Gå til innhold

Sulten som en ulv


Gjest Magan

Anbefalte innlegg

Så flink du er da Magan:D

Melk til julemat???? Du er sprøere enn jeg trodde:D

 

 

Jepp de sier så... men det er nå litt stusslig å drikke vann til ribba da... og brus liker jeg ikke (utenom cola-light kun til blandevann) og juice er fælt til mat, så da må det bli melk da. Men jeg skjønner ikke problemet, for jeg drikker melk til alt jeg spiser, pizza, kjøtt, fisk, junk-food, ja kort sagt alt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,8k
  • Created
  • Siste svar

..for jeg drikker ikke melk overhodet. allerede som barn hadde jeg aversjon mot det, så jeg fikk grini meg til sjokolademelk - eller intet.. :) hadde nok sperret øynene opp om jeg så et melkeglass ved tallerkenen julaften. hva med farris, da - kunne det vært noe?

 

og jeg synes det var godt jobba i går, du vaket inn i løvens hule (les: bensinstasjonen), men valgte kun å kjøpe drivstoff. det var jammen bra! av og til så tenker jeg på de som til syvende og sist tjener penger på at jeg spiser snop. ser for meg noen eldre gubber med mer penger enn de kan klare å telle. og så tenker jeg på alt strevet jeg må legge ned i å tjene månedslønna mi. da blir valget ganske lett. ønsker jeg virkelig å sponse de rike gubbene og samtidig bryte ned min egen helse??????? hva sier du, magan?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp de sier så... men det er nå litt stusslig å drikke vann til ribba da... og brus liker jeg ikke (utenom cola-light kun til blandevann) og juice er fælt til mat' date=' så da må det bli melk da. Men jeg skjønner ikke problemet, for jeg drikker melk til alt jeg spiser, pizza, kjøtt, fisk, junk-food, ja kort sagt alt....[/quote']

 

He, he du er jo reine kalven du :) Drikk ikkje melk eg heller, likar det ikkje. Drikk storsett vatn, men drikk brus til pinnekjøttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

av både mat og drikke. På julaften pleier vi ha både ribbe og svinestek -øl/akevitt. Idag har jeg kjøpt 10kg lutefisk og 2 kg tørre erter til ertestuing. Øl/akevitt. I slutten av måneden får jeg levert 1/2 gris på døra. Rett før jul har jeg som tradisjon pinnekjøtt med noen venninner hjemme hos oss øl/akevitt. Og i mellomjulen spiser vi torsk/rødvin. Nyttår kalkun/rødvin. Vi er 2 stk. i husstanden.

(Når jeg leser det ovenfor, skjønner jeg hvorfor jeg er overvektig!)

e010.gif

En seier for deg magan å overse snopet på bensinstasjonen, det ligger som regel i hyllene og roper!

 

Jeg ser for meg de utspekulerte menneskene som tjener penger på andres lettlurthet og svake motstandskraft. De ligger på dekk på en diger cabincruiser et varmt sted og har med seg personlig trener og kokk! Har perfekt kropp og bruker hele sin tid på seg selv og eget velvære.

a020.gif

Jeg synes ikke vi skal sponse dem mer, streik jenter!

 

Ha en fin kveld.

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres kanskje ut som jeg drikker melk hele tiden, det er ikke så gærnt altså, nå for tiden drikker jeg mest vann. Melk er best, men sparer på de kaloriene og bruker dem på brødskive i stedet. Tenk dere ei feit grovbrødskive med peanutt-smør og iskald melk attåt... haleluja....

 

Det var mye god mat og rødvin hjemme hos deg i jula ja, Genialt. Men husk at det er ikke det man spiser mellom jul og nyttår man blir feit av, men det man spiser mellom nyttår og jul. Så kos deg du....

 

Ja Hyfsan det er nok endel Willy Wonkaer som sitter på lystbåtene sine som vi har betalt for med både penger og helse ja. Og de vet NØYAKTIG hva de skal gjøre for å få oss til å kjøpe mere også. Gjennom markedsundersøkelser og slue triks som går på underbevistheten til oss svake sjeler, trikser og mikser de med psyken oss. Så det er ikke BARE vår egen skyld at vi er tjukke. Nei vi blir mani****rt og hjernevasket gjennom reklame hver dag. Til og med hvor snopen er plassert i hyllene på butikken, hvordan den er plassert, og fargen på embalasjen. Vet litt om det der nemmelig for jeg har vært med på å lage sjokkselgere som skal friste folk til å kjøpe mere av produktene våre som vi lager i vår bedrift. (heldigvis ikke spiselige ting)... Du skjønte at jeg fikk vann på mølla, når du nevnte de derre gubbene med penger ja... :)

 

a085.gif

 

I dag har jeg forresten laget meg grønnsaker med dip som jeg skal knaske på i kveld, når jeg ser idol og seinkveld på tv. Så det blir ikkeno utskeielser i kveld heller. Og sjokkistrangen er heldigvis gått bort.... men jeg føler meg veldig oppblåst så det er sikkert noe månedlig i vente likevel, selv om jeg synes jeg nylig har hatt elendigheten.

