Gå til innhold

Ned så mange kilo som mulig..


Anbefalte innlegg

Jeg har mange kilo som skal bort.Dette krever tålomdighet,Jeg tenker på at kanskje det er til litt hjelp hvis jeg må inn hit å notere noe hver uke frem mot sommeren.

 

Jeg har lyst å føle meg litt mere vel til sommeren,og ikke minst få litt fart på treningen slik at jeg får en penere kropp.

 

Jeg veier i dag 79.4, er 162 høy. Jeg setter ingen bestemt mål her inne,men håper på å nå målet 65 kg, som jeg kan leve bedre med.

 

Jeg satser på godt kosthold,mye vann,økt trening og håper på at resultatet kommer som en gevinst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerna85

*hilse på*

Det er nok mye motivasjon å hente her inne, både ved å skrive inn her, og å lese hva alle andre skriver :(

Vi veier like mye nå ser jeg, men jeg er litt høyere enn deg --> 1,68.

 

Godt kosthold, mye vann og økt trening skal være lik en sunn og fornøyd kropp! ;) Håper du når målet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SiMeRa

Stå på Nikkoline. Er kjempelurt å skrive ned alt man putter i munnen. Da først ser en virkelig at en kanskje ikke er så flink som man trodde. Synes også det da blir vanskeligere og spise godteri. Ekkelt når det står på trykk hvor mange kalorier det er. Eller synes jeg det er artig med trimtreet. Om jeg slørver litt med neskriving av maten - så er jeg veldig nøye med trimpoengene.

 

Stå på, dette greier du :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og takk til starshine 85 og siv 42,jeg håper at dere og når deres mål.Det er helt riktig at det blir vanskeligere å dytte usunnheter inni munnen når det først må innom registrering før det glir ned.Jeg lurer litt på om dere er med i noen tråd her inne?

 

Jeg henta mye inspirasjon her inne i fjor sommer,gikk ned 6 kilo,på ok tid.Holdt vekta til november.Jeg la litt på meg igjen i mørketiden,må finne en måte å unngå det på,vil ikke gjøre det igjen.

Denne uka har vært super,jeg har trent på ski og gått turer til fots i bratte bakker,det er jo faktisk bare deilig å ta seg litt ut. Jeg greide faktisk å jogge opp et par bakker, sliten men god følelse på toppen.

 

Jeg har brukt vekta,notert ned mengden på Grete Roedes registreringssjemaet,kan ikke si jeg har trengt å føle så veldig mye sult.Når jeg har kjent etter har det vært,suget etter uvanen,spise litt tull på kvelden, som har vært sterkest.

 

Jeg har konsentrert meg om å gjøre jobben,ikke tenkt så mye på vekta,det har vært mer avslappende.Bonusen kom som følge av dette. Jeg har gått ned et kilo,det er veldig bra.Vekta viser 78.8,jeg er strålende fornøyd.Med den motivasjonen jeg har nå,trener mye,spiser sunt,og ikke minst føler glede over dette, håper jeg på 1 kg i minus til neste lørdag.

 

Nå skal jeg ut å gå en lett tur i en time.Kjenner i lårene turen fra i går,ikke lurt å kjøre seg helt ut på sidelinja,dette skal jo vare frem til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fanny82

Synes du klarer deg bra hittil, jeg. Og som du skriver, det er viktig å ikke ta i for mye, siden det skal vare en stund. Så litt lettere turer etter dager med stor fysisk anstrengelse vil nok holde motivasjonen din oppe mye lenger enn "spreng-trening".

 

Bruk dagboka kosekvent! Jeg sitter ikke foran dataskjermen hele dagen og legger inn det jeg spiser, jeg har en liten notisbok på baklomma, derjeg fører opp ting etter hvert. Jeg har vært en stund i "gamet", så jeg klarer å gjøre et visst overslag over innholdet i det jeg spiser. Absolutt et tips.

 

Jeg er 160 høy, 25 år, og skal ned 20 kg. Så vi er omtrent på samme "nivå" i dag. Ønsker deg lykke til, og håper at du når målet ditt! Eller, enda bedre, jeg står på sidelinja og heier på deg, dette her KLARER du!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Hei Nikkoline!

 

Har et lite tips til deg som hjelper meg veldig: Mål livvidde, lår, rumpe og under brystet og gjerne også rundt kne, legg og overarm.

Det er veldig godt å se at det du gjør hjelper, selv om vekta står rolig i en periode. For det vil den sikkert gjøre! Jeg gleder meg over å se at jeg har gått inn noen cm. Jeg måler ikke hver uke, men gjør det når jeg trenger en oppmuntring. Jeg skrev ned målene mine da jeg startet + en gang til, og nå har jeg tenkt å notere nye mål snart.

 

Ellers så synes jeg også at det er veldig inspirerende å være her, både notere inntak og trim, med også å lese deres tips og om hvordan det går. Finner også ofte gode mattips!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Ser jo nå at du er med på måling på en annen tråd da...Trodde du var ny her jeg....men, men, målene er viktige uansett og hjelper nå meg iallfall!

 

God helg!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert lett å glemme noe av det som jeg spiser i løpet av dagen.Fint og ha heia gjeng, jeg skal heie tilbake,sammen skal vi holde på fokuset.

