Gå til innhold

Ned rundt 10 kg


Gjest soljenta86

Anbefalte innlegg

Gjest soljenta86

Jeg håper du koste deg mens du sprengte kosemerkeskalaen, for det er ikke noe poeng med dårlig samvittighet etter jul. Hvert fall ikke for deg som har hatt slik stålkontroll i 2007, og allerede er tilbake på sporet. :) Året som gikk er jo et seiers-år for deg! Og vekt på stedet hvil!!! *applaus*

 

Og du kan vel ikke akkurat kalle det overvekt lenger nå nei, på bildene ser man jo hvor flott du er! Det er heller kanskje at du har lyst å bli kvitt ekstravekt; finjustere :( Men du har da ingenting å skamme deg over i bikini lenger nå, og når du kommer hjem og blir kvitt resten av det du vil bli kvitt og kanskje får strammet ferdig opp - så kommer det alltids en ny ferie hvor du på nytt kan gå i bikini! Uansett har du fortjent den deilige ferien nå. "Alle" jenter vil jo stramme opp noe - en eller annen gang må man jo bare slappe av og nyte sola litt og slutte å tenke på alt dette maset!!

 

God ny sunn helg! Hihi.. Tilbake i gamle gode nye vaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 266
  • Created
  • Siste svar
Gjest frktrulte

Jeg har kost meg ja. Skikkelig! Tenkte ikke så mye på den dårlige samvittigheten. Dette er tross alt noe man skal kunne leve med resten av livet. Og om jeg ikke får snopet mitt i jula.. da blir jeg furten :)

 

Uansett hvor mye man enn går ned.. så blir man vel sjelden 100% fornøyd. Er alltid et eller annet å klage litt over. Men.. som du sier, så kommer det en sommer til. Jeg kommer akkurat hjem til Norge for å rekke den ;)

 

Jeg gjør det jeg rekker av vekttap og oppstramming før jeg drar.. og underveis i verden skal jeg sørge for å holde meg i jevnlig bevegelse (noe jeg ikke tror blir et problem) i tillegg til å spise nogenlunde sunt. Så tar jeg det når jeg kommer hjem igjen..

 

Jeg har ikke kjent noe søtsug etter at jeg kuttet brått på onsdag. Helt utrolig egentlig. Skal prøve å holde meg i skinnet nå. Veier meg neste onsdag.. da har jeg kommet litt inn i vanene igjen, og kvittet meg med litt vann og ulumskheter i kroppen.

 

Blir ikke mye trening på meg om dagen.. er halvsjuk og har null treningsenergi. Syns jeg bare sover de timene jeg ikke er på jobb. Håper på å få igjen piffen snart. Har fått fryst medlemsskapet hos Spenst mens jeg er ute og reiser også.. så fra 1. feb får jeg ikke trent der igjen før juni..

 

God sunn helg til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovrdan ligger det ann med målet ditt på 58 kg?? Er du langt unna etter jul og ferie?? Året har nettopp begynt, og fremdeles er det en stund til bikinisesongen begynner her i norge...

 

 

Ha en fin helg!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86
Hovrdan ligger det ann med målet ditt på 58 kg?? Er du langt unna etter jul og ferie?? Året har nettopp begynt' date=' og fremdeles er det en stund til bikinisesongen begynner her i norge...

 

 

Ha en fin helg!

 

Klem fra XXL[/quote']

 

Hei du!

 

Jeg er nok fortsatt et stykke unna ja, etter jul og ferie ;) Men det er lenge til sommeren, og motivasjonen er her nå, selv om treninga ikke har tatt helt av enda.. Hmm.. Synes det er litt vanskelig å starte på ny etter en fri-periode - burde gjort som deg og trent hele veien! Men jeg håper å greie det før bikini-sesongen ja. Har slengt med på en tråd som heter "Ned 5 kg før sommeren" på "under 10 kg" så det burde vel gå!

 

Ha en fin helg! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86

God bedring frktrulte! Jeg har heller ikke klart å begynne å trene ordentlig igjen etter jul, men har klart å komme meg inn i normale matvaner! Vi får se! Tenkte å trene litt etterpå, og måke en del snø. Så får jeg vel litt trimpoeng. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg tror nok jeg er på bedringens vei. Matlysta er ikke den største og heller ikke energinivået, men jeg prøver. I går satt jeg litt på ergometersykkelen hjemme, bare for å få litt trim. Men i dag har jeg satt på vekker'n så jeg kommer meg på Spenst før jobb.

