Gå til innhold

Ned 10 - Noen andre som starter nå?


Gjest Hanneli

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er en jente på 24 år som har lagt litt på meg i det siste. For et år siden veide jeg rundt 54 kilo, men er nå oppe i 62! Har vært veldig umotivert når det gjelder slanking i det siste, men jeg vet jo at jeg kan klare å gå ned igjen bare jeg virkelig tar meg sammen! Hadde vært gøy å ha kontakt med andre som er i samme situasjon nå, så bare bli med dere som vil!

 

Klem fra Hanne-Lise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

Hei Hanneli

 

Vi har ganske samme mal da:) Jeg har sa lenge jeg kan huske ikke veid mindre enn 60 kg. Vil gjerne ned til 50-53 kg.. Pa mitt meste veide jeg 67.5 kg!!! Ganske mye for en pa 160cm. Men na har jeg holdt pa en stund og veier 63 kg. Det gar sakte men sikkert. Jeg er med pa traden ned i vekt mot sommer og sol. SLeng deg gjerne pa der. Ellers har jeg min egen lille blogg:) Prover a skrive sa ofte som jeg kan der da..

 

Uansett. Lykke til med vektnedgang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei

Jeg er 173 cm høy og veier 68,1 kg, hadde veiedag i dag, jippi minus 1,3 kg på 1 uke.

Kun 8,1 kg igjen til mål.

Jeg har vært medlem her i 2 uker nå, første uke gikk jeg opp 0,4 kg.

Håper å være 65 kg til påske, skal da til varmere strøk og bruke bikinien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaketroll

Jeg er 176 cm høy. Veide 76,0 på vekta i dag, men vil gjerne ned til 68 kg før sommeren. Vet jeg kan klare det hvis jeg bare vil nok. Jeg er bare... veldig glad i mat. Uff! Hvilken veiedag har dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Har akkurat meldt meg inn her i håp om å endelig klare å gå stabilt ned i vekt. Jeg er ca. 169 cm høy og veier 71 kg. Har aldri vært oppe på sytti-tallet før så det var en stor nedtur da jeg nådde det! Lenge har jeg slitt med tullete jojo-slanking, og resulatet har dessverre vært å bare gå mer opp i vekt... nå vil jeg gjøre dette på en ordentlig måte, og håper å finne andre som vil det samme! Er derer der ute så si i fra! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

Hyggelig at så mange har blitt med på denne tråden allerede.

 

Jeg har tenkt å veie meg i morgen, og deretter tenker jeg å veie meg på mandager. Nå skal jeg på trening!

 

Lykke til videre alle sammen! Jeg gleder meg til å høre mer om hvordan det går med dere etterhvert.

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, jeg har vært med " Ny i vektklubben og Ned 10-20 kilo" fram til nå men siden jeg har nå 10 kg igjen å bli kvitt så da passer det utmerket gå et steg videre og hive seg på her tenker jeg. :) Har siden starten 1/1 i år gått ned fra 83,6 til 80, målet er å komme ned til 70 innen høsten helst før men .........ja får se hvor godt det går. jeg er forresten 174 cm. Min veiedag er mandag-....like spent hver gang :eek: Hanneli: det vil bli mer motiverende når det er flere sammen å dra lasset, trøste og støtte hverandre underveis. Gi hverandre tips og råd er absolutt motiverende. Så lykke til allesammen, dette skal vi klare!!!!!!!!!!!!!:)

 

007.GIF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også gjerne med her! Jeg vil ned noen kilo og har begynt føre dagbok her på nettet. Har aldri gått på kurs. Jeg er 163cm, 66kg og 94cm rundt magen. Jeg vil ihvertfall ned til ca 60, men det viktigste er cm... Vil gjerne at brystene skal være det som stikker lengst ut, og ikke magen... Mitt første mål er påsken da jeg skal til NY. Vil gjerne føle meg fin i prøverommene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ned mellom 8-10 kilo. Jeg er en 170 høy og veier 72 kg. Fikk barn for 1 år siden og har ikke fått av meg kiloene enda.

 

I første omgang prøver jeg litt på egenhånd. Holder meg til et kcal-inntak på 1400kcal og bruker skritteller og trener litt hjemme med Yoga og Pilates.

 

Mulig jeg melder meg på kurs som begynner til neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det bra med dere alle? Mitt største problem er kveldskos og å ikke fylle store deler av dagsrasjonen i 'kosemerker'.... Det er vanskelig å spise nok i løpet av dagen. Er det noen som vet hvor mange kalorier hvert måltid bør inneholde? Er f.eks 200 til frokost nok? Og 4-500 til middag, blir det da for mye? Må de være jevnt fordelt?

Jeg har brukt formelen, og tror jeg skal ligge på ca 1600 per dag. Det er vanskelig å komme dit på hverdager, og vanskelig å ikke gå over i helgene...

