Gå til innhold

Sulten som en ulv


Gjest Magan

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,8k
  • Created
  • Siste svar

He he "søringan" har vel hatt tåke og litt ymse vær, så vi litt nordom får benytt sjansen å skryt no mens sola e fram. Meldt øs pøs regn til søndag ...

 

Nåja hus-kanin og hus-kanin... er vel helst hybel-elefanter ser jeg rundt i krokene. Men nå får jeg ha meg ut... Hei så lenge.....

 

k015.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he "søringan" har vel hatt tåke og litt ymse vær' date=' så vi litt nordom får benytt sjansen å skryt no mens sola e fram. Meldt øs pøs regn til søndag ...

 

Nåja hus-kanin og hus-kanin... er vel helst hybel-elefanter ser jeg rundt i krokene. Men nå får jeg ha meg ut... Hei så lenge.....

 

[img']http://www.cosgan.de/images/smilie/tiere/k015.gif[/img]

 

"vestis" her du :).

 

Hybel-elefantane er vel ikkje så lett å feie under teppet, sender denne til deg slik at det lettar arbeidet

 

r015.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

f035.gif

 

Innom en tur for å ønske deg og dere andre en god helg. Jeg har en fridag idag, og jeg har sittet foran symaskinen bl.a. Jeg har noe utdannelse innen søm og slikt, og driver med diverse prosjekter. Største prosjekt nå er en lang kåpe til meg og en dressjakke til gubben, begge er halvferdige! Idag har jeg jobbet litt på en julepresang til en niese, lager lange pulsvanter med perler + leggingser av en gammel rosa ullgenser som har krøpet i skapet.

 

a030.gif

 

Nå skal jeg forberede middag, fiskegryte m/lax - har lovet sambo ferdig middag når han kommer hjem, og fotsoneterapi!!! (Er han ikke heldig?)

 

a045.gif

 

Vi snakkes - genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pytt' date='pytt, du skal no heller få lov å kalle meg søring då sidan det er deg....

Men eg er vestlending då.......... [img']http://www.cosgan.de/images/more/bigs/c019.gif[/img]

 

Kos deg i mårra viss eg ikkje er innom.. i020.gif

 

Jeg er skikkelig innhabil:) Er en søring som bor i Nord Norge:) Men joda, søring er du selv om du bor på vestlandet fjellgeita. Er ingen som sier vesting. Kanskje vi oppfant ett nytt ord nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Å Genialt, så gøy det må være å kunne sy. Sy sine egne ting, sy presanger. Kjenner suuug. Men jeg og ysmaskinen ble aldri venner. begynte på kurs en gang i min ungdom. Det var som om det var trolldom, alle maskinene jeg tok i kollapsa. Det gikk bare gærnt gærnt gærnt. Men suget, det har jeg. jeg prøvde meg på å sy en bamse da sønnen min var liten, og den hadde han i senga til han ble nesten konfirmant. En merkelig bamse, med skjev nese, ører som slett ikke var paralelle og en litt vridd fotstilling. Men myk ble den :-)).

Jeg vil bli syflink i mitt n este liv!!!

Ha en nydelig kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innhabil jeg også, men har lært såpass når jeg har vært oppi nord-norge. Søring er du selv om du prøver å påstå noe annet... Men æ e bæst for han "Gammel-erik han e møring" sang han Hans Rotmo en gang i tia....

 

Stilig med pulsvanter og leggingser da Genialt. Skulle ønske jeg kunne sy jeg også. Også kåpe og dressjakke å a gitt... jeg må si du er flink.... Nå må jeg se på Timmian på idol......

 

g020.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei!

 

c020.gif

 

Vil bare fortelle at det ikke er noen heksekunst å sy, det er øvelse. Jeg har vel alltid drevet og sydd egne klær fordi mor gjorde det og jeg lærte av henne. Jeg har gått rundt i utrolig mye rart selvsydd og vært stolt av det. Det gjelder bare å ikke gi seg, start med noe enkelt og ikke gi opp. Etterhvert kommer ferdighetene med øvelsen, men du må jo ha interessen for det da...

 

Jeg har hatt mange år nå hvor jeg ikke har tatt i symaskinen eller strikket, men har bevisst begynt igjen for et par år siden. Det blir til slutt slik at TV tok over nesten all fritid - har nå laget meg eget sy- og hobbyrom hvor alt er tilgjengelig - og driver bevisst der istendenfor å slange meg i sofaen. Skal jeg se på tv, sitter jeg på trimsykkelen eller strikker ved siden av.

 

e045.gif

 

Ha en super lørdag!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jeg må visst få meg en hobby. Sofaen og TV-en har helt tatt over hos meg.

Men jeg er så utålmodig. jeg vil få alt til i dag, ikke øve meg til i overimorgen :-)).

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lenge tenkt på å få reparert symaskina, men nå har jeg tenkt i 20 år så ting tar vist litt tid :)

 

Sofa og tv er nok den store hobbyen her også, men etter en oppjaget dag på jobb og forskjellige sysler ute i stallen er det godt og sige sammen i sofaen foran tv`n.