 

Skal til legen i dag også. Få resepter til turen ;) Herregud som jeg gleder meg nå. Usle 37 dager igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86

Hei,

 

Bra du klarer å få trent litt selv om formen er så som så. Jeg er småsyk, lite trenings-motivert og slapp, så jeg må få til litt endringer, men jeg er fryktelig opptatt nå og. Det roer seg ned onsdag neste uka, da blir jeg ferdig med noen av prosjektene.. ;) Så etter det SKAL jeg trene. Men jeg spiser litt mindre nå om dagen siden jeg ikke trener, lar jo være å legge til trimpoeng, så da blir regnestykket litt mindre.. Hihi.. Jeg stod stille denne uka, sannsynligvis på grunn av kosemerke-sprekk (greide ikke motstå jule-sukker-abstinensene) og at jeg ikke fikk trent. Ble syk på søndag, nå er jeg mye bedre, men fortsatt smådårlig.

 

God helg! Enda kortere til avreise nå! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

 

Jeg er nok fortsatt et stykke unna ja' date=' etter jul og ferie ;) Men det er lenge til sommeren, og motivasjonen er her nå, selv om treninga ikke har tatt helt av enda.. Hmm.. Synes det er litt vanskelig å starte på ny etter en fri-periode - burde gjort som deg og trent hele veien! Men jeg håper å greie det før bikini-sesongen ja. Har slengt med på en tråd som heter "Ned 5 kg før sommeren" på "under 10 kg" så det burde vel gå!

 

Ha en fin helg! Klem[/quote']

 

Det fikser du!!

Lykke til!!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg er bra i gang igjen. Full registrering av mat, og hittil null snop. (Med unntak av lørdagen som nettopp var. Vi feiret mammas bursdag.. så da ble det litt kake.)

 

Trimmen er snart tilbake der den engang var. Prøver å trappe litt ned også, så det ikke blir bråstopp når jeg reiser. Men ligger på rundt 15-20 trimpoeng disse ukene her også. Forrige uke ble det 18.

 

Jeg teller veldig ivrig ned dagene til avreise.. under 1 mnd. igjen nå.. 30 dager ;) Og i går fikk jeg flere gladnyheter..

 

For en stund siden sendte jeg en søknad til et ettårig fotostudium i Glasgow. Mest for moro skyld, siden jeg aldri trodde jeg hadde sjans. Rett før helga fikk jeg en mail om at hun foreleseren var så imponert over bildene mine at hun gjerne ville ha et telefonintervju. Jeg takket selvsagt ja, og var nervøs hele helga. Ante ikke hva hun kom til å spørre om eller noen ting..

 

Så ringte hun da.. i går. Ei veldig skotsk dame, så jeg måtte spisse ørene skikkelig. Hun spurte ikke så mye, men hun skravlet mye om bildene mine og hva kurset gikk ut på. Til slutt sa hun det ville vært en skam å ikke tilby meg en av de 16 plassene.. så det endte med at jeg ikke bare fikk intervju. Jeg KOM INN!

 

Da jeg la på røret var jeg helt skjelven. Smilet gikk helt rundt, og gledestårene trillet. Jeg tror ikke jeg helt skjønner det enda.

 

Det betyr at jeg blir i Norge max. 3,5 mnd dette året.. en helt sjuk tanke. Reiser jorda rundt om 30 dager.. hjemme i sommer, så flytter jeg til Glasgow for et år.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest soljenta86

Hei,

 

Jeg har vist på nytt falt ut. Hmm.. Huff. Har ikke noen god unnskyldning, det har skjedd litt mye i det siste, så jeg har nedprioritert dette, litt ubevisst, med skyldfølelse. Nå må jeg bare skjerpe meg. Vekta akkurat nå vet jeg ikke, får sjekke imorra da på "veiedag". Selv om jeg ikke er inne i rutinene enda. Hmm.. Jeg skal lage en motivasjons-liste i kveld, så jeg har grunnene mine på en pen "plakat" ved senga mi. Da husker jeg det hver morgen når jeg står opp, og hver kveld når jeg legger meg. Det er jo bare å jobbe videre.

 

Gratulerer frktrulte med skolen!! Så gøy! Kunstner høres jo flott ut, :) og det er sikkert kjempespennende å bo et år i et annet land. Jeg tror ikke jeg tør det, men jeg synes det høres gøy ut. Jeg har flere venninner som studerer i utlandet og synes det er kjempemoro!! Masse lykke til! Men først skal du jo på jorden-rundt-reisen. Hihi.. Så du får jo et travelt år du nå da.

