Gå til innhold

Helga har mista sjarmen...


Gjest schnella

Anbefalte innlegg

Huff, nå sitter jeg alene hjemme på en lørdags kveld, og synes synd på meg selv fordi jeg ikke kan spise godteri og mat for å døyve kjedsomheten. Dette er jo egentlig helt latterlig, og jeg vet at jeg kommer til å legge meg med kjempegod samvittighet fordi jeg har motstått fristelsene ennå en dag. Men det jeg synes er så trist er det at helg ikke lenger er det samme som det var før. Riktignok spiste jeg godteri i helgene, men det er likevel ikke det største problemet. Jeg vil ut og drikke meg full! Jeg er en 22 år gammel student som sitter hjemme og surfer på internett på en lørdagskveld, mens samboeren mi er ute med vennene sine og drikker øl. Han ville så gjerne ha meg med, men jeg orker rett og slett ikke sitte å se på at alle de andre drikker. Men fare for å høres ut som en alkoholiker må jeg få si at helga, for min del, har mista sjarmen. Helga er nå helt lik alle de andre dagene, noe jeg finner veldig umotiverende. Sist helg drakk jeg, og kun i alkohol fikk jeg i meg 800 kcal. Da synes jeg nesten ikke jeg kan unne meg å dra ut på byen. Skulle ønske jeg var av dem som kan dra ut og ha det moro uten alkohol. Jeg har prøvd, og jeg vet nå at jeg ikke er en av dem :) Jeg trenger støtte, og litt sympati :D Men mest av alt måtte jeg få dette ut av kroppen, hjelper alltid å få skrevet det ned, eventuelt ropt det ut. Nå er snart helga over i alle fall, og jeg har greid meg nok en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Uff, høres så forbaska trist ut.

Og jeg som klagde over at jeg ikke spiste kaker i bursdagsbesøk... Bare drakk svart kaffi!!!!

Kan du ikke spare opp kosemerker og bare drikke litt???? Og drikke vin i stedet for øl, viss du liker det. Litt mindre kalorier i det. Og pøse inn vann.

Æsj, jeg vet det ikke er det samme, men du er i alle fall med.

Ett glass vin går suverent.

Men jeg vet at dette bare er sørgelig trøst.

Du får henge opp et drømmebilde på kjøleskapet, om hvordan du skal bli snart. og da skal du feste da :-)).

Ikke mye til trøst visst dette, men eg stor god tanke til deg!

Heia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg være litt "snusfornuftig" her... Og fortelle deg at jeg ikke tror det er noe lurt at du kutter all fest fra livet ditt. Det fører jo til at du får en litt negativ følelse rundt hele slankingen. Kan du ikke forsøke å gå ut f.eks annenhver helg, men holde et halvt øye på inntaket? Du kan jo f.eks drikke annenhver øl og annenhver alkoholfri øl (Munkhom, clausthaler)? Da blir det heller ikke så "synlig" for resten av gjengen, siden det ser likt ut, og du slipper å skille deg ut med cola light'en. Hvis du i tillegg går på steder hvor det er mulig å kaste seg ut på dansegulvet og brenne av noen kalorier, er jo mye gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du drikker en hel flaske rødvin blir ikke det mer enn ca 400 kalorier. Hvis du MÅ drikke øl er jo 400 kcal ca 2 halvlitere. Hvis du ligger på en grete roede-slankemeny i inntak av mat så har du jo mer enn dette i underskudd på en dag, kanskje det dobbelte. Dvs at om du drikker denne flasken med vin i tillegg til det du normalt ville spist på din slankemeny vil det ha svært lite å si og du kan drikke den med god samvittighet. Eks om du har 600 kcal i underskudd hele uken, og den ene dagen "bare" har 200 kcal i underkskudd på ditt dagsbehov vil du altså fortsatt totalt sett gå ned i vekt. Selvfølgelig er ikke øl det smarteste du kan drikke kalorimessig, så kanskje du kan tenke på andre alternativer. Men du må ikke luke ut alkoholen helt, det er det ingen grunn til! Hvis du kutter det helt ut nå, og dermed går ned i vekt, vil det jo være stor sannsynlighet for at du går opp igjen i vekt når du begynner å tillate deg alkohol igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, og oppmuntringer. Jeg har dessverre det problemet at jeg ikke liker vin, men kommer nok til å unne meg litt øl, men bare annenhver helg. Jeg føler nesten ikke at det er verdt å gi det helt opp, så jeg får nøye meg med det. Og det fine med at jeg ikke drakk i går er at jeg kom meg opp klokka ni i morges, og fikk meg en times treningsøkt. Og det er ikke ofte det skjer på en søndag! ;) Håper dere får en fortryllende søndag alle sammen, jeg gleder meg på fiskegrateng med kokt potet og brokkoli. Tror dette blir en bra, og lett, søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar' date=' og oppmuntringer. Jeg har dessverre det problemet at jeg ikke liker vin, men kommer nok til å unne meg litt øl, men bare annenhver helg. Jeg føler nesten ikke at det er verdt å gi det helt opp, så jeg får nøye meg med det. Og det fine med at jeg ikke drakk i går er at jeg kom meg opp klokka ni i morges, og fikk meg en times treningsøkt. Og det er ikke ofte det skjer på en søndag! ;) Håper dere får en fortryllende søndag alle sammen, jeg gleder meg på fiskegrateng med kokt potet og brokkoli. Tror dette blir en bra, og lett, søndag![/quote']

