Gå til innhold

Solsikkegruppa - Uke 13


Gjest miina

Anbefalte innlegg

Det er et strålende vårvær som møter meg i døren i dag. I Bergen har vi satt varmerekord! Mars har den varmeste snittemperaturen som noen sinne er målt! Hvordan er det med dere solsikker, noen nye rekorder å finne blant oss?

 

Hilsen Miina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får være den første til å svare meg selv: er det ikke typisk at akkurat når det finnes et håp om å snike seg ned på 60-tallet på vektskalaen, bestemmer kroppen seg for noe annet? Sterke menstrasjonssmerter forteller hva jeg har i vente om en dag eller to og vekten står helt stille, eeh skal ikke utelukke at et ekstra glass eller to med rødvin i løpet av helgen også har virket inn... Det positive er at midjen har blitt smalere selv om jeg kjenner meg en tanke oppblåst.

 

Klipp og lim:

 

Miina - 79,4

uke 7: 74,2

uke 8: 74,2 (stille)

uke 9: 73,2 (- 1,0)

uke 10: 72,6 (- 0,6)

uke 11: 71,2 (-1,4)

uke 12: 70,6 (- 0,6)

uke 13: 70,6 (stille)

Midje: 85 (-1,0)

(totalt 8,8 kilo minus i år)

Trimpoeng: 9,6

BMI: 26,9 (overvekt)

Mål innen sommeren: 65 kilo

 

Stå på alle solsikker! Rist av dere vinteren og strekk dere mot sommeren!

 

Miina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjellgeita - 83 kg

uke 7: 77,4

uke 8: 77.8 (+400 gram)

uke 9: Vekt 77,2 kg (-600 gram)

uke 10: 76,4 (-800 gram)

uke 11: 76,9(opp 500 gram)

uke 12: 74,9 (ned 2 kg)

uke 13: 73,9 (- 1 kg.)

Total nedgang 2007 9,1 kg.

Midje 80 cm (-1 cm)

BMI: 27,81

Mål innen sommeren: 65

 

Hei,hei alle Solsikker:)

 

Godt å vere heime att, kom heim seint igår kveld. Hadde ein kjempekjekk weekend med vennegjengen. Idag har eg vore på seminar så no er eg på plass heime att. Har vorte noken uregelmessige måltid denne helga. Kaker og og ikkje berre eitt, dei var gode. Men eg kan love dere at eg har fått gått rikelig, seint i seng og tidlig opp. Mange spennande butikkar å sjå i, mange lekre bukser å finne.

Som de ser så gjekk eg ned 1 kilo denne veka, dette ser lovande ut men blir liksom litt små nervøs for neste veging når eg har gått ned så mykje to veker på rad. (redd for å gå opp att:) )

Må nett innom motivasjonstråden til flua litt motivasjon treng vel vi alle sånn ein gong inni mellom. Ikkje alltid like lett å halde rett fokus, og når ein har gått ned ein del.

Stå på Solsikker, forresten kor mykje har vi lagt ifrå oss no etterkvart? Nokon som har oversikt?Eller forresten vi kan vel ta ein opsummering når mars er ferdig.

 

Vår Hilsen frå Fjellgeita:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har nå lagt bak meg to uker med vannvittig mye stress, og er nå (forhåpentligvis) tilbake på sporet igjen. Ligger på samme nivå som for to uker siden, altså 85,1. Og det er jeg egentlig greit fornøyd med, for å si det sånn; det kunne fort ha blitt verre... :)

 

Har tatt meg selv i nakken (og blitt dratt litt i ørene av sizzi :)) ) så nå skal det fokuseres sterkt de neste par ukene. Deretter kommer en uke på reisefot igjen, men skal prøve å holde skansen da også.

 

Gratulerer til Fjellgeita med flott nedgang!! Du er virkelig inne i en god stim nå! Til uka satser jeg på å joine deg!! Og miina - stillstanden kommer nok av tiden i måneden! Tenker det løsner igjen til uka! Dere har jo begge kvittet dere med ca 9 kg siden nyttår, og det er kjempebra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Sizzi65 - 92

uke 1: 92.0

uke 2: 91.6

uke 3: 89.5

uke 4: 88.9

uke 5: 88.7

uke 6: 87.7

uke 7: 86,1

uke 8: 85,5

uke 9: 85,1 (-0,4)

uke 10: 85,8 (+0,7)

Uke 11: 84,5 (-1,3)

Uke 12: 83,9 (-0,6)

Uke 13: 82,4 (-1,5) :D

Midje 85(0cm)

Trimpoeng 35,2 :D

BMI 29,2

 

Med et lite slepp denne uka, så ser det ut til at jeg kanskje klarer påskemålet mitt likevel-bare 0,4 kg igjen. Fikk en vanvittig ide først i uka. Fant ut at jeg skulle fylle det tredje trimpoengtreet mitt. Fant etter en stund at det ville utgjøre hele 27 poeng. Etter en runde tenking, fant jeg ut at dette SKULLE jeg klare. Høyt mål, men det var bare å gå igang. Informerte familien om dette, og la inn ekstra trim der jeg klarte det. Og sannelig klarte jeg det. Med hjelp av 3 lange skiturer i helga - 35,2 poeng til sammen. :)

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er det merkelig stille. Nikkoline, hvordan går det? Og Afrodithe og dere andre som ikke har rapportert tilbake på en stund?

