Gå til innhold

Vår slankeste vår, uke 8


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

God morgen slankevenner! :)

 

Da var det den første veiedagen der jeg ikke veier meg... egentlig ganske deilig å slippe og tenke på veiing, men samtidig er jeg spent på om innsatsen i denne uka har gitt resultater. Men det er bare å holde ut til fredag om 2 uker!

Jeg er veldig fornøyd med innsatsen min denne uken, det ble 16,3 trimpoeng og maten har også gått greit. Jeg har regnet litt igjen og funnet ut at jeg trenger 1600-1900 kalorier daglig med alle de trimpoengene jeg får for tiden. Så da er det bare å spise mer og se om det gir resultater! :)

 

Her frykter jeg at influensaen er på vei..ble ihvertfall veldig forkjølet igår kveld plutselig. Så får ikke håpe det utvikler seg til noe mer.

 

Ha en god helg!

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det å veie seg sjeldnere er en veldig god ide, og sikkert bra for hodet som blir altfor opphengt i vekt og vektnedgang!

Siden i høst så har jeg bare veid meg en gang i måneden, og det har vært kjempe deilig! Så slipper man å fokuserre så mye på vektnedgangen. Dette er jo spesielt viktig nå som vi bare har noen få kilo igjen å gå ned, for de siste kiloene er SEIGE, og hvis vi skal vei oss uke etter uke, med bare noen få hundre gram i vektnedgang eller stillestand så kan det tære godt på motivasjonen! For etter en måned har nok de fleste gått ned endel hvis man har hold seg til kaloregrensen.

Jeg har offesiell veiedag første tirsdag hver måned, da går jeg på hold vekten kurs! Så gleder meg veldig til neste gang, se hvor mye jeg har gått ned.

Vekten her hjemme er ikke altid like stabil, så kan ikke stole helt på den, men veide meg idag tidlig etter frokost og da viste den 0,5 kilo ned!!! Og det er jo kjempebra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg ingenting...vekten har økt de siste ukene uten slanking!!

men er ikke så rart heller da jeg har mensen da går vekten alltid en kg opp.

 

nå veier jeg 74.4kg..

men kunne vel ha skrevet 73.4 tror jeg;-)

 

god helg alle sammen.

klems..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nedgang, Cikki! :) Spiser du 1900 kalorier daglig? Syntes jeg husker at du skrev det. Det blir spennende å se om 2 uker om jeg har gått ned noe, særlig siden jeg nå har økt matinntaket litt. Håper det hjelper! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg ingenting...vekten har økt de siste ukene uten slanking!!

 

 

Jeg skjønte ikke helt hva du mente med dette. At du ikke har slanket deg og i stedet gått opp i vekt?!

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,så det ble litt rart skrevet ja...mente at jeg ikke hadde slanket meg.

gått opp vekt;-(...

 

jente23. håper at du ikke får nfluensa nå da,huff,krysser fingra for det!!!"

broren min hadde hatt det og han hadde vært veldig syk;:-(..

 

god helg.

klem..;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Fant ingen vekt i dag, så da dropper jeg veiingen. Må kanskje kjøpe meg vekt etterhvert, men det haster ikke =)

 

Jeg handlet klær i dag og jeg har ikke handlet jeans ut fra tommebredde på MANGE år. Så da ekspeditøren spurte hva jeg bruker i tommer, visste jeg jo ikke men antok at det var rundt 31-32. Jeg brukte opp mot 35 før, så jeg visste jo at det var litt nedgang siden da. Men jeg ble skikkelig sjokkert. Jeg måtte ned i 28 tommer for å finne en passende bukse!! JEG! I størrelse 28!!! Godt med slike overraskelser når man nylig har blitt ufrivillig singel... :)

 

Jeg får i meg mer og mer mat og i dag har jeg vært "krakilsk"!!! Har gått fra kafe til kafe (har tatt meg litt fri og dratt til Oslo en uke) og spist MASSE! Og lagd favorittmiddagen min; kyllingfilet med brie, pesto og soltørkede tomater inni og spekeskinke surret rundt og stekt i ovnen med ost på toppen. Servert med pasta og sopp/rød løk i fløtesaus! Namnam! Og deilig brytebrød. Ikke supersunt, men what the h...! :)

 

Vi får se om den nye strategien vår er bedre; altså å ikke veie seg HVER uke. Jeg har tro på dette jeg!

 

Ha ei forrykende helg! Nå skal jeg ut på godterihandel og hente søstra mi på flyplassen!!!

 

Klem :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stressine!

