Gå til innhold

Endelig slank!


Gjest anto

Anbefalte innlegg

Gjest surreburre

Først og fremst vil jeg si at det er kjempespennende og- motiverende å se hvordan du har tatt kontroll på livet ditt og sykdommen din. Du er jo bare så flink!!! Er også artig å følge med på alt ditt leven og være. Er inne på denne tråden hver dag og smiler hver gang jeg ser det kommer ett nytt innlegg. :-D

 

Hilsen Surreburre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Siste svar

God morgen.

 

Da er jeg tilbake til normalen. Dvs, jeg sveller ikke ut gjennom buksene lenger, og kroppen føles ikke som en gummiball med for mye luft i. Da gjenstår det å se på mandag om jeg har klart å komme ned på samme vekt igjen eller om jeg må slite en uke til med å bli kvitt følgende av mine dumme utprøvelser.

 

- OK, anto: har du nå lært at du ikke tåler mel, sukker, gjær og melk og aldri aldri aldri kommer til å gjøre det heller??

- Så ta konsekvensen av det da!!!

- Javel, da!

 

h160.gif

 

Så idag har jeg hatt yoghurt med nøtter og havrekli til frokost. Det er faktisk ganske godt. Idag skal jeg kjøpe havregryn. Nå som høsten kommer kan det bli digg med havregrøt til frokost igjen.

 

Nå skal jeg bare ta alle fiskeolje, krom, B og D vitamin tilskudd, så kan jeg starte dagen. Sov lenge lenge idag, helt til halv ni! Og det er veldig lenge for A-mennesket meg. Har jobbet meg halvt ihjæl i uka som gikk, så noen ekstra timer på øret nå var ekstremt påkrevet. Føler meg helt ny idag. Herlig!

 

Ha en superfin dag alle sammen.

Jeg skal ha med mamma på café og det er alltid så hyggelig. a045.gif

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

 

 

- OK' date=' anto: har du nå lært at du ikke tåler mel, sukker, gjær og melk og aldri aldri aldri kommer til å gjøre det heller??

- Så ta konsekvensen av det da!!!

- Javel, da!

 

KLEM[/quote']

 

Hei på deg, anto,

Vi lærer så lenge vi lever, eller som læreren sa: vi lærer så lenge vi har elever, eller som doktoren sa: vi lærer så lange vi har lever...(!)

 

Det vi finner ut om vår egen kropp er GOD LÆRING, vil nå jeg si. Og kan vi endre våre valg som en konsekvens av dette, har vi nådd langt, veldig langt.

 

Lykke til, og kos deg på kafè.

 

klemz, queen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - det er sant.

 

Nå er jeg ekstremt streng med meg selv, da, for jeg orker bare IKKE å ha det sånn jeg hadde det før nå som jeg vet hvordan jeg skal unngå det. Så EN dag utskeielse er mer enn nok, jeg klarer ikke å la det skli ut over mange dager eller uker.

 

Og det er som jeg sier: det er litt kult, faktisk, å v're så streng på enkelte ting. Det er litt rått, faktisk. Føles bra på en nesten pervers måte. Og jeg blir tynnere. Og det er selvfølgelig derfor det føles så rått. Så istedenfor en "huff nå skeiet jeg ut i fire uker i ferien, men pyttsan nå starter jeg på nytt"-holdning, så ser jeg med EN gang at jeg har gjort noe veldig dumt og korrigerer det. Der og da. Ikkeno pyttsan og hoppsan.

 

Jeg skjønner at ikke alle kan tenke likt når det gjelder dette, men det er det som funker for meg. :-)

 

Ha en fin dag :-)

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så istedenfor en "huff nå skeiet jeg ut i fire uker i ferien' date=' men pyttsan nå starter jeg på nytt"-holdning, så ser jeg med EN gang at jeg har gjort noe veldig dumt og korrigerer det. Der og da. Ikkeno pyttsan og hoppsan.