Lykke til alle sammen!

Jeg har begynt på kickboksing og skal trene i kveld. Kjempegod trening! Drithardt men gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaketroll

Har klart å gå opp 1,7 kg i vinterferien. UFF! Veier nå 77,7 kg og det var absolutt ikke det jeg hadde ønsket meg. Det har blitt mye pølser, kvikklunsj og kakao i tillegg til potetgull og annen kosemat. Jeg hadde på forhånd tenkt at jeg ikke skulle tenke på å slanke meg i vinterferien, med det resultat at jeg gikk opp så mye. Nå vil jeg ned igjen raskt, og det skal jeg klare.

 

Hvilke mål har dere andre satt dere? F.eks til påske? Sommeren?

 

Ønsker å gå ned 10 kg til sommeren, men vet at det er utrolig vanskelig. Hva er realistisk? Det er 4 uker til påskeferien. Satser på at jeg veier 75 innen påske og at jeg holder vekten stabil i ferien. Får prøve å unngå å drukne i påskeegget. Det vil si at jeg må gå ned 0,7 kg hver uke. Mulig eller umulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok... mange har allerede satt seg et mål til påske! og jeg foreslår at vi alle gjør det. Det er en grei tidsperiode, utholdelig, men likevel lang nok til å gjøre realistiske fremskritt! Selv ønsker jeg å gå ned til 68 kg på de ukene. Hva med dere?? :)

 

Men en annen ting; jeg har aldri gått på kurs, og har litt vanskelig for å forstå kalori-tellingen. Jeg så for eksempel at noen hadde sport for ikke så lenge siden om hvor mange kalorier hvert måltid bør inneholde osv.. hvis noen føler seg trygge på området, kan de kanskje legge inn et innlegg? :) Hvis noen har vært på kurs, kan de videreføre det de selv har lært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Jeg slenger meg på her jeg og:) Kjenner meg så godt igjen i det dere skriver! Kiloene har krøpte seg på....Nå har jeg holdt på vel to uker, og er nede i 62,5 kg, ennå for mye for en på "bare" 1.59! Målet er under 60 kg til påske! Men ønsker å ligge noen kilo under, kanskje 57-58! Jeg er svært åpen for godt tips fra dere! For min del går hverdagen veldig fint, trener og spiser sunt. Utfordringen ligger i helgene...hvordan gjør dere det med det å spise ute?? Jeg skal ut på middag til helgen, men det blir ikke lett å vite hva kalorier som er maten som blir servert! Har dere noen tips?

Ha en fantastisk kveld, sprekinger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tippitupp

jeg er 18 år, fremdeles slank, men vil få bort litt av det jeg synes er unødvendig valpefett.. er 1.69 ca (?) og veier rundt 59-60 kg. 70 cm rundt midjen. Trener styrke i tillegg til å spise sunt, regner egentlig ikke med at jeg skal gå ned så mye i kg, men heller i fettprosent. Aner egentlig ikke hvordan man regner ut det:s Uansett, det fins mange forskjellige vekter som viser forskjellige ting. Vekten jeg har hjemme stopper på litt før 60 kg, mens andre vekter kanskje stopper på 63, eller 61. hvem kan jeg egentlig stole på?? Har uansett gått ned ca en halv kg fra jeg begynte (litt over en uke siden), og synes det går litt treigt med resultatene, men er kanskje sånn det er hvis man kun skal ned littegrann=)

 

Hadde vært fint hvis folk kunne skrevet ned noen tips til lettsparte kalorier! Selv har jeg disse:

 

1) I stedet for lettrømme, enten Kesam(1%fett) eller yoghurtrømme(ca4-5%)

2) I stedet for brownie/sjokolade o.l, Nutrilett meal bar brownie/peanutter (200kalorier) og du blir mett! Vitaminer osv.

3) I stedet for vanlig syltetøy, lett syltetøy. (det finnes faktisk! Mye sunnere hvis man er glad i syltetøy)

4) hvis man spiser en håndfull nøtter for å være sunn, vær obs på at svært saltede nøtter (polly cashewnøtter f.eks) er mye mer usunt enn usaltede cashewnøtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaketroll

Trenger også gode råd til å spise ute. Jeg ble invitert med på pizzarestaurant i dag, og ville jo ikke takke nei! Spiste godt 2-3 timer før jeg dro, og drakk vann underveis. Endte opp med fire pizzastykker. Er det altfor mye?

 

Etterpå dro vi på kino. Da bestemte vi oss for å spleise på godteri og popcorn. Vet jo at jeg selv kan velge å ikke spise dette, men føler meg så utrolig utenfor. Hva gjør dere andre i sånne situasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oddsen

mål til påske er en god ide. Nå er det 4 uker til palmesøndag. Skal vi si 2 kg? Er det passelig? Minst 2 kg?

