Gå til innhold

Begynner på kurs snart...


Gjest Rikke84

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig sendt av gårde mail til min kursleder om at jeg ønsker å gå et hold vekten kurs... Et stort skritt.. Både fordi jeg endelig har nådd målet, men også fordi jeg ikke klarer det helt selv...

 

Begynte å legge om kostholdet mitt for litt over et år siden, og vekten har gradvis gått nedover.. Har nå gått ned ca 15 kg, og er endelig i normalvekt området.. For en herlig følelse!!!

 

Noen andre som skal begynne på hold vekten kurs snart, eller som har lyst til å dele erfaringer og motivere hverandre?? Jeg trenger det virkerlig kjenner jeg nå...

 

I tiden hvor jeg gikk på kurs klarte jeg å være veldig streng med meg selv.. når jeg nå har nådd målet, merker jeg at jeg begynner "å miste kontrollen"... Jeg "overspiser", og sier hele tiden til meg selv... "I morgen begynner jeg på nytt"... uff, det er gamle vonde minner som jeg har sagt alt for mange ganger!!!

 

Men nå har jeg altså meldt meg på kurs og begynner som fullt med blanke ark og ny start:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vektnedgangen, sikkert deilig å endelig være i mål. Jeg holder på å stabilsere vekten, og kan jo bidra med mine erfaringer så langt. Jeg er 162 og gikk ned fra 62,3 til 54 kilo i fjor høst. Har altså ikke vært direkte overvektig - innenfor normal BMI, men det var riktig for meg å gå ned de kiloenen. Begynte med stabilisering ved juletider, og har økt kaloriinntaket gradvis fra 1300 kcal pr. dag til nå 1500 pr. dag. Har tenkt å holde meg på mellom 1500-1700 pr. dag. Jeg har hele tiden registrert matinntak og tror ikke jeg vil slutte med det før jeg har holdt vekten stabil et års tid. I juleferien noterte jeg ingenting og gikk "kun" opp 1 kilo - jeg brukte 2 uker på å få den av igjen så det er en sårbar periode rett etter vektnedgangen. Vil anbefale deg å øke kaloriinntaket veldig sakte - samt å vedlikeholde treningen (hvis du trener). Ønsker deg lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg vil gjerne ta følge med dere, selv om jeg ikke skal gå på kurs. (Jeg har en egen blogg som startet 1. februar som dere kan ta en titt på.) Har oppnådd en vekt jeg er fornøyd med og skal slutte å slanke meg FOR ALLTID! Men jeg skal holde vekten, og da kreves kontroll en periode fremover.

 

Jeg har også lett for å overspise, spesielt når jeg prøver å slanke meg da... men årsaken er nok at kroppen vil tilbake til den vekten den opprinnelig hadde, dessverre. Men hvis man klarer å kontrollere seg i en viss periode, så vil kroppen innstille seg på sin nye vekt. Det er i hvert fall det jeg har lest.

 

Oppmuntringen er: Tross alt så kreves ikke like mye viljestyrke nå som når man er på slankekur, for man kan jo spise litt mer og ikke være like sulten og sugen. Så hvis man har klart å slanke seg, så burde en jo greie å holde vekten også, ikke sant? Ja, altså hvis man er forberedt på at man må holde kontrollen over kaloriene en viss periode da, og ikke bare leve "normalt" som før.

 

Vi skal greie dette, ikke sant? JEG SKAL! JEG VIL! JEG MÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Gladys... Tusen takk for svar!! ;) Så utrolig flink du har vært!!.. Har du gått kurs eller klart det alene? Følger du noen "meny" nå? De kan ha utrolig mye å si for selvfølelsen og humøret de kiloene...

 

Har tidligere registrert alt jeg har spist, og notert dette ned.. det har jeg ikke gjort i det siste, men begynner igjen i dag! Da har jeg mye bedre kontroll på hva jeg putter i munnen.... Og det skal litt mer til før jeg går over "matbudsjettet" mitt..