 

Bra at du har kommet ordentlig inn igjen etter jul, og at du forbereder deg på reise. Jeg tipper vekt-kampen din er vunnet nå, du har stålkontroll, så med din innsats kan du ha overtaket uansett utfordring! Hehe..

 

Ha en fin dag!

 

Klem Soljenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Hvordan går det med alle her inne?

 

Jeg er ikke så veldig opptatt av å gå ned om dagen. Heller å holde vekta nogenlunde stabil. Og det har jeg gjort nå siden jul egentlig.

Jeg spiser fortsatt like mye (rundt 1600 kcal) og trener like mye også.. siden jeg har noen kilo til som vil vekk. Men siden jeg skal ut på farten i nesten 4 mnd snart, så vil jeg heller klare å være stabil underveis. Tror egentlig ikke det skal være noe problem. Det blir mye gåing, mye vann, varmt og ikke noe snop.. så det skal nok gå fint.

Tenkte jeg faktisk skulle ta med meg en liten skritteller.. sånn for moro skyld. For å se hvor mye vi går i løpet av turen. Jeg har satt som mål å klare 850 000 skritt.

 

Ellers jublet jeg nok litt for høyt, litt for fort ang. skolen i Glasgow. Lånekassa støtter ikke normalt denne skolen, og heller ikke årsstudium. Hadde det vært BA studium ville det nok ikke vært noe problem. Men jeg måtte skrive et langt, personlig brev til Lånekassa (som ble sendt for over 2 uker siden).. og jeg venter fortsatt på svar. Jeg for nok ikke noe svar før jeg reiser, og jeg tviler på at ønsket blir innfridd. Jeg har en dårlig følelse. Men, da var det kanskje ikke meningen jeg skulle reise dit i det hele tatt? Jeg tror alltid det er en mening med det som skjer. Bare ikke alltid lett å skjønne hva, hehe.

 

Og forresten.. til dere som vil følge med på reisebloggen underveis (står allerede en del der fra turen til Sør-Afrika og planlegging til denne.. kommentarer er alltid koselig ;) - http://www.vgb.no/14540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Jeg er ny her men ikke ny for å slanke meg på noen som helst måte. Har nettopp meldt meg inn her men har gått ned ca. 14 kg alene siden 22. august i fjor. Da var jeg på mitt høyeste noensinne, 88,8 kg på mine 173 cm, og er nå nede i ca. 75 kg

 

Jeg følger ikke Grete Roede kurs, men tenkte jeg skulle veie det jeg spiste av og til for å avgjøre om jeg spiser for mye eller lite. Jeg har jo slanket meg en del og det er rimelig vanskelig å stille kostholdet inn etter vekttapet.

 

Nå skal jeg ned de siste 10 kg til 65-komma-null-kilo med hjelp av denne siden og slankenett. Jeg slanker meg ikke i helgene, men stapper meg heller sjelden full av drittmat uansett. Jeg har ble feit på sunn mat i feil mengder.

 

Frem til sommeren i medio juni skal jeg ned rundt 5 kg - under 70 er målet. De siste 5 (pluss evt 1-2 kg fra sommerferien) skal ned i løpet av 2009.

 

Så kom igjen! Heng dere på =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86

Hei hei,

 

Movistar: denne tråden er omtrent "død", det er bare jeg og frktrulte som oppdaterer av og til, og nå drar hun på jorden-rundt-reise (heldiggrisen), men hvis du vil kan du være med på tråden "Ned 5kg til sommeren 2008: -)" startet av Minni på "Ned under 10 kilo" forumet! ;)

 

Frktrulte: Jeg har ikke hatt det helt kjekt sånn privat i det siste, har ikke lyst å gå inn på detaljer her, men det har blitt litt mye for meg. Allikevel har jeg vært flink til å følge GR, men ikke opplevd noen nedgang for det, og det er dritkjedelig. Hadde 20 trimpoeng forrige uke, men vekta stod bomstille. Noe platå greier begynner jeg å være redd.. Huff huff, ikke bra for motivasjonen, og det hjelper heller ikke når jeg stresser med så mye annet nå også. Stress i seg selv kan jo gi vektøkning, så kanskje det er stress som gir meg platå opplevelse, får prøve å stresse ned, men ser ikke ut som det går før nærmere påske.

