Gå til innhold

Ned 15 kg.


Gjest Nitan

Anbefalte innlegg

Jeg har gått ned 15 kg før, men jeg ser at vekta sniker seg oppover og oppover. Jeg skal klare dette, så når jeg kanskje endemålet mitt på 70 kg denne gangen. Jeg vet at jeg må ta en dag av gangen, finne alternativer til "fysemat", drikke mye vann og passe på å få i meg nok:) Kalorier, og ikke for mye kalorier. Jeg så at noen andre brukte denne siden som dagbok, og det føler jeg var en god idè, for jeg trenger at noen følger med på meg, så jeg ikke jukser:) SKAL VÆRE STERK!!

Gleder meg til å sette i gang!!! Begynner med å gå en fin, lang tur med skrittelleren min og mp3spilleren!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig optimistisk i dag, for jeg har klart meg veldig bra denne dagen. Det eneste jeg ser jeg sliter med, fordi jeg prøver så hardt, er at jeg har spist ALT for lite. Jeg skal ikke ta igjen alt jeg mangler for det er litt mye nå på kvelden, men jeg ska komme meg over 1000 kcal hvertfall.

 

Jeg tror at denne dagboken vil hjelpe meg med å holde meg til målene mine. Jeg har gått på Grete Roede, eller....jeg har lånt bøker og gjort dette selv.... Det var 4 år siden og jeg klarte da 15 kg... Derfor vet jeg at jeg klarer det, men det har vært et stort problem med at jeg ikke har hatt noen å sammenlikne med og noen å fortelle om dagene mine. Dette blir bra.Det føler jeg på meg!!

 

Satt i går å leste et innlegg fra "froeken" og gråt. Jeg synes det er veldig innsiktsfullt å kunne skrive det hun har gjort. Jeg har vel visst akkurat det samme som henne og har valgt å overse det, akkurat som henne. Det innlegget hjalp meg vel egentlig til å se at jeg lengter etter å se meg i speilet og tenke....Wow...du er fin!!! Jeg vet at glimtet i øye kommer når jeg når målene mine, for da får jeg troen på meg selv tilbake.... Den som sier at "Dette er noe jeg mestrer"-Jeg bestemmer over kroppen min og ikke omvendt.

 

Dette ble et langt notat, men det er godt å få det ut... Føler at "de 30" skal bli et bra 10år:) ;) Gleder meg til å fortsette!!!

 

Må huske å takke for fin melding også!!! Du har gjort en kjempejobb selv... Stå på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har glemt å skrive her for det har egentlig gått ganske greit. Jeg sliter i dag, for jeg måtte lage kake til sønnen min som blir 6 år i dag! Det er alt for vanskelig å stå med kakedeig, glasur og ferdigkaker uten å smake litt. Problemet er vel egentlig at jeg ikke klarer å bare smake, for jeg må da ta 3 stykker kake. Hvorfor spiser man selv om det egentlig ikke er så godt. Jeg kan nemlig stå å tenke, mens jeg spiser, at dette trenger jeg egentlig ikke, for det er ikke det beste jeg har smakt.

Det er ikke sunne kcalorier, men jeg har hvertfall klart å holde meg under mitt daglige inntak. Jeg får være flink i helgen å holde meg unna restene og godteri.

 

Jeg er positiv ennå, for jeg vet at jeg har styrken til å klare dette. Jeg ser ikke i dag som en sprekk, men en dag som jeg har valgt i uken å kose meg. Det må være lov innimellom, ellers blir suget egentlig bare værre.

 

Dette kan jeg. Dette klarer jeg! Jeg er sterk..

 

Gleder meg til det har gått en uke, for da skal jeg veie meg. Håper jeg ser forskjell. Skal være flink til å gå turer i helgen...Kanskje ski...Ake.

Positiv instilling:) ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det søndag allerede. Det har vært bursdag her hele helgen, føler jeg. Det gikk ganske greit i går, for da begynte jeg å bli litt lei kake.... Det har vel aldri skjedd før:)

Nå er det heldigvis ikke bursdag her i huset igjen før i april. Jeg har ikke bursdager her, men "bursuker". Det er et stort problem.

Jeg lurer på hvordan jeg skal få ristet av meg alle de dårlige vanene mine. Jeg prøver visualisering og positiv tenking, men det er veldig lett å skylde på at "nå har jeg det ikke så bra så da orker jeg ikke å tenke på vekttap. Jeg vet det er feil, men på dette tidspunktet bryr jeg meg ikke om hvordan det går.

Har ikke tenkt til å gi opp for det. En gang må det jo fungere igjen.

 

Jeg har vinterferie også, nå.(Går på skole) Det bruker å være en unnskyldning for å spise, men jeg må finne på noe drastisk for å klare meg gjennom denne uka. Skal reise til Danmark, så jeg får være forsiktig der også!!!