 

Ligger nå på ca 1500 kcal om dagen, og tror jeg skal holde meg her en stund til... I tillegg skal jeg være flink til å trene, og bli flinkere til å kose meg med maten jeg spiser.... Har en lei tendens til å "glefse" det i meg..... :)

 

Begynner forresten på Hold-vekten kurs 20 februar! Gleder meg faktisk litt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Ønsker deg lykke til med stabiliseringen. Jeg har holdt på å stabilisere vekten en stund nå, siden ifjor høst. Og det er et par ting jeg opplevde som jeg har lyst å dele med deg!

 

Da jeg gikk ned i vekt lå jeg på 1600 kcal, og da jeg begynte på hold vekten kurset skulle jeg jo også begynne å øke inntaket! Men i begynnelsen fikk jeg skikkelig dårlig samvittighet, og følte at jeg spiste alt for mye og at jeg ville gå opp i vekt. IKKE tenke sånn. Mulig du kanskje går litt opp, men det forsvinner nok igjen etter en stund.

Min erfaring er at jeg faktisk har gått ned etter at jeg økte inntaket. først gikk jeg gradvis opp til 1900, og når jeg kom på hold vekten kurset hadde jeg gått ned 0,4 kilo, etter en måned var det veiing igjen og da lå jeg på ca 2250 kcal og tro det eller ei, men jeg hadde faktisk gått ned 0,2 kilo!

 

Nå ligger jeg på stabilt på 2400 og har veiedag imorgen, er litt spent, for jeg har jo ikke veid meg på en måned, men det går nok bra!

 

Det andre viktige du bør tenke på er at du øker inntaket gradvis. Jeg økte roligere enn kursleder anbefalte meg, men må si det har fungert helt utmerket! Gikk opp ca 50 kcal i uken, hver uken til jeg var oppe på anbefalte inntak for å holde vekten, som i mitt tilfelle er 2400 kcal.

 

Gleder meg til å se hvordan det går med deg! Lykke til med stabiliseringen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hei hei Pippi68! Så utrolig koselig at du vil ta følge med oss! Jeg trenger all den støtten jeg kan få;) Har lest bloggen din.. det var faktisk den som fikk meg til å skrive innlegg her... utrolig motiverende å lese i bloggen din, og tror dette kan hjelpe for meg også...

Gratulerer med at du har oppnådd en vekt du er fornøyd med, og at du skal slutte å slanke deg!

Er vel egentlig fornøyd jeg også, selv om jeg noen dager føler meg som en flodhest...

 

Kan jo si litt om min vektnedgang.. starter 1 januar 2006, da bekta stoppet på 75,5. Jeh begynte da på at kurs, og frem til sommeren gikk jeg ned til 65 kilo.. videre gikk jeg et nytt kurs og velta viste 61 ved kuses slutt... i dag veier jeg 59.

 

Jeg skal klare å slutte med å overspise.. for meg er den største utfordringen å ikke spise 4-5 skiver når jeg har bakt brød på kvelden.... tror rett og slett jeg skal slutte å bake på kvelden....

 

Oppmuntringen din er så riktig!! Vi er ferdige med den største jobben, og har tross alt brukt over et år på det.. nå er jobben for min del å fortsette med de gode vanene jeg har lagt meg til og ikke gå tilbake i fellen....

Vi kan jo tross alt spise mer, men vi må bare spise sunt!!

 

Vi SKAL OG MÅ KLARE DETTE!!!!!!!

 

Jeg kan ikke ha slanket meg i et år, for så å gå tilbake til det samme!! Det er det ikke snakk om!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Cikki!

Takk for svar:) Og utrolig koselig at du deler erfaringer med meg! Det trenger jeg virkelig!!!

 

Jeg har også liggi på 1600 om dagen, og er redd jeg skal falle i den samme fellen... Jeg er blitt litt redd for alt jeg putter i munnen... I jula gikk jeg ned 3 kg (til 56 kg) fordi jeg i hvert fall ikke skulle gå opp... resultatet var jo at jeg spiste alt for lite, og gikk ned... men det er ikke sånn jeg vil ha det.. da gikk jeg og var sulten hele tiden, og slik skal det ikke være... håper at dette hold-vekten kurset og dere her inne kan hjelpe meg slik at jeg klarer dette!!!