 

 

KLEM[/quote']

 

Det betyr at du har lært noe kjempeviktig det, anto. Og at du vil NOK med det du gjør. Du holder ikke bare på med dette bare fordi du ønsker en slankere kropp, men du VIL ha en slankere kropp og større livskvalitet. Det er stor forskjell på å ønske og å ville NOK. Tror jeg:) Nemlig!

 

klem, queen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nok? Ønske nok?

Det startet nok med at jeg ønsket nok til å ta fatt på arbeidet med å ville nok. Det startet nok med drømmen om 2 ting: å kunne ta på meg det jeg vil. Og å kunne spise det jeg vil. Jeg startet med det første. Det andre har jeg etterhvert innsett at aldri mer i hele livet vil komme på tale. Og det er helt ok.

 

Jeg orker bare ikke å være syk.

Var syk i 6 år, men da visste jeg ikke hvorfor.

Nå vet jeg hvorfor, og da er konsekvensen at jeg må gjøre noe med det.

Slutte å tulle. Slutte å finne på dumme unnskyldninger og tro at jeg sårer andre fordi jeg ikke sposer ditt og datt.

Være egoistisk og spise det som er bra for MEG.

 

Det er veldig enkelt.

Jeg gidder ikke please andre når jeg må betale med å være syk.

 

Nå har jeg vært frisk siden januar.

Og gått ned til 67 kg.

Gått ned 2 skostørrelser.

Sveller ikke lenger.

Ikkeno vann i kroppen.

 

Og psyken min er MYE sterkere.

 

Kosthold.. det er livsviktig!

 

:-) anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, hepp. Det er livsviktig!

 

De fleste starter jo med å ønske, jeg gjorde også det, og det er jo et flott utgangspunkt:)

 

Men i denne sammenhengen er det ikke som om man før juleaften i tidligere tider ønsket seg nye ski, nye bøker etc, fordi disse ønskene får ikke konsekvenser for livet vårt som kosholdet vårt.

 

Det er derfor en må ville det inn i margen, fordi som du sier at enkelte dager kan en ha lyst på noe som ikke er bra for helsa, men lar en det være med den ene gangen da og ikke fortsetter i en 4 ukers periode, da har en faktisk skjønt dette her.

 

Det som er greia (min sønns uttrykk..:-)) er at når en kommer ut for slike "fallgruber" klarer å dra på håndbrekket etter meget kort tid, og komme seg tilbake på rett spor.

 

Herregud, jeg har da vært der selv jeg. Har gått på GR kurs og gledet meg til det tok slutt for å kunne begynne å spise igjen. Gått på nutrilett; 14 kilo ned, 17 kilo opp, så jeg vet hva det dreier seg opp.

 

Det meste sitter mellom øra:)

 

Så stå på jenter, vi når målet når vi vil NOK:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet queen!

14 ned og 17 opp eh?

Jeg er glad for at du har skjønt greia.

 

Det som er greia (din sønns uttrykk) er at jeg har alltid vært tynn som en flis.

Derfor føles det bare deilig å bli meg selv igjen nå som jeg hvordan. Det føles så ufattelig, grenseløst kjipt når jeg er slik jeg var da jeg var syk at jeg er villig til å gjøre nær sagt hva som helst for å slippe den følelsen.

 

Det er SÅ deilig å være MEG igjen!

VELDIG deilig :(

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er søndag morgen. En herlig, rolig morgen med kaffe, aviser og langsomhet. Hele uka er tempoet så høyt at det er nesten uforsvarlig, og da er det så godt med søndagen som bare er rolig, langsom og stille.

 

Spiller klassisk musikk og nyter kaffen mens jeg vekselvist blar i avisenes overskrifter og kikker ut av vinduet på fuglene som nipper i gresset etter mark. Det er så utrolig stille her ute på landet. Og så er jeg bare 25 minutter fra byen med all dens larm og mas, men også kunst og kultur og spennende opplevelser. Mer perfekt blir det ikke.

 

Om en times tid skal jeg jobbe litt, og i kveld skal jeg på konsert.

Men først skal jeg spise en langsom frokost og strekke meg på sofaen og nyte avisene enda en stund.

