Gå til innhold

5 kg eller mer til sommeren


Gjest alolla

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen som vil joine min 5kg- klubb? hehe:) Har du mer du vil ned, så blir jeg bare glad!

For 5 år siden veide jeg 90 kg. For 2 år siden var jeg nede i 54kg, en vekt jeg synes var utrolig flott, hvertfall om sommeren;)

Nå er jeg oppe igjen i 59.5, men vil tilbake til 54 (eller 55..)

Jeg er veldig flink til å motivere alle andre, men ikke meg selv..

Går på et veldig krevende studie, noe som gjør at jeg sitter mye i ro og leser (or prøver å ikke spise så aaaalt for mye junk mens jeg leser)..

Prøver å gå en times tur hver kveld, men er ikke allitid jeg kommer meg så langt..

Tenkte nå å kjøpe meg et treningkort- tvinge meg selv til studioet..:)

 

Er det noen som vil joine meg? SKAL klare 5 kg til sommeren!! Watch me!! (or us..:) )

 

Min status:

Jente 24 år

163 høy

59.5kg

Veiedag: mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carinap

Vil gjerne joine deg jeg. Jeg har begynt for 6 uker siden og gått ned ca 5 kg, men har enda 5 kg jeg vil ned før sommerferien kommer, da er jeg nede på 54 kg og det hadde vært en drøm for det er lenge siden sist. Jeg begynte på 64 kg og det er jo litt mye for lille meg på 155 cm. Så det blir godt å bli litt lettere og merker allerede at jeg er mer fornøyd.

 

Jeg studerer også slik som deg, og ja, det er skikkelig vanskelig å ikke spise når man sitter og leser osv. Uff....gruer meg til eksamensperioden, den blir hard. 5 eksamener å lese til.......

 

Dette klarer vi sammen!!! Stå på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips til eksamens lesing spising.. Skjær opp masse gulerøtter og lag forskjellige dipper med biola til.. Det høres lit kjedelig ut, men er faktisk ganske godt;) Tacomix med bioloa er nam nam.. hehehe..:)

Du har jo vært kjempeflink!! 5kg på 6 uker jo jo supert!! Noen råd?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carinap

hørtes jo ganske godt ut egentlig, skal prøve det. Om jeg har noen råd?? Tja....syntes ikke selv jeg har vært så kjempeflink egentlig. Ikke missforstå meg, er veldig fornøyd med vektnedgangen, men har vært litt slapp til tider med hva jeg har spist. Har vel alt i alt vært flink, men det har vært noen dager med utskeielser, så jeg har vel egentlig ikke slitt meg ut.......men jeg har vært flink til å trene litt ekstra, gå en lang tur e.l. de dagene og/eller dagen etter utskeielsene.

 

Håper alt går bra med din vektnedgang også. Lykke til, og STÅ PÅ, du klarer dette!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Hei!

 

Noen som vil joine min 5kg- klubb? hehe:) Har du mer du vil ned' date=' så blir jeg bare glad!

(.......)

Jente 24 år

163 høy

59.5kg

Veiedag: mandag[/quote']

 

Morsomt, jeg er 163 høy og veier 58.5kg:P

Jeg henger meg gjerne på med deg!

Planen er 51kg før st.hans, men får se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest siljeisabelle

hjelp!? ble medlem av denne siden idag og vet vel ikke helt hvordan jeg skal bruke den.. har slanket meg litt fra og til, men i det siste så har vekten min stått rundt 59-61. tror trivselsvekten min ligger på rundt 55, selv om det er en stund siden jeg veide det. siden jeg ikke er så mange kilo over så har jeg ikke tatt tak i det, med å begynne å trene og spise mindre snacks. Men jeg er ikke fornøyd med kroppen min så nå vil jeg endelig gjøre en ordentlig innsats! er det noen som har noen gode tips?

 

alder: 21

vekt : 60? (veier meg på treningssenteret for har ikke vekt selv og der har jeg ikke vært på to uker minst)

høyde: 167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malimor

Heisann!!