 

Det er jo helt utrolig at man kan gå ned i vekt av å spise mere!! Håper det kan skje med meg også... at kroppen min vender seg til det gradvis økte matinntaket, og slipper lettere på de...

 

Skjønner at du er spent på morgendagen!! Masse lykke til!!! Er spent på å høre hvordan det har gått!!! Klarer du virkelig å kun veie deg en dag i måneden??? Jeg går på den vekta hver morgen og kveld jeg.. klarer ikke å la være... skal prøve å "trappe ned" ;)

 

Skal forsøke å øke veldig gradvis som du sier.... er spent på hva kursveilederen sier til meg..

 

Gleder meg til å høre hvordan det har gått med deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Lykke til med stabiliseringen. Jeg er av de som gledet meg til hver ny kalori jeg kunne legge til i dagsregnskapet mitt da jeg startet stabiliseringen. Jeg vet ikke helt hva GR anbefaler (ingen her inne som har beskrevet det). Jeg fulgte Dr. Birkelands anbefalinger fra vektklubb.no (hun svarte på spørsmål i VG) - det var veldig gradvis økning (jeg førte log over inntak/forbruk/vekt i fru Luna tråden her inne). Det virket så det suste.

 

Om jeg skulle komme med en anbefaling så er det å glede seg over deilig mat og ikke ha dårlig samvittighet for å spise - nå skal du høste fruktene av all jobbingen med dietten. Men fortsett å spise ofte og tenk gjennom hva du spiser og vær fysisk aktiv. Jeg tror at fysisk aktivitet er viktigere i stabiliseringsfasen enn i slankefasen.

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig innlegg og tips:)

Gleder meg veldig til å kunne spise litt mer jeg også;) er så ufattelig glad i mat...:)

Skal være flink til å trene.. løpt 1 time i dag, og en halv time på stepen så er fornøyd med dagens innsats.. må bare forsette sånn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok et nettkurs her først, og gikk ned ca 4 kg, resten har jeg tatt på egen hånd men har fulgt og følger fortsatt GR konseptet. Jeg registerer daglig kalori inntaket her på sidene, men bruker ingen av oppskriftene. Jeg spiser meg nå opp til meny 2 på 1600 kalorier, dette har jeg brukt lang tid på, øker til 1550 i dag ;)

 

Har ikke tenkt å øke noe særlig mer enn det, trener ikke så mye. Jeg har også gjort den erfaringen som en annen skriver her at når jeg har økt kaloriinntaket har jeg gått ytterligere ned i vekt. Lykke til, dette skal vi nok klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært ganske dødt her inne, så det gleder meg å se det er liv her...!

Jeg begynte på Hold vekten i januar, etter å ha gått ned 18-19 kg siden slutten av sommeren. Valgte å gå kurs, fordi jeg ikke stoler godt nok på meg selv til at jeg hadde klart å øke inntaket fornuftig nok, samt at jeg har god erfaring med å gå opp og ned i vekt. Denne gangen skulle det være permanent...!

 

Når jeg gikk ned i vekt lå jeg på 1600 kcal per dag. Nå har jeg økt gradvis til 1750-1800, og litt ektstra når det er helg. Et par helger har det blitt litt mer enn bare "litt" ekstra, men sånn vil det jo være i livet....?

Skal på veiing den 14. februar og er veldig spent. Har ikke snikveid, så jeg aner ikke hvor landet ligger. Er forbredt på at det blir en liten oppgang (LITEN håper jeg) - men det er rart å spise så mye og ikke legge på seg. Men kursleder har forbredt på en oppgang på rundt 2 kg totalt. Så er jeg iallefall forbredt. Det er ikke sikkert man går opp, men man KAN gå opp....

 

Trimmer jevnlig. Ligger på rundt 12 poeng per uke. Med 3 barn og jobb er det hva jeg rekker. Går på aerobic fast to ganger i uka, spiller innebandy og går tur med minstemann på ryggen eller bare alene. Da jogger jeg like gjerne. :)

 

Synes det er mye mat man kan spise, og synes selv det er morsomt å prøve nye sunne alternativer. Favoritten nå er brødskive med cottage cheese, eplesyltetøy og kanel. Nam nam! Om kvelden går det i gulerøtter og dip foran tv-skjermen. Eller andre småretter som er sunne. ;)

 

Veldig kjekt å se det er liv her inne....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mar77, jeg er nesten like spent som deg på vekta ;) Følger med, og gleder meg fælt til å joine deg. Det blir nesten enda mer spennende å stabilisere enn å slanke seg!