 

e010.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei alle sammen! Ja Magan, mye mat hos oss. Men det er ikke det at jeg spiser alt sammen selv, jeg koser meg skikkelig med å lage maten og servere til andre. Jeg lager også masse posjoner til frysern som vi spiser ut over hele vinteren. Men, jeg ser jo at jeg er veldig opptatt av mat - tenker og planlegger hele tiden. Igår laget jeg 10 kilosposer med lutefisk til frysern. En kilo går til 2 pers og nå koker ertestuingen som skal posjoneres i poser og fryses. Jeg synes det er så koselig å gjøre dette og ha dette i frysern til "dårligere tider" etter jul. Jeg har det så hektisk i hverdagen, at jeg ikke gidder å handle så ofte - handler grønnsaker og frukt for hele uka på søndag. Jeg tror jeg alltid har vært sånn, husker en tidligere kollega som ga meg et 8-kilos gresskar fra hagen og sa at jeg var den eneste hun visste som drev storhusholdning!! (Vi var bare 2 stk da også!)

d030.gif

Ellers høres det ut som du har kontroll på tingene magan, grønnsaker med dipp høres godt ut, har ikke prøvd det på lenge - takk for tipset og god helg!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt vi er av den mer oppegående sorten da. vi sponser ikke yachter, med egen chef og personlig trener. no way..!!! :) fint å vite litt om måten de tenker på når de lager sjokkselgerne sine, når de designer innpakningen til snopet, når de lager tv-reklamene sine - ja, i det hele tatt. og det må jo være så utrolig mye penger i den businessen. om dere legger merke til hva folk har i handlevognene sine, hva de kjøper på bensinstasjonene, på narvesen - i det hele tatt.

 

nei, det er bra vi ikke lar oss lure lenger. tror dere de merker det på salgstallene sine :)

 

ha en fin kveld magan. jeg blir helt overgitt når jeg leser om all maten til genialt, ikke fordi jeg tror du er et matvrak - men mer fordi du faktisk orker å lage til alt dette. jeg er helt i andre enden av skalaen, selv om jeg er blitt flinkere til å planlegge og faktisk lage mat. jeg får angst om det koker i mer enn to gryter om gangen. akkjasan....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i svarte ble det av innlegget som jeg skrev i sta??? Hadde jo forfattet et kjempelangt skriv her ... ble lang i maska når det ikke sto en ting skrevet fra meg når jeg logga meg på.... Ja ja får skrive på nytt da...

 

Ja i kveld blir det stille her Fjellgeita... ruger fortsatt over sist helg... bare kaffe og grønnsaker denne helga. Var forresten sjåfør i går, så det var ikke jeg som våknet med kuppelhau denne dagen.

 

Du er flink Genialt... ja helt genial hehe...når du lager såpass mye i slengen og fryser ned, både økonomisk og tidsbesparende sikkert. Jeg har aldri gjort det der, jeg har vel kanskje noen bokser med ett eller annet i fryseren som jeg skulle være smart å ha til senere... men jeg kan for mitt bare liv ikke huske hva det er oppi dem. Rene lottogjettingen....

 

Ha ha.. jeg kom på en historie som gubben helst vil glemme, men det sørger jeg for at han ikke gjør da... men ihvertfall så skulle han være snill å gi noe biff til ei jente som var sammen med nevøen min på den tiden... den var selvfølgelig nedfryst og godt innpakket . Hun kom hjem på lørdagskvelden og skulle steike seg deilig biff med pommes frites og løk og gode greier,og så var det pinadø gammel makrell som gubben skulle egne lina med når han skulle ut å fiske... Jaja stygt og le, men jeg klarer bare ikke å la være når jeg tenker på det... Sånn går det når man ikke merker pakkene man fryser ned, og tror man har fotografisk hukommelse...

 

a050.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes jeg kjenner sorten.. :) bra du sørger for å holde liv i den historien, magan.