 

Jeg skal notere maten denne uka.

drikke minst en liter vann hver dag

trene lett eller hardt men i 6 timer denne uka.

 

Håper det holder til et kg i minus.

PS har nettopp målt livvidde og litt til,skal begynne å notere neste gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er inne i uka før mensen.Som mange andre sliter jeg litt mere da.Jeg blir litt mere emosjonell,og på jobben vil jeg være mest mulig seriøs og ikke si så mye tull fordi jeg er i en litt mer følsom hjørne.Da er det lett og få lyst på noe å putte i munnen som erstatning.Jeg har vondt i magen og ryggen,så det er litt tung uke.Hvis jeg skulle falle for fristelsen og spise slik at jeg går opp i vekt vil uka etterpå også bli tung.Ikke verd så mye slit.Jeg skal bruke litt ekstra energi på å tenke slik,så blir det ikke så fristende.

 

Takk for at jeg får fundere litt sammen med dere og lage gode strategier her inne,ved å jobbe med tankene etter og ha lest litt her inne, kom jeg frem til et ekstra mål å jobbe mot denne uka.

 

Ser frem mot veiedag fredag eller lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg tenke da,var helt sikker på at jeg hadde blitt litt lettere.Det positive er at jeg har gått inn i midja med 5 cm siden forige mnd.

 

Rundt hoftene var jeg ca 2 cm mindre.Nå har jeg hatt menssmerter i ei uke.Trodde jeg skulle bli ferdig i helga,gleder meg til til dette er over.Håper det er mensen som har skylda for at jeg står på stedet hvil.Jeg har motivasjon,og viljestyrke nok til dette,så det bør snart vises på vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at noe skjer nå,vekta har beveget seg ned med 600 gram.Vet at det er lett å få de på kroppen igjen,siden det ikke er så mye ned.Men om jeg fortsetter i samme bane så er det kanskje nye 600 ned til neste uke,da er det plutselig - 1.2 ned, og det merkes.

 

Merker på kroppen, i de store musklene at treningen i vinter har hatt virkning.Jeg er mindre sunken i baken,så veien til penere rumpe er trening,jeg går mye og raskt. Lårene er blitt fastere.Ser ut som om disse musklene får mye gratis trening når jeg går.Nå er det magen som skal trenes og noteres ned.Jeg drikker og to liter vann nå, dette vil jeg fortsette med. Det var min lille rapport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempefin motivasjon å gå inn på disse diskusjonsforumene og lese innleggene fra alle som er i samme båt som meg .-) Det hjelper i tunge perioder hvor en synes ting går trått.

Selv er jeg vel den typiske jo jo slanker, og har gått både på Libra kurs og Grethe Roede. Tror ikke det er mye som er gått meg forbi når det gjelder kosthold og helse, men å få det til å fungere i praksis er noe helt annet......

 

Men nå har jeg bestemt meg! Søsteren min gifter seg på Gran Canaria i september og jeg skal være forlover. Den søte lille lillesøsteren min er så slank og smekker. Ligner på en liten fugleunge spør du meg:-) Selv er jeg god og rund, og føler meg mer som en dårlig stappet pølse. I tillegg sliter jeg med mye leddsmerter og ryggvondt. Så en real slankekur vil nok være til det beste både for det ene og det andre., så i midten av januar meldte jeg meg på et "lettere-kurs" på et av byens treningsstudio. For pga av leddsmertene og ryggvondtet har det vært heller dårlig med den slags trening de siste årene. Har to hunder, men en styrker ikke akkurat muskulaturen med å lunte rolig rundt i skogen sammen dem heller.

 

Nå er jeg i full gang. Slet veldig i starten da jeg bare gikk opp i vekt, og det var veldig frustrerende, men treningsinstruktøren målte muskelmasse og fettprosent, og kunne trøste meg med at her ble fettet godt omdannet til muskler , og at det nok var årsaken til at jeg bare gikk opp i vekt. I tillegg begynte jeg å registrere alt jeg spiste på disse sidene, og det viste seg at jeg spiste alt for lite. Nå spiser jeg mer og trening synes jeg er kjempemoro ( hadde aldri trodd det selv).

 

Er 164 cm på strømpelesten og veier pr. idag 76,5 kg. Det går sakte men sikkert nedover, og målet mitt er å veie 65 kg den dagen jeg skal stå i en lekker sommerkjole like bak min nydelige søster, bruden.

Ukedagene synes jeg går veldig greit, men det er helgene som er tyngst. Har liksom pakket alle tanker om slanking langt bak i hodet da, og "glemt" å notere i rapporten min. Men nå er det lørdag , og jeg noterte aaaalt jeg spiste i går kveld ( dermed skjerpet jeg meg, og det ble faktisk ikke så ille mye). Skal notere alt i dag også, samtidig som at jeg skal være flink til å lese mye på sidene her slik at motivasjonen holder seg.

 

Men nå skal jeg ta med min kjære mann og våre to hunder ut på ski. så skal jeg gå meg skikkelig svett. Da kan jeg kose meg litt ekstra med god samvittighet når "svigers" kommer i ettermiddag på vafler og kaffe. ( Men jeg lover å notere alle vaflene jeg spiser)

 

god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...