 

12 trimpoeng i uka er jo flott, det er hva jeg får til, med mann men minus barn og bare halv jobb :)

 

Det er fryktelig spennende å finne nye, sunne ting man kan kose seg med. Favoritten min for tiden er 4 ss Biola mild naturell med fruktose og en ss lett bringebærsyltetøy. Slukker søtsuget og er skikkelig NAM. For ikke å snakke om smoothies... Jeg er hekta! Gleder meg til sommeren, med friske bær, varmt vær, lite klær og det som ellers føler med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det februar og veidag igjen, den første tirsdagen hver måned. I begynnelsen var det en stor overgang fra å veie seg på kurs en gang i uken, til å bare veie seg en gang i måneden. Spesielt siden man økte inntaket og var usikker på hvordan det kom til å gå, om det gikk gale og man gikk opp i vekt! Men nå har jeg igrunnen blitt vant til det! Skal jo ikke bruke så mye tid og krefter på å tenke på vekten.

Men resultatet av veiingen hadde jeg faktisk ikke forventet. Ligger som sagt på ca 2400 hver eneste dag, uansett om jeg trener eller ikke.

Og tro det eller ei, men jeg hadde faktisk gått ned denne gangen oxo, bare 0,1 kilo da, men når jeg spiser så mye som det jeg gjør, så hadde jeg ikke forventet å gå ned i vekt!

 

Er også enig med det fru luna skrev om at treningen kanskje er enda viktigere nå i stabiliseringsfasen. Ikke å trakte etter å få mest mulig trimpoeng, for kroppen trenger oxo hvile, men å holde treningen ved like.

Selv trener jeg ca 4 dager i uken fordelt på kondisjon og vekttrening, og ligger på ca 10 trimpoeng, noe som holder i massevis for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får hjelpe meg med å få litt liv her da vettu:) jeg skal i hvert fall prøve å være aktiv her inne....

 

Så moro at du også går på hold-vekten kurs! Synes det er et utrolig godt tilbud fra GR... Drømmer bare om å klare å holde vekta mi nå i 15 måneder fremover.. Det hadde jo vært herlig..!!! Stoler ikke nok på meg selv jeg heller... forsøkte jo selv, men det har ikke fungert så bra.. har ikke gått opp siden jeg sluttet på kurset (for 3 mnd siden), men har gått ned 3 kg... men merker at jeg begynner å skli ut nå, så meldte meg på kurs før "det var for sent", og jeg er tilbake på gamle vaner....

 

Har du økt fra 1600 til 1750-1800 i løpet av en måned? Synes du det går greit?

Vi må kunne kose oss litt i helgene, så et par dager får det bli en del ekstra uten at det gjør noe.. man må jo kose seg litt også.. (bare ikke for mye, og for ofte)...

 

Skjønner at du er spent på veiinga 14 februar!! Forstår ikke hvordan du klarer å ikke veie deg på så lang tid... Jeg skal PRØVE å kun veie meg en dag i uka, men vet ikke om jeg klarer det en gang jeg.. i dag har jeg i det minste satt vekta i boden, så da skal det litt mer til før jeg bestiger den enn når den står ved siden av toalettet...

 

Sa kurslederen din at du kan ha en opgang på inntil 2 kg i løpet av en uke?? Uff, får ikke håpe du har gjort det da... Da tror jeg at jeg ville blitt en smule stresset og litt redd.... Ønsker deg i hvert fall masse lykke til!!!

Min første kurskveld er 20 februar.. Håper at vekta skal vise rett under 60, men spørs om det kanskje er litt drømmetenkning.. Vi får nå se.. Morgenvekt i dag var 59,2, så kan jo håpe:)

 

Så slink du er som har 12 trimpoeng i uka... Det VET jeg at jeg ikke klarer i lengden.. Det skal du være stolt av ;) Får håpe jeg blir motivert av deg, og av å gå på kurset slik at jeg kan få litt flere trimpoeng... Er alt for glad i å ligge på sofaen og se på TV desverre.. ikke kan jeg "skylde" på noen barn heller....

