Gå til innhold

Ned rundt 10 kg


Gjest soljenta86

Anbefalte innlegg

Gjest soljenta86

Hei,

 

Jeg har omtrent akkurat begynt på denne siden. Fant den for en måned siden, men kom ikke i gang før nå. Er det noen andre nye her som har lyst å være med på en slags motivasjonsgruppe? Hvis vi pusher hverandre kan det kanskje bli enda lettere å gå nedover?

 

Det har kommet på en del ekstra kilo ganske fort og nå skal de bort. Min start er:

 

Jente, 20 år, 155 cm, 69,7 kg. Drømmevekta; 60 ;)

 

Bare å henge seg på, også kan vi jo ta oppsummering hver uke, når man skal veie seg. Jeg veier meg på tirsdager!

 

Soljenta86 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 266
  • Created
  • Siste svar

Jeg blir gjerne med på en motivasjonsgruppe :) Jeg har de siste årene slitt med overvekt og har nå endelig bestemt meg for å endre livsstil. Jeg blir skremt når jeg tenker på hvor mange kalorier jeg hadde i meg før jeg begynte på grete roede kostholdet. Har holdt på i 2 uker nå, og synes det går greit, selv om jeg tenker myyye på godis og junk food... Men, det tar vell sin tid å endre tankegangen også :)

 

Min start er:

-->jente 21 år

-->165 cm

-->startvekt (06.03.07): 75,5

-->vekt 13.03.07: 74,1

-->Mål: rundt 60 kg

-->veiedager på tirsdager

 

mvh Xia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86

Hei igjen!!

 

Tirsdag i dag! Hehe.. Men jeg har nok ikke gått ned noe denne uka nei, men det er ikke så rart heller. Har vært borte hele helgen, og spist altfor mye god mat. Jeg er glad jeg ikke har gått opp noe. Men til helgen skal jeg ikke bort, så da finnes det ingen unnskyldning for å spise feil!

 

Har ikke målt centimeter rundt magen enda, skal gjøre det imorgen tidlig. Så får vi se! :)

 

Kommer sterkere tilbake om en uke!! Hvordan gikk det med deg Xia? Jeg har tidvis ekstremt lyst på sjokolade. Hmm.. Noen gode tips for å unngå?

 

Og det er fortsatt hyggelig om folk henger seg på!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta å mål deg ja, har hørt at viss det ikke vises på vekta, så vises det som regelt på målebåndet.Ellers var det no bra du ikke hadde gått opp iallefall :) Det går nokk bedre neste uke skal du se!

 

Jeg skal veie meg ikveld jeg, er kjempe spent. Jeg har vært flink i uka som har gått, men ike vell ikke sååå flink. har vært dag spsist noe søtt forutenom i går) og gjerne mer enn de kosemerkene vi har fått tildelt. men likvell har jeg ikke kommet over 1300 kcal, så det er da iallefall bra :)

Hvilken men går du på foresten?

 

Jeg sliter også med søthungret. Noen sier det hjelper med krom, har ikke prøvd det selv, men vurderer å gjøre det nå. Skal først se om viljestyrken min klarer det alene. Vil nok tro at så lenger du holder deg unna sjokolade, så mindre får du lyst på det. det høres iallefall slikt ut! :)

 

Jeg skriver en mld når jeg kommer hjem fra kurs i kveld jeg. Håper virkelig resultatet er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,4 kg! På en uke! Er helt i hundre jeg =) Håper jeg klarer 10 kg på disse 8 kursukene. D hadde vært topp. Men det er vell heller tvilsomt at jeg klarer det. Men det er da lov å håpe :)

 

Sitter her å feirer med en lettyoghurt med banan :) Velfortjent synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86

Da kan vi klappe for deg!! :)

 

Jeg er ikke med på noe kurs, har ikke råd til noe akkurat nå - er student, og ja.. Det er litt lite penger igjen for tiden egentlig. Så jeg prøver heller alene.

 

Det store problemet mitt er nok å komme ordentlig i gang. Bare jeg får begynt å trene og spise sunt jevnt, tror jeg egentlig at jeg skal klare det! Skal i alle fall komme nedover til neste tirsdag!!

 

Du klarer nok de målene du måtte ønske, det virker som du er i siget! Hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86

Jeg hadde gått ned 2 cm rundt magen!! HURRA!! Da er det nok bare helgen som satt igjen i kroppen da jeg gikk på vekta! Neste tirsdag blir nok en mye bedre veiedag! :) Nå skinner sola og minner meg på at sommeren er faretruende nærme, og jeg skal faktisk gå i bikini til sommeren!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra soljenta! 2 cm rundt magen er mye =) Grattis!

