Gå til innhold

Sulten som en ulv


Gjest Magan

Anbefalte innlegg

Utrolig som været forandrer seg på disse kanter, igår grufullt - i dag skinner sola og det er helt vindstille. Bare tre varmegrader men det gjør ikke noe, bare det er oppholdsvær. Og jeg har funnet skrittelleren som har vært bort i månedsvis, så den skal jeg montere på meg når jeg går tur idag, for jeg har utvidet turløypa mi med noen km siden jeg tellte skritt sist. Blir brukbart med skritt i dag siden jeg skal på jobb en runde også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,8k
  • Created
  • Siste svar

Da var trimturen unnagjort, 1,6 trimpoeng. Tok noen bilder også, for det var så flott med høstfargene rundt vannet der jeg gikk. Hvis jeg hadde skjønt hvordan jeg gjør det ,skulle jeg lagt inn et bilde her, så dere hadde fått sett, men det får jeg ikke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vel, det flotte været er her i dag også. Var litt spent da jeg slo opp øynene i morges, stoler ikke helt på værmeldinga lenger. 1,6 trimpoeng og 9337 skritt så langt, blir litt mindre enn i går, jeg var nok litt vel opptimistisk der.

 

Kokte en fiskekarbonade (steker ikke nei, fy..) i buljong til middag, er ganske godt i stedet for hamburger synes jeg. Bruker rundstykke som hamburgerbrødsubstitutt.... masse salat - rå løk, tomat og sylteagurk/rødbetter oppå.. namme..

 

e010.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper jo ferdistekte fiskekarbonader i butikken, og når man varmer dem i buljong-vann så synes jeg smaken bevares bedre. Varmer dem også i microen, men de har en tendens til å bli litt tørre da. Sparer litt kalorier når jeg ikke steker dem vettu. Skal kjøpe meg kjøkkenmaskin snart tenkte jeg, for da kan jeg lage fikekarbonadene selv med litt gressløk og paprika og forskjellig annet snacksi oppi, det blir bra tror jeg.

 

Når du snakker om uappetittelig skulle du ha vært her når jeg varmet fiskepinner i microen med potetmos fra pakke laget på bare vann... blæh.. det eksperimentet gjør jeg ikke en gang til.... har hatt endel sånne forsøk opp igjennom tidene, noen vellykket andre ikke....

 

n015.gif

 

Ja også har jeg 11000 skritt nå, så langt. Det har jeg gått her hjemme og på turen min da tidligere i dag. Også måtte jeg hente inn to griser som var på rømmen, så da ble det jo litt skritt der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh...Det kan du gjerne si. Godt at du har eksprimentert ferdig for oss, så slipper vi å prøve dette liksom:D

Kom på at jeg varmer medisterkaker til lille julaften på den måten, å det smaker jo godt. Det er tradisjon hos oss. Medisterkaker med potetlompe. Kjempe godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er generelt opptatt av å dele mat inn i kategoriene sunn eller usunn, men enkelte tar begrepene til det ekstreme.

 

Ortorexia Nervosa er navnet på sykdomstilstanden som gjør i sitt inntog i Norge. Enkelt sagt kan Ortoreksi beskrives ved at man blir sykelig opptatt av å være sunn. Tilstanden krever at personen har stålkontroll for å ikke vike fra dietten sin. En ortoretiker bruker svært mye av sin energi og tankekapasitet til å planlegge måltidsmengder og valg av tillatte matvarer. Selvsagt kan fristelsen bli for stor etter lang tids streng diett og man skeier ut med "ulovlig" mat. Skammen og frustrasjonen kan bli overveldende for ortoretikeren som har brutt de "hellige" lovene. For det kan nemlig føles spirituelt for en ortoretiker å gjennomføre sin kontroll i valg av matvarer. Å føle seg opphøyd og bedre enn sine medmennesker som er svake for uren mat er heller ikke uvanlig for denne forstyrrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Woow Magan. En tankevekker.

Akkurat i farseonen ligger jeg vel ikke, jeg, untatt det med dårlig savittighet, men det har jeg jo for alt, uansett :-)).