 

Gratulerer så mye til Fjellgeita og Sizzie. Her går det unna! Jeg håper påsken kan hjelpe meg videre ned, da skal jeg gå mye på ski og jeg håper jeg klarer å holde meg unna påskeeggene. Min ni år gamle datter vil få mer ting enn snop i sitt i år. Det var egentlig planlagt allerede i påsken i fjor. Selv små tynne jenter for lett for mye sukker i påskedagene, og det er ikke heldig for noen.

 

Men til flat mage. Lommeboken min blir veldig glad om jeg finner 17.maiantrekk i skapene hjemme. Jeg har vært på en ekspedisjon, og fant frem en pen klassisk drakt jeg kjøpte rett før jeg ble gravid med min datter. Den er med andre ord ti år, men ikke slitt, for å si det slik. Jeg brukte den bare et par ganger før jeg vokste ut av den.

 

Nå kan den komme til heder og verdighet igjen, men - og det er et men - det krever at både midjemål og bilringen litt under skrumper inn noen centimeter. Noen gode tips til øvelser eller lignende?

 

Miina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopierte denne eg, håpar at det hjelper for deg og. Sikker på at du blir kjempefin i den "nye" drakta di til 17. mai. :D:)

 

Mage:

 

Knestående: Stå på alle fire med rett rygg. Pust ut all luft og trekk deretter navlen inn så langt du kan. Hold i 5-10 sekunder og pust deretter inn igjen, Gjenta 3 serier med 10 repetisjoner. Denne øvelsen trener den indre tverrgående muskelen.

Liggende: gjerne med knærne litt bøyd. Hendene ned langs siden, sug magen ned i gulvet- legger du hendene på magen, kjenner du at musklene strammes.. hold 5-10 sekunder og gjenta. (denne gjør jeg i sengen hver kveld).

I tillegg er korte sit-ups bra for øvre del av magen, hvis vi allerede er på gulvet mener jeg Og hofteløft for rompa! Ja ja så blir det en hel treningsøkt, men kanskje de 5 min det tar hver dag er verdt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som fine øvelser i tillegg til tradisjonell sit-ups! Og veldig fine å ta med seg på hytten gjennom hele den lange påskeferien. Min mann ville mildt sagt steile om jeg kom dragende med et eller annet treningutstyr som skulle pakkes i bilen på toppen av kollossene av noen bager de voksne døtrene hans skal ha med. De bruker selvsagt bare en tiendel av utstyret...men, men...jeg får være glad så lenge det er vi som styrer hva minstejenten skal ha med seg.

 

Miina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Først og fremst; Gratulerer til Fjellgeita og Sizzi :-) Det er imponerende og fantastisk. Så motiverende for oss andre.

 

Har vært litt innom og følgt med dere, men vært litt stille fra meg. Litt mye som har skjedd i det siste, men det har vært koselig da :-) NÅ er jeg i gang igjen. Var på spaweekend i Tallinn i helga og det kan anbefales. Kjempedeilig til tørr og grå vinterkropp. Reiser til Nice et par dager i påsken, MEN er i gang med veiing og "full speed" igjen (tror jeg har beholdt vekten, men det skal NED så derfor må det "konses" igjen nå). Vil - og skal - ned ca 5-7 kg til. Har rapport med veiing og måling til uka.

 

Til dere som står stille og litt opp; Ikke gi opp. Dette skal gå bra.. Ikke sant?

 

PS: Det er litt stille på tråden her, ja.. Håper det ikke er pga at man har gått opp eller gitt opp, men at været er for deilig til å ta tiden til å skrive !!! Kom tilbake alle sammen. Nå ER jo våren her - og kjolene er ikke langt unna :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lurt meg unna her litt en stund,

 

har vert lite motivert og skeiet litt ut men veide meg i går og var 72.2 kg , husker nesten ikke hva jeg var her inne sist ...men og begynte igjen i går så får jeg begynne å drømme om 69 tallet igjen ....det var den bunaden ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nesten gitt opp jeg, neida, men jeg følte det helt umulig i et par dager. Det var mange grunner til det, personlige og tøffe, men nå er det bedre. Bortsett fra migrene anfall da :D Jeg har fått kommet meg ut i det fine været og raket hagen, pusset vinduer og ikke minst fått hvilt meg litt. Tror jeg har trengt det. Nå er jeg i allefall på rett vei igjen, og jeg veier og skriver ned alt. Det har blitt litt i overkant mange kalorier de siste dagene siden jeg skulle ha ligget på meny en nå, men jeg har i allefall spist ganske bra... bortsett fra grilling av pølser da ( men kalkun og kylling pølsene er vel ikke såååå ille).

