Gå til innhold

Sommerinnspurt : uke 2


Gjest lillebilla

Anbefalte innlegg

Jeg har gått ned en halv kg og er superfornøyd med det :)

 

Når det gjelder midjemålet er jeg usikker på hvordan jeg skal måle. Ser at det er mange forskjellige måter å gjøre det på, men hva blir mest riktig? Tidligere har jeg målt på det smaleste, men etterhvert som jeg går ned i vekt forflytter det smaleste på meg seg nedover, midja mi har nemlig blitt ganske høy med tiden :) Målte i går, da målte jeg ca 2 cm over navlen og da viste målbåndet hele 96 cm... Hvor syns dere det er best å måle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebilla

Målte i går' date=' da målte jeg ca 2 cm over navlen og da viste målbåndet hele 96 cm... Hvor syns dere det er best å måle?[/quote']

 

Gratulerer med bra nedgang, jeg måler 2 cm over navelen jeg også. Tror det aller viktigste er at man måler på samme sted hver uke, men i fohold til helsemessige anbefalinger ang midjemålet så er jeg ikke helt sikker på hvor man skal måle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeeeh jeg hadde gått ned 1,6 kilo! :)

 

Det var første uken min da, og da er det jo ikke så rart at jeg har gått ned en del, spesielt siden det ble en del godterier og mat i påsken, og uka etter bursdag og kaker... Jeg var sikker ganske stappfull av alt mulig rart etter all spisingen. :) Det blir egentlig mer spennende neste mandag og se om jeg har gått ned noe da, men jeg fikk i alle fall den motivasjonen jeg trengte til å forsette!

 

Og jeg må nok kjøpe meg målebånd for det har jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jes- jes -jes - jeg gikk ned 1.3 kg - ikke verst med 4 bursdagsselskaper på samvittigheten : ) Så selv om det er 1 uka, er jeg strålende fornøyd! Som du sier, JJB - super motivasjon til neste uke!!! Tror 2 cm over navlen er et greitt sted å måle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LeneMarien

Så flinke dere er! Kjempemotiverende å lese hvor bra dere gjør det!

 

Jeg må vente helt til torsdag for å finne ut hvordan denne uka går. Spent som bare rakkern.

Hører rykter om at andre uka ikke bruker å være like bra som første uka, så er veldig spent.

Jeg har klart å få med samboern på dette opplegget. Første uka gikk han ned en kilo og 7,5 cm! Gjett om det har motivert gutten! ;p

 

 

JJB - kid selger målebånd til 5 kroner. 150cm langt. Litt tynt, men det funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, folkens! Gratulerer :-)

Jeg har gått ned 1,3 selv - er superfornøyd!

 

Er ikke så flink på trimsiden, men konsentrerer meg om maten først og fremst, så skal jeg prøve å få treningen på plass etterhvert....

 

Lykke til videre alle sammen!

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carris80

Hei alle sammen!

Dette er min andre dag her inne på vektklubben. Kanskje jeg kan få dele mine gleder (og sorger) med dere? Hvordan er forresten alderssammensetningen her inne på denne tråden? Jeg er 26 og inne i mine to siste måneder som student :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, skal se om jeg kommer meg en tur på Kid snart da. :)

 

carris80, sikkert bare å henge seg på, det gjorde i alle fall jeg, uten noen invitasjon :) *ler*

 

Jeg er 29 og også student.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebilla
Hei alle sammen!

Dette er min andre dag her inne på vektklubben. Kanskje jeg kan få dele mine gleder (og sorger) med dere? Hvordan er forresten alderssammensetningen her inne på denne tråden? Jeg er 26 og inne i mine to siste måneder som student :)

 

Jeg er 29 år og student (har flere år igjen).

 

Utrolig flinke dere har vært alle sammen!!! Jeg klarer bare å gå ned noen få hundre gram i uka, har dere noen lure tips. jeg drikker mye vann allerede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28 og i full jobb og deltidsstudier...

Da var det 300g ned, vært en "annerledes" uke pga mandeloperasjon. Men det kommer seg og satser på at denne uken blir bedre med hensyn til mat i hvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annebrud

Jeg veier meg på torsdager på kurs, gikk ned 1,5 kilo forrige uke, totalt 7,9 kilo til nå. Har to kursdager igjen, men denne uka går jeg opp, så jeg vurderer å stå over kurset på torsdag.. Er ingenting i veien med motivasjonen men hadde en festlig utskeielse på lørdag... Er 26 år forresten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1,5 kg etter andre uka! Etter første uka var det ned 2,8.. :)

Totalt vekttap på to uker er 4,2 kg.. :)

Men det kan jo ikke fortsette sånn da dessverre, snufs.. :) Har jeg gått ned like mye neste uke må jeg spise mer.

 

Jeg er 24 og også student, er i mamma permisjon nå.. Så flinke dere har vært jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carris80

Så utrolig flinke dere er alle sammen! Jeg blir skikkelig motivert :) Jeg er på min 14. slankedag i dag. Registrerte vekten min første gang på Dagbladet sin tjeneste litt lettere onsdagen for to uker siden. Da var den 85,5 :S Sist onsdag hadde jeg gått ned 1,7 kilo (hurra!!) og i morgen er det veiedag igjen. Jeg krysser fingre og bein for at jeg skal ha gått ned litt til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebilla

Stout: spiser du jevnlig? Jeg spiser hver tredje time....tror det kan hjelpe en del' date=' i tillegg til å drikke mye vann.[/quote']

 

Spiser hver tredej/fjerde time, er på meny 2 har ca 14 trimpoeng i uka. Har spurt kurslederen også men hun sier liksom ikke noe spesielt. Må kanskje trene harder. Hittil har jeg samlet trimpoeng ved å gå lange turer...

