Gå til innhold

Vår slankeste vår, uke 6


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Good morning! :D

 

Her viste vekten -400 gram idag, dvs 69,1. Så da var grammene jeg la på meg forrige uke borte heldigvis. Her har det vært en slapp uke med utskeielser i hele helgen og ingen trening fordi jeg har vært syk, så da var -400 gram en positiv overraskelse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordland

... også jeg er fornøyd denne uka. Etter fullstendig uforklarlig oppgang sist uke er jeg nå tilbake på 64-tallet, nærmere bestemt 64,5.

 

Det kjennes ikke ut som om kroppen min har spesielt lyst til å kvitte seg med de siste kiloene. Men jeg tar det ikke så tungt. Har ikke vært veldig flink denne uka, mye har skjedd, så jeg er fornøyd bare med å holde meg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Hei!

 

Da er jeg tilbake til fedrelandet etter 3 uker borte. Har jo vært deilig med sol og sommer i januar og vi har kost oss masse med bading i det karibiske hav... :D

 

Sånn slankemessig startet jo turen veldig bra med en skikkelig matforgiftning. Det gikk 3-4 dager uten at jeg fikk i meg særlig med mat og det jeg fikk i meg kom fort opp igjen... Men etterhvert ble jeg bedre og la etterhvert litt mer på meg. Samboeren fikk også en matforgiftning og gikk ned 3-4 kilo på 3 uker, mens jeg gikk ned 100 gram! Typisk min kropp! Samtidig skal det bemerkes at jeg trente styrke i to omganger i går og det kjennes i kroppen...

 

Så vekten i dag var 62,3 kilo..Jeg har virkelig store problemer med å komme meg under 62-tallet. Samtidig så jobber jeg ikke så hardt for det. I går kveld var jeg blant annet på kafe og spiste to brownies med is og bailey's... Namnam! Men huff, jeg skal skjerpe meg. SKAL ned til 58 kilo til sommeren kommer! Tenk!

 

Ha ei flott helg! Her har det snødd ca 40 cm siden i går kveld! Og det er meldt snø (og fra i kveld liten storm) i hele helga! Flott vær å sitte inne i...

 

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Jeg har blitt kjempesjuk og har mistet all matlyst. Kan heller ikke forestille meg at jeg skal orke å trene på noen dager. Føler meg egentlig veldig uggen, oppblåst i magen, får ikke gått på do... men i natt spydde jeg, så kanskje det kommer den veien i stedet :) Glad for at jeg ikke driver og veier meg...hehe :D (har stappa vekta inn i kottet igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Så kjipt da, nedigjen! Jeg har klart meg uten alt for mye sykdom i det siste (bortsett fra i jula), så jeg håper jeg unngår alt som går for tiden (bank i bordet)!

 

God bedring i alle fall!

 

:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake, Stressine! Det hørtes såå deilig ut med sol og sommer, men samtidig er jeg glad for at det er en stund til det blir sommer her..trenger noen måneder på å bli bikini-klar!:D

Så kjedelig med matforgiftning da. Det hørtes ikke noe gøy ut. Men håper ferien var bra til tross for det! Jeg synes 100 gram ned etter en 3-ukers ferie er bra! Jeg legger alltid på meg på ferie, selv om det er kjempevarmt..gode is, masse kaloririke drinker osv. Så jeg synes du har vært flink. :)

 

Bra med nedgang hos deg og, Nordland! Kjedelig at du har blitt syk, Nedigjen, får håpe du snart blir frisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle

Her har vekten stått stille denne uka. Det kan kanskje ha noe med å gjøre at jeg inntok 3000 kalorier på mandag. Vet ikke helt hva som skjedde, men spist er spist. Velkommen tilbake Stressine. Jeg skal snart en tur til Venezuela. Gleder meg til det. Bra at du har gått ned de 400 grammene da jente23. :D Ha en god helg alle sammen! Noen mattips for helga? Lurer på om det blir pitapizza her i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marielle! :D

 

Så spennende med ferie til Venezuela! Skulle ikke du også til Dubai i løpet av våren? Jeg får så lyst til å reise når dere skriver om deres spennende reisemål, men får vel smøre meg med tålmodighet...i oktober blir det min tur! :)

Og da er det best at jeg ser bra ut i bikini!! Jeg og samboern skal reise sammen med et vennepar, og hun jenta er så slank og fin.. jeg kommer til å være sur hele ferien hvis jeg ligger på stranda ved siden av henne, og ser ut som en flodhest.. Så det skal jeg gjøre alt for å forhindre.. :)

 

Middagstips ja..hmm.. Her blir det skinkebiff, gratinerte poteter og wok-grønnsaker idag, hjemmelaget pizza imorgen og kanskje spaghetti med karbonadedeig og dolmio-saus på søndag. Ellers er jo kyllingfilet godt da..mange muligheter med hva man kan spise som tilbehør.

