Gå til innhold

Ny i gamet


Gjest trudle
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk lyst til å prøve meg her også. Er usikker på hvor mange kalorier jeg skal ha pr dag. Kan noen hjelpe meg? Er 34 år, veier 64 kilo og er 163cm. Mange vil nok si at jeg ikke trenger å slanke meg, men hadde vært deilig å bli kvitt noen kilo fra mage, rompe og lår. Kommet litt ekstra etter 3 barn. Er det flere som ønsker å gå ned 4-5 kilo også kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger jo litt av hvor mye du trener og ellers er i bevegelse da, men hvis du ligger rundt 1400-1600 kcal tror jeg ikke du bommer så veldig. Jeg skal ned 6 kg til og tar gjerne følge med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regn ut anbefalt kaloriinntak etter denne formelen:

 

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)

 

 

 

Dersom du ikke liker denne formelen, så finnes det en del kalkulatorer på iform.nu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny i gamet jeg også. Har faktisk begynt i dag. Veldig nysgjerrig på hvordan dette kommer til å funke for meg. Opplegget virker veldig bra. =)

Jeg vil veldig gjerne ned 10 kilo..... så jeg slår gjerne følge med deg jeg også.

 

- Sweetie-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri slanket meg før så dette blir spennende. Virker som et bra opplegg. Like spennende hver gang jeg skal fylle ut hva jeg har spist iløpet av dagen. Har aldri vært glad i frokost, men spist mer på kvelden. Håper jeg klarer målet på 5 kilo. Lykke til til alle slankere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri slanket meg før så dette blir spennende. Virker som et bra opplegg. Like spennende hver gang jeg skal fylle ut hva jeg har spist iløpet av dagen. Har aldri vært glad i frokost' date=' men spist mer på kvelden. Håper jeg klarer målet på 5 kilo. Lykke til til alle slankere![/quote']

 

Kan bli med på linken 5 kg til jul, legges ut en ny link hver dag hvor vi forteller åssen det går. Og så legger vi ut resultat med vektnedgang, cm reduksjon i livet og antall trimpoeng. Velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...