 

Man kan godt klare det uten kurs. Bare man har viljen der. Tror nokk når man kommer godt inn i opplegget så går det som det suser :)

 

Jeg har troen på oss jeg soljenta! jeg tror vi kommer til å se strålende ut i bikini i sommer :) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lalamama

Jeg lurte på om jeg kunne henge meg på denne tråden, høres morsommere ut å kunne ha noen å dele erfaringer, gleder og nedturer med:)

 

Litt om meg:

22 år

1,65 høy

Startvekt var 73 kg og 89 cm rundt midjen..

Har vært med her i 2 uker nå,

etter første uken gikk jeg ned 2,1 kg men ikke noe i midjen.

Denne uken gikk jeg opp litt(håper det er pga av mensen, for jeg synes jeg har vært kjempeflink..hehe), men heldigvis var det 2 cm av på midjen..

 

Jeg veier meg på mandager,

denne uken var det:

72,2 kg

87 cm midje

 

MÅLVEKT: 62..og mange cm..hehe

 

Ha en fin kveld videre jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som du har gjort en veldig god jobb til nå da lalamama. Ofte gjør mensen at man blir oppbåst, og det dermed ikke vises på vekten. men til deg har det gitt deg hele - 2 cm på midjen. Det er jo kjempe bra :)

 

I går var jeg ute for å spise med venninnene mine. Noe jeg gruvet meg litt til, siden jeg måtte være så nøye med å finne noe som var sunt. Jeg pløyet menyen for å finne noe som ikke innhold alt for mange kalorier. Valget falt på en rekesalat. Og den var så god! Fikk til og med servert grovbrød sammen med den. Så da jeg kom hjem og regnet på det fant jeg ut at det var 220 kcalorier i den salaten. Noe som ble til en ypperlig lunch :)

Jeg ble faktisk ikke fristet av nachoses som også ble servert heler, salaten var alt for god til det. Det var så hærlig altså :D

 

 

Ha en strålende dag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86

Japp, det er kjempefint! Vi vil ha deg med! Hehe.. Nå har jeg endelig fått blåst støvet av sykkelen og har begynt å sykle overalt i stedet for buss og bil. Hurra!!

 

Ha en god helg!! Jeg skal klare å være sunn denne helgen!! =D

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lalamama

da var det jammen meg helg igjen, skal jobbe denne helga så da er det mye lettere å ikke skeie ut.. så noe positivt er det jo;) smug veide meg idag tidlig (utålmodig), vekta viste 300 gram ned,ikke mye med iallefall litt.. håper det er enda noen hundre gram til mandagen:)

har vært flink til å trene denne uka, har hatt 4 av5 dager og tenkte meg ut på en løpetur nå:)

 

Hvordan har uka deres vært?

Så bra at støvet er børstet vekk fra sykkelen, blir mye lettere å ta beina og sykkelen fatt nå som det er så fint og varmt ute:)

 

Ha en fortsatt fin helg uten alt for mange kosemerker:)

en litt lettere klem fra lalamama:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Å nå er vårværet kommet! Jeg måtte bare snikveie meg idag, og veide 59.9kg! Begynte på 65.5, og delmålet mitt var under 60!!!! Så happy! Ute i vårværet, måtte jeg bare slå meg løs med en softis, å så godt! Må bare ikke skeie mer ut fram til veiedag tirsdag, så vekta tipper over 60 igjen.... Men skal på spinning idag, så regner med å svette bort isen igjen! Forresten vet dere hvor mange kalorier det er i en softis ca?Men sjokoladestrø...Ja, slo meg skikkelig løs...:)

Ha en fortsatt fin helg! Nyt våren! Og stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86

Hei hei!

 

Jeg har bare trent 3 ganger denne uka, men så har jeg syklet en tur hver dag bortsett fra i går, så jeg er faktisk fornøyd. Skal allikevel prøve å gå på min. 4 treningstimer i uka, utenom syklinga.

 

Ha en digg søndag i sola!

:) Soljenta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerna85

Er bare innom og kikker :)

Er med på en del tråder her og der nå. Var med på en tråd for ungdom tidligere her, men den dabbet av etterhvert...Håper det er greit at jeg kikker innom av og til - vi som er "ung" har ofte litt andre utfordringer enn de som er "eldre", selv om mye er likt også da.