 

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det plass til flere inne på denne tråden, ønsker å delta på en tråd som ikke har et bestemt antall kilo på en bestemt tid, blir bare stresset av det. Ønsker å ta meg god tid på de siste kiloene!

Etter å ha trappet opp kcal inntaket i noen måneder for å holde vekten, er jeg nå klar for å gå ned de siste få kiloene før våren!

Veier for øyeblikket 69,3 kilo og målet mitt er å komme ned til ca 65 kanskje litt mindre, men det tar jeg etterhvert.

Har inntil igår lagt på 2400 kcal, så gruer meg litt til å trappe ned igjen på kaloriene, men det går seg nok til etterhvert!

Planen er å ligge på meny 3 altså 1900 kcal per dag, og få ca 10 trimpoeng i uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marielle! ;)

 

Så spennende med ferie til Venezuela! Skulle ikke du også til Dubai i løpet av våren? Jeg får så lyst til å reise når dere skriver om deres spennende reisemål' date=' men får vel smøre meg med tålmodighet...i oktober blir det min tur! ;)

Og da er det best at jeg ser bra ut i bikini!! Jeg og samboern skal reise sammen med et vennepar, og hun jenta er så slank og fin.. jeg kommer til å være sur hele ferien hvis jeg ligger på stranda ved siden av henne, og ser ut som en flodhest.. Så det skal jeg gjøre alt for å forhindre.. :)

 

Middagstips ja..hmm.. Her blir det skinkebiff, gratinerte poteter og wok-grønnsaker idag, hjemmelaget pizza imorgen og kanskje spaghetti med karbonadedeig og dolmio-saus på søndag. Ellers er jo kyllingfilet godt da..mange muligheter med hva man kan spise som tilbehør.

 

Ha en god helg![/quote']

 

Jo, jeg skal til Dubai i påsken. :) Venezuela-turen er en studietur.. heldige meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cikki! ;)

 

Velkommen i "gjengen"! ;) Vi har omtrent samme mål, jeg veier nå 69,1 og skal ned til ihvertfall 65 kg, men helst 62-63 kg. Jeg vet ikke hvor trivselsvekta mi ligger, har aldri veid så lite før, så jeg får se etterhvert som jeg går ned hvor mye jeg trives med å veie.. :)

Hvor høy er du?

 

Jepp, det er deilig å slippe å ha noe stress mht når målet skal være nådd. Vi har jo ikke mange kg-ene igjen, så da spiller det egentlig ingen rolle for meg om jeg er i mål ved påsketider, 17.mai eller St. Hans..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo' date=' jeg skal til Dubai i påsken. ;) Venezuela-turen er en studietur.. heldige meg![/quote']

 

 

Oj, det var litt av en studietur!! ;) Jeg har vært på to studieturer i løpet av de siste årene, men de var ikke på langt nær så eksotiske. Når reiser du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 173 høy, så regnes som normalvektig med de kiloene jeg har nå, men føler likevel for å gå ned et par til for å finne ideal vekten min.

Tenker veldig likt som deg jente23, jeg har aldri vært så tynn som jeg er nå, så vet ikke helt hva jeg skal sette som trivselvekten min, men et sted mellom 62-65 tror jeg er et bra utgangspunkt. Skal hvertfall ikke under 60 kilo, for det føler jeg blir litt lite for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Jeg vil også til Venezuela. Jeg har vært der to ganger før og det er mitt favorittland nummer 1!!! Det er et fantastisk land hvor du kan oppleve hva som helst (verdens høyeste fossefall, verdens vakreste strender, indianere i venezuelansk amazonas, kultur i Caracas og fantastisk natur i områdene mot Colombia).

 

Ønsker deg god tur!

 

Her opplever jeg samlivsbrudd og det ødelegger matlysten litt. Samtidig er det viktig å være sosial og det gjør at det blir mange treningsturer med gode venninner! Veide meg i morges og vekten sa at jeg hadde gått ned 1,5 kilo siden fredag!!! Lurer på om den kan være feil, men jeg har jo knapt spist siden lørdag samt at jeg har rørt meg forholdsvis mye. Blir treningstur både i kveld og i morgen, så det blir godt (for kropp og sjel). Dessuten har jeg fått i meg litt mat de siste timene, så det tyder bra!

 

Vel, jeg må komme meg hjem fra jobb...

 

Snakkes på fredag!

 

;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så trist å høre Stressine!! Uff uff, sånt er ikke noe gøy! Har dere vært sammen lenge? Da skjønner jeg veldig godt at matlysten ikke er så stor, men slankingen kommer vel i et helt annet perspektiv når noe sånt oppleves.. Bra du orker å være sammen med venninner da, det hjelper vel litt ihvertfall..bedre enn å sitte inne alene og være lei seg ihvertfall. Ned 1,5 kg siden lørdag var voldsomt, men det er vel ikke så rart ettersom du nesten ikke har spist, nei..