Det er søren ikke enkelt, ikke dette heller, å få en sunn livsstil på en sunn måte. Å spise og leve sunt og samtidig ikke få oppheng på det.

Akksan, en går i fare hvor en går, sa bestemora mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flettemette

Hei! Må bare inn på tråden din og si at jeg ler meg nesten ihjæl! Du skriver så mye morsomt! Venter på flere historier...:) Dessuten har du så mange fine smilies og et bra ordtak. Lykke til videre og natta fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... leste det innlegget ditt om ortoretikere...

Først tenkte jeg at huffamei, her er jeg i faresonen, gitt. Jeg er jo veldig opptatt av å spise sunt osv... tenker kanskje mer på det enn mange andre. Men så var det dette med dårlig samvittighet og å føle seg skikkelig dårlig ved å skeie ut, og det gjør jeg IKKE. Har ikke den minste lille dårlige samvittighet. Det hender jeg sveller litt, men samvittigheten min er helt kul.

 

Så da.. så tenkte jeg på alle her. Mange har dårlig samvittighet for å skeie ut, men er ikke det den norske dårlige samvittigheten som slår til da?

 

Hører om dårlig samvittighet for så mye her i landet. Dårlig samvittighet for å sitte inne når det er sol. Dårlig samvittighet for å unne seg noe. osv... Merkelig fenomen.

 

Ortorektiker er nok noe annet enn noen av oss her inne lider av så vidt jeg kan skjønne :-)

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har aldri hørt om Ortoreksi før jeg leste det her, og jeg må bare bekjenne at jeg også for et lite sekund tenkte på deg. Men så kom jeg på at du hygger deg jo av og til med sjokolade og brus.. så den tanken forsvant fort. Dessuten så MÅ jo du tenke på hva du putter i deg, og det er jo en stor forskjell.

 

Nja, har ikke vært så mye trim i det siste, men i dag skal vi sette opp nytt gjerde, så da får jeg nok rørt meg ... selv om jeg ikke får gjort så mye, for jeg blir fort klar i armene og hendene enda. Men jeg klarer å bære ting, og føttene er det ingenting i veien med så jeg får være slik håndtlanger jeg da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg trøtt og klar. Endelig ferdig med bursdagsfeiringen. Ble litt ekstra kakespising på meg også, selv om jeg ikke er den som står først i kø når det er søtsaker på gang. Nå har jeg lyst på saltmat....

 

Dessuten fikk jeg friskluftsjokk i dag tror jeg, ihvertfall holder øynene på å ramle igjen kjenner jeg. Var ute fra klokka halv ti til klokka ett, har ikke vært ute i frisk luft så lenge på evigheter. Bevilget meg 2,5 trimpoeng, men det ble sikkert mere egentlig, men jeg hadde ikke på pulsmåleren så jeg vet ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Vet du Magan, når jeg leser det du skriver, så kjenner jeg den friske lufta, og vinpustet etter deg. Ser deg så tydelig for meg, en støvandes jente!!!

Rart med bilder en har i hodet, de stemmer sjelden med virkeligheten. Men vindpustet, friskheten, den tror jeg er der.

Kos deg i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe - jeg skeier ut ganske ofte, jeg. Og jeg har ikke det minste dårlig samvittighet for det heller. Men jeg lar det være med LITT. Jeg lar ikke en liten utskeielse bli til noe jeg ikke kan håndtere. Og fordi jeg har lovet meg selv å gå ned til trivselsvekt før jeg tar en STOR utskeielse, så tror jeg ikke det er så farlig.

 

Psyken min er helt bra. Jeg er ikke sykelig opptatt av mat og kosthold. Jeg spiser skokolade, av og til potetgull, klinker til med saus også, jeg, så lenge det ikke er mel i den.

 

Jeg er ikke norsk, så jeg er jo helt blottet for den dårlige norske samvittigheten som jeg hører så mye om. det må da gjøre noe med selvbildet deres jenter, hvis dere har så dårlig samvittighet for alt hele tiden? Hvorfor har dere egentlig det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...