Gå til innhold

operere magen..


Gjest duppen

Anbefalte innlegg

Gjest duppen

Jeg er 22 år og har en sønn. Jeg skal ned ytterligere 15 kg. Huden på magen henger slapt rundt som en eneste stor dissende bilring. Grusomt å se meg naken i bevegelse. Jeg blir flau av å se meg selv slik, selv om jeg står mutters aleine forran speilet. Jeg har tenkt mye fram og tilbake på å operere magen. Noen som har gjort det? eller noen som har sett resultatet av en slik operasjon? Hva tenker dere om en slik operasjon? Jeg vil høre både positive og negative sider. Jeg trenger å snakke med noen om det her, men vil vente litt, så spør her inne imens.. :/ Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Jeg er 22 år og har en sønn. Jeg skal ned ytterligere 15 kg. Huden på magen henger slapt rundt som en eneste stor dissende bilring. Grusomt å se meg naken i bevegelse. Jeg blir flau av å se meg selv slik' date=' selv om jeg står mutters aleine forran speilet. Jeg har tenkt mye fram og tilbake på å operere magen. Noen som har gjort det? eller noen som har sett resultatet av en slik operasjon? Hva tenker dere om en slik operasjon? Jeg vil høre både positive og negative sider. Jeg trenger å snakke med noen om det her, men vil vente litt, så spør her inne imens.. :/ Takker for svar![/quote']

 

Jeg har en venninne som nettopp har tatt en slik operasjon, men hun er omtrent 40 år og har hatt 2 keisersnitt, så for hennes del tviler jeg på det hadde vært mulig å trene bort magen.

 

Siden du er 22 år, huden din er ung og frisk ennå, tipper jeg mesteparten av problemet forsvinner av seg selv (over tid, vel å merke!!) dersom du går ned i vekt.

 

Og husk at slike operasjoner er svinedyre dersom man skal gjøre det privat i hvert fall, tror hun jeg kjenner betalte omtrent 50.000 kroner.

 

Jeg har også en slapp dissemage, men den skal vekk innen høsten! Jeg har ikke lyst å skjære i kroppen min for å fjerne noe som strengt tatt er min egen feil at er der i utgangspunktet... Jeg har bestemt meg, jeg skal bruke dette forumet og min egen viljestyrke, så kommer resultatene etterhvert! Men det krever motivasjon og innsatsvilje. Dette kan vi bestemme oss for å gjøre selv! VI bestemmer hvordan vi vil se ut! Matinntak og trening har vi mulighet til å kontrollere selv, det er jo egentlig helt fantastisk - før har jeg ofte tenkt at det er urettferdig at "alle" andre er slanke og pene, mens jeg har vært "uheldig" og fått en overvektig kropp. Nei faktisk, selv om genetikk sikkert har litt medansvar så er dette i hovedsak MIN fortjeneste. Det er JEG som har proppet meg med skoleboller og brus og bla bla bla. Og når jeg nå tar kontroll på inntak og trening, er det MIN fortjeneste når jeg går ned i vekt, det er litt digg å tenke på! At man får til noe man har bestemt seg for...det er noe som gjør at man blir sterkere på innsiden også.

 

Uansett ønsker jeg deg lykke til, og du bestemmer selvfølgelig selv hva du ønsker i forhold til operasjon. Jeg er ikke fanatisk motstander av plastisk kirurgi, men tror at det i de fleste tilfeller kan unngås dersom man bare vil...

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en operasjon, av sidehåndtakene. Men dette var ett rent kosmetisk inngrep for min del. Jeg tror også at med din alder og din målsetning om å gå ned i vekt vil fjerne store deler av problemet. Huden din er purung og vil kunne takle vektnedgang fint. Jeg var 28 år da jeg ble operert og legen nevnte spesielt dette med ung hud. Legen sa også at jeg var i tilfredsstillende vekt for operasjonen, dvs at jeg ikke trengte å gå ned i vekt. Hadde jeg trengt det ville jeg måttet gå ned og vente lenger på operasjonen. Var 62 kg da jeg ble operert (er 170 høy)

 

Min mor har tatt bukplastikk etter å ha gått ned 20-30 kg, men hun måtte ned flere kg til før selve operasjonen. Man må nødvendigvis ned i vekt før en slik operasjon.... Hun er 170 høy og veide vel 64-65 da hun fikk operasjonen sin. Det var mest overflødig hud, og veldig lite fett som ble operert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Operasjon er dyrt og drastisk, så det bør du unngå i det lengste. Du er ung og har elastisk hud, og du kan derfor ha stor nytte av Bailine eller tilsvarende apparater med muskelstimulator. Jeg kjenner til flere som har fått orden på magen etter fødsel på en slik måte, og du trenger ikke gå ned i vekt for å begynne behandlingen. Tvert i mot er det viktig at magen strammes inn underveis.

 

Lykke til!

 

Hilsen Miina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Operasjon er dyrt og drastisk' date=' så det bør du unngå i det lengste. Du er ung og har elastisk hud, og du kan derfor ha stor nytte av Bailine eller tilsvarende apparater med muskelstimulator. Jeg kjenner til flere som har fått orden på magen etter fødsel på en slik måte, og du trenger ikke gå ned i vekt for å begynne behandlingen. Tvert i mot er det viktig at magen strammes inn underveis.

 

Lykke til!

 

Hilsen Miina[/quote']

 

Men å få sterkere magemuskler betyr ikke nødvendigvis flatere mage, for en har jo fortsatt fettvevet over musklene...så det mest effektive er nok å trene fettforbrennende øvelser (f.eks. spinning, raske gåturer e.l.), i kombinasjon med enten en sånn behandling (som nok også er ganske dyr) eller rett og slett styrkeøvelser. Husk også å trene ryggmusklaturen hvis du begynner med mageøvelser, så ikke du får en ubalanse rundt ryggsøylen, da kan du skade ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22 år og har en sønn. Jeg skal ned ytterligere 15 kg. Huden på magen henger slapt rundt som en eneste stor dissende bilring. Grusomt å se meg naken i bevegelse. Jeg blir flau av å se meg selv slik' date=' selv om jeg står mutters aleine forran speilet. Jeg har tenkt mye fram og tilbake på å operere magen. Noen som har gjort det? eller noen som har sett resultatet av en slik operasjon? Hva tenker dere om en slik operasjon? Jeg vil høre både positive og negative sider. Jeg trenger å snakke med noen om det her, men vil vente litt, så spør her inne imens.. :/ Takker for svar![/quote']

 

Hei duppen.

 

Jeg vet at noen genetisk sett rett og slett ikke får noe annet enn hengete hud etter slanking eller fødsler, og i disse tilfellene er det hormon-relatert.

Dersomd ette gjelder deg, tror jeg det er mulig å få dekket operasjonen gjennom NAV. Men du vil uansett måtte gå ned i akseptabel vekt først. I mellomtiden kan det hende at du vil se store endringer og faktisk ikke ønske operasjon likevel.

 

Uansett synes jeg du bør snakke med en lege om dette, og evt få en henvisning til spesialist.

 

Lykke til.

 

Hilsen antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...