 

Oj, så utrolig morsom den shoppingen hørtes ut!! Tidligere brukte du str 35 og nå 28!!! Det er jo helt fantastisk bra! Du må være veldig stolt over hva du har oppnådd. :) Jeg har omtrent aldri kjøpt bukser ut fra tommebredde jeg heller, men prøvde en forrige helg. Jeg var veldig optimistisk og prøvde en i str 29, men den var altfor trang. Jeg fikk den på meg, men ikke kneppet den igjen. Men kanskje jeg skal kjøpe den likevel, og ha den som et mål?! :)

 

Godt å høre at du spiser om dagen, og at du koser deg i Oslo. Sikkert deilig å komme seg litt bort. Og den middagen hørtes nydelig ut! :)

Selv er jeg syk om dagen, skikkelige kjedelig når jeg ikke er så syk at jeg er sengeliggende, men heller ikke så frisk at jeg kan gå ut og gjøre vanlige ting. Det blir nok en lang formiddag på sofaen med Dr.Phil idag...

 

Ha en god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier nesten aldri å skrive noe selv her inne, men er ivrig på å lese det andre har skrevet. Følger særlig med denne tråden og Jente23 sin dagbok. (du er forresten kjempeflink, skulle hatt litt av jernviljen din ja )

Har egentlig ingenting spesielt å skrive om da... hehe. Hvorfor skriver jeg egentlig her da man tro? tror egentlig bare at jeg trenger å lufte tankene mine litt, så hvis du finner de altfor kjedelig er det bare å hoppe over dette innlegget :)

 

Jeg har vært medlem siden i slutten av november. Jeg har gått ned ca 10 kg, er 168 høy og nå ca 62.5kg. Humøret (og "livsgleden" hvis man kan bruke et så stort ord) har steget betraktelig, i takt med at vekta har krympet. Jeg våkner (nesten) hver dag og gleder meg til å stå opp og ta fatt på en ny dag. Jeg har overskudd til å gjøre alt jeg har lyst til, og jeg er rett og slett fornøyd med meg selv og livet mitt:) det er en fantastisk følelse, og jeg synes at det er helt utrolig at man kan oppnå så store forandringer ( nå mener jeg ikke kroppslige forandringer) på bare ca tre måneder! Og denne "indre" forandringen har ingenting med at jeg har blitt tynnere å gjøre og at jeg passer inn i de gamle buksene mine igjen. Jeg skjønner jo nå at et sunt og riktig kosthold (ikke minst NOK sunn mat) ikke bare er viktig i forhold til å beholde idealvekta, men det er avgjørende for at kroppen og psyken skal fungere optimalt. Jeg grøsser når jeg tenker på alt jeg kunne finne på å stappe i meg i mitt "tidligere liv". Jeg spiste altfor lite vanlig mat, og stappet i meg alt jeg kunne finne av godterier og andre usunne fristelser. I hvertfall i perioder.

 

Nå derimot spiser jeg sunt og masse mat. Men jeg koser meg jo selvfølgelig med godterier og kaker en gang i blandt. Ingen tar skade av litt "nei mat" en gang i blandt. For dette er jo en sunn LIVSSTIL, ingen slankekur. Og som den søtmonsen jeg er, ville et helt liv uten sukker være død og pine for meg;) hehe.

 

Dette ble litt langt om egentlig ingenting! Men av og til er det greit å få tankene sine på "papiret". Nå skal jeg gå tilbake til eksamenslesinga igjen ( som forresten går utrolig mye bedre nå som både kropp og sinn får den energien de trenger).

 

Ha en flott dag alle sammen!! Det er helg, og øh.. her er det snøstorm:) hehe.

Og stå på videre med sunn mat og mosjon!

 

Hilsen Milla *blid og glad*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Milla! :)

 

Så flink du har vært til å gå ned i vekt!!! -10 kg siden november?? Fantastisk! :)

Skulle ønske jeg kunne si det samme..veldig hyggelig at du leser dagboken min! Takk for komplimentet, men selv om jeg prøver å være flink, så har jeg dessverre ikke fått mye igjen for det på vekta..de siste kg-ene sitter limt fast..æsj, får håpe det skjer noe snart! :)

 

Godt å høre at du føler deg mye bedre med 10 kg mindre, og at sunn mat og trening har ført til at du har fått masse energi og overskudd, og har det bedre med deg selv!

 

Ble det til at du bakte de muffinsene igår forresten? Hva syntes du?!

 

Ha en fin dag du og, og lykke til med eksamenslesing!

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... til muffinsene! de ble kjempegode! jeg bakte de med epler, rosiner og kanel.

De falt til og med i smak hos min kjære samboer, som lever litt etter mottoet " jo mere sukker og smør, jo bedre" :) hehe. Men han er toppidrettsutøver da og trener to harde økter daglig, så egentlig fortjener han vel all den maten han klarer å få i seg.. (ikke sjalu i det hele tatt) hehe.

 

Jeg har heller ikke gått ned noe særlig de siste ukene.. Tror kanskje idealvekta mi er rundt 62- 63kg, virker ikke som den vil noe under det! Så nå vurderer jeg om jeg kanskje skal si meg fornøyd, og heller fokusere på å fortsette en sunn livvstil uten å gå noe mer ned i vekt. For det er jo utrolig demotiverende når vekta ikke rikker seg, uansett hvor mange trimpoeng en opparbeider!