 

Hei!

Vet du at det finnes øl med mindre kcal?

Tuborg og Hansa har iallefall, ca 28 kcal pr 100ml.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Low-carb beer ;) Jeg pleier å bytte ut en eller to med vanlig øl på vorspiel, men de koster jo så mye mer enn vanlig øl... Men funker genialt da, og man får litt bedre samvittighet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen her ja.. begynte vektnedgangen fint i Australia (der er det av en eller annen grunn ikkje noe problem å ikkje drikke mye - sørens vorspiel kultur vi har her hjemme) men har gått på en alkoholsmell etter at eg kom hjem.. Er rett og slett veldig lite flink til å ikkje drikke alkohol i helgene på grunn av at nesten alle mine venner går ut i helgene noe som betyr at eg enten sitter hjemme aleine (og spiser.. hmm.. ) eller går ut og drikker.. så er det jo og spørre seg ka som er sunnest.. men har ihvertfall funnet ut at så lenge eg legger det inn i kaloriene mine + holder meg unna alt junket dagen derpå så går det greit altså.. men burde ha en skjerpings eg og på dette området.. var og stod p ski i helgen så då var eg ikkje ute.. joho..

 

et tips kan være å få folk til å prøve seg på andre ting i helgen som f.eks spillkveld, bowling eller noe annet som ikkje nødvendigvis må inneholde alkohol..

 

lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jegvilnedivekt

[Hei på deg.

Jeg skjønner deg godt. Jeg kan heller ikke leve helg på helg uten alkohol. Det er ca 400kcalorier i en flaske vin. 350 kcal i en dl 40%. så hvis du blander med lettbrus så går det kanskje....

Synes helgene er de verste..... sitte sammen venner uten å spise eller drikke alkohol.... men så blir man slankere da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg var en av di som gikk ut edru, men i dag har jeg barn så det gjør ikke så mye å sitte hjemme uten snop og glass vin.

 

men jeg sjeier ut annen hver lørdag og går ned i kg forde. da spiser jeg de jeg vil og drikker det jeg gidder hvist jeg er på fest og har barnevakt

 

ønsker deg lykke til uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker gjerne 3 dl vodka når jeg drikker, og det er jo cirkus 850 kcal.Men jeg blander alltid med lettsaft/brus, så der er det i alle fall ingen ekstra kalorier. En annen ting jeg har vært heldig med er at jeg sjelden får noe sug etter nattmat. Nattmat er fy-fy ;) Så hvis jeg drikker annenhver helg, så er det jo kun 1600 kcal ekstra i måneden, og så kan man jo kanskje ta seg en ekstra treningsøkt den uka man skal ut. Nå gleder jeg meg til lørdag, for da skal jeg ut og drikke meg full ;) Håhåi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...