Jeg er ei jente på 170 cm høy,og veier 65 kg. Var først på 68 kg,gikk i fjor sommer til 60,hvor jeg trivdes veldig godt,men nå sniker jeg jammen meg sakte,men sikkert oppover igjen. Nå veier jeg 65.

 

Problemet mitt er at når jeg har utskeielser, er det til DE grader,og i det siste har det vært MANGE slike!!! Hadde vært godt å hatt noen å kjempe mot målet med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 6 months later...

Hei jeg er en jente på 18 år som flere ganger har prøvd å 'begynne', men sliter med motivasjonen. Jeg synes denne gruppa virket passende for meg, da jeg også har veldig lyst å gå ned ca 10 kg før sommeren!! har såå lyst å klare det. Jeg er 169cm og veier 65. ønsker å gå ned til 55kg. føle seg vel er såå viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

planen er å komme ned i 54-55.. vet ikke helt hva jeg veier nå da man gjetter på rundt 59-60. *skummelt å veie seg* men har god trening i å vite ca hva jg veier=) men vil ned til 54 ijen, men har funnet ut at det er litt vanskelig med mye styrketrening.. så gudd me noe hjelp:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sommerlett

Jeg vil som alle andre bli ny til sommeren og i år skal jeg klare det..

 

Har gått ned 6 kilo på et år men har lyst til å gå ned 5 kilo før sommeren kommer:)

 

Så er fint med en sånn gruppe der man kan motivere hverandre:)

 

Veier: 58 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;)

No: 62,2

Til sumaren: 55 kg

160cm, 23, student.

 

Håpa det går. Men kjem jo an på vilje. Måla er oppnåelig, og har jo laaang tid på meg. Den største skrekken er eksamensperioden, det er då alt legg seg. Og typisk nok er den på dørstokken til sumaren. Øffkørs.

 

Men me tastas, skal berre bort til svigers på søndagsmiddag. Arrg. Kake... ysj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest California08

Vekt: 63,9

Høyde: 160

Mål: 58 kg

 

Jeg vil gjerne være med på denne tråden. Er klar for en forandring før sommeren og trenger noen å gjøre det sammen med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Gjest Movistar

Jeg er med. Har kommet over halvveis og de neste 5 kg virker tyngre enn de 14 første. Count me in! Veier meg hver dag og teller den laveste hver uke. 5 kg vil gi meg vekten 69,5 kg.

 

Jente

173 cm høy

Start: 88,8 kg

Slutt: 65,0 kg

Akkurat nå: 74,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar
Jeg vil gjerne være med!

 

Jente 24

164 cm

66' date='8 kg

Mål: 57 kg til sommeren, det skal jeg klare!

 

Noen som har noen gode tips for å ha det gøy på veien?[/quote']

 

Slanking blir nok aldri GØY men i hvertfall ikke gå rundt sulten hele tiden. Varier kaloriinntaket ditt slik at gjennomsnittet i uken ligger på et underskudd på ca. 500 kcal om dagen. Da venner ikke kroppen seg til en viss energimengde og forvirres litt, samtidig som du har noe å se frem til. "Jeg sliter i dag men i morgen skal jeg kose meg med litt mer mat"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kan jeg henge meg på her?

Jeg veier 74 kg og er 169cm, jeg har gått ned 11 kilo allerede men vil gjerne gå ned 5-10 kilo til. Jeg har drevet med jojo slanking i mange år, men nå skal jeg gå ned og ikke gå opp igjen! ;)

Veldig lyst til å snakke med andre folk som prøver å gå ned selv, siden det ofte er mye hjelp og motivasjon i det! :D

Jeg er også forresten ei jente på 18 år for å nevne det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei :(

 

Jeg er også med!

Har veldig lyst å komme ned til mellom 53-55 til sommeren. Veier nå 58-59.

Begynte bra i begynnelsen av året med flere dager i uken på helsestudio, men det dabbet av etter hvert. Begynner igjen nå og har blitt flinkere til å spise mindre søtsaker. Allikevel blir det nok litt for mye av det og jeg småspiser masse. Noen som har noen tips til å få bort søtsuget?

