Gå til innhold

Tips til sunt snacks


stairway

Anbefalte innlegg

Har noen et sunt tips til snacks eller lignende som jeg skal servere på lørdag?

Tradisjonen tilsier marsipankake og senere også potetgull.

 

I år vil jeg kjøre en sunnere variant :D

 

Grønnsaker med dip f.eks. Har noen oppskrifter på dip - og forslag til bra grønnskaker til dette.

 

Et fruktfat kan kanksje og være fint, men kanskje litt kjedelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Små gulerøtter eller sukkererter i belger uten dip - mest knasende godt uten dip. Eller for servering lage et grønnsakfat med små gulerøtter, sopp, selleri oppskåret i staver, blomkål og brokkoli buketter og kirsebærtomater og bruker den dippen du liker. Vi bruker lett yoghurt blandet med urtemix.

 

Nøtteblanding, gjerne med solsikkefrø

 

Frukt i alle slags former - fersk eller skjær i båter og strø litt kanel på

 

Du kan skjære epler eller pærer i skiver, og putte i en ildfast form smurt med pensel med olivenolje, strø på litt granola med nøtter og splenda og strø over ferske bær (bjørnebær og bringebær egner seg godt - kan og bruke frosne men de blir mer vasne) og bak i ovn ved 200°C i 20 minutter. Deilig.

 

1/2 avokado spise med skje for deg selv eller servere som guacomole til grønnsaker

 

Melonbåter med spekeskinke

 

Olivenmix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe jeg pleier å gjøre og som jeg synes smaker KJEMPEGODT, er å dele opp masse forskjellig frukt og fryse det. etterpå tar jeg opp frukten, lar den stå litt, og deretter heller jeg yoghurt over. mmmmmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuppeli

Jeg har en dessert som jeg har brukt i alle år, fordi den er enkel å lage og får også brukt noe 'gammel' frukt.

 

Jeg skjærer av skall på appelsiner (ca 2 stk), og skjærer i båter.

Kutter opp et par bananer.

 

Heller over en lake som består av ca 1 glass appelsinjuice hvor jeg har rørt ut ca 1 teskje søtningstoff (sukker, fruktose,nutrena eller hva det nå heter).

 

Til pynt på toppen hakker jeg litt kokesjokolade (ca 1-2 spiseskjeer) eller annen mørk sjokolade.

 

Alternativt kan du sikkert hakke nøtter å ha over, eller spise den uten sjokolade. Vi bruker også mye kesam vanilje som søtt til frukt i stedet for vaniljesaus eller krem.

 

Ha en fantastisk helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...