 

Takk for at du delte dagens favoritt med meg:) Det skal jeg garantert prøve.. spiser havregrøt meg eplesyltetøy og kanel hver morgen og elsker det, så brød, cottage cheese, eplesyltetøy og kanel er nok midt i blinken for meg!!!

Hvordan lager du dip forresten? Yoghurt naturell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker rømmekolle. Har samme kaloriinnhold som vanlig kesam, men smaker bare så utrolig mye bedre...! :)

Så bruker jeg heller en av melkerasjonene på det. Begerene er mye mindre, og så ender det gjerne opp med at mannen også spiser. Så da blir det ikke så mange kaloriene. Utroooolig godt!!

 

2 kg var totalt i løpet av hele kurset - og siden oppgangen er størst i begynnelsen prøver jeg å være forbredt på oppgang. 2 kg på ei uke vil vi ikke ha noe av nei....! ;)

Synes det har gått veldig greit å spise seg opp, men gleder meg til å spise enda mer....!

 

14.februar er altså den magiske datoen. Da er det 4 uker siden sist gang jeg var på kurs, så jeg er utrolig spent...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så UTROLIG BRA!!!! Det er så godt å høre at noen har det sånn:) At man kan spise mer (og ikke alltid være super-aktiv) og fortsatt gå ned i vekt!! Hva er vel bedre enn det:)

 

Skal virkelig skjerpe meg med den veiinga altså... Har jo nå satt bort vekta, og har som mål og kun gå på vekta på tirsdager.. (Vet jeg ikke klarer kun en gang i måneden)... Hadde vært så deilig å ikke tenkt på den vekta hver eneste dag.. bruker mye til og krefter på det, og for min del har det veldig mye å si på humøret.. Viser den "lite" blir jeg glad... eller motsatt..

 

Må ta av meg hatten for teningen deres altså!!! Jeg var flink når jeg gikk på kurs, men har vært temmelig inaktiv den siste tiden... Men er nå i full gang og har trent både i går og i dag:) Skal prøve å ha minimun 3 økter i uka, men spørs om jeg klarer det.. eller rettere sagt:har vilje til det...

 

Gratulerer nok en gang for at du har klart og holde vekten, og til og med gått ned:) Det er utrolig bra, og veldig motiverende!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også rømmekolle smaker best:)

 

Takk og lov for at 2 kg var i løpet av hele kurset.. Det KAN jeg gå med på.. ble litt redd nå.. Er ikke intressert i å gå opp 2 kg på en måned!!! Man må vel alltid være forberedt på en liten oppgang, bare den er LITEN! DEt skal jeg takle:)

 

Gleder meg veldig til å spise mer jeg også;) Er temmelig glad i mat gitt!!

 

Forstår veldig godt at du er spent!!! Lykke til nok en gang, håper på det beste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Kjære Rikke,

 

jeg er skikkelig stolt av deg, og helt sikker på at du kommer til å klare å holde vekten. Du har gitt meg, og mange andre utrolig inspirasjon. Jeg har sett hvor flott du har blitt ikke glem det! :( Du stråler... og jeg syns du skal være utrolig stolt over dine prestasjoner og ikke minst din stålsetning. Det var ikke mange sprekk mens du gikk på kurs. Var det noen i det hele tatt? Det står utrolig respekt av hva du oppnådde igjennom kursets gang.

 

Ikke stopp bloggen- jeg vil vite hvordan det går med deg ;)

 

Ha en flott da, og vi sees kanskje utenfor kurset igjen om et par uker?

 

Klem og gode tanker,

flua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rikke84

Takk for koselig innlegg!!! Nå ble jeg ordentlig glad!!

 

På første kurskveld på hold vekten kurset viste vekta 59,1 kg, så det er jeg veldig fornøyd med!!