Jeg fant en kalori-fordeling på nettet her. For det de kaller meny 2, for folk med ganske stillesittende jobb og fritid. Da skal man ha ca 1500 kalorier dagen fordelt slik:

Frokost 220 kcal

Lunsj 220 kcal

mellom-måltid 110 kcal

Middag 400 kcal

Kvelds 110 kcal

melk 200 kcal

frukt 200 kcal

kosemerker-50 kcal

 

Jeg har klart å holde meg til ca dette på hverdager, men jeg synes det er vanskelig å begrense meg i helgene. Spesielt i går ble det endel med pizza, vin, potetgull og iskrem.... Får gå en lang tur i dag da... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaketroll

2 kg høres passe ut for meg. Får håpe jeg klarer det jeg også. Er så utrolig vanskelig å holde seg unna god mat som pizza, ostesmørbrød, lasagne, pannekake. uff. får prøve å tenke på noe annet ;-)

 

Hvordan går det med dere andre :(?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oddsen

jeg er også veldig glad i 'nei-mat' og spesielt sjokolade... Jeg har funnet en ting som hjelper meg på hverdager ihvertfall. Kesam med sitrus eller bær. Jeg har den med på jobb og spiser den mellom lunsj og middag. Det er ganske søtt, ikke så syrlig som yoghurt, og så demper det søtsuget på ettermiddagen. Har jeg med en sånn, klarer jeg å la vær å gå i kantina og kjøpe brownie... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

er dere alle med fremdeles?

Veiedag i dag?

Jeg har gått ned 0,5kg på 2 uker, og 2cm på midjen.(men det var kanskje fordi jeg strammet målebåndet... ;)

Det er egentlig ikke så veldig motiverende. Jeg hadde håpet på mer. Men jeg tror jeg spiser for lite, trener for lite (max 9 trimpoeng i uka) og bruker mange flere kosemerker enn jeg skal. Skal prøve hardere denne uka. men jeg synes at det er veldig vanskelig å spise nok før kvelden kommer. Det er sikkert ikke så lurt å fylle opp kvoten rett før man skal legge seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69
Hei dere' date=' jeg har vært med " Ny i vektklubben og Ned 10-20 kilo" fram til nå men siden jeg har nå 10 kg igjen å bli kvitt så da passer det utmerket gå et steg videre og hive seg på her tenker jeg. :) Har siden starten 1/1 i år gått ned fra 83,6 til 80, målet er å komme ned til 70 innen høsten helst før men .........ja får se hvor godt det går. jeg er forresten 174 cm. Min veiedag er mandag-....like spent hver gang :eek: Hanneli: det vil bli mer motiverende når det er flere sammen å dra lasset, trøste og støtte hverandre underveis. Gi hverandre tips og råd er absolutt motiverende. Så lykke til allesammen, dette skal vi klare!!!!!!!!!!!!!;)

 

[img']http://www.cosgan.de/images/more/flowers/007.GIF[/img]

 

Hei på deg jhenny!!

Lurer bare på hvordan du får til rosen? Stilig

 

Og, du har vært veldig flink!!

 

Merwell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter!

 

Slenger meg på her jeg! Jeg har akkurat begynt på internettkurs og håper det kan få kiloene til å bli borte! OG få ett bedre kosthold!

Jeg er 170 cm og veier 66,5 kg. Målet er 58 kg.

Noen kg sneik seg på for 6 år siden, noen av kiloene kom da jeg fikk en liten gutt for 1,5 år siden. Men nå skal de vekk!! :-)

 

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merwel: Takk og takk, jo da rosen m.m. henter jeg på http://www.cosgan.de

Hvordan det lettest kan gjøres vet jeg ikke men måten jeg gjør det på er å hente fram ovennevnte adresse og velge motiv og hente opp igjen vektklubben si side, høyreklikker inne i feltet der jeg skal skrive og velg lim inn, vips så er det på plass! Håper du får det til, lykke til!

 

n025.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter!

 

Slenger meg på her jeg! Jeg har akkurat begynt på internettkurs og håper det kan få kiloene til å bli borte! OG få ett bedre kosthold!

Jeg er 170 cm og veier 66' date='5 kg. Målet er 58 kg.

Noen kg sneik seg på for 6 år siden, noen av kiloene kom da jeg fikk en liten gutt for 1,5 år siden. Men nå skal de vekk!! :-)

 

 

Lykke til alle sammen![/quote']

 

 

Javisst klarer du det Niobe! Du har omtrent like mye å gå ned som jeg- målet er at det er borte til sommeren. Kjekt å ha støttespillere her inne:)

Ha en slankende og trivelig vår!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...