 

Vekten tirsdag morgen var stille! Ingen cm inn heller, så vi får se hvordan det går neste uke. Jeg klager ikke for siste del av forje uke var ikke GR og jeg særlige gode venner!

 

Vann : jeg drikker nesten nok- skal bli enda litt flinkere!

 

Trening : raking i hage er bra trening, vi har ganske stor naturtomt som grenser til skogen, så her er det LØV!!!

 

Vårrengjøring : huset må tas nå, for etter Påske begynner mor å jobbe igjen.

 

Stepmaskinen : måtte på reperasjon igjen!!!! Så den hadde jeg steppet bort...

 

Magen : annen hver dag med magesug og crunch og nå begynner det å hjelpe! Jeg ser at sideflesket minker og blir strammere! Deilig! BH str 80 D sitter som et skudd igjen, så tror mageøvelsene har hjulpet litt under puppene også!

 

Noen tips til "tjukke armer"? Selv etter å ha gått ned over 10 kilo har jeg ikke minket mer enn 0,5cm rund overarmen... skulle gjerne blitt litt smalere der også, nå som sommeren kommer og toppene skal på!

 

Jeg skal prøve å få limt inn alle resultater i dag.. håper dere skjønner at noen ganger strekker jeg og tiden ikke til og tilgir det :D

 

Stå på alle skjønne solsikker... nå skal jeg snart plante solsikker i hagen, og da tenker jeg på dere :*)

 

Sist men ikke minst: for noen flotte resultater på sissi og fjellgeita!!! HURRA for dere, jeg er stolt og imponert! Miina du krymper i midjen!!! HURRA for deg.. stille er jo ikke verdens undergang heller- det er i alle fall ikke opp!

 

God klem fra flua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært flink til å meddele resultater denne uka. Glemte faktisk å veie meg mandag morgen, tirsdag forsov jeg meg, så da ga jeg opp :D Men jeg har drukket vann og spist sånn nesten bra.... Har vært veldig hektisk denne uka på jobb - regnskapsavslutning og skifte av regnskapsfører - DET ER MASSE JOBB DET :D Men nå er den biten over - heldigvis!!! Nå gleder jeg meg virkelig til påskeferie - og jeg håper været holder seg.

 

Fikk en veldig positiv overraskelse da jeg kom på jobben i dag - må bare fortelle dere dette!!! Sjefen min dro på ferie i morges, og på pulten min lå et stooooort påskeegg med dvd-film, massasjeolje, solkrem, fotbad, litt div godteri og noe annet "småtteri" + 1 flaske med rød og 1 flaske med hvitvin!!! Har jeg en hyggelig sjef eller?? Lå med et veldig koselig kort også!! Det varmer godt etter en veldig hektisk periode!!! Deilig å føle at man blir satt pris på.

 

Lørdag morgen drar vi på påskefjellet - skal bli deilig!! Ser for meg hvite vidder så langt jeg kan se - en liten sekk på ryggen med en appelsin og en termos med noe varmt i, og et reinsdyrsskinn.... da er det bare å tråkke i vei, finne et passende sted og grave seg ned og nyte påskesolen!!! Åhhh... gleder meg veldig!!!

 

Ønske dere alle solsikker en riktig flott påskehøytid!!! Etter påske er det striskjorta og havrelefse igjen...

 

Anne71

 

PS: Dere som har vært flinke med å rapportere har jo knallresultater å vise til!! Det er moro!! Vi snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Birgitte! Jeg er ingen ekspert, men selv har jeg gode erfaringer med svømming, skigåing, stavgang og litt roing etter at jeg fisket romaskinen frem og børstet støv av den.

Jeg har i allfall redusert målet på overarmen med tre centimeter fra nyttår, fra 30,5 til 27,5.

Men jeg vil tro at all aktivitet hjelper, og som småbarnsmor bruker du vel armene en del til løft, skubbe barnevogn og lignende.

 

Stå på nå når vi går inn i påsken! Du har allerede oppnådd en helt annen vekt enn den som var utgangspunktet. Endringer vil vel alltid kjennes ekstra vanskelig i perioder, og du har jobbet med vekten lenge. Jeg tror at like viktig som å holde fokus på hva du ønsker, er å annerkjenne deg selv som den du er - akkurat nå!

 

Og det burde ikke være vanskelig.

 

Hilsen Miina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...