 

Er forresten 19 år og 160 cm :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Jeg vil også være med ! : )

Vil ned 6-7 kg til Juni.. prøve iværtfall. se hvor langt jeg kommer..

 

Men jeg sliter med å finne riktig mat og sånn.. Må liksom ha lister med JA og NEI

mat.. Så om noen kan hjelpe meg med det.. ? hehe..

 

Er forresten snart 19, student og

59,7 kg og

164 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg blir gjerne med her :)

 

De siste månedene har jeg slurvet utrolig mye med maten, og vært superlat med treningen, men nå må jeg ta meg sammen igjen! For meg er ikke vekta det verste, men heller det at jeg merker dagsformen blir så utrolig dårlig jeg ikke holder meg selv i tøylene.

 

Jeg er:

161 høy

veier 59 kilo

og satser på å gå ned 5-7 kilo til skolestart i høst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg er med her!

 

Alder: 24

Høyde: 167 cm

Vekt nå: 65 kg

Mål: 57 kg

 

I fjor høst var jeg nede i 59-60 kg, da følte jeg meg veldig bra. Syntes jeg selv at jeg så helt ok ut på bilder, og de fleste klærne mine passet greit. (Jeg hater at noe strammer, nå strammer alt. Nekter å kjøpe nye klær.) Da jeg var nesten på trivselsvekten, spiste jeg normalt sunt, i passe mengder, og gikk tur i femti minutter (rask gange, mange oppoverbakker) 3-4 kvelder i uka, med musikk på øret. (Elsker min lille iPod Shuffle!)

Jeg har ingen ambisjoner om å få til trening på treningssenter, men vil gjerne få tatt frem sykkelen min snart. (Kjøpt ny i fjor.) Jeg elsker å sykle.

Hverdagen min består av fulltidsjobb og familie (har samboer + to barn), forhåpentligvis byttes jobb ut med fulltidsstudier til høsten.

 

Min strategi er å ettestrebe en god balanse mellom matinntak og aktivitet. Jeg ønsker å kunne spise alt jeg ønsker å spise, og da er porsjonskontroll veien å gå. Jeg er, heldigvis for meg, veldig glad i frukt, grønnsaker, grove knekkebrød, yoghurt naturell, egg og annen sunn mat. Liker også å eksperimentere med matlaging. Spiser sjelden snop, snacks og drikker lite brus (og da pepsi max). Liker best popcorn og sjokolade av de veldig usunne matvarene, spiser det ikke hver uke.

Jeg synes selv at jeg har et veldig godt utgangspunkt for å gå ned disse åtte kiloene til sommeren.

Begynte med å gå en times tur i går. Ikke i så veldig raskt tempo, da jeg ikke er i form for tiden, men jeg fikk da litt bevegelse, og det er det viktigste.

Har tenkt å prøve å få gått meg en tur i kveld også.

 

Jeg liker å variere maten jeg spiser, da jeg har oppdaget at kjedelig mat = overspising for min del. Prøver også å finne magre, sunnere alternativer der det er mulig.

Begynte dagen i dag med to fiber plus knekkebrød med cottage cheese på, en teskje linfrøolje (bra for huden!) og en diger appelsin.

Lunsj blir en enkel salat med ruccula, pære, parmesan, valnøtter, noen få pinjekjerner og sitron.

Middag blir standard familiemiddag, som vanlig- i går var det stekt karbonadedeig med "taste of rome"-dolmiosaus på glass, fullkornspaghetti og rå gulrøtter og blomkål.

I dag tror jeg at jeg har lyst til å lage skinkegrateng. Salat og brød til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg helt "inne" i Grete Roede-opplegget med ja- og nei-mat. Jeg er ikke fan av å nekte meg selv noe, så det har jeg aldri fulgt.