Ble ikke mange sprekker mens jeg gikk på kurs forrige gang, men har merket i det siste at jeg har noen dager... og det liker jeg IKKE!! Hater det når jeg ikke klarer å motstå fristelser... for det må jeg klare hvis jeg ønsker å holde vekten... selvfølgelig skal jeg kunne kose meg litt, men er vanskelig med bare litt noen ganger... men men.. så lenge vekta er under 60 er det egentlig greit...

 

har bare en frykt for å bli "stor" igjen.. det orker jeg ikke!! Føler at jeg har fått et helt nytt liv på en måte.. jeg har det så ufattelig mye bedre om dagen..!!!

 

Skal skrive inn her hvordan det går etter hver veiing... og det er utrolig hjelp i å gå på hold-vekten kurset å vite at Kari ser det dersom vekta går oppover.. og det vil jeg jo ikke..!!

 

Masse lykke til videre på neste kurs.. er veldig inspirerende og moro å følge deg i bloggen din:)

Gratulerer med gode resultater fra kurset som har gått, det skal du være stolt av!

 

Vi sees om drøye 2 uker...

 

Rikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å si at jeg tenker på deg... jeg er helt sikker på at du klarer dette, Rikke! Du vet jo hva som skal til, og du er veldig bestemt på å beholde den sunne linjen, og dine flotte former (eller de hadde du jo mer av før da, men de nye er vel akkurat passe for deg).

 

Tenk positivt, og skulle du begynne å skli ut, så ta fram et gammelt bilde - det vet jeg at du har, og se på degselv nå i forhold!!! Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor jeg skriver dette, for jeg er ikke i tvil om du klarer å holde vekten i sjakk!

 

God klem og masse fine tanker fra Birgitte

 

PS Tenk for en sommer det blir i år, du kan kle deg i akkurat hva du vil og føle deg vel! Det gleder jeg meg til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Rikke84

Så var dagen kommet til andre kurskveld... Første dag stoppet vekten på 59,1, og når jeg nå besteg vekten viste den 58,1!!! Så utrolig deilig!!

 

Måneden som har gått har vært litt opp og ned.. har vært flink med maten og spist mellom 1400-1600 kcal (med unntak av 3 dager m alkohol)...

 

Men treningen derimot har vært fryktelig dårlig!!!! Har kun hatt 5 trimpoeng på en hel måned!! Der skal jeg virkelig skjerpe meg! Har vært flink i to dager nå, så håper jeg har vilje til å fortsette med dette!! Det er så godt etterpå, og veldig snilt for kroppen min...

 

Fremover skal jeg nå spise en skive mer til lunsj og litt mer til middag, men det er også veldig viktig at jeg trener ca 3 ganger i uka, og det SKAL jeg klare!!!! Utfordringen for meg blir å "klare" å spise all maten, og ikke "jukse"... Er veldig lett å "droppe" en yoghurt og noen brødskiver! Skal skjerpe meg, for har jo fått det banket inn i hodet mitt at et lavt inntak av kcal over lang tid ikke er bra dersom jeg vil holde vekten!! Da blir det fryktelig vanskelig å holde meg der!!

 

Lykke til videre for dere som er her inne og leser litt:) moro å lese her inne synes jeg! Blir så motivert og lærer mye nytt:)

 

God helg !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, og ikke minst så flink du er Rikke. Litt stolt av deg, jeg! Men, du må ikke forsvinne helt nå da, og hold vekten er jo nettopp det, og ikke fortsett å gå ned. Spis nok og ikke sluntre unna som du sier, du vet jo viktigheten så det trenger jeg ikke fortelle deg.

 

Fortsetter å følge deg, og vi sees om 4 uker!

 

Jeg er ivertfall helt sikkker på at du klarer dette, og at du kommer til å få en fantastisk fin sommer!

 

Jeg for min del, sloss med grammene, men jeg kryper nedover, og har 6 kilo til målet, og det er ikke mye. Siden i fjor sommer har jeg tatt av 12 kilo, og siden mai har det blitt 17 (men det var rett etter fødselen så teller ikke helt). Vi møtes vel på hold vekten kurset etter sommeren håper jeg... :)

 

Hils Nina Jeanette masse også...

 

Klem Birgitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...