Gå til innhold

2007, uke 10


Gjest Vivax

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen...

 

Mandag igjen, og ikke noe mandagsmorgenblues i dag... Influensa og bihulebetennelse er nesten borte, og 0,6 kilo er forsvunnet siden torsdag.. :(

 

Så jeg er kjempefornøyd. Tok ikke mål i dag, men tar de neste mandag.. I alle fall har jeg tatt av totalt 7,7 kilo siden 4 januar i år, og det er jeg strålende fornøyd med.. ;)

 

Skal bli litt morro å ha mandagsveiing fremover nå, følge en "vanlig" uke..

 

Vel håper dere alle får en fin og lettere uke, og gleder meg til å høre fra dere alle sammen. Både dere som har skrevet i klubber tidligere og alle nye som har lyst å skrive litt..

 

Et lite tips, føler du at du har litt lyst til å skrive, men vet ikke hvor du skal starte. Bare skriv det som faller deg inn, vi er alle i samme situasjon, og hadde det ikke vært for disse sidene og det jeg både skriver og leser her inne hadde dette vært mye vanskeligere. Av og til skriver jeg av meg lysten til å sluntre unna.. :( Vel i alle fall ha en kjempefin uke alle sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trinny

Ja, da var mandagen her og jeg hoppet på vekten.. ned 1,2 kg :-) Må jo bare være fornøyd med det! Nok en del vann, men tallet er nok til å gi god motivasjon for en ny uke.

Jeg leser boken "fettet sitter mellom ørene" om dagen. Får mange gode lattere av den. Den er skrevet med ett litt humoristisk syn på overvekt. Men den er full av gode råd og abefaler dere å ta en tur på bibloteket for å låne den.

- Når det gjelder trim om dagen så startes det helt i det små her..jeg sykler 15 minutter om dagen, går mest mulig skritt ( ett min. på 5000), tar 10 ryggøvelser og min. 10 situps..For å ikke glemme uttøying!!

 

Ha en fin mandag alle sammen!

075.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flotte resultater dere har :) Går dere på kurs, og i så fall internett kurs eller vanlige? Jeg har siste rapporteringsdag på internett kurs i morgen - kommer med rapport da. Men starter rett på nytt internett kurs neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erianna

men jeg kom ofte for å lese gjennom det dere har lest! Ja ja, jeg er tilbake!!! :) Har vært opptat med valpen og jobben! Vår liten Jack Russel er så søt, men krever mye oppmerksomhet. Det blir mye nei og gode biter( heldiggris!!! hehe)

 

Eller det er gått gaske bra med vektnedgangen. Selv om motivasjon var ikke helt på topp. Hadde så lyst til å spise uten å tenke kalorier. Så jeg koste meg litt, men bare en dag! :) Det var så deilig! Men brukte bare 200kalorier mer enn jeg skulle. Jeg skal levere inn min siste rapport i morgen og begynner med en gang med en ny kurs. Jeg tenker at det er en bra investering. Jeg går på Internett kurs jeg også. Synes at det er veldig greit.

 

Jeg gikk ned 5,7 kilos, satset på et rundt tall 6 kilos, vi får se i morgen! Er ganske fornøyd. Kunne ha vært flinkere med maten, trening og drikke vann. Tross alt er jeg glag. Jeg kjenner det godt i kroppen. :) Men jeg trenger å skjerpe meg! ;) Heg håper på å gå ned 7 kilos neste kurs. vi får se.

 

Forresten fikk jeg boka nr to. Jeg må innrømme at jeg var litt skuffet, synes at den var ganske tynn. Ikke så mange oppskrifter. Hva synes dere on boka for kurser nr 2?

 

I kveld blir det ovnbakt torsk surret i spekeskinke med ris og pesto og grønsaker.

 

Ha en kjempe fin uke.

Erianna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå jeg kan bli så irritert... Nå sitter jeg her og skriver å så kobler gutten opp sitt tastatur (Comfy), og det virker på alt.. Så nå slettet han alt jeg hadde skrevet.. Vel vel skjønner at han vil spille, skal som regel det når jeg setter meg ved dataen.

 

Vel det jeg skrev var at jeg går internettkurs, dvs mitt første endte i uke 8, og skal begynne på nytt neste uke. Synes internettkurs fungerer suverent for meg.

