokka ja :)

 

PS jeg har aldri opplevd noen andre som har "slått inn på min klokke"

 

PPS Sånn som jeg trener får jeg veldig god utbytte av vekttreningen også. Mellom repitisjonene gynger jeg opp og ned så jeg holder pulsen oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også denne pulsklokken. Super til motivering. Synes det er blitt morsomt å trene. Det dumme er at den slår ut på andre maskiner (sånn som step og sykkel) slik at nabon på den andre stepmaskinen får inn min puls.

 

I spinningsalen er vi mange med pulsklokke, og vi passer bare på å ikke sitte ved siden av hverandre. Der har jeg ikke merket noe utslag fra andres pulsklokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser at folk sier at styrketrening ikke gir så stort kaloritap. Men når jeg registerer min styrketrening her inne synes jeg at det alltid viser overraskende mye jeg.. Noen som har en forklaring? Er det feil her inne da eller?

 

Styrketrening gir jo ett kaloritap, men ikke fullt så mye som kondisjonstrening.

 

Jeg forbrenner ca 400 kcal pr styrketreningstime og er meget fornøyd med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har en Polar M61 pulsklokke, og er VELDIG fornøyd med den. Jeg bruker den til all slags trening. Denne klokken har også OwnIndex, som viser dine forbedringer på kondisjon (måler hvilepuls). Klokken begynner først å telle kalorier når du kommer over 100 i puls, men jeg synes at det er da du begynner å føle at det er trening du driver. Etter at jeg fikk meg pulsklokke, har det blitt enkelt å få seg selv opp av godstolen, jeg vil derfor særlig anbefale den til andre som ikke har en fast treningspartner. Ut fra det jeg leste på websidene om Polar, er denne modellen det beste valget for dem som trener allsidig, mens F5 gjerne er en ren mosjonsklokke. Søk etter Polar på nettet og sammenlign modellene, f.eks. på http://www.polarusa.com. Jeg studerte disse sidene nøye før jeg gikk til innkjøp, og angrer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal ha en pulsklokke for først og fremst slanking, og senere holde den ønskede vekt, er en av Polars WM pulsklokker den rette. Jeg har en WM41, og er meget fornøyd. Den lager et program for deg, etter ditt kjønn, alder, arbeidstype, nå vekt, ønsket vekt og hvor lang tid du ønsker å bruke på reduksjonen.

 

Kalortelleren tar hensyn til din vekt når du er i aktivitet, du forbrenner mere om du er 120 kg og går 5 km, enn hva du gjør om du er 70 kg. Enkle pulsklokker tar ikke hensyn til kroppsvekta og vil ikke gi deg riktig kaloriforbruk.

 

Det er utrolig motiverende å bruke. Jeg kjøpte min i Tyskland og betalte kr 1630,- men den er verdt hver ei krone.

 

Jeg som var 106,5 kilo, da jeg startet, fikk innta 2550 kcal pr dag, og jeg måtte forbrenne 1350 pr uke, dvs å gå 4 turer på 30-40 minutt. Inntak av mat er det jeg normalt ligger på.

 

Jeg er virkelig overrasket over hvor lett det er å ta av noen kilo. Målet mitt er å komme under 85 kg, men har ingen hast. Før jeg begynte hadde jeg tenkt å bruke to år. Programmet klokka laget ville gjøre meg 10,5 kg lettere på 18 uker. Jeg ligger foran skjema. Det kan bety at jeg tar av vel 20 kilo på under et år om jeg klarer og fortsette slik som jeg har begynt.

 

Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som du har mye kunnskap om modellene så jeg forsøker først å spørre deg. Min erfaring at selgerne i sportsbutikkene ikke vet så mye om hva de selger.

 

Jeg ønsker å motivere mannen min (overvektig og ikke mye i aktivitet) til å trene og en liten duppedings tror jeg kan gjøre susen for å komme igang og å holde ham motivert. Men jeg skjekket polar siden (amerikanske siden og det er mange forhandlere her jeg bor i USA, men jeg fant ikke WM modellene). Er WM modellene gamle og erstattet med nye bokstaver?