 

Jeg er 21 år, 168 cm og veier nå 76,8 kg (startvekt 83,7). Tror målet mitt er 65 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lalamama

Da var min veiedag kommet, og resultatene ble:

900 g ned

1 cm ned rundt midjen

15 trimpoeng

 

Er egentlig ganske så fornøyd med det.

så lenge det går nedover er jo alt fantastiskt ikke sant:)

Er så mye lettere å motivere seg når det er så fint vær ute og!

Lettere å ta beina fatt og heller gå noen trikkestopp ekstra:)

 

Hvordan har det gått med dere?

Spent på å høre ukas resultater:)

 

Ha en fin kveld!!

En enda litt lettere klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Hei:) Ja det er litt det samme med meg her..kikker litt over alt! Men synes det hadde vært supert om vi kunne holdt litt sammen vi som er litt unge! Jeg har hatt ein skikkelig stresshleg, men MYE lesing, lite søvn, og litt kjedespising...noen småsjokolader måtte til både lørdag og søndag! Å, jeg fikk så dårlig samvittighet! Men nå er det ingen utskeielser her..! Jeg prøver å være fornøygd bare jeg klarer å gå ned litt for hver uke..men merker at jeg er utoldodig og synes det går for tregt! Begynte på 65.5, og igår var den 59.9. Min "offisielle" veiedag er i morgon så krysser fingrene for at den ikke er høyere! Har vært på trening ikveld:) og klarte å presse inn en treningsøkt i helgen også.Har fått virkelig dilla på trening, merker at jeg ikke lenger bare gjør det for kaloriene sin del, men også fordi jeg føler meg så mye bedre og mer opplagt! Det eneste problemet mitt nå er at jeg får av og til lyst på en skikkelig burger når jeg er sulten! Er så lei alt det sunne! Merker dere det også? I så fall? Lar dere dere få skeie ut lr holder dere standhaftig på kuren? Og en annen ting jeg har nevnt før...jeg drikker litt brus i blandt, og da light brus, eller pepsi max. Jeg får hele tiden høre "du må ikke tro du blir noe tynnere av light brus, du kan like gjerne drikke vanlig!". Vet dere hvordan lightbrusen egentlig fungerer på kroppen? Den har jo ingen kalorier, men har den stoffer i seg som for eksempel gjør at vi lagrer mer fett av det andre vi spiser osv...?? Og at den kan derfor være fetende selv om den ikke inneholde kalorier? Jeg spør fordi jeg aldri blir klok på alt jeg hører!

Oi, dette ble litt langt...men håper dere overlevde å lese gjennom alt..! Nå er det mat her, å så sulten jeg er etter trening, gleder meg! Ha en fin kveld kjære slankevenner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er da :)

 

Trim er vell det jeg er meset slurvete med. denne uken ble d 7,4 trimpoeng og jeg brude vell ha fått til litt mer synes jeg. det er bare det at jeg sitter med bacheloroppgaven min nå, og dermed synes jeg det er så vanskelig å prioritere trim. Jeg bruker vell det mest som en unskyldning, for jeg sitter jo ikke med oppgaven 24/7 liksom :D Men i dag begynner det en ny uke, og da skal det bli andre boller ja :D

 

Har veiedag i dag. Er veldig spent på hvordan det har gått. har snikveid meg på vekta her hjemme, og det ser ikke ut som om det blir noe særlig resultat i dag :S. Selv om jeg har vært veldig flink. aldri en dag over 1300 kcal....

jeg krysser fingrene for at hvis ikke vekta har gått ned, så har jeg gått ned i cm :)

 

Studinisen:

jeg kan godt skeie ut, men da bruker jeg av kosemerkene mine. Men hva med å lage din egen burger da? en sunn variant?? Jeg snes den smaker fortreffelig jeg.

bruk karbonadedeig og stek burgere av. (med evt løk og godt krydder)

ha på all de grønnsakene du vil ha.

bruk tacosaus, mager kesam, sitron, fransk dressing eller andre magre varianter til å lage "din egen dressing".

 

Smaker kjempe godt synes jeg.

 

Når det gjelder lettbrus så legger du ikke på deg av den. Men den inneholder Aspartam, noe som ikke er bra i ekstremt store mengder. skeptikere mener aspartam kan forårsake hodepine, humørsvingninger, følelse av å være uvel og kreft.

Så jeg velger helt klart lett brus foran "vanlig" brus. har aldri dårlig samvittighet når jeg tar meg et glass lettbrus nei.

 

 

Ha en fortreffelig dag jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86

Hei,

 

Da var det ned 700 g, og 2 cm. Kun 7 trimpoeng tror jeg det ble - jeg har ikke lagt inn alle sykkelturene enda ser jeg, så det er vel kanskje litt ekstra. Men, skal trene bedre denne uka!