 

Når det gjelder kursbok 2 var også jeg litt skuffet, men den inneholder utrolig masse fint stoff. Skal lese den igjen på søndag, virkelig kose meg med den da.. :)

Kan anbefale oppskriften på kjøttboller i tomatsaus på s77, jeg syntest de var helt herlige. Vi hadde restene til lunsj dagen etter også.. :)

 

Vel det var alt, får trykke send svar før dette blir slettet igjen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og her er resultatet:

 

- 8 kilo, dvs vekten viser nå akkurat 98 kilo

Midje: -7 cm

Totalt: - 28 cm

 

Jeg er strålende fornøyd, og fortsetter med nytt internett kurs neste uke. Dette blir kurs nr 3 for meg. Startet på kurs 1 i midten av november 2006, med en vekt på 119 kilo, og har altså tatt av 21 kilo på to kurs.....deilig :) Jeg var heller ikke overbegeistret over kursbok 2 (kursbok 3 må jeg innrømme at jeg ikke har kikket så mye i enda), men jeg er generelt ikke særlig flink til å bruke disse bøkene. Foretrekker å bruke disse sidene her. Jeg syns også internett kurs er midt i blinken for meg. Er veldig fornøyd med kurslederen, og erfaringsutveksling får jeg jo her. Har to barn hjemme som krever sitt av både tilsyn og oppfølging av lekser og fritidsaktiviteter, så da er det ikke alltid lett å få til å møte opp på kurs til faste tider.

Tror jeg skal bevilge meg noen nye klær til helgen, som en avslutning på dette kurset :) Har kjøpt noen plagg underveis, men nå er utvalget lite i skapene mine av klær som ikke slenger rundt meg. Før GR, så kjøpte jeg også alltid store klær i håp om å skjule mest mulig av fettet. Så sikkert ikke noe slankere ut, men det var nå det jeg følte meg mest vel i. Selv om jeg snart ikke vet hva jeg skal kle meg i, så er det likevel mest moro :) Skal kaste disse store klærne etterhvert som jeg kjøper nye, for de skal aldri mer brukes. Vil ikke kjøpe altfor mye før jeg begynner å nærme meg idealvekten, men litt må jeg jo ha underveis også. Føler det er en stor motivasjonsfaktor å føle seg vel i mindre og nye klær.

Lykke til dere andre også.....spent på å følge med dere videre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

sitter her i sofaen tirsdags ettermiddag og prøver meg litt på kaloriberegning...må gi tapt foreløpig men brukte aboka her på siden og fikk frem at det jeg har planlagt å spise i løpet av dagen er like oppunder der jeg skal være, altså 1900 kcal etter meny 3.

 

det var ikke så skummelt på kurs som jeg trodde i går da jeg satt med sommerfugler i magen og ikke helt visste hva jeg hadde begitt meg utpå. de andre på kurset virket kjempegreie og jeg gleder meg til å bli bedre kjent med dem og utveksle erfaringer og motivere hverandre. ellers er jo dette forumet suverent på det området. :-) har mye skolearbeid å gjøre i dag men har allerede skrevet i dagsrapporten at jeg skal gå en 40 min gå tur så etter litt lekselesing er det ut på tur..aldri sur.

 

håper virkelig dette opplegget fungerer for meg, for vekten i går var alt annet enn oppløftende...ja jeg hadde på meg klær, ja jeg hadde drukket mye vann og spist to måltider osv...men vekten viste likevel et tall jeg nekter å akseptere. så nå er det bare å sette i gang og smi jernet og vente tålmodig på resultat!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har jo vært kjempeflink.. det må jeg virkelig si.. En inspirasjon for meg i alle fall.. OgTil Mayca, høres ut som du har planen i orden så dette går nok.. :)

 

Jeg planlegger også middagene en stund fremover, og noen av lunsjene (spesielt de dagene jeg er på jobb, mindre stress da), og det fungerer ypperlig for meg. Når det gjelder trim har jeg vært litt sløv i det siste. Har bestilt meg to dvd med pilates og aerolates, og skal gjennomføre disse 2-3 ganger i uken som mål. Gleder meg litt til å begynne med det.. :)

 

Gleder meg også til å begynne å kaste klær, jeg har vært litt motsatt av deg Milka. Har liksom ikke ville innrømme min virkelige størrelse, så mine har passet så akkurat for å si det mildt. De holder derfor en del lenger, men buksene begynner å skli av nå, så de må vel byttes først.. :) Og ved 90 kilo har jeg bevilget meg lov til å kjøpe klær for 2000,- uten dårlig samvittighet. Sparer kr 100-200 hver uke, som er mine. Og da blir det liksom ikke så masse i gangen. Dette er dessuten penger jeg hadde kommet til å bruke på snop...