 

grønnsaker og kaffe, altså. huff, høres ut som en uspiselig kombinasjon.

 

nå er helgen så og si over. håper alt er bra med deg. hvor har du vært i dag da, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite tilgang til data i dag, junior okuperte maskina i hele dag. Må få fiksa den bærbaren igjen. Skulle bare si godnatt på turen fra sofaen (hvor jeg sovna i sta, derav den sene godnatthilsen) til sofverommet. Ingenting å melde likevel i dag så...godnatt`a.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes jeg kjenner sorten.. :) bra du sørger for å holde liv i den historien' date=' magan.

 

grønnsaker og kaffe, altså. huff, høres ut som en uspiselig kombinasjon.

 

nå er helgen så og si over. håper alt er bra med deg. hvor har du vært i dag da, tro?[/quote']

 

Gulrot og kaffe er ikke så værst det sjø, gulroten er smaker litt søtt så.... hehe dessuten er det vel ikke værre enn ribbe og melk... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei Magan! Prøvde kesam mager og holiday-dip på lørdag med gulerotpinner. Veldig godt, vi spiste ikke annet snop i helga bortsett fra et par never mandler og frukt.

 

Lo godt av den historien med makrellen. Kom på en annen historie apropos fryser - en venninne skulle hjelpe foreldrene sine å flytte og måtte tømme frysern deres i bilen. Der satt det hennes golden retriever og ventet. Da hun skulle kjøre, så hun på bikkja som var nesten ute av fokus fordi han skalv sånn. Det viste seg at han hadde spist en frossen roastbeef og holdt på å fryse bort!!! Han overlevde faktisk.

 

Når det gjelder min matauk i frysern, er trikset å ha fryseposer i forskjellige størrelser og en sort tusj for hånden. Når jeg f.eks. fryser 10 poser med ertestuing, legger jeg disse i en bærepose som står i frysern. (Har 500 liters kiste) Praktisk å ha alle erteposene på 1 sted. Skriver dato på posene. Ellers har jeg fotografisk hukommelse når det gjelder innholdet i frysern, og vet hva jeg har der. (Mat på hjernen?)

a019.gif

Ha en fin uke!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha minner meg om ei kjerring her i byen, eller eldre dame kanskje jeg skal si. Ihvert fall hadde hun stjålet en fryst kylling på en butikk... samvirkelaget faktisk... og putta opp i hatten. Når kjerringa kom til kassen og skulle betale sine lovlige varer, svimte hun av og ut trilla kyllingen....

 

Nå må jeg på jobb...snakkast...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle disse frysehistoriene deres, nå har jeg fått meg en god latter i det minste. :)

 

du sliter med "de forbaska 70tallene", magan - og jeg vil gjerne dit. jeg gir meg på ca 72-73 kg har jeg tenkt. kanskje 74 også for den saks skyld. jeg er 176 cm høy, vet ikke hvordan det er med deg? men antar du er lavere enn meg.

 

gulrot/kaffe, ribbe/melk, en fryser full av merkete ertestuing-poser - er det mulig å få komme på ekskursjon til dere to?? tror jeg ikke ville fått vansker med å fylle et par arbeidsdager med å observere hos dere.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er nok noen cm lavere: 172 og kunne tenkt meg å bli 65-67 kilo. Jeg var 68 her en runde, men gikk opp 1-2 kilo da jeg begynte å spise mere "normalt".

 

Hvis du synes ribbe og melk/gulrot og kaffe er snålt, så har jeg et nabokvinnfolk som spiser speilegg med brunost.... og ei anna ei som har tyttebærsyltetøy oppi kjøttsuppa. Begynner å minne meg om ei bygd som Aukrust kunne skrevet om dette.... :) Kanskje Genialt har noen gener herifra hun også, med erterstuingposene sine....

 

Du får bare komme å studere oss Hyfsan, vi har flere orginaliteter her..... bl.annet en ganske kjent musiker som hadde en gris som spiste opp.... nei det kan jeg ikke fortelle..... ihvertfall sov den i tre dager etter dèt måltidet...

 

Nei nok om det, i dag har det vært matvrakdag... har "vært sulten som en ulv" som det står på tråden min. Har klart meg ganske bra, og det er vel mest fordi jeg åt et halvt blomkålhode + 2 svære gulrøtter før middag. Nå er jeg så oppblåst av blomkålen at jeg tør ihvertfall ikke tenke på å slippe en fjert engang, da fyker jeg vel rett til himmels tenker jeg.

k020.gif

 

Skal prøve den magerkesamen til Genialt imorgen tenkte jeg. Og ikke så mye blomkål, kålrabi kanskje istedet...får sjå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja då kan no eg komme med denne:

Hunden til svigerinna mi hadde greidd å få brøddeigen som stod til heving ned på golvet:( Så då svigerinna mi kom heim frå tur så var hunden så vid som ei "tønne".

