Gå til innhold

Kaffemaskin - Kaffe Latte


Gjest Poseidon

Anbefalte innlegg

Gjest Poseidon

Hei,

På jobben min har vi en sånn kaffemaskin med forskjellige drikker. Jeg drikker 2-4 kopper hver dag med kaffe latte. Alt pulveret er inne i maskinen. Jeg har en mistanke om at dette melkepulveret/fløtepulveret er svært fetende. Er det noen som vet kaloriinnholdet i dette melkepulveret?

 

Jeg kunne selvfølgelig valgt bare kaffe, men den er ikke god på vår maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedvig74
Hei' date='

På jobben min har vi en sånn kaffemaskin med forskjellige drikker. Jeg drikker 2-4 kopper hver dag med kaffe latte. Alt pulveret er inne i maskinen. Jeg har en mistanke om at dette melkepulveret/fløtepulveret er svært fetende. Er det noen som vet kaloriinnholdet i dette melkepulveret?

 

Jeg kunne selvfølgelig valgt bare kaffe, men den er ikke god på vår maskin.[/quote']

 

Det varierer nok fra maskin til maskin. På jobben min har vi en fra nescafe og der står det faktisk at det er lettmelkspulver. Men se om du kan få tak de som etterfyller maskinen og spør om du kan se produktet. Generelt tror jeg imidlertid sånne automater har helmelks eller fløtepulver da det gir best smak (cappuccinoen og latten fra f.eks. Narvesen eller 7-11 smaker for eksempel ganske "fett").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, det samme har faktisk jeg lurt på også... Men her hos meg er det jeg som fyller på den maskinen.. Nå skal jeg sannelig rusle meg en tur og se hva som står på pakka :)

 

Edit: nå har jeg kikket på posene til vår maskin og der står det lettmelkspulver, men ikke kaloriinnhold..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Enkelte kaffemaskiner "brygger" kaffe ikke på bønner eller pulver, men på en sort sirup. Dette er blitt ganske vanlig på mange kontor. Nå vet jeg ikke om sirupen er fetende, men, jeg vet at den kan meget raskt øke kolestorolnivået drastisk. Så slike kaffemaskiner bør man kanskje være oppmerksom på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...