 

Vet du om de finnes modeller med lavere minste registrering enn 100? Mannen min er avhengig av beta blokkade og slike medisiner redusere hjertefrekvensen mye - og vil ikke få mye uttelling dersom dem ikke starter lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å ringe til polar Norge å høre litt. http://www.pulsklokke.no Les litt om de forskjellige klokkene på siden også og sammenligne så ser du litt mer.

 

Der er det et kundesenternummer. De er veldig hygglige. Ringte de da jeg i utgangspunktet var interessert i WM klokke, etter en prat med en der kom vi frem til at F6 var et mye bedre valg for meg (og billigere faktisk).

 

WM klokkene selgers lite i Norge og er på vei ut sa han. Sikkert derfor du ikke finner den overalt.

 

http://www.sport-tiedje.se/polar/sportuhren.htm

 

Her kan du bestille klokke fra utlandet. Husk på at om du får den sendt til Norge kommer toll i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvorfor de ikke selges så mange av i Norge, men modellen WM41/42 er helt ny, den gamle het WM21/22. De kan kjøpes fra følgende adresse:

 

http://www.sport-tiedje.dk/polar/pulsmesser.htm

 

Jeg betalte 170 euro + kr 324 i MVA, fortolling mm. for min WM 41. Veiledende pris i Norge er kr 1990. Jeg har sett den til kr 1890. Jeg betalte omregnet

kr 1630.

 

Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som du har mye kunnskap om modellene så jeg forsøker først å spørre deg. Min erfaring at selgerne i sportsbutikkene ikke vet så mye om hva de selger.

 

Jeg ønsker å motivere mannen min (overvektig og ikke mye i aktivitet) til å trene og en liten duppedings tror jeg kan gjøre susen for å komme igang og å holde ham motivert. Men jeg skjekket polar siden (amerikanske siden og det er mange forhandlere her jeg bor i USA' date=' men jeg fant ikke WM modellene). Er WM modellene gamle og erstattet med nye bokstaver?

 

Vet du om de finnes modeller med lavere minste registrering enn 100? Mannen min er avhengig av beta blokkade og slike medisiner redusere hjertefrekvensen mye - og vil ikke få mye uttelling dersom dem ikke starter lavere.[/quote']

 

WM41/42 registrere puls fra 30-199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du sånn at du er i Strømstad innimellom så kan du bestille fra den svenske sia i svenske kroner og sende til posthuset i Strømstad. Det er gratis å gjøre. Passer du på at bestillinga kommer over 1000,- får du gratis frakt (ta på proteinbar eller noe sånn at du kommer over om du ikke gjør det.)

 

Les denne linken om å sende til Sverige:

http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbrukerrapporten/2004/1095878485.92

 

Eller om du har kjente i Sverige å sende til.

 

Bare som et tips...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg lurte bare på om det er noen som har prøvd denne pulsklokken fra Grete Roedes netshop?

 

Lurer også på i hvilke sammenhenger jeg kan bruke pulsklokken' date=' kan jeg kun bruke den når jeg går tur/jogger, eller viser den kaloriforbruk ved styrketrening o.l også?

 

Vil den vise kaloriforbruk når jeg f.eks måker snø eller holder på med andre "utradisjonelle" treningsmåter ? :)[/quote']

 

 

Pulsklokken viser all aktivitet du driver, så lenge du har en puls på over 100. Du kan mao. bruke den og få regnet ut kaloriforbruket ditt både når du er ute og går tur, driver styrketrening gjør husarbei og måker snø! Jeg har den selv, og bruker den nesten daglig for å få motivasjon til å yte det lille ekstra når jeg holder på med en eller annen aktivitet. Fantastisk gøy å følge med!! Fungerer kjempefint for meg iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulsklokken viser all aktivitet du driver' date=' så lenge du har en puls på over 100. Du kan mao. bruke den og få regnet ut kaloriforbruket ditt både når du er ute og går tur, driver styrketrening gjør husarbei og måker snø! Jeg har den selv, og bruker den nesten daglig for å få motivasjon til å yte det lille ekstra når jeg holder på med en eller annen aktivitet. Fantastisk gøy å følge med!! Fungerer kjempefint for meg iallefall![/quote']

 

Endel klokker viser lavere puls også. Min viser fra 60 til 199.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...