Gå til innhold

Malvas slanketråd - Nå er det alvor


Gjest malva

Anbefalte innlegg

Etter å ha tullet rundt det siste året og brukt 3000,- på to internettkurs og tatt av tilsammen 2 - to kilo er jeg bare nødt å ta meg selv i nakken. Nå har jeg tatt fram kursbøkene igjen, de ligger på kjøkkenbenken og er tatt i bruk.

 

Fredagene skal være min veiedag og jeg skal ta av i overkant av 10 kilo. Jeg har dessuten den lekre skinnjakken som henger i skapet og venter på meg.

 

Dette blir min slanketråd og jeg tar mer enn gjerne imot tilbakemeldinger og gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trine28

Hei.. jeg blir med vettu..

 

har også brukt masse penger på 3 kurs.. gikk riktig nok ned men hjelper lite når jeg slurvet og skulket de 2 siste kursene.. har gått opp 10 kg på 5 mnd.. traaaaaagisk.... tenk å tillat seg selv det a?

 

vel, må bare selv nå.. har en sydentur i slutten av mai og midten av juni som venter på meg så jeg bare måååå.... men, synes det er vanskelig.. ikke hvordan det skal gjøres men det å få gjennomført det..

 

vel, vi får prøve igjen...

 

alle gode ting er .... 4? ehhh.... ler...

(har prøvd maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange flere ganger enn 4, begynner egentlig hver mandag og tirsdag jeg...)

 

klem trine

Etter å ha tullet rundt det siste året og brukt 3000' date='- på to internettkurs og tatt av tilsammen 2 - to kilo er jeg bare nødt å ta meg selv i nakken. Nå har jeg tatt fram kursbøkene igjen, de ligger på kjøkkenbenken og er tatt i bruk.

 

Fredagene skal være min veiedag og jeg skal ta av i overkant av 10 kilo. Jeg har dessuten den lekre skinnjakken som henger i skapet og venter på meg.

 

Dette blir min slanketråd og jeg tar mer enn gjerne imot tilbakemeldinger og gode råd.[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lorilai

Dette vil jeg være med på. Begynte på internettkurs mandag, og prøver sette meg inn i selve prinsippene da.. Har før spist masse etter kl halv 8 på kveldene.. Men nå kjenner jeg faktisk at behovet er mindre. Elsker alt som er usunt, så det vanskelige er å få hjernen til å faktisk se at det går an å spise sunt OG godt.

Er nå 68.8 kg og 1.65 høy. Vil gjerne ned til 58. I løpet av kurset på 8 uker tror jeg at jeg satser på 4 kg ned.

Veiedag mandager. Hadde vært koselig å hatt noen å slanke seg sammen med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet friskt og freidig mandags morgen. Har holdt meg unna vekta helt til dag (flink til å være meg). Resultatet denne uken - 1 kg, men nå er det helg (skjelve)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, første helga unnagjort. Gikk helt fint det, til i kveld;-)

 

Fredag fortonte seg som en vanlig dag/kveld.

 

Lørdag var også helt ok. Var kjøkkenhjelp på skolekorpset sin overnatting på skolen her. Det var masse unger og full rulle. Kjempekjekt.

 

Søndag var også helt ok. Var på konserten korpset hadde, kom hjem, laget middag med masse salat. Men i kjøleskapet....der lå det pølser, mange pølser + brød, som jeg hadde vært så dum å ta med meg hjem i går kveld etter kjøkkentjensten. Det ble så overskudd på pølser så alle som hadde vakt delte dem og tok med hjem. Tror jeg har spist 5 pølser med brød:-( i ettermiddag/kveld. Ok, spist er spist, fortsetter med opplegget i morgen og ønsker meg selv og alle dere andre lykke til med uken som kommer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte lureveie i dag. Er det samme som fredag.

 

Føler jeg er på rett veg, men må nok bli litt strengere med meg selv, det har for lett for å bli for mye middag.

Må nok også sette igang med å trimme skikkelig, det har vært litt halvhjerta i det siste. Registrerer med skritteller og kommer nesten opp i 50 tusen skritt i uka, det er litt for lite. Nei, det er bare å skjerpe seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske fornøyd med meg selv i dag:-)

 

Frokost: havregrøt av 40 g store havregryn + 10 g rosiner

 

mellommåltid: 2 ryvita rug + en appelsin

 

lunsj: 1 lett youghurt m blåbær + 20 g havregryn

 

middag: i overkant av litt for mye pizza

 

kvelds ett eple og en appelsin

 

Litt mye kcal, 1977, men det anbefalte inntaket mitt er 1800 så det var ikke så allerverst. Skylder på pizzaen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner meg igjen i det nett- kurs tullet. tror det er mye vanskeligere å ta av når du ikke blir stilt ansikt til ansikt med en streng kursleder hver uke.

Jeg tror det er selve nøkkelen til nedgangen. Gikk et internettkurs uten å gå ned en eneste kilo...

Internettkurs er for de med god selvdidipling, og det har ikke jeg.

Lykke til videre med slankingen!

Hilsen Gordita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så var det veiing i dag. -1,4 kg på en uke. Det er jo nesten for godt til å være sant, men jeg vet fra tidligere tider at jeg går ned en uke og så står det stille neste uke. Annenhver uke er det liksom resultater. Det er nok forsvunnet litt veske og diverse denne andre uka, men det var ivertfall deilig å se at vekta går i rett retning.

