Gå til innhold

Gjester


Gjest Lorilai

Anbefalte innlegg

Gjest Lorilai

Himmel og hav. Jeg sprekker og sprekker og sprekker. Lørdag spiste jeg potetgull og smågodt. Masse.. ;).

Søndag var jeg på kino. Spiste popcorn og 2 sjokolader.

Mandag var svigers på besøk og jeg spiste 2 vaffelplater.

Idag hadde vi besøk og jeg spiste sveler/lapper. Hvordan kan det gå an å ståi mot alt dette?

Jeg tror jeg må jobbe med viljestyrken min rett og slett. Den er nok på bånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du.. Det er nok ikke bare du som sliter med dette, men her er det nok ren viljestyrke som skal til. Ikke alltid like lett, men jeg kan ihvertfall gi deg noen tips på veien:

Mål!! Skriv opp to-tre evnt flere grunner til hvorfor du vil dette. Er det fordi du vil ned i vekt? Leve sunnere? bedre helsen? Eller kanskje du har et bestemt klesplagg du gjerne vil inn i igjen. Hver gang du står foran en fristelse skal du tenke på dette målet. Er det verdt det? For hver gang du faller for fristelsen vil det ta litt lenger tid før du når det.

 

Ta en uke om gangen! Ikke tenk for langt frem, det fører fort til at man tenker "jamen, jeg skal jo holde på så lenge at det gjør vel ingenting om jeg koser meg litt bare i dag" Fokuser heller på en uke om gangen - fra veiedag til veiedag og at du innenfor den perioden skal være flink og følge det opplegget du har startet på. Da virker ofte forsakelsen litt mindre ;)

 

Porsjonskontroll!! Gjennom hele livet vil vi møte på fristelser som du nevner og vi skal jo kunne kose oss litt, så da gjelder det å stoppe i tide og å bare spise litt. Selv er jeg en av de som ikke klarer å stoppe hvis jeg begynner å spise potetgull - derfor må jeg holde meg helt unna det. Men hvis jeg bare MÅ ha en sjokolade velger jeg gjerne den minste. Står det en skål med kjeks foran meg prøver jeg å bare ta en istedenfor 5 som jeg gjerne vil.

 

Vi vil alltid komme i situasjoner der vi må ta valg. Og da må du velge om du vil ta det valget som i det lange løpet vil føre deg til det målet du har satt deg, eller om du vil nyte den lille godbiten som varer i 5-10 minutter og som bare gir deg dårlig samvittighet etterpå.

Hver gang du klarer å velge det første er en liten seier!! Og det skal du rose deg selv for!

 

Ønsker deg lykke til :) Stå på, dette klarer du!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...