Men jeg kan jo liste opp det jeg regner som sunn mat:

 

All slags frukt (man kan være litt forsiktig med bananer om man vil ned i vekt)

Alle slags grønnsaker (avokado inneholder mye energi fra fett, men det er bra fett)

Nøtter og frø (også fulle av det gode fettet, som trengs om man vil ned i vekt)

Tørket frukt (noen synes det er en god erstatning for snop, men vær forsiktig, det er veldig energirikt selv om det er sunt)

Havregryn (1 porsjon = 60 gram), metter veldig bra

Fisk, reker, skjell (sjømat generelt)

Egg

Kylling, kalkun

Renskåret kjøtt med under 5% fett (svin, okse)

Hvis du må bruke kjøttdeig, velg heller karbonadedeig. Eller kyllingkjøttdeig. = Mindre fett.

Bacon: God og mager-varianten med 6 % fett

Pølser: Per def. ikke sunt, men må man ha det er nok go- og mager-varianten best, eller kylling/kalkun-varianten

Magre melkeprodukter (skummet melk, skummet kulturmelk, yoplait 0,1%, mild & lett yoghurt naturell, kesam 1%, cottage cheese, apetina fetaost 3%)

Velg de "magreste" av de fete melkeproduktene hvis du må bruke dem (sans creme fraiche med 10% fett, lettrømme med 18% fett, hvitost med 10% eller 16% fett, brunost med 16% fett)

Grove knekkebrød, med mest mulig fullkorn, veldig gjerne rug og havre

Hvis du må ha vanlig brød, velg Fedon-brødet, grove polarbrød extreme eller helt mørkt rugbrød

Pålegg: Makrell i tomat, kokt skinke, mager leverpostei, mager ost, mager smøreost, grove fiskekaker (selv foretrekker jeg steinbitkarbonader), kalkunskinke, magert kjøttpålegg, cottage cheese og litt Nora 100% syltetøy (søtet med eplejuicekonsentrat) etc.

 

Jeg regner ikke yoghurt med sukker/frukt og fruktjuice som sunn mat, det er for mange raske karbohydrater i sånt. Bruker yoplait yoghurt med bjørnebær/vaniljesmak som dessert etter middag en sjelden gang, men den inneholder 12% sukker og er langtfra sunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått ned til 58.2 kilo, minus 800 gram på to uker er ikke så aller verst til meg å være! Forrige uke gikk jeg ned veldig lite, men den siste uken har vekta bare rent av meg etter at jeg begynte å spise mer fett. Har spist ca 500 kcal fra nøtter og frø hver dag, og avokado og oliven som snacks. Håper bare det fortsetter sånn!

 

Dato og vekt så langt:

04/4: 59.0 kg

11/4: 58.8 kg

18/4: 58.2 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! :) Jeg har prøvd å gå ned et par kilo i vekt en stund, men kan si at jeg begynte skikkelig med å trene og spise sunt for 3 uker siden. dette er altså min 4-de uke. Jeg trener 3 ganger i uka hardt aerobic, ellers studerer jeg og får ikke rørt meg så særlig mye mere enn dette.. Prøver å spise sunnest mulig, men unner meg liitt godteri om helgene i begrenset mengde :)

 

Jeg er 176 cm høy og veide 69 kilo, nå veier jeg 66, 5. Jeg vil gjerne gå ned til 62 kilo som er den vekta jeg hadde for 3 år siden og som jeg trivdes godt med.. Men jeg syns at jeg ikke rørte meg fra flekken siden siste ukers veiing, altså såt fremdeles på 66.5. Har hørt at man å begynne med går ned fortere, men at det stagnerer etter hvert.

 

Noen som har noen tips hvordan jeg kan få alt i gang igjen?:) Så lurte jeg på en ting til, håper noe har peiling...Jeg regna ut mitt daglige energiforbruk, og den er på 2160 kcal. Er det slik at jeg da bør spise ca. 500-800 kcal mindre, for å gå ned i vekt, hvis det handler om 4 kilo? Jeg leste noe om dette, men ble litt usikker om jeg forstod det riktig. Håper noe kan hjelpe meg :)

 

Hilsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

jeg er ny her i dag! og har veldig lyst til å gå ned mest mulig til sommeren, har allerede gått ned 6 kg... men veien er lang for jeg vil ned til ca 50 kg.

er 23 år

155 cm

75 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...