 

Eksamen ja... nærmer seg med stormskritt! bare 13 dager til... huffhuff. Men jeg har ihvertfall litt kontroll over pensum, regner med at jeg føler meg noenlunde i rute på eksamensdagen. Håper jeg iallefall.. Studerer psykologi, noe som er både interresant og spemnnende, men det er så utrolig store menger pensum. Tusenvis av tusenvis sider på engelsk... blæ :)

 

Jente23: Du er utrolig flink og gjør alt rett, det eneste som mangler er litt tålmodighet:) Jo nærmere man kommer "match vekta" jo hardere sitter jo kiloene på. Så ikke gi opp, dessuten har du jo minsket i centimeter så jeg. Kjempebra!!

 

Klem fra Milla, som kanskje må lure opp en muffins som hun klokt la rett i fryseren i går:) Det er jo lørdag ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så går det som det måtte gå, nå som jeg trappet ned kalorene og ofte føler meg ganske sulten!

Var ikke spesielt fink igår akkurat! Skulle spise kvelds kl 9 som planlagt, men så fikk mine foreldre besøk av noen venner, som skulle lage en eller annen spansk rett, og de laget selvfølgelig til meg oxo!

Men det ble mye seinere enn jeg hadde planlagt, så i mellomtiden så ble jo jeg veldig sulten, og da er det lett å gi etter, så spiste noen håndfuller med nøttemix, veldig sunt men oxo mye kalorier!

Når det så kom til den maten de laget så var ikke det heller så lett at det gjorde noe! Alle fikk hver sin ovnsfaste bolle full i olje, og div krydder som kajennepepper og hvitløk og sånn (VELDIG sterk)

Bollene ble satt i ovnen til oljen boblet, og da skulle manl egge noen scampi oppi, og da freste det godt i oljen skal jeg si! I tilleg til dette hadde vi rundstykker som skulle dyppes i denne oljen!

å det vil si MYE olje og raske karbohydrater på meg!

Vi hadde dessuten noen skåler med chips på bordet, så jeg spiste noen håndfuller der oxo, men så fant jeg ut at nok var nok.

Så alt i alt kan dagen igår kalles for en gedigen sprekk! Ikke det at jeg ikka skal kunne delta på sosiale sammenkomster, men tenkte å ta det litt med r nå som jeg ligge på så få kalorier, og heller ta det igjen når jeg hadde fått stabilisert vekten!

Men gjort er gjort og spist er spist, og det er fint lite jeg kan gjøre med det nå! Så er bare til å lære av feilene man gjør og fortsette mot målet!

Idag har jeg vært kjempe flink, og jeg har trent en time på treningsstudioet og forbrent ca 500 kcal, så får håpe gårsdagen ikke setter for store spor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, det er deilig med søndager! Bare gjøre akkurat det man har lyst til!

 

I går hadde jeg min mest aktive dag på sikkert to år:) Er litt stolt av meg selv, det må jeg bare innrømme. Jeg hadde min daglige økt på elipsemaskinen, en time og 500 kalorier borte! Men utpå kvelden dro min kjære samboer meg med på treningstur i skiløypa. Det ble minus ytterligere 800 kalorier! :) Hadde jo ikke planlagt noen langtur på ski, så det ble et voldsomt kaloriunderskudd i går, da jeg bare hadde spist som vanlig (rundt 1600 kalorier) Vi var vel hjemme igjen ca halv 11 på kvelden, og da ble det en skikkelig kveldsmat før vi stupte til køys!

1300 kalorier i minus var en herlig følelse, men kjennes ganske godt på kroppen i dag! Gjett om jeg er støl! Tror det blir en stund til neste gang!

 

I dag ble det ovnsbakt laksefilet, pasta og brokkoli til middag. Det var godt det! Tror yndlingsretten min har gått fra pizza til laksefilet jeg gitt:)

 

Ha en fortsatt fin dag, og nyt det lille som er igjen av helga!

Klem fra Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt av en lørdag, Milla! :) Mens jeg satt inne under pleddet og stappet i meg mat og godis, var du ute og forbrente hele 800 kalorier!!! Superbra! Og i tillegg hadde du trent tidligere på dagen..neimen ikke dårlig. :)

Det hørtes veldig deilig ut å gå på ski, det er det mange år siden jeg har gjort. Det er ikke akkurat så mange muligheter for det her i Bergen, men når jeg flytter tilbake til Østlandet igjen så blir forhåpentligvis noen skiturer på meg og. :)

 

Nyt siste del av helgen du og! Her blir det muffins ikveld, jippi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og lagd favorittmiddagen min; kyllingfilet med brie' date=' pesto og soltørkede tomater inni og spekeskinke surret rundt og stekt i ovnen med ost på toppen. Servert med pasta og sopp/rød løk i fløtesaus! [/quote']

 

Kunne jeg få oppskiften på denne retten? Den hørtes utrolig god ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...