 

Vel det var alt for denne gang, i dag er jeg så heldig å være bedt bort på middag. Blodfersk torsk, fanget utenfor stuevinduene mine i formiddag.. Det skal bli herlig det.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trinny

..dobbelt sjekket vekten i dag og fremdeles samme kg..jippi. Normalt så går den opp og ned som en jojo.. mye vann da selvfølgelig.. Nå er mitt første mål 129 kg, 3,8 kg unna.. Om å gjøre å ha små overkommelige mål; for min del hvertfall. Hoved målet er for langt unna ennå og kan ta fra en hver motet ;-)

 

Når det kommer til klær så har jeg presset meg inn i litt for liten størrelse den siste tiden, så jeg har faktisk masse klær som er fine når jeg går nedover i vekt. Og de kommer sikkert til å bli utslitt underveis..

 

hvordan går det med treningen deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel må nok innrømme at treningen min har vært ekstremt laber i det siste.. Satser på å få startet på fullt igjen til mandag, da starter også mitt andre kurs.. Håper treningsdvd`ene mine kommer til da..

 

Har ikke mer en 1,1 trimpoeng siden mandag... kanskje jeg skulle ført opp alt jeg beveger meg på jobb. Har hatt andre klasse i dag, og det er ikke akkurat rolige former, bruker lavest på hverdagsaktivitet ellers.. Vel vel.. det er jo ikke det man fører opp som teller, resultatet kommer jo om jeg fører opp eller ikke.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært labert på treningsfronten her også de siste dagene. Har bevilget meg å roe litt ned nå et par dager, før nytt kurs starter neste uke. Men i morgen skal jeg ihvertfall på ergometersykkelen en god tur, så får jeg gradvis begynne opptrappingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Jeg får vel driste meg inn her også da. Det er virkelig inspirerende å være flere altså, og dere er jo også ganske så drevne. Jeg gleder meg til å følge dere fremover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trinny
Det har vært labert på treningsfronten her også de siste dagene. Har bevilget meg å roe litt ned nå et par dager' date=' før nytt kurs starter neste uke. Men i morgen skal jeg ihvertfall på ergometersykkelen en god tur, så får jeg gradvis begynne opptrappingen :)[/quote']

 

 

Jeg og har en ergometer sykkel stående i stua:-) Hvordan har du planer om å starte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg egentlig i relativt god ergometersykkel-form for meg å være :).......jeg mente bare at jeg har vært litt slapp med å sykle de siste dagene. Når jeg først begynte med ergometersykkel i januar, syns jeg selv jeg hadde vært ganske flink etter å ha slitt meg gjennom 5 min hehe Etter et par dager gikk jeg opp til 10 min. Nå sykler jeg stort sett 30-40 min av gangen. Men har på gode dager vært oppe i 60 min også. Har ikke en stående i stuen dessverre, ellers hadde jeg nok benyttet litt TV-kvelder der :) Forløpig bruker jeg en vi har stående på jobben, og da blir det stort sett i lunsjen. Og da er det ikke alltid jeg får tid til så veldig lange økter. Men jeg har en liten step maskin hjemme, som jeg bruker iblant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

jeg har alltid hatet trening og med skolegymmen i frisk hukommelse ble det ikke bedre.. jeg trodde aldri at jeg skulle få oppleve at jeg får lyst til å trene og at det føles utrolig deilig etterpå. når svette blir dusjet vekk nyter jeg følelsen av at jeg: tjukke, late og treningshatede meg har funnet ut at kroppen min liker trening og at det gir meg mye energi og større motivasjon i slankingen, at jeg føler jeg arbeider med kroppen min, for der er bare jeg som kan forandre den til slik jeg vil være.

nå har jeg akkurat kommet hjem etter en times trening på svømmehallen og kino med "Ghost Rider". så da sier jeg natta til alle sammen og bare stå på..begynn i det små med treningen, ikke skrem deg selv men ta det stegvis ettersom du kjenner at du har mer å gi!! stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Jeg har lagt inn daglig kcalforbruk på min profil, men husker ikke hvordan jeg gjorde det. Nå skal jeg hjelpe en venninne, men vi finner ikke ut av det... Husker dere hvordan det ble gjort? Er dette kanskje en funksjon som er fjernet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg regnet ut energinivået etter formelen.. Den stod i alle fall bestandig på forsiden når jeg kom inn.. men tror den kun er der når man går kurs.. Ellers så står den jo i kursbøkene hvis du har disse.. :)

 

Vekt x 10

Høyde x 6,25

Alder x 5

 

Summer disse og ta -161 hvis du er kvinne og + 5 hvis du er mann

 

Det du får nå er hvilestoffskifte ditt. Så skal du gange dette med 1,3 ved omtrent ingen hverdagsaktivitet, 1,4 ved noe og 1,5 hvis du er skikkelig aktiv

 

Dette er nå energi (kcal) du bruker før du trimmer.