 

Egen vurdering (karakter 1 - 6):

Innsats: 4

Motivasjon: 4

Unngå sjokolade: 3

Spise sunt og regelmessig: 5

Trening: 4

 

Hihi..

 

Lykke til alle andre med veiingen! Og kjemebra lalamama!! :D

 

Klem fra soljenta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns jeg har vært flink i uken som har gått, men vekten viste 1,4 PLUSS i dag. Er så skuffet og lei meg. Kursleder sa at det bare var å fortsette som før, det hendte av og til at det vart slik. Men! Hallo??? 1,4 kg kan vell ikke dukke opp av seg selv? jeg ligger på 1000 - 1300 kcal hver dag. Noe som bør være akkurat passe. Skjønner ike hvorfor jeg har gått opp så mye da....

Har vært ute å gått en laaang tur nå 2,3 trimpoeng ble d. Håper å klare det hver dag denne uken.

 

Men, dere som har gått ned, gratulerer :D Godt jobba!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86

Hei,

 

Kroppen er jo merkelig da? Hmm.. Jeg tror ikke det finnes noe veldig godt svar på hvorfor du gikk litt opp denne uka, men bare ikke gi opp!! Det ordner seg nok til neste uke! Og du gikk jo ned så mye forrige tirsdag!! Kan jo hende det er et eller annet i forhold til din menstruasjonssyklus da? Hmm.. Jeg vet egentlig ikke. Men det jeg vet er at hvis du fortsetter å jobbe bra, så vil du få se alle resultatene du ønsker sammenlagt til slutt og da kan vi stråle i bikini!! Hehehe.. :D

 

Jeg skal heie på deg frem til neste tirsdag!!!

 

Trøsteklem fra soljenta!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god oppmuntring soljenta :D

 

Var å smugveide meg på vekta imorges også. hadde gått opp enda mer. hmm, skjønner ingenting jeg!? jaja, jeg fortsetter løpet mitt jeg, bare med mye mer trim. i går var jeg ut på en lang gå tur og en liten joggetur. 3,2 trimpoeng ble det, så d er jeg kjempe fornøyd med. skal prøve å gå/jogge en tur hver dag, det er jo så godt når man først kommer seg ut døra, spesielt når det er et så fint vær ute :D

 

Ha en riktig fin dag jenter, kos dere i finværet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma18

Heihei :D Er bare å sniker innom.. Fremdeles lovt å henge seg på denne tråden? Er mamma til en 6mnd. gammel gutt, å sliter myye med cm rundt magen! Vekta bikker litt, men kostholdet er ræva! (Ynskyld språket) Blir mye lettvint mat med en liten en.. =P Skal til Tyrkia 11. Aug, så målet er 58 kg. Trenger motivasjon å dra hjelp!!

 

Høyde: 163cm over bakken :D

Vekt: 67kg

Midjemål: Usikker akkurat nå.. Tørr liksom ikke helt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86

Hei du! Jeg vil bare si det at å lage seg sunne kostvaner og gode mosjonsvaner som mor er veldig viktig (og for alle andre). Fordi da holder du formen, MEN nesten like viktig: sønnen din venner seg til dine sunne vaner. Det er mye viktigere hva foreldrene gjør enn de fleste foreldre tror. Og hvis han vokser opp med en mamma som liker å holde seg i form/være i aktivitet og spiser variert, så vil han sannsynligvis like å gjøre det selv senere!! Ekstra oppmuntring? :D Og hvis du vil ha anbefalninger i forhold til kosthold for familier med barn og sånn kan du be fastlegen din om å få en samtale med en ernæringsfysiolog, eller du kan gjøre det her via Grete Roede.

 

Men jeg forstår jo at det kan være litt vrient. Tiden strekker ikke alltid til osv. osv. Hihi.. Men TA tiden til din kropp og ditt velvære - du får så mye igjen for det! Jeg skal heie på deg også. Vi har veiedag på tirsdager på denne tråden, men du kan sikkert bare skrive inn dine resultater den dagen du har veiedag!! :D

Og du.. en annen ting.. Når man skal slanke seg er det faktisk veldig gøy å ha cm målene til senere. Grusomt først - JA, men senere, når målene blir mindre så er det veldig gøy å vite at du har klart så og så mange cm.. Men du skal jo få vente til du tør!! Hihi..

 

Lykke til!! Og god påske til alle som drar på ferie!! Jeg tror kanskje jeg er borte på tirsdag, men da veier jeg meg på mandag istedet!! (Ble litt langt dette her.. sorry..)

 

Klem fra Soljenta!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...