 

Jeg bare digger søndager :(

 

Ha en fin søndag alle sammen.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei antonia!

 

Søndag ja... Siste dag før skolestart = jobbejobbejobbejobbe....

 

Jobber nå mens lillegutt dupper og etterpå skal jeg ta han med meg på jobb og jobbe videre... og i kveld, hvis jeg blir ferdig med jobben som MÅ forberedes til i morgen skal jeg etter en deilig middag med sambo, følge snuppelures eksempel og dra på trening :(

 

Ha en deilig avslappende favorittdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Den søndagen din Anto, høres utrolig deilig ut.

Jeg har planer om en deilig søndag selv. Har hatt lang frokost på senga med min kjære, sto så opp og bakte speltrundstykker til dattera mi kommer til sein frokost klokka halv to. Nå står rundstykkene i ovnene og jeg har satt på noe gladmusikk, gammel tredvetallsjazz. Jeg har dansa med frøken pr. avstand og jeg skal på trening i kveld. Detter må da bli en god dag!!!!

Jeg kjenner meg bedre i kroppen, vet ikke om det er min nye medisin eller brødet eller trening eller livet, men nyyyter å ha det så mye mye bedre. Og enda kan det bli mye mye bedre fysisk. Let it be!

Nyt søndagen din Anto, og også dere andre som titter innom.

Grip dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er søndag morgen. En herlig, rolig morgen med kaffe, aviser og langsomhet. Hele uka er tempoet så høyt at det er nesten uforsvarlig, og da er det så godt med søndagen som bare er rolig, langsom og stille.

 

Spiller klassisk musikk og nyter kaffen mens jeg vekselvist blar i avisenes overskrifter og kikker ut av vinduet på fuglene som nipper i gresset etter mark. Det er så utrolig stille her ute på landet. Og så er jeg bare 25 minutter fra byen med all dens larm og mas, men også kunst og kultur og spennende opplevelser. Mer perfekt blir det ikke.

 

Om en times tid skal jeg jobbe litt, og i kveld skal jeg på konsert.

Men først skal jeg spise en langsom frokost og strekke meg på sofaen og nyte avisene enda en stund.

 

Jeg bare digger søndager :(

 

Ha en fin søndag alle sammen.

 

 

 

KLEM[/quote

 

 

Hei :(:)

 

Jeg er ofte innom denne tråden for å lese litt om hvordan det går med deg og ikke minst lese alle de nyttige og innspirende innleggene som du og de andre skriver. Mye nyttig og lærerig som står her på denne tråden.

 

Ønsker deg en kjempe fin søndag og en fin og opplevesesrik konsert ikveld.

 

Masse klemmer fra slankeblogger Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg ser at flere begynner å bruke dette begrepet "vil NOK", og selvsagt får det meg til å tenke på bruken av dette begrepet.

Jeg tror det var jeg som begynte å bruke det begrepet for lenge siden. Om at dersom man bare VIL NOK, da får man til alt. Jeg har lyst til å si noe om dette med å ville nok. Om hva JEG mener når jeg snakker om å VILLE NOK.

 

Det å ville nok, er ikke noe som sitter i hodet. Det er heller ikke egentlig viljesstyrt. Det er ikke slik at dersom du tenker hardt på hvor mye du vil en ting, og går for det og går for det, så lykkes du. Så vanskelig er det ikke. Og det er heller ikke slik at dersom du da ikke lykkes likevel, så er det fordi du ikke ville nok. Sånn egentlig.

 

Det å ville nok. Det handler om en erkjennelse. En dypere erkjennelse. En erkjennelse som handler om å bestemme seg. Dypt, dypt der nede i margen. Denne erkjennelsen er fysisk. Den sitter i kroppen. Den er ikke styrt av den intellektuelle viljen.

 

Riktignok fører den intellektuelle viljen til at man før eller siden vil eller ikke vil nok. Det hele starter med tanken, og den "viljestyrte vil nok". Den viljesstyrte tanken dytter deg i riktig retning ved å tenke tanken gjennom systemet gang på gang. Da er det god sjanse for at det en dag plutselig sitter i margen. Som en dypere erkjennelse at dette er det jeg vil. Først DA har du faktisk BESTEMT DEG. Og først DA vil du NOK.