 

Nå må jeg ut å handle blandevann til i kveld, kommer sikkert innom en runde etterpå...

k015.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lenge tenkt på å få reparert symaskina' date=' men nå har jeg tenkt i 20 år så ting tar vist litt tid :)

 

Sofa og tv er nok den store hobbyen her også, men etter en oppjaget dag på jobb og forskjellige sysler ute i stallen er det godt og sige sammen i sofaen foran tv`n.

 

Nå må jeg ut å handle blandevann til i kveld, kommer sikkert innom en runde etterpå...

[img']http://www.cosgan.de/images/smilie/nahrung/k015.gif[/img]

 

Det er enno ikkje for seint å få reparert ho, men Magan vi er alle forskjellige og har forskjellige interesser . Nei vi er "ekspertar" på kvart vårt felt og godt er det, ellers hadde det vorte kjedelig.

 

Hadde eg hatt frihelg så skulle eg ha pakka snippsekken og jådlevatnet og stukke opp til deg. :)

 

Kos deg i kveld, ta ein svingom for meg og du.

 

Stor klems

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, yes, kose meg skal jeg, nå er jeg ferdigdusja, blandevannet er i hus. Jeg skal bare spise litt og ordne høyet til hestene så kommer vel sønnen til venninna og henter meg. Kjøpte meg ikke noe snaks heller... ikke potetgull eller peanøtter, bare blandevann. Veide meg i mårrest, da var jeg kommet under 70 kilo gitt, Så lenge det varer. Får danse mye i kveld da, så kanskje det ikke blir så gærnt på vekta.

 

k074.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg begynt å rakle til meg selv, ligger på sofaen og har stor uff-dag. Blir så klar av meg selv av og til altså, finner på så mye rart når jeg tar meg dram. Hørte sjøl at jeg var dryg i går ... overdryg... huff og huff... men hadde det moro så lenge jeg var i formen (vet ikke helt om de andre synes jeg var så morsom) får helt fnatt når jeg tenker på at jeg skal på jobb i morgen. (Traff endel jobbkompiser) åååhhh herregud.. Men men, fikk nå trimma endel, dansa som en helt, er jo såååå flink også med ei bøtte brennevin innabords....

 

Ja ja nå vet dere at det er liv i meg iallfall.. hehe... tilbake til sofaen.. see you...

 

e035.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Bare bli på sofaen du, Magan. Og huske på alt det kjekke og glis over alt du fikk sagt og gjort. Tenker du satte fart i festen jeg, skulle gjerne vært flue på veggen. Eller vært med å dansa. Savner så inmari dansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Magan,

Artig med en fest da, og folk som kjenner deg vet jo hva du står for, så gå på jobb med løftet hode:D

 

Du har jo ikke gjort noe straffbart, og moro at festen fikk et oppsving. Vi skal ikke være så redde for å tabbe oss ut.

 

Får du kjeie kommentarer, så bare gjør som denne:

 

g150.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda jadda.. har ikke noe imot å være pauseklovn og tabbeminister på fest det har ingenting å si. Men en plass må jo grensen gå i å drite seg ut da... som sagt ...stor uffdag idag.... a020.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Om hundre år er allting glemt, sa de før. Men nå er alt glemt i morgen. Dessuten så synes en alltid sjøl en har dumma seg ut mens alle andre synes en har vært morsom og gøyal. Og uansett, hva så? Det er en ny dag som venter, og den skal erobres og gjøres god.

Drøm noen heftige drømmer i natt og stå opp til en ny dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær nå ikke så sikker på det... at alt er glemt om hundre år. Det værserer forsatt historier fra riktig gamle tider om forferdrene her på gården, bl.a. oldefattern som ble arrestert da han var i amerika... satt på utstilling på en eller annen markedsplass i løvebur... sikkert han jeg ligner på.

 

k065.gif

 

Ihvertfall så har jeg da veid meg i dag, og har gått ned hele 100 gr... offisielt. Veide meg på lørdag, og da var det nok noen hundre gr mere ned, men den utekvelden har nok gjort sitt til at ikke dèt holdt til i dag.

 

u040.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Oldefar i løvebur.... Jøss!!! Jo, vi har vel noen forferder noen hver :-)). Og vet du, jeg er glad for at ikke alt er helt streit i mi fortidsslekt, for de som lever nå, de er så blanke og glatte i pelsen at de kjeder vettet av meg. Nei, takke meg til noen tagger og noen rifter i pelsen. Da er det nå LIV.

Ha en flott dag, vær glad du er levende og vågal og ikke en glatt tørrpinne.

Drit og dra i alle de bestborgerlige tufsene. De som er verd å bry seg med, de digger deg. Digger deg jeg også :-))

Hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som hadde en uggedag igår magan. Ikke pga noe annet enn at alkohol inntaket ble for stort. Så ei venninne og jeg små slåss om sofaen igår, mens vi bare uffa og flira. Godt når man er flere i samme båt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...