 

Håper det går bra med deg til tross for omstendighetene!

 

Stor trøsteklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Trøsteklemmer hjelper!

 

Vi har vært sammen en god stund, så det er litt tøft akkurat nå. Men motbakker går jo bare en vei - OPPOVER!

 

Siden jul har jeg begynt litt styrketrening, og jeg må si jeg synes kroppen er mye strammere allerede! Jeg har trent veldig mye kondisjon det siste året for å få opp formen og fettforbrenningen. Vet jo at styrketrening hjelper på fettforbrenningen også, men jeg får veldig raskt muskler (og jeg vil ikke se ut som noen iron woman...)! Så snart kommer jeg til å konkurrere med Madonna om hvem som har best overarmer! ;) Vel, jeg er kanskje ikke helt der enda...

 

Ha en flott slankeuke!

 

;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til de som har gått ned, velkommen hjem til de som har reist, velkommen til alle nye! Og håper du er ved godt mot, Stressine!

 

Jeg har tatt en kjempebeslutning denne helga. har bestemt meg for å ta et års studiefri (permisjon, mister ikke plassen min). Skal jobbe og være mer sammen med de jeg bryr meg om og ta meg tid til ting jeg har lyst til :) Trene og lese bøker som ikke er pensum f.eks! :) Og gå i joggedress og drikke te og se på days of our lives.....Sånne ting som er viktige i livet, vet dere! ;) I morgen reiser jeg til Danmark 6 dager og besøker søsteren min og datteren hennes. Det blir kjempekoselig tror jeg. Kanskje ikke så lett med den sunne linje...men jeg satser på å ikke spise så mye. Har blitt litt flink til det i det siste med mange middager borte. Forsyner meg 1 gang og ikke kjempestor porsjon - man er jo EGENTLIG mett etter en porsjon, synes jeg ofte. Håper jeg får det til. Og har fortsatt godterifri, så skal si at jeg gidder ikke bryte den gode trenden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stryketrening hjelper..det er det ingen tvil om!;) Jeg var og trente igår og nå klarer jeg 15 kg mer på benpress enn det jeg gjorde rett før jul!! :)

 

Det hørtes deilig ut med en hvile-år, Nedigjen! :) Gjør det før det er for sent...jeg hadde store planer om en reise jorda rundt med to venninner før jeg begynte å studere for 4 år siden, men så møtte jeg samboern min..og så var det på tide å studere..og nå vil jeg ha meg en fet jobb og bli fort ferdig med studiene så vi får kjøpt leilighet! Sikkert lurt å ta det fri-året nå før du sitter der med 5 unger..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så begynte jeg første slanke uken min med en stor smell. Vi skulla ha personalmøte på jobben igår, og det er jo i og for seg greit, men det jeg ikke visste var at vi skulla ha personalmøtet på egon resurant. Så da ble jo middagen litt i drøyeste laget for hva jeg kan tillate meg å spise. Resultatet blir vel at jeg kan se langt etter vektnedgang denne uken, men håper neste uke blir bedre!

Ellers så føler jeg meg ofte sulten nå som jeg gikk ned på 1900 kcal, men det går vel over etterhvert som kroppen blir vant til det håper jeg!

Men nå skal jeg på trening, 30 min styrke med stang, 30 min step1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cikki! ;)

 

Skjønner at det er irriterende at du spiste mer enn du burde igår, men sånn går det noen ganger..Spist er spist!

 

Går du forresten ned i vekt når du spiser så mye som 1900 kalorier? Hvor mange trimpoeng har du ca i uken?

Jeg veier omtrent det samme som deg, men er 170 cm høy. Jeg spiser nå 1500 kalorier seks dager i uka, men har 1 fridag i uka. Da teller jeg ikke kalorier, men kan tenke meg at jeg ligger på ca 2000-2800 på de dagene. Jeg har ca 10-15 trimpoeng i uka. Nå har jeg bare holdt på med dette opplegget bare 1 uke, så det blir spennende å se om det blir bra resultater av det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ifølge GR-formelen så skal jeg ligge på 1900 kcal for å gå ned i vekt. Og siden jeg holder vekten stabil på 2400 kcal, så bør jeg jo gå ned når jeg reduserer inntaket med 500 kcal, hvor fort det går vet jeg ingenting om.

Men så har jeg aldri lagt på 1900 kcal før, så vet ikke helt hva jeg kan vente meg av vektnedgang. Men så sulten som jeg er nå, så kommer jeg ikke til å trappe mer ned på kaloriene ialfall, orker ikke noe sultekur.

Ligger på ca 10 trimpoeng i uken, fordelt på 4 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...