Gå til innhold

Vår slankeste vår, uke 7


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Nå har det gått en uke siden jeg startet mitt nye opplegg med 1500 kalorier alle dager, bortsett fra lørdag da jeg har "fri". Jeg har fått ca 12 trimpoeng denne uken. Men idag viste vekten akkurat det samme som forrige uke.. ;) Den sto lenge og vekslet mellom 68,9 og 69,1...men den endte tilslutt på 69,1. Kjedelig når man føler at man har vært flink...hittil så har jeg gått ned de ukene jeg ikke har vært så flink, og gått opp eller stillstand de ukene jeg har vært flink..hmm.. Jeg spiste både hjemmelaget pizza og sjokolade forrige lørdag, men jeg ikke få stillstand bare pga det?? Jeg trente ganske hardt igår ettermiddag, både løping og styrke, så forhåpentligvis er det bare vann.. Får krysse fingrene for at det går bedre neste fredag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillstand her også.. Jeg må si at jeg begynner å miste motivasjonen her nå. Har nesten stått på stedet hvil helt siden vi begynte i høst. Var en stund nede på 68,5 kg, men det begynner å bli en stund siden. Krisehjelp ønskes! Vet ikke hva jeg gjør feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, Marielle! Så utrolig kjedelig når man føler man er flink, men likevel går man ikke ned.. hvor mange trimpoeng har du i uka, og hvor mange kalorier spiser du daglig? Kroppen min er tydeligvis veeeldig glad i å ligge akkurat under 70 kg.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Så kjedelig med stillstand... Vel, jeg har et elendig tips; Få typen til å dumpe deg!!! Det funker i alle fall på meg!

 

Neida, det var en spøk så klart. Men samtidig har jeg gått ned 1,1 kilo siden forrige uke og er nå på 61,2 kilo (all time low)! Samtidig hadde jeg oppnådd 18,2 trimpoeng! Viktig å være aktiv etter et brudd i stedet for å lesse seg ned med sjokolade i sofakroken!

 

Men kanskje dere burde forsøke et annet opplegg? Spise mindre en uke? Spise mer en uke? Forandre treningsopplegget? Jeg leste i denne månedens shape-up at en professor ved NTNU hadde funnet den optimale forbrenningstreningen. Den gikk ut på å trene intervaller på 4 minutter. Altså først oppvarming på 6-10 minutter og så intervaller med 4 minutter rolig og 4 minutter raskt. Man kan bruke denne formelen når man går, jogger eller svømmer!

 

Lykke til!

 

;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stressine!

 

Hadde det vært andre omstendigheter hadde jeg vært såå glad på dine vegne fordi du har gått ned så mye, men vektnedgangen skyldes vel at du ikke har det så bra for tiden og at du ikke spiser noe særlig.. men det virker som om du takler det på en bra måte ihvertfall. :)

Men det var vel kanskje et lite lyspunkt at du hadde gått ned så mye da..?! :) Når man først har blitt singel igjen, så skader det ihvertfall ikke å se slank og smashing ut. ;)

 

Håper det går bra med deg!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at det går bra med deg, Stressine. Vet hvor vondt et brudd kan være, men veldig bra at du er i aktivitet og ikke murer deg inne.

 

Jeg spiser cirka 1500 kalorier til vanlig, noe mer i helgene. Kanskje opp i mot 2000 på lørdagene og 1600-1700 på søndag. Trimpoengene varierer veldig. Alt fra 3 (vet det er veldig lite) til 14. Får prøve den intervalltreningen. Nei, nå er jeg lei. Da jeg var 20 gikk jeg ned fra 80 til 62 kilo. Kan ikke huske at jeg sto stille like under 70 kilo da..

 

Nei og nei. Her må det skje noe snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ligger vi ca på samme kaloriinntak og samme treningsmengde, Marielle. Og i tillegg er vi like høye og veier det samme.. Kanskje vi skal finne på noe nytt sånn at vi får litt nedgang igjen?? Jeg vet ikke hva, kanskje jeg må spise mer, eller kanskje mindre? Hmm..blir så forvirret av alle forskjellige tips, men så er jeg så utålmodig og da..vil helst se nedgang med en eneste gang jeg starter et nytt opplegg.. Nei, ikke vet jeg hva som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hva skal vi finne på? Ikke vet jeg.. Det å spise annenhver time funker ikke lenger på meg. Drikker grønn te i bøttevis også... Kanskje vi skal ta oss en real fyllekule? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det hørtes ut som en veldig bra forslag! :)

 