Det gjekk bra men trur dei var rimelig svett ei stund. Hunden hadde diare i dagevis.

 

Den samme hunden er ekspert på å pakke ut twist (den forsyner seg nemlig frå bordet (når katten(matmor) er ute danser musa(hunden) på bordet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Tyttebær i kjøttsuppa er da helt normalt. Jeg har tyttebær til alt, fårikål, kokt torsk, lutefisk, oppi ertesuppe, frosne tyttebær i brøddeigen - hva er rart med det!

 

Før spiste jeg mye goudaost på brødskivene med ketchup og sennep på. Og på matpakka på skolen hadde jeg gouda med gulrotskiver. Jeg har også ertestuing på matpakka på jobben. Tomatsuppe med potetmos i så det blir en lys grøt (før), vi hadde en kollega som spiste brød med gulost, syltetøy, kokt egg i skiver og banan på skiva. Han var muslim og dette var etter Ramadan!

 

Alt er greit synes nå jeg!

 

a015.gif

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hevet hundedeig nesten ;)... det var enda godt at den ikke fikk kolikk. Onkelen min hadde en buhund en gang, og den var IKKE flink til å pakke ut ting, den slukte alt med hud og hår. Det oppdaga onkelen da det stakk ut et margarinsmørpapir bak, han måtte dra ut papiret med tang......

 

Du snakker om snåle matvaner Genialt...trodde ikke tyttebærsyltetøy og kjøttsuppe var vanlig jeg da. Liker du gammelost forresten...det gjør jeg.... har en som jeg har skrevet dato på bare for moro skyld for å se hvor lenge den er spiselig. Den er fra 1990 og det er ikke mange ukene siden jeg tok meg ei skive for å teste, den var god enda den gitt.

 

e070.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker du gammelost forresten...det gjør jeg.... har en som jeg har skrevet dato på bare for moro skyld for å se hvor lenge den er spiselig. Den er fra 1990 og det er ikke mange ukene siden jeg tok meg ei skive for å teste' date=' den var god enda den gitt.

 

[img']http://www.cosgan.de/images/midi/ekelig/e070.gif[/img]

 

Her er det vel snakk om årgangs ost vel :) Du har med andre ord lagringsmuligheiter som sjølv Tine Meierier kan misunne deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker med gru på den osten, altså. det er vel rett før den søker om byggetillatelse og bygger ny bolig på tomta deres.

 

den grisen.... det er vel ikke han artisten som synger noe om at grisen står og hyler? i så fall kan jo det forklare saken, at den hadde spist noe uheldig. hadde jeg ikke tenkt på, nå får jo den sangteksten en ny dimensjon. ;)

 

tror jeg skal invitere genialt over på gratinerte tyttebær. du er i alle fall billig i kosten, du skal ha den!!

 

jeg hadde ei bikkje en gang som spiste opp gulløreringene mine. seks stykker, alle var spist opp. jeg måtte stå og rote med hundeposen i avføringen etter den for å finne de igjen. de dukket nå opp da, lettere "ihjeltygget". ble smeltet om til armbånd ved en senere anledning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyttebær er nydelig! Jeg bruker det på alt unntatt pizza, pannekaker og grøt. På grøt bruker jeg til gjengjeld rosiner som har blitt myke etter å ha ligget i varmt vann først. Nam nam:D

 

Det er mye godt tilbehør. En må prøve seg fram. Har en et åpent sinn, kan man få mange gode opplevelser. Sennep på speilegg er topp:D

 

k055.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke han med grisen som hyler.... og det var nå modig gjort å smelte om øreringene etter den spaserturen gjennom hunden... du kunne jo laget en forgylt prompepute f.eks.....

 

k015.gif

 

Ellers har jeg ikke så veldig åpent sinn når det gjelder mat, er ganske kresen egentlig. Men erterstuing liker faktisk jeg også på skiva. Mora til en kompis av meg laget verdens beste hjemmebakte brød, hos henne fikk jeg skive med meierismør og ertersuing på. Ja, også hadde vi også graut på brødkiva da jeg var lita også... fløyelsgrøt er det vel dere kaller det sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...