Gå til innhold

2007, uke 10


Gjest Vivax

Anbefalte innlegg

Åååå for med kalorier det blir da dere.. ;( men men synes jeg fortjener litt nå. Kebab og pommes til lunsj/middag, og det er jo sitt.. Har nå ligget og kost meg i badekaret med en flaske øl... første øl siden i jula... og den smakte bare nydelig.. :) Nå skal jeg straks avgårde på bursdagsfest med vin og bacalao, skal bare gå en tur med hundene først.. Det frister ikke for ute er det drittvær til de grader.. vel vel.. vinen etterpå varmer vel meg opp igjen.

 

Vel ha en fin lørdag alle sammen, så skal jeg se om jeg tør telle kalorier i morgen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du satt tastatur på repeate... :) :) :)

 

Ikke meningen å erte, men må innrømme at jeg har det litt morro her nå.. Kanskje er det bare ølen.. vel vel.... vi snakkes i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Har et nett som henger noe helt grusomt her nå, så derfor ble det en del dobbeltposteringer....men hadde ikke du erta, så hadde jeg kommet unna med det ved å redigere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

heisann vivax og alle dere andre. i helgene skal man kose sej og kan unne seg å skeie ut en gang i blant. det bør jo selvfølgelig ikke skje hver helg, men i blant fortjener vi det. skal vi klare å slanke oss og holde oss der er det viktige med små, kontrollerte utskeielser, man trenger jo ikke proppe i seg kilovis med smågodt heller da. men i stedet spise en god middag med tilhørende drikke og sosial kos!!. livet er jo til for å leves som vivax sier.

 

jeg for min del drakk en flaske hvitvin i går og koste meg sammen med min kjære på en lite city by night tur. hehe. angret litt i dag da jeg har vært veldig dårlig i magen,hehe...men når man skal være med på leken må man tåle steken... så i dag har jeg vært flink med kcal igjen, bortsett fra en god middag...men tar noen kcal fra de andre måltidene. synes det går bra på "kuren" og gleder meg nesten til mandag og veiedag. med 8 trimpoeng og flere kg i minus...

 

håper alle har en bra helg! klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det søndag, og jeg har tellt opp kalorier etter gårsdagen.. Maten ble ca 750 kcal og drikken ca 900.. Og det i tillegg til utskeiingen tidligere på dagen.. Totalt 2700 i går.. Det er ca 1000 mer enn jeg bruker til vanlig. Så det skal bli spennede å se hva dette gjør på vekta..

 

I dag er ikke matlysten så stor, utrolig nok... mest lyst på noe salt og godt.. Men vi tok lompe med pastrami til frokost.. den er jo kjempegod.. Og heldigvis er jeg bedt bort på middag, saltkjøtt, perfekt for meg i dag, men blir sikkert mye salt og drikke i dag, så vekten viser vel ikke det jeg helst skulle sett i morgen tenker.. men tar det igjen senere... I alle fall en herlig kveld i går, deilig å kose seg litt, men jeg holdt meg unna kakene, og det er jeg litt stolt av.. :)

 

I dag blir det i alle fall ikke noe trimpoeng til denne damen, til det er ikke kroppen helt med kjenner jeg, men ikke så galt, gikk over på vann før jeg dro hjem, og det hjelper i masser..

 

Så litt svar:

 

 

 

Skrevet av Skravla71:

Har et nett som henger noe helt grusomt her nå, så derfor ble det en del dobbeltposteringer....men hadde ikke du erta, så hadde jeg kommet unna med det ved å redigere

 

 

Beklager, var ikke meningen å være så slem... har selv hatt det problemet før jeg skiftet nettlevrandør..Håper du kan tilgi meg..

 

 

Skrevet av lenem:

ser lenger ned her at du lager deg frukt drikke. kan jeg spørre om oppskrifta på det? det hørtes skikklig godt ut... klem

 

Når jeg lager mine gode herlige fantastiske drikker, ja som du skjønner så er vi blitt utrolig glad i dem.. Jeg får ca 5dl av de mengdene jeg bruker, dvs 2 store porsjoner eller 4 små. Totalt ca 200-300 kcal, varierer litt, noen ganger også litt mer.

 

Fast er 1 banan og juice/nektar, ca 2 dl (går litt på øyemål dette med meg)

Så bruker jeg enten en småflaske biola, 1-1,5 dl biola blåbær/bringebær eller en yoghurt med valgfri smak

Det neste er ca 10 dråper vaniljeessens, noen ganger blir denne droppet.