 

Trimpoenge dine ganger du med 28,58 og plusser på.. da ser du hva du forbruker i snitt i løpet av en dag, og dermed omtrent hvor mye du bør spise.. Husk du skal ligge maks 500-800 kcal mindre i døgnet for å få best gunstig nedgang.. :)

 

Håper det hjalp litt.. .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga er kommet, og den skal bli fin.. Jeg skal ha GR fri helg, siden min planlagte gikk i vasken grunnet sykdom, men skal ikke skeie helt av skaftet.. :) Skal sikkert på bytur i morgen, og bursdag i morgen kveld.. Så da skal det bli herlig å smake min første sup alkohol siden i fjor.. :) Skal kose meg uten å tenke på kalorier.. skeie litt ut, men også tenke litt.. Jeg begynne i kveld..

 

I dag skal jeg har middagsgjester, skal lage hvitløksørret fra boken Lett og Lekkert.. skal bli gøy og se hvordag den blir..

 

Vel det var alt.. ha en fin helg alle sammen.. så "snakkes" vi snart igjen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

...men det var ikke selve formelen jeg var ute etter :) Jeg lurte på hvordan jeg kan legge den inn på mitt daglige forbruk slik at det fordelere seg utover måltidene som jeg skal skrive inn...

 

Altså: På min står det "ditt daglige kaloriforbruk = , og så står det fordelt nedover på de ulike måltidene.... Jeg er håpløs på å forklare, jeg vet... Men hvordan fikk jeg altså lagt inn svaret på den formelen slik at dette kommer inn på dagsrapporten min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne på din profil er det et sted du kan skrive inn hvilken meny du følger, da vil det fordeles inne på dagsrapportene dine etter anbefalingene til den menyen.. tror jeg i alle fall...

 

Lykke til.. håper jeg hjalp deg bedre nå.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da kom jeg inn hit da=)) jeg har rapporterings dag neste mandag, så da får jeg håpe kg har synket litt ned=/ har litt valpe fett her og der etter at jeg gikk gravid med veslemor, og det er 13 mdr siden nå så på tide og reagere får min del, men jeg SKAL klare det her.. er veldig bestemt nå.. føler at folk går og ser på meg når jeg går i byen, har null sjøltilitt! så her skal det nedover=))

 

lykke til alle sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Der klarte jeg endelig å gjøre meg forstått også *knis* Jeg har ikke fått testet det ut enda, men jeg skal se hva jeg kan gjøre.

 

Lenem: du er ikke alene om å ha noe svangerskapsfett å bli kvitt. Selv fødte jeg for 11 mnd siden, tredje barnet og jeg har fortsatt fett fra første svangerskap for å si det sånn. Og ja, det tærer på selvfølelsen å være større enn man ønsker. Sammen skal vi nok klare dette her!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der klarte jeg endelig å gjøre meg forstått også *knis* Jeg har ikke fått testet det ut enda' date=' men jeg skal se hva jeg kan gjøre.

 

Lenem: du er ikke alene om å ha noe svangerskapsfett å bli kvitt. Selv fødte jeg for 11 mnd siden, tredje barnet og jeg har fortsatt fett fra første svangerskap for å si det sånn. Og ja, det tærer på selvfølelsen å være større enn man ønsker. Sammen skal vi nok klare dette her!!!!![/quote']

 

 

så "bra" at jeg ikke er heeelt aleine om det, ja sammen skal vi nokk klare det ja! har vert å handla inn masse sunn mat til mandagen i dag=) så gleder meg helt sykt til og starte=) går du på noie kurs du eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Nei, jeg går ikke på kurs. Jeg registrerer mat og trening her inne, har en aldri så liten heiagjeng på et forum jeg er medlem på, og så har jeg dere her. Håper jo at dette skal holde, for akkurat nå føler jeg ikke at jeg har økonomi til å gå på kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...