 

Dette ble et trist innlegg, men det er en vei ut av det:) BE STRONG!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Blir du også 30 i år? Jeg blir 30 i november i år, og selv om ikke det har vært den største motivasjonsfaktoren for å begynne å leve sunt, er det definitivt en av tingene som ligger i bakhodet mitt. Jeg skal ha en flott 30-årsfest har jeg bestemt meg for! Og da skal jeg se absolutely smashing ut :-)

 

Hvor i landet bor du? Jeg bor i Molde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også som mål å ta av 15 kilo. Nå veier jeg 87 kg, ca, og vil ned på 72. Jeg har gjort dette en gang tidligere, for 7 år siden, da gikk jeg ned nesten 20 kg. Tok da av ett kilo i uken den gangen, og trodde derfor at det skulle være grei skuring denne gangen også, men jeg har bare tatt av ett kilo på tre uker. Jeg har mandag som veiedag, og er spent på å veie meg i morgen. Er litt redd for at jeg har gått opp i vekt, men får håpe det beste. Målebåndet viser i hvert fall nedgang på midjemålet, som er 86 cm nå.

 

Jeg har begynt å gå en del tur og det er ganske herlig å komme seg ut. Har også et treningsapparat som trener midjen,etc. Jeg tror at ved å legge om livsstilen på denne måten vil jeg uansett gå ned på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du også 30 i år? Jeg blir 30 i november i år' date=' og selv om ikke det har vært den største motivasjonsfaktoren for å begynne å leve sunt, er det definitivt en av tingene som ligger i bakhodet mitt. Jeg skal ha en flott 30-årsfest har jeg bestemt meg for! Og da skal jeg se absolutely smashing ut :-)

 

Hvor i landet bor du? Jeg bor i Molde.[/quote']

 

Jeg ble 30 år i januar. Det har ikke vært noe problem, føler jeg. Jeg følte meg helt lik da jeg våknet om morgenen....hvis det noe trøst:)

 

Jeg hadde ikke noen stor fest, men jeg reiser noen dager til københavn med min mann og et vennepar (hun ble 30 år en uke etter meg). Vi skal kose oss. Det blir deilig å komme bort litt.. Men jeg må fokusere nå, hvis denne sunne livsstilen skal holde seg!!!

Håper du får en fin fest, og vær sterk så vil du se helt fantastisk ut i bursdagen din:) LYKKE TIL!!!

 

Jeg bor i Horten, Vestfold jeg! Mannen min er fra Ålesund:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også som mål å ta av 15 kilo. Nå veier jeg 87 kg' date=' ca, og vil ned på 72. Jeg har gjort dette en gang tidligere, for 7 år siden, da gikk jeg ned nesten 20 kg. Tok da av ett kilo i uken den gangen, og trodde derfor at det skulle være grei skuring denne gangen også, men jeg har bare tatt av ett kilo på tre uker. Jeg har mandag som veiedag, og er spent på å veie meg i morgen. Er litt redd for at jeg har gått opp i vekt, men får håpe det beste. Målebåndet viser i hvert fall nedgang på midjemålet, som er 86 cm nå.

 

Jeg har begynt å gå en del tur og det er ganske herlig å komme seg ut. Har også et treningsapparat som trener midjen,etc. Jeg tror at ved å legge om livsstilen på denne måten vil jeg uansett gå ned på sikt.[/quote']

 

 

Vi er ganske like på dette området du og jeg:) Jeg veier 85 og vil ned til 70. Jeg gjorde dette for 4 år siden og da gikk jeg ned 15 kg. Tok også av ca 1 kg i uken. Trodde også at den livsstilen skulle holde seg, men den gang ei. Jeg har gått opp 10 av de 15 jeg gikk ned. Gir ikke opp da... Dette må jo gå en gang:)

 

Jeg har bare holdt på en uke, men har veiedag mandag jeg også. Jeg er ikke så veldig spent denne gangen, for jeg har vel klart å ødelegge ganske mye denne helgen.

Jeg har gått en lang tur i dag. Jeg har pilates med ball og jeg har noen øvelser jeg må gjøre (det sier fysioterapauten min:) ) Jeg skal være flink... Det er jo så deilig å trene litt..... Etter man har gjort det!

 

Du kommer nok til å gå ned på sikt ja... Det er viktig at man ikke gir seg. Dette skal vi klare!!!

Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare ønske dere lykke til!

 

Jeg har omtrent samme mål, nemlig ca. 14 kilo. Var 82,2 kg når jeg begynte på kurs i januar, og vil ned til 68.

Har gått ned 4 kilo hittil, og er fornøyd med det. Har hatt noen dager med dårlig motivasjon, og slik vil det sikkert komme mer av. Men nå er jeg inne i en "optimistisk" periode.

 

Jeg synes det er et fint mål å slanke seg til 30-årsdagen sin. Jeg fylte 30 i fjor sommer, og aldri har vekta vist mer enn den dagen. Var ca. 85 kilo, og når jeg ser på bilder fra feiringen, er det en motivasjon - jeg vil ikke opp i vekt igjen. Så et mål for meg kan jo være å se betraktelig bedre ut på min 31-årsdag.

 

Stå på, dette klarer vi! Dette forumet er også gull verdt for å holde fokus.

 

Ellie :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg måtte" back to basic". Jeg har laget mine egne rapporter, følger kursbøker og skriver inn alt i egne skjema....for hånd.

 

Jeg er motivert, men jeg sliter med å holde positiviteten oppe. Derfor måtte jeg gå tilbake til der jeg begynte, nemlig med utregning av kalorier og å skrive for hånd! Jeg holder bedre oversikt da, jeg...

 

Derfor kommer jeg nok med noen innlegg innimellom her også, for her er det mange som inspirerer, men hovedsaklig skriver jeg i min egen bok...

 

Tusen takk for positive innlegg på min tråd.

 

Lykke til alle dere som leser dette!:) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...