Så splenda(søtningsmiddel), ca en ss elller en ss honning (akasie, den på spruteflaske)

Og til slutt bær(frosset) etter ønske, bruker mest det vi har plukket selv, men også pakker kjøpt på butikk. Blåbær er skikkelig godt, men husk å kjøpe de som ikke er tilsatt sukker.. :) Og blanding av bjørnebær og bringebær er herlig frisk, spesielt med litt honnin i.. :)

 

Håper dette falt litt i smak.. Hvis ikke skal du her få noen oppskrifter jeg fikk med kurslederen min:

 

Smoothie med bjørnebær

1 dl frosne bjørnebær, usukret

1 dl Manajuice, blåbær og aronia

½ dl Sans vanilje drikkeyoghurt

 

Smoothie med appelsin

1 appelsin

½ frossen banan

½ dl yoghurt naturell, drikke yoghurt

1 dl Manajuice, nype og appelsin

 

Smoothie med jordbær

1 dl jordbær

1 yoplait yoghurt 0,1 %

½ banan

 

Smoothie med blåbær/skogsbær

2 dl frosne blåbær eller skogsbær

1 yoplait yoghurt 0,1 %

½ banan

 

Jeg tåler ikke manajuice så har desverre ikke fått testet disse.. men de andre er omtrent som de jegselv lager.. Lykke til i alle fall..

 

 

Nei alle sammen nå skal jeg legge meg på sofaen litt og kose meg.. :) Se på tv med mitt lille gull... Ha en fin søndag alle sammen så snakkes vi snart igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Skal nok mye mer til før jeg føler meg mobbet altså *knis* Jeg synes det var utrolig moro selv jeg, å se alle innleggene som faktisk ble lagret uten at jeg fikk opp siden....

 

Godt å høre at helga var koselig, selv om dagen derpå ble litt vel mye preget av smaken av stek....hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Igår var hele familien ute på rek. Vi dro til noen venner av oss, og siden jeg ikke snakker så veldig høyt om at jeg er på slanker`n, så ble det altså servert boller der da.... Og vi satt der i såpass mange timer, at det til slutt ikke var til å unngå. Så jeg endte opp med to boller til lunsj....

 

Så til svigermor og der rakk vi akkurat ikke middagen, nok et kaffebord, men jeg klarte å motstå. Da vi så satte oss i bilen, med en time kjøreveg hjem, endte vi altså opp med middag på mc donald *dån* Og jeg valgte ikke salat, til det var jeg alt for desperat sulten.....

 

Jeg hadde hverken lyst på gatekjøkkenmat eller boller igår, men endte altså opp med dette i mangel på sunne alternativer. Jeg innser jo at vi ikke kan isolere oss totalt, men jeg vil nok snike med meg matpakke neste gang vi skal ut slik, så får jeg heller snikspise den innimellom.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var hele familien ute på rek. Vi dro til noen venner av oss' date=' og siden jeg ikke snakker så veldig høyt om at jeg er på slanker`n, så ble det altså servert boller der da.... Og vi satt der i såpass mange timer, at det til slutt ikke var til å unngå. Så jeg endte opp med to boller til lunsj....

 

Så til svigermor og der rakk vi akkurat ikke middagen, nok et kaffebord, men jeg klarte å motstå. Da vi så satte oss i bilen, med en time kjøreveg hjem, endte vi altså opp med middag på mc donald *dån* Og jeg valgte ikke salat, til det var jeg alt for desperat sulten.....

 

Jeg hadde hverken lyst på gatekjøkkenmat eller boller igår, men endte altså opp med dette i mangel på sunne alternativer. Jeg innser jo at vi ikke kan isolere oss totalt, men jeg vil nok snike med meg matpakke neste gang vi skal ut slik, så får jeg heller snikspise den innimellom.....[/quote']

 

 

Hei Skravla71

 

Jeg er åpen om at jeg går kurs, men selvfølgelig ikke i alle anledninger. En ting jeg har gjort er å bestandig ha et eple og en banan i vesken, og når de serverer andre ting sier jeg bare at jeg hadde det litt travelt i dag så fikk ikke tid å spise skikkelig. Vil derfor spise en banan eller eple før jeg tar andre ting. Du kan også gjemme disse til du er i bilen igjen.. :) Jeg bruker også samme tallerken som min gutt (sier bare at han trenger ikke for han sitter ikke i ro alikevel), derfor tar jeg noe på og ingen legger merke til om det er jeg eller gutten som spiser, de ser bare at jeg forsyner meg.. :) Håper dette var råd som hjalp litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...