Gå til innhold

Vår slankeste vår, uke 9


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Gjest Spinny

God morgen! ;)

 

Da var det siste fredag uten veiing på meg...en uke til "dommen" er klar... :( Det er godt at jeg har mensen nå, ellers hadde jeg helt sikkert snikveid meg! Det blir ihvertfall veldig spennende om en uke... får bare håpe at jeg ikke blir skuffet.

 

Nå har jeg funnet ut at jeg følger Somebody's opplegg istedet for GR, for å se om det hjelper noe på vekta. Det er i bunn og grunn det samme opplegget, bortsett fra at man ikke får trimpoeng, men at man heller kan spise "opp" det man trener bort, så lenge man ligger 500 kalorier under behovet. Jeg synes egentlig det er greiere å forholde seg til det, på dager jeg vet det blir mye kalorier så er det bare å trene som en gal for å kunne spise/drikke mye. Kaloribehovet mitt der 2053 og på dager jeg ikke trener må jeg ligge på 1500 kalorier, mens dager jeg trener er det bare å spise i vei.. :( Det var ihvertfall på den måten jeg gikk ned 10 kg for noen år siden, så får vi se om det funker denne gangen og.

 

Jeg har vært syk noen dager denne uken, så derfor har jeg ikke fått trent så mye. Men har da klart å få 9,6 trimpoeng de siste 3 dagene. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

Du har jo vært kjempeflink da,er helt sikker på at du har gått ned;-)

9.3 trimpoeng er jo supert!!!

 

jeg er også fornøyd med vekttapet denne uken

500 gram

 

veide 74.3kg sist veiedag

og idag 73.8kg

nedgang 500 gram;-)

 

god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

500 gram er jo veldig bra!

 

Jeg har vært borte i akkurat en uke. Jeg har vært hjemme på mors kjøkken i tre dager og tre dager på hotell, så det var kanskje greit at jeg droppet veiingen i dag. Jeg har fortsatt ikke kjøpt meg vekt, og det føles veldig greit uten. Denne slankingen har gjort til at jeg kjenner kroppen min bedre og bedre, så det kjennes iallefall ut som om jeg er på rett vei.

 

Jeg har ikke trent den siste uken (bortsett fra en gåtur på 1 time og 40 min). I går var jeg hjemme igjen, så jeg tok en 45 minutters joggetur i motvind halve turen og i 30 cm snø halve turen! TUNGT! I dag er det 1 time spinning, i morgen styrketrening og søndagen en skitur. Så jeg er "back on track"! Jeg elsker jo å trene, men ville bruke en uke til å slappe av med venner og familie. Har vært en litt tung tid i det siste, så kroppen hadde visst litt godt av avslapning og kooos! :(

 

Ellers så skal jeg forsøke å veie meg snart igjen. Jeg veide meg sørpå i forrige uke, men den viste 68 kilo... Så den var visst ca 8 kilo feil! Ble litt lett sjokkert da jeg gikk opp på den ;)

 

Ha ei forrykende helg! Jeg skal nå sette meg ned og finne gode og sunne (og noen litt mindre sunne) tapasoppskrifter til tapasaften på lørdag! Namnam!

 

:(:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Hei, Jente23

 

Jeg så at du etterlyste oppskriften på pastaretten min. Her kommer den:

 

For to personer:

2 kyllingfileter stekes lett brune (fortsatt røde inni)

Fylles med det som måtte passe: søltørkede tomater/pesto/brie/urter/eller alt sammen?!

Surr spekeskinke (gjerne spansk serranoskinke) rundt kyllingfiletene og fest skinken med tannstikkere (naturell, så de ikke setter smak).

Legg på revet ost på toppen og sett inn i ovnen i 10-15 minutter (ca 225 grader).

 

Kok pasta (jeg elsker jo den ferske pastaen som kun skal kokes i 4 minutter).

 

Skjær sopp og rød løk og annet som skulle passe (soltørkede tomater, pinjekjerner, sjalottløk, andre grønnsaker) i passe biter og stek de i pannen på sterk varme til å begynne med og så på svakere varme til de blir brune og myke. Hell over litt fløte og la det trekke inn. Hell blandingen over pastaen eller server for seg selv.

 

Kan serveres med brød eller noe sånt. SUPERGODT!

 

:(;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så stor nedgang på meg denne uken, 200 gram. Men er jo nedgang iallefall så er fornøyd med det! Offesiell veiing på førstkommende tirsdag, da skal jeg veies hos kursleder, og stoler mye mer på den vekten enn den jeg har her hjemme!

Gleder meg til å se hva nedgangen blir for dere som ikke har veid dere på en stund! Blir helt sikkert gode resultater! :(

Gruer meg litt til de 2 neste ukene, blir mye ekstra jobbing på meg og vanskeligere å spise regelmessig! men skal gjøre mitt beste!

Veldig glad at jeg er instruktør på treningsstudio, for da har jeg ikke noe valg når det gjelder treningen, jeg MÅ rett og slett trene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For to dager siden prøvde jeg ut fettprosent måleren på det treningsstudioet jeg jobber på! Tror den er veldig profesjonell, så hvertfall slik ut, og den brukes ved kundekonsultasjoner, så tror den er ganske nøyaktig( men må altid regne med en feilmargin) Tror ikke treningsstudioet villa ta seg betalt hvis ikke de visste at apparatet var til å stole på!

Men da jeg ble veid på denne maskinen av en kollega, så viste den at fettprosenten min var 16,6 og det synes jeg hørtes utrolig lavt ut! Er jo en grense man skal ligge innefor når det gjelder hva som er en sunn fettprosent!

Noen andre her inne som vet hva fettprosenten er, så jeg har noe å sammenligne med???

2 dager igjen til offesiell veiing nå da, så da får jeg se endelig resultat over hvor mange kilo jeg har igjen til målet mitt! Tenkte jo å gå ned et par kilo til, men nå er jeg ikke så sikker lenger! Noen som vet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Jeg har aldri målt fettprosenten min, så jeg aner ikke hva som er "normalt"... du kan jo kanskje snakke med noen spesialister? Du kan jo sende en mail til de som driver denne siden..de vet det sikkert. ;)

 

Takk for supergod oppskrift, Stressine! Det var noe av det beste jeg har smakt på lenge!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...