 

Den erkjennelsen fører til en del konsekvenser. En konsekvens er at det som tidligere var fristelser nå ikke lenger er det. Det fører til at du blir mer målrettet. Roligere i forhold til målene. Det fører til at du blir standhaftig, om jeg kan bruke det begrepet.

 

"Erkjennelsens vil nok", er en erkjennelse som kan betraktes som en VITEN.

Tanken og "den intellektuelle viljes vil nok", er mer som en TRO. Det er veldig stor forskjell på å vite noe og å tro på noe. De sies at tro kan flytte fjell. Men kan fjell flytte tro? Hvis fjellet er fristelser og troen er svak, hva da?

 

Med "den intellektuelle viljes vil nok", er du kjapt et offer for fristelser, fordi du egentlig bare TROR at dette er noe du skal greie. Den er styrt av en innbitt, krampaktig vilje "jeg går rett på samma hva jeg støtter på".

 

"Den erkjennelsesmessige vil nok", er styrt av en rolig, tilbakelent viten om at ingenting frister dersom jeg ikke vil at det skal friste. Dersom en fristelse kommer min vei, blir den registrert, og får deretter lov til å flyte forbi. Deretter blir den glemt.

 

I all enkelhet.

 

:-) Ha en fin søndag.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange kloke ord om å ville, og hvor viljen egentlig sitter.

Jeg har filosofert litt i jobbsammenheng denne uka, og fortsetter her. Jeg følger tanken din Anto, om at det sitter dypt i kroppen.

 

Det med å leve sunt, ta vare på kroppen sin. Er ikke det egentlig like naturlig som det andre vi "automatisk" gjør? Fordi hvis vi ikke gjør det, får det konsekvenser?

Eksempel;

1: Jeg trenger søvn, for å fungere. Jeg er nødt til å sove til visse tider.

2: Jeg vasker leiligheten min. Ikke fordi det er gøy, men fordi det er nødvendig for egen og andres trivsel.

3: Jeg kysser kjæresten min, fordi jeg elsker ham. Det kunne ikke falle meg inn å kysse en annen. Det er bare ham jeg vil ha.

4: Jeg står opp og går på jobben. Hvis jeg ikke møter opp, vil jeg etter hvert ikke ha noen jobb å gå til. Noen er avhengige av at jeg er der, og jeg er avhengig av å være der for å tjene penger slik at jeg kan leve livet mitt.

 

Hvorfor er det ikke like naturlig å ta vare på kroppen? Det er jo den som er grunnleggende for jeg skal kunne få til alle de fire punktene over. Det er jo såre enkelt, egentlig. Det finnes mennesker som er kjempeflinke og bevisste, som jeg beundrer masse. Mange av dere er her inne. Jeg ønsker å komme dit, og jeg har hatt det mye bedre siste året etter jeg begynte å erkjenne det for meg selv. Eller, jobbe med å få denne erkjennelsen. Jeg vet at når jeg spiser et kakestykke, bare forsinker jeg prosessen. Er det verdt det? -er spørsmålet jeg må stille meg. Noen ganger kan svaret være ja, de fleste gangene er svaret nei.

 

Det må på en måte bli like naturlig for meg å la være å dytte i meg usunn mat, som å sove. Eller like unaturlig å spise usunt som å ikke gå på jobben. Litt kronglete forklart, men dere forstår kanskje hva jeg mener likevel.

 

Tankefull klem, Ellie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse tankene er satt i system og kan relateres til det meste her i livet - mener mange. Sjekk linken: http://www.thesecret.tv/home.html Det handler om Law of attraction - Du blir/får til hva du fokuserer på - både positivt og negativt. Mulig jeg har nevnt dette tidligere.

 

Bente:-)

 

Det minner meg om maori-filosofien (urmenneskene på New Zealand), som sier "Energy flows where attention goes".

