Gå til innhold

Aksjon Gå til jobben!


Gjest minimeinme

Anbefalte innlegg

Gjest minimeinme

Mange av oss er ikke flinke nok til å bevege oss i hverdagen, og heller ikke så glad i å trene. Selv har jeg tenkt at "jeg har jo ikke mulighet til å bevege meg, det er jo bare noen få steg fra parkeringsplassen til kontoret"... Eh - døh? Det går faktisk an å gå til jobben! I hvert fall for meg, sikkert også for mange av dere andre. De som f.eks. har småbarn som skal i barnehage kan alltids parkere et stykke unna jobb og gå derfra.

 

Man trenger ikke være verdensmester, men en kan prøve å bevege seg litt mer enn før! Og nå går det heldigvis snart mot lysere og varmere tider.

 

Noen som blir med å rapportere når de går til jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Da starter vi i morgen....

Jeg er litt heldig med første dag, ikke så veldig langt å gå :-))

Kanskje jeg må gå en omvei :-))

Gøy!

Det var en som sa et sted her inne at tre ganger gjort blir en vane, så da er vi i gang!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med fra torsdag, da begynner jeg på jobb igjen. Har egentlig tenkt å sykle, for det er ca 45 min å gå, men nå er det for dårlig føre til å sykle, så da får jeg ta bena fatt i stedet. Jeg sparer jo litt tid på ikke å gå på treningssenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Hehe, det ble en litt dårlig start på Gå på jobben-aksjonen for min del. Satt oppe altfor lenge i natt, forsov meg i dag morges, og måtte hive meg i bilen og kjappe meg for ikke å komme altfor seint på jobb (10 min for seint ble det likevel...)

 

Vel, vel, ved første anledning skal jeg gå og rapportere.

 

Sykling til jobben er selvsagt like bra! Rapporter gjerne det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Men begynner ikke på jobb før på mandag. Kanskje jeg kan rapportere annen gåing de dagene før jeg begynner på jobb?

 

Liker sånne praktiske tråder...

 

Rapporter i vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jeg har hjemmekontor og drar ut på jobb. Av og til langt borte av og til nærmt.

I dag er det kjempenærmt, så det blir en myk start :-))

Men nå spaserer jeg altså!!!!

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Så flink du er Snuppelure:) Ergrer meg at jeg ikke fikk begynt i dag... Tok meg i det minste tid til å kaste innpå litt frokost før jeg dro, det ville jeg aldri gjort i samme situasjon tidligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

SKulle på barseltreff hos en kollega i dag og hadde stilt inn motorvarmeren på bilen til et kvarter før jeg skulle være der. Etter å ha vært her inne og meldt meg på bestemte jeg meg for å gå... Det var lengre enn jeg trodde, knapp time oppoverbakke... Og da jeg skulle gå hjem igjen bestemte jeg meg for å gå en omvei i stadig værre oppoverbakke, så totalt ble det 2,5 time gange hovedsaklig i motbakke med barnevogn :) Takket være dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Woow frøken. Du er søren ikke noen sinke du altså....

Jeg må bare medgi at min spasertur i dag ikke er noe å skryte av. Men jeg gikk nå :-)).

Og i morgen er det lenger å gå. Så pytt.

Men en time i motbakke.

Puh, får angstanfall bare ved tanken.

Men kanskje en dag...

Skulle kanskje hatt en barnevog eller en hund, noe å holde i.

Mannen min kanskje :-)). Få han til å lufte meg :-).

Det er nok jeg som er sinka her i huset.

Men altså, noen meter ble det nå som en start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Woow frøken. Du er søren ikke noen sinke du altså....

Jeg må bare medgi at min spasertur i dag ikke er noe å skryte av. Men jeg gikk nå :-)).

Og i morgen er det lenger å gå. Så pytt.

Men en time i motbakke.

Puh' date=' får angstanfall bare ved tanken.

Men kanskje en dag...

Skulle kanskje hatt en barnevog eller en hund, noe å holde i.

Mannen min kanskje :-)). Få han til å lufte meg :-).

Det er nok jeg som er sinka her i huset.

Men altså, noen meter ble det nå som en start.[/quote']

Hvert et skritt teller snuppelure! JEg elsker å gå, det er ikke mosjon som er mitt problem, men mat og kjedsomhet. Gå gjerne tur med mannen din, men sørg for å gå i ditt tempo ihvertfall til å begynne med...

 

Skal vi danse i kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gåing kan anbefales!

 

I 2 1/2 uke nå har jeg vært halvt sykemeldt pga betennelse i en arm, men beina fungerer jo like godt. Så jeg bestemte meg for å gå til og fra jobb. Hver vei er det 4,3 km, så jeg bruker i overkant av 40 min hver vei (men jeg har jo hatt tid til det). Forrige uke gikk jeg 4 dager. Uka før 2 dager.