Jeg tror kanskje jeg stresser litt vel mye med å oppnå bra resultat til veiedagen..blir litt slitsomt, særlig når man ikke får noe særlig resultater. Da jeg gikk ned 10 kg da jeg var 22, så hadde jeg ikke vekt. Jeg trente, spiste sunt og telte kalorier, og etter noen måneder fant jeg ut at det kanskje var på tide og veie seg hjemme hos foreldrene mine, og da viste vekten 10 kg mindre..pytt pytt liksom. ;) Det var en deilig og avslappende måte og gå ned i vekt på. Jeg hadde sikkert stillstand underveis, men siden jeg ikke veide meg, så ble ikke frustrert pga det heller, og det førte til at jeg ikke ga opp. Det tok meg 3-4 måneder og gå ned de 10 kg-ene, og jeg koste meg masse underveis med god mat, godteri og en fest i ny og ne. Etter å ha gått ned 10 kg veide jeg da 70 kg, og det er jo omtrent det jeg veier nå til tross for at jeg har tenkt slanking i de siste 3 årene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nettopp det. Jeg vil ikke være evig på slankern. De kaller det livsstilsomlegging, men det er jo ikke det når man må telle kaloriene. Jeg har holdt på med dette lenge nå og har slitt ut to kjøkkenvekter, (Kjøpte meg en ny i går).

 

Å, jeg vil bare slappe av i forhold til dette. Kjenner at jeg er litt for opphengt i mat og hvor mye jeg veier. Når jeg leser slankeråd så føler jeg at jeg gjør alt. De sier: bytt ut kjøttdeigen, bytt ut Norvegiaen, bytt til lettmajones, bytt til mager yoghurt, drikk mer vann, kutt ut brusen, kutt ut rømme. Dette gjorde jeg for flere år siden. Nå vet jeg ikke hva mer jeg kan forandre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen nedgang her heller. Men så har jeg bare holdt på i 4 dager, og en av de dagene skeiet jeg skikkelig ut! Så hadde ikke forventet noe mer i grunnen, men har hvertfall ikke gått opp!! Og det er jo det beste!!! ;)

Får se hvordan neste uke går! Vekten her hjemme er også litt kokko, så stoler mest på den hos kursleder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å' date=' jeg vil bare slappe av i forhold til dette. Kjenner at jeg er litt for opphengt i mat og hvor mye jeg veier. Når jeg leser slankeråd så føler jeg at jeg gjør alt. De sier: bytt ut kjøttdeigen, bytt ut Norvegiaen, bytt til lettmajones, bytt til mager yoghurt, drikk mer vann, kutt ut brusen, kutt ut rømme. Dette gjorde jeg for flere år siden. Nå vet jeg ikke hva mer jeg kan forandre på.[/quote']

 

Akkurat sånn har jeg gjort og!! Jeg gjør alt etter boka, men likevel så hjelper det ikke stort.. Før jeg gikk ned 10 kg i 2003, så ante jeg ikke hva en kalorier var og spiste mye mat og ikke så ofte som jeg gjør nå. Så derfor var det kanskje ikke så rart at jeg gikk ned..det var virkelig en livsstilomlegging! Men som du sier så er det ikke meningen at vi skal telle kalorier for resten av livet...

 

Kanskje vi skal veie oss først om en mnd?? Vet ikke om jeg klarer det, men det hadde vært deilig å slippe og tenke vekt noen uker. Jeg er sånn at jeg vil være "flink" når det gjelder vektnedgang (og som regel det meste av andre ting og..), og derfor bli jeg så skuffet over meg selv hver fredag når jeg ikke har gått ned, føler at jeg har mislyktes.. selv om jeg har vært flink til å spise sunt og trene. Så kanskje jeg skal fokusere mer på hva jeg faktisk gjør (trener og spiser bra) og heller ta vektnedgangen som en bonus når den kommer??