Men blir jo litt lei når uke etter uke går og jeg syns jeg er flink- likevel er det ca 300 ned hver uke. Er jo glad det går ned men kunne det ikke vært litt mer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Dette er min andre dag her inne på vektklubben. Kanskje jeg kan få dele mine gleder (og sorger) med dere? Hvordan er forresten alderssammensetningen her inne på denne tråden? Jeg er 26 og inne i mine to siste måneder som student :)

 

Da er det jeg som er "gamlemor" i klubben, da .....Er 37 år, og har tre barn, den yngste 8 måneder.... Hjemmeværende fram til august, og da er det en utfordring å holde seg borte fra skapene med kjeks og godterier...Men nå har jeg utstyrt meg med gulrot i kjøleskapet som jeg har tenkt å stappe i meg hvis trangen til noe søtt blir for stor.......

 

Stout, 300 gram ned er jo bra!!! Det er godt og vel en halv pakke margarin...... Men hvis du har 14 trimpoeng, kan det jo hende at du spiser litt for lite da? Mener å huske at en kursleder jeg hadde sa noe om å øke litt på kaloriopptaket hvis en oversteg 10 trimpoeng i uka, men jeg husker ikke hvor mye......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carris80

Jeg hadde veiedag i dag og jeg har gått ned 1,3 kilo denne uken! Nå ble jeg utrolig glad. Regner med at det er mye vann som har forsvunnet, men uansett. Veldig glad! Og 2,5 cm rundt midjen. Hvor måler dere forresten? Jeg måler et par cm under navlen der jeg er på mitt tykkeste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 0,3 kg denne uka. Har vært lite med trim de siste ukene. Jeg har gått på kurs siden 8.januar og har totalt gått ned 11,6 kilo. Mandag starter jeg på mitt 3.kurs. Kjenner at jeg sliter litt med motivasjonen akkurat nå. Da kan jeg hente mye fra dere her inne.

Synes dere er kjempeflinke alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carris80

11,6 kilo siden januar er jo kjempeflott da klumpen63! Det bør du jo virkelig være stolt over! Men angående motivasjon så skal jeg ikke uttale meg så mye ennå. Dette er jo bare min 15. dag så jeg har jo nettopp begynt :) Men ihvertfall, stå på, håper vi kan hjelpe deg med motivasjonen framover!

 

Jeg så at dere hadde nevnt hvor dere målte rundt livet, så det trenger dere ikke svare på en gang til :) Jeg tenkte at det kunne være greit å måle litt under navlen for min del. Det er jo der jeg har størst potensiale for å se resultater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bra nedgang' date=' jeg måler 2 cm over navelen jeg også. Tror det aller viktigste er at man måler på samme sted hver uke, men i fohold til helsemessige anbefalinger ang midjemålet så er jeg ikke helt sikker på hvor man skal måle.[/quote']

 

Takk takk :) Gratulerer til deg også, er så herlig å se at vekta viser mindre og mindre!!

 

Fortsetter å måle 2 cm over navlen jeg også tenker jeg, tror det er der midja mi havner når jeg er ned på normalvekt igjen :)

 

Jeg er forresten også student, 34 år, og har igjen 2-3 år enda, vi får se. De fleste av mine ekstra kilo har sneket seg på siden jeg begynte studiene i fjor høst. Å sitte rolig foran en pc 10 timer i døgnet fører absolutt ikke til en slank og lekker kropp, spesielt ikke når man ikke legger merke til at man spiser sjokolade når man sitter der... Men det er det slutt på nå! Spiser sjokolade bare på lørdager, har spisedag da, og det frister faktisk ikke midt i uka lenger. Helt utrolig, for jeg har spist sjokolade så og si hver dag tidligere i år...

 

Når det gjelder trening så danser jeg to timer i uka, styrketrening i studio 3-4 dager i uka (begynte for bare noen uker siden) og går på tredemølle etter styrketreninga. Går på et ganske intensivt styrketreningsprogram som går over 13 uker, merker forskjell på kroppen allerede nå etter 2 uker. Artig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg på torsdager på kurs' date=' gikk ned 1,5 kilo forrige uke, totalt 7,9 kilo til nå. Har to kursdager igjen, men denne uka går jeg opp, så jeg vurderer å stå over kurset på torsdag.. Er ingenting i veien med motivasjonen men hadde en festlig utskeielse på lørdag... Er 26 år forresten[/quote']

 

Ikke stå over kurset! Det er de dagene du vurderer det at du virkelig trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LeneMarien

Nå har jeg kommet meg hjem fra veiing. Hadde en følelse av at det ikke hadde gått så bra denne uken. Hatt skikkelig problemer med å få i meg nok kcal.

 

300 gram ned denne uka. Litt lite syns jeg, men all nedgang er jo bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 gram er nedgang det også! Spiser du nok?

Igjen nærmer det seg helg, denne gangen skal jeg prøve å styre unna pilsen, selv om det er meldt parkvær i helgen (Oslo)....!

Noen som har gode tips til lunsj som ikke er brødmat? Er litt lei av de to skivene.....

 

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...