 

Og jeg tror den eksta gåingen er det som virkelig har satt fart på forbrenninga. Jeg har fulgt Grete Roede siden jul og har i snitt gått ned 0,7 kg pr uke. Men så har jeg i to uker gått til / fra jobb og forrige uke gikk jeg ned 1,3 kg og denne uka ligger det an til -1,3 / -1,4 (får se nøyaktig i morra). De dagene jeg har gått har jeg spist 1 skive mer, men ellers holdt samme kosthold.

 

Så stå på. Gåing er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Nå er dansen gjort!!!

Skikkelig rockemusikk' date=' og jeg er svett og varm og glad!!!

Takk for dytten!!!![/quote']

 

Jeg og lillegutt har også dansa nå. tre sanger! Og lekt "nå kommer jeg og tar deg" rundt omkring i huset. hehe, skikkelig svett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei startet med å gå til jobb i midten av januar og har gått til og fra hver eneste dag. ca 35 min hver vei!

Dette er kjempe deilig går og hører på god musikk og lufter hodet!!

da har du god samvittighet når du kommer hjem.

Sliter mer med å få til styrketrening!!!!

skulle jo så absolutt ha strammet opp litt.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei!

 

Jeg vil gjerne være med å gå til jobben. Jeg bruker ca. 40 min ++ når det snør så mye som nå. Går også med staver noen ganger. Sykler om sommeren ca. 20 min. Det er et tiltak å komme igang etter helgen f.eks. når bilen er så god og varm om morgenen, men jeg vet det bare er unnskyldninger. Fint å få en dytt. Denne uka har det blitt et par timer snømåking og igår syklet jeg 10 km på trimsykkelen min som står i stua. Jeg orket ikke å gå i snøværet, og så måtte jeg innom biblioteket med noen bøker. (unnskyldninger...??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest puseline77

Kjempegod ide! :-) Jeg har faktisk nettopp begynt å gå til jobben selv, bare noen få uker siden, så jeg melder meg gjerne på her:-) Har to arbeidsplasser, og det tar ca 40 min å gå til den ene og 50 min til den andre. Idag skal jeg gå til den andre, så da blir det jo 100 min gange tur-retur jobb!:-) Lykke til videre med gåinga alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Vil bare melde at jeg parkerte bilen et kvarters spasertur fra der jeg skulle jobbe, og gikk. To ganger et kvarter, det er nå litt det da, for en latsabb som meg.

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna
Vil bare melde at jeg parkerte bilen et kvarters spasertur fra der jeg skulle jobbe' date=' og gikk. To ganger et kvarter, det er nå litt det da, for en latsabb som meg.

Hei då![/quote']

 

Supert, snuppelure. Sånt har jeg veldig tro på. Jeg har parkeringsplass i et annet bygg enn der jeg jobber og får en liten tur pluss opp til 6. etasje fra underetasjen og tilbake hver dag. Tar alltid trapper og aldri heis eller rulletrapp hvis det finnes trapper. Disse ekstra 10 minutter til og fra parkeringshuset gir 0.6 trimpoeng og alt teller. Har veldig stor tro på turer/trapper - noe en lett kan fortsette med etter at trivselsvekten er nådd. Mye lettere å inkorporere trimmen i dagliglivets systler enn å finne ekstra tid til treningsstudio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjerstib

Da er første dag på jobben over, og jeg gikk både til og fra. Det ble til sammen 1 time og 10 minutter rask gange, i følge kalkulatoren 2,7 trimpoeng. Hadde på meg skrittelleren også, og fikk over 11 000 skritt i løpet av dagen, brorparten på turen til og fra. Og det føltes ikke særlig langt en gang, det var bare deilig å få seg en tur ut før og etter jobb. Men det blir nok litt vel travelt etter hvert, men da får jeg bare ta sykkelen i bruk. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Ja da var jeg endelig i gang også, gikk raskt/småjogget litt til jobb idag. Når jeg kom frem syntes jeg at jeg hadde holdt på så kort tid at jeg tok en ekstrasving innom en matbutikk litt lenger borte i gaten. Kjøpte bare en pære og noe lettyoghurt da :(

 

Må bare atter kommentere: Pulsklokke er FANTASTISK. Både for motivasjon, men også at man kan trene riktigere. Tidligere har jeg fosøkt å begynne å jogge, men har omtrent fått blodsmak i munnen, og gitt meg etter et par ganger. Nå ser jeg hvorfor! Når jeg begynner å SMÅjogge ryker pulsen umiddelbart opp i 95%!!!!! Skjønner ikke hvorfor jeg har SÅ elendig kondis, men den skal i hvert fall forbedres noen hundre prosent!!

 

I hvert fall: 1,6 trimpoeng innkassert, og det blir vel omtrent det samme hjem igjen også...

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest puseline77

Vil bare si at dere er kjempeflinke!!!:-) Og spreke og oppfinnsomme:-) Synes selv at det bare blir deiligere og deiligere å gå nå når våren nærmer seg og jeg kan kjenne at sola varmer. Prøver hele tida å finne nye grunner til at jeg kan ta meg en tur ut å gå, he he...

Lykke til videre!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...