Nei, jeg vet det er bullshit..jeg kommer til og bli skuffet når jeg ikke går ned!! Uuuuæææ!! Er så lei!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er akkurat det jente23. Jeg er nok en liten perfeksjonist. Blir så utrolig skuffa over at det ikke går. Vet ikke om jeg klarer å la være å gå på vekta, men det er kanskje ikke så dumt. Nei, vet ikke hva jeg skal si... Er veldig lei i dag. I helga skal jeg ha fastelavensbolle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg vekk vekta, både på kjøkkenet og på badet er mitt råd :) Jeg gikk jo ned 3 kg i januar selv om jeg ikke var så nøye med hverken det ene eller det andre. Skal veie meg om noen uker igjen tror jeg. Men akkurat nå er jeg i danmark og spiser meg feit, så da blir vel ikke det noen artig opplevelse kanskje ;) Søsteren min som jeg er hos spiser jo alt mulig usunt hele tiden og har alltid dessert og sjokolade osv... Så kvelden i går ble det nøtter, tørket frukt, konfekt... Etter sunn middag da, vel og merke - den sto jeg for :) I dag har jeg trent bort 700 kcal, men middagen er hjemmelaget pizza med vanlig fet ost, pepperoni og diverse.... Og is til dessert, sjokolade etterpå.. I morgen skal vi ut på byen, blir vel neppe kalorifattig. Jeg tenker liksom "ikke bry deg om det da vel, det er jo bare noen dager...spis det du vil og drit i alt" men så klarer jeg tydeligvis ikke å la vær å tenke litt negativt rundt det siden jeg sitter her og skriver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med at det kan bli litt mye fokus på vekten og sånn. Min plan er å gå ned de siste kiloene nå før sommeren, så stabilisere vekten til den holder seg normal, og etter det skal jeg gradvis trappe ned på å veie maten og sånn. Men jeg vil ikke slutte å veie maten og veie meg selv før jeg har økt kaloriintaket.

Har selv erfart at når jeg skeier ut på meny 2 eller 3 så går jeg opp i vekt. Men nå i høst/vinter hvor jeg lå stabilt på 2400 så gikk jeg ikke opp i vekt like lett, skeiet ut flere dager, uten å merke noe på vekten.

En dag i julen klarte jeg å spise en halv eske med kong håkon konfekt, og var sikker på at dette kom til gå gale, men gikk ikke opp et gram!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig interessant det du skriver, Cikki! Det kan hende at det er derfor jeg sliter litt..har ligget på maks 1600 kalorier i høst og vinter, men det har selvfølgelig vært dager jeg har skeiet ut og da har jeg gått opp i vekt. Sikkert fordi kroppen endelig fikk litt mere mat, og derfor lagrer det som fett i tilfelle den ikke får like mye fremover, som den ikke fikk.. Gikk du ned i vekt da du spiste 2400 kalorier om dagen?? Hvor mye trente du da? Jeg kan ikke ligge så høyt, men kanskje øke til 1700-1800 eventuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ikke ned i vekt da jeg lå på 2400 kcal, men det er det jeg skal spise for å holde vekten. Fant ut at jeg hadde slanket meg såpass lenge da ( over ett år) at jeg skulle ta en pause hvor jeg gradvis økte kaloriintaket til det var slik at jeg holdt vekten, sånn at ikke kroppen min ble vant til å leve med mindre kalorier enn den egentlig trenger. Var noe jeg fant ut av meg selv, så vet ikke helt om det stemmer. Men det var både positivt og negativt. Det positive var at det var deilig å skulle spise så mye mat, kunne nesten spise alt jeg ville(av sunn mat!!!)

Og var aldri sulten, det eneste negative er at jeg er mye mer sulten nå når jeg spiser 1900 kcal enn jeg var forrige gang jeg lå på 1900, men føler vel egentlig bare at det betyr at forbrenningenmin har blitt bedre og at jeg skal kunne gå lettere ned ivekt nå, men det er i teorien, får se om det funker i praksis! hehe...

 

Har vart syk i to dager nå, et eller annet mage greier som går, det første dagen klarte jeg ikke å spise noe uten at det kom i retur, selv vannet jeg drakk kom opp igjen, helt forferdelig! Og igår, var jeg bare opptatt av å få i meg næring at jeg spiste akkurat det jeg følte for, og registrerte ingen kalorier. Når sant skal sies så trengte jeg nok ikke å spise den marsipangrisen, men den var veldig god!! Toasten var vel heller ikke noe helsekost, men bortsett fra det så gikk det mest i fruke og juice hele dagen, hadde ikke så stor matlyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære jenter. Det gjør VONDT å lese hvordan dere jobber og jobber og jobber uten å se resultater! Jeg er så enig, så enig når dere skriver at dere føler dere har gjort alt som står en skal gjøre for å gå ned i vekt (velge magert). Når man har drukket skummet melk og spist brød uten smør og magre pålegg hele livet, så har man ikke noe der å forandre på annet enn mengden. Så forandrer man mengden. Men hva skal man forandre på når det heller ikke "holder" for oss?

 

Som dere husker tok jeg en stopp når jeg var på dette nivået, der jeg sluttet å tenke slanking. Jeg ser flere leger anbefale en pause i "slankingen" når man har nådd en vektterskel, for så å etter en tid (en lege sa 10 mnd.) begynne på igjen. Det har jeg tenkt til å følge. Jeg har sluttet å tenke slanking i alle livets situasjoner; men likevel kjenner jeg at jeg VET hva jeg bør velge og det gjør det lettere å velge sunt "frivillig", selv om jeg ikke slanker meg aktivt.