 

Så er det jo helg igjen. I kveld skal vi ut med jobben. På et sted som heter Rekkedal Gjestehus, absolutt et sted å anbefale om du er på søre sunnmøre. De serverer noen fantastiske måltider hvor ingenting er overlatt til tilfeldighetene. De har også noen fantastikse viner som er håndplukket til deres sortement. SÅ i dag blir det bare lett mat på meg, har tenkt i rettningen grønnsaker, ryvita rug med så magert pålegg så mulig,men nå bare ikke komme skrubbsulten dit for da får en ikke opplevd den opplevelsen som selve måltidet er på dette stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner meg igjen i det nett- kurs tullet. tror det er mye vanskeligere å ta av når du ikke blir stilt ansikt til ansikt med en streng kursleder hver uke.

Jeg tror det er selve nøkkelen til nedgangen. Gikk et internettkurs uten å gå ned en eneste kilo...

Internettkurs er for de med god selvdidipling' date=' og det har ikke jeg.

Lykke til videre med slankingen!

Hilsen Gordita[/quote']

 

De to første nettkursene jeg hadde i 2004/05 fungerte kjempefint, men da var det ikke måte på hvor motivert jeg var. Jeg tok av neste 30 kg tilsammen, litt på egenhånd og resten på disse to kursene. Nå skulle det bare av ca 10 kg som har sneket seg på det siste året, men det var bare ikke mulig å motivere seg skikkelig. Nå føler jeg at jeg svelget en del kameler og er klar igjen, har noen gulerøtter hengende i skapet også da, som bare skriket etter å bli brukt igjen. Det er jo også en fin motivasjon.

 

Lykke til til deg også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to første nettkursene jeg hadde i 2004/05 fungerte kjempefint' date=' men da var det ikke måte på hvor motivert jeg var. Jeg tok av neste 30 kg tilsammen, litt på egenhånd og resten på disse to kursene. QUOTE']

 

Jeg er kjempeimponert! utrolig bra å gå ned30 kg. Når du har har klart å gå ned så mye før, er jeg sikker på at du klarer å gå ned de siste 10 kg også.

Men det er ofte slik at når man nærmer seg målet så dabber motivasjonen av litt. Iallefall har jeg det slik. Når det gjenstår 5-6 kg så er jeg rimelig fornøyd og så begynner ting fort å skli litt ut. Den feilen har jeg begått maange ganger nå! Og plutselig er jeg tilbake ved utgangspunktet.

Denne gangen skal jeg gå hold vekten kurs. Det er faktisk viktigere en selve slankingen for min del. Det er noe med å lære seg å omgåes all den gode maten uten å ta helt av slik jeg har en tendens til å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det en ny uke. Helga har forløpt uten de helt store dramatiske hendingene. Var ute på fredag og spiste. Det var såkalt "gourmetmat" men det var sikkert nok kalorier for det!

I går var vi på basar, nøyde meg meg et lite stykke kake, det gikk helt fint.

Var på vekta i morges. 1 kg mer enn på fredag, nå skal jeg ikke på vekta før på fredag igjen (lover,lover,lover)

Startet dagen i dag med havregrøt, godt å ha faste rammer i dette opplegget, så får jeg fortsette i samme sporet resten av dagen og uka:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har det ikke vært noen veiing. Har fått mensen og da vet jeg ut fra 28 års erfaring at den uka går en ikke på vekta, for da er det som oftest 2 kilo opp og det er ikke noe særlig motiverende.

Det har heller ikke vært noen oppdatering her, men føler at det går ganske bra, har nå gått ned en buksestr. iallefall:-)

 

MEN jeg har vært på en annen vekt: I den lokale helsekostbutikken som er medlem i Life-kjeden har de fått en slik vekt som viser fett%, muskelmasse osv. Jeg kjøpte meg et klippekort til 49,- og får da 10 veiinger når jeg selv måtte ønske det. Det var ganske festlig å lese resultatet og det ga absolut rom for forbedringer. Syntes det var motiverende å tenke på at om jeg er flink å trimme så kan jeg faktisk lese av resultatet når jeg vil. Jeg fikk ivertfall ny motivasjon til å sette igang igjen. En kan også lese hvor mye kcal en trenger for å gå ned og for meg var det 1770 kcal pr dag, og det stemmer helt overens med det inntaket som jeg har fått anbefalt gjennom GR.

 

Tenkte at jeg skulle ta neste veiing etter påskeferien for da pleier vi å gå mye på tur og er ute nesten hele dagene. Det blir nok også litt pilatestrening. Har funnet fram dvd-ene igjen og det kjennes i hele kroppen at jeg har trent. Har fått meg en treningkamerat i eldste datter som også har oppdaget gleden ved å trene pilatet enda hun bare er 14 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei Malva - jeg har lest dine innlegg, og er spent på hvordan det går med deg? Du har jo gjort en kjempeinnsats, og er sånn sett forbilledlig for meg. Jeg skal ikke ned mer enn 15 kg, men de sitter visst til gjengjeld ganske så fast. Tenk så lett hvert kilo siger seg stille på..Tok av 3 kg første uken, men i nå i andre uke står det stille. Ikke 1 g.! Det er ikke så lett å opprettholde motivasjonen, når en hver morgen spretter ut av senga - bare for å veie seg! Og så blir det slag i ansiktet dag etter dag. Jeg synes det er ugreit, jeg. Har lagt ut spørsmål om synspunkter på min egen tråd, og håper jeg får innspill fra habile slankere. God og lett helg ønskes deg fra Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...