 

Jeg skal krysse fingrene for skritt-teller prosjektet ditt. Du har stå på vilje og bra med motivasjon, og særlig nå som du har nådd målet ditt før turen, selv om du kanskje har lyst å gå ned mer, så har du jo gjort en MEGA innsats! Og så må du kose deg på tur og da, om ikke så altfor mye med mat så må du nyte opplevelser, inntrykk, mennesker og alt det som er annerledes enn hjemme i gråe vinter-Norge! :D

 

Skal prøve å få sett på bloggen din etter hvert som privatlivet mitt er roligere, har lissom satt av kun noen minutter til pc for å registrere mat-inntak og lese mail, så kan egentlig ikke ta meg tid til det nå, men til påske! Hehe.. Alt skal skje da!

 

Og skole-greiene.. Hmm.. Ingen andre som kan sponse deg på noe vis da? Eller at du kan få komme inn på skolen, men utsette å begynne der et år (permisjon eller noe) og jobbe og spare opp litt penger? Synes det hørtes så flott ut med den skolen, og du gledet deg jo sånn. Ikke gi opp en drøm selv om du møter litt motgang, men selvfølgelig blir det altfor vanskelig må du kanskje finne en annen drøm. Hihi..

 

God tur! Hvis du er på internett underveis og har lyst å friste med noen flotte opplevelser fra turen får du legge dem inn her. Jeg skal oppdatere litt etter hvert med vekta mi hvis denne platåfasen letter, så du kan se kort hvordan det går med meg etter hvert og. Hvis du tar med målebånd på turen kan du jo se hvordan det går med deg og, det blir kanskje litt voldsomt å ta med badevekt! Hvis du måler med bånd kan du jo si hvordan du ligger an i forhold til når du reiser fra Norge!

 

Klem Soljenta :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Hei hei!

 

Avreise er nå bare 1 hel dag unna (regner nesten ikke med dagen i dag, siden den nærmer seg slutten). Og det er egentlig det eneste jeg tenker på om dagen.

 

Håper ting går bedre etterhvert Soljenta. Uansett hva det er.. så pleier alt å ordne seg til slutt.. på et eller annet vis :D

 

Når det gjelder skola, så får jeg ikke støtte. Fikk brev fra Lånekassa for noen dager siden. Jævlig nedtur, og skikkelig irriterende, men jeg hadde det nesten på følelsen også. Det var liksom for godt til å være sant. Ingen andre som kan sponse meg, og det er altfor mye penger å ta opp i lån fra banken. Det var kanskje en mening med det. Nye drømmer får en alltids.. det ordner seg :)

 

Så nå står jeg litt på bar bakke igjen, mtp hva jeg skal ta meg til når høsten kommer. Men noe finner jeg vel på. Tar det litt på sparket.

 

Jeg skal prøve å titte innom litt nå og da, for å se åssen det går med dere. Og håper dere fortsatt er her når jeg kommer tilbake til juni. For jeg har en liten mistanke om at noe innen den tid har sneket seg på igjen. Uansett, så skal hvertfall de siste kiloene bort da.

 

Jeg klager uansett ikke på egen innsats. Kiloene forsvant fortere enn forventet, noe jeg er veldig fornøyd med. Selv om jeg ikke er 100% fornøyd.. så kommer det vel etterhvert.

 

Ønsker dere masse lykke til videre så lenge! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86

God tur!!!!! ;) Kos deg masse. Og du bør være 100 % fornøyd med det du har gjort til nå, fordi det er enormt. Så kan du heller lage en ny slagplan for resten av oppstramming/kilominskning når du er tilbake i gamle landet. I alle fall ikke ha noe dårlig samvittighet nå, for du har gjort alt det du kan og enda litt til.

 

Da sees vi hvert fall i juni, for jeg er garantert her fortsatt! Uansett om jeg er i mål eller ikke, skal jeg bruke denne siden til stabilisering i lang tid etter nådd mål. Men jeg kan jo håpe at jeg har nådd målet mitt når du er tilbake. Eller i alle fall nesten nådd, tør ikke å gi meg selv for store håp med alle disse rare platåene mine. Jeg blir nok borte litt i sommerferien pga. mangel på internett-tilgang, men til høsten kan vi jo avslutte/stabilisere sammen.

 

Klem Soljenta :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Gjest frktrulte

Hei, hei!

 

Jeg har vært hjemme i 14 dagers tid nå.. men har vært opptatt med en hel del, som jeg egentlig ikke aner helt hva har vært. For jeg føler ikke jeg har utrettet noe særlig, hehe..

 

Turen har vært helt fantastisk! Absolutt!

 

Hvordan har det gått med deg/dere? Vet ikke om det er noen som henger her lenger heller, jeg. Men titter nå innom sånn i tilfelle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...