 

Jeg har lyst til å minne dere om at dere allerede har gått ned en del og at vi som startet tråden er i aller siste fase av nedgangen. Jeg vet heller ikke med dere, men jeg satte mitt vektmål ut fra normal BMI. Jeg har ennå noen kilo ned dit. Det er jo ikke lett å vite hva kroppen har lyst til å veie, eller hva den bør veie.

 

En annen ting er at jeg kjenner at jeg på en dårlig dag er like misfornøyd med kroppen min nå som jeg var da jeg veide 15 kg mer enn jeg gjør nå. Hvorfor er det sånn? Henger ikke hjernen med, eller klarer jeg å overbevise meg selv om at jeg fortsatt er tjukk? Jeg vet ikke.

 

Uansett - jeg HEIER MASSE på dere og oss alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nordland! ;)

 

Så kjempehyggelig med en oppmutring fra deg! Det hjalp! :)

 

Ja, det er sikkert lurt å ta en pause når vekten står stille. Men jeg føler at sommeren kommer bare nærmere og nærmere, og jeg har rett og slett ikke tid til å ta en pause nå. Jeg SKAL ha gått ned de siste kg-ene før jeg tar sommerferie!!!

Jeg har vært inne på tanken på å droppe kaloritelling, og rett og slett bare spise sunt og trene. Har også tenkt på å ikke veie meg på en måned for å ikke blir altfor fokusert på den forbaskede vekta, men det vet jeg at jeg ikke klarer.

 

Jeg har BMI på 23,9, og det er jo godt innenfor normalen, men jeg føler meg ikke slank nok likevel. Jeg er fornøyd med rompa, men både mage, lår og armer kan veldig godt minske mye mer! Jeg synes ikke jeg har urealistiske forventninger heller, jeg vet at jeg aldri kommer til å se ut som en bikini-modell uansett. Men jeg vil bare ned de siste 5-6-7 kg-ene. Men det er bare å bite tennene sammen og IKKE gi opp, for da må jo resultatene komme tilslutt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en helg med fastelavnsboller og masse mat, har jeg funnet ut at jeg skal vente med å veie meg til fredag 9.mars! Selv om jeg er veldig flink med treningen for tiden, så orker jeg rett og slett ikke nok en nedtur på fredag. Jeg blir så innmari skuffet over meg selv, selv om jeg har gjort en stor innsats. Så derfor venter jeg noen uker med å veie meg (skal gjemme vekten langt bort!!!). Og forhåpentligvis få en bra nedgang da! :)

Men dere blir nok ikke kvitt meg likevel... ;) Jeg vil fortsette med å skrive hver fredag hvordan uka har gått! Men jeg skal virkelig stå på i tiden frem mot 9.mars, og viser ikke vekten nedgang da!!! Da hopper jeg ut av vinduet.. hehe, neeeida! Bare tuller..tror det er bedre at vekten hopper ut vinduet, og ikke meg i så fall. :)

 

Er du med Marielle?! (Ikke ut av vinduet altså...:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg er med. :) Reiser på torsdag morgen, så det blir uansett ikke noen rapport fra meg på fredag. Nå har jeg gjemt begge vekta på både kjøkkenet og badet. Lurer litt på om jeg skal begynne med pulsklokke jeg også. :) Høres smart ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du er med! :) Deilig å tenke på at jeg ikke skal veie meg på en stund, men samtidig gjelder det å virkelig være flink..fort gjort å tenke "jeg skal jo ikke veie meg på leeenge, derfor gjør vel det ikke noe om jeg spiser denne sjokoladen" :) Full skjerpings nå!!

Ja, du burde kjøpe pulsklokke!! Jeg har mange flere trimpoeng i uka enn jeg trodde. Kanskje det derfor går så seint med vektnedgangen? At jeg trenger mer mat fordi jeg faktisk forbrenner mye mer enn det som kommer opp i dagsrapporten!

 

Løp og kjøp! :)

 

Og god tur på torsdag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Har fulgt med dere og det er nok ikke så dumt å legge fra seg vekta litt og få blikket opp og frem! Jeg kommer nok til å gjøre noe lignende selv siden vekta tilhørte eks-samboeren og ble igjen i leiligheten... Jeg skal ut på reise i morgen, så kanskje jeg veier meg fredag morgen allikevel (dersom jeg finner ei vekt). Denne uken har jeg fått i meg litt mer mat (og faktisk litt godteri også), så det er jo litt positivt. Blir nok ikke en vektnedgang lignende til den forrige uke i alle fall!

 

Ønsker dere lykke til!

 

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...