De sier også: "There are no limits".

 

Jeg er sikker på at mange kulturer har den samme erkjennelsen. Men det er i maori-kulturen jeg har min bakgrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange kloke ord om å ville' date=' og hvor viljen egentlig sitter.

Jeg har filosofert litt i jobbsammenheng denne uka, og fortsetter her. Jeg følger tanken din Anto, om at det sitter dypt i kroppen.

 

Det med å leve sunt, ta vare på kroppen sin. Er ikke det egentlig like naturlig som det andre vi "automatisk" gjør? Fordi hvis vi ikke gjør det, får det konsekvenser?

Eksempel;

1: Jeg trenger søvn, for å fungere. Jeg er nødt til å sove til visse tider.

2: Jeg vasker leiligheten min. Ikke fordi det er gøy, men fordi det er nødvendig for egen og andres trivsel.

3: Jeg kysser kjæresten min, fordi jeg elsker ham. Det kunne ikke falle meg inn å kysse en annen. Det er bare ham jeg vil ha.

4: Jeg står opp og går på jobben. Hvis jeg ikke møter opp, vil jeg etter hvert ikke ha noen jobb å gå til. Noen er avhengige av at jeg er der, og jeg er avhengig av å være der for å tjene penger slik at jeg kan leve livet mitt.

 

Hvorfor er det ikke like naturlig å ta vare på kroppen? Det er jo den som er grunnleggende for jeg skal kunne få til alle de fire punktene over. Det er jo såre enkelt, egentlig. Det finnes mennesker som er kjempeflinke og bevisste, som jeg beundrer masse. Mange av dere er her inne. Jeg ønsker å komme dit, og jeg har hatt det mye bedre siste året etter jeg begynte å erkjenne det for meg selv. Eller, jobbe med å få denne erkjennelsen. Jeg vet at når jeg spiser et kakestykke, bare forsinker jeg prosessen. Er det verdt det? -er spørsmålet jeg må stille meg. Noen ganger kan svaret være ja, de fleste gangene er svaret nei.

 

Det må på en måte bli like naturlig for meg å la være å dytte i meg usunn mat, som å sove. Eller like unaturlig å spise usunt som å ikke gå på jobben. Litt kronglete forklart, men dere forstår kanskje hva jeg mener likevel.

 

Tankefull klem, Ellie[/quote']

 

Jeg likte denne måten å eksemplifisere det på.

 

Ha en fin dag alle sammen :-)

 

KLEm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva
Det minner meg om maori-filosofien (urmenneskene på New Zealand)' date=' som sier "Energy flows where attention goes".

De sier også: "There are no limits".

 

Jeg er sikker på at mange kulturer har den samme erkjennelsen. Men det er i maori-kulturen jeg har min bakgrunn.[/quote']

Jasså, er det det? Var på New Zealand i 3 uker for noen år siden. Min x-mann har bodd der noen år og har en sønn der. Vi var på nordøya - jeg var meget fasinert av dette frodige landet og vennlige menneskene :-) Så herlig og avslappet. Vi nordboere har masse å lære....Jeg blir fasinert av mennesker som tør stoppe opp og kjenne etter hva slags liv man egentlig lever, ta stilling til hvor meningsfylt er det egentlig? OG som tar konsekvensene av erkjennelsene av et for hektisk liv og faktisk hopper av karusellen. De som ser de EGENTLIGE verdiene i livet. Selvsagt er dette individuelt, men jeg tror de færreste er lykkelige som stadig må hige etter mer, mer, mer....

 

Jeg selv har vært og er til dels fortsatt en materialist, men Simple Living-bevegelsen treffer mange strenger hos meg (http://www.simpleliving.net/main/). Bøkene til Gitte Jørgensen om temaet, har gitt meg masse inspirasjon til å endre livsstil, bli mer miljøbevisst, bevisst på gjenbruk, kvitte meg med masse TING som jeg overhodet ikke trenger (som jeg har gitt til en nabo som tar i mot med åpne armer).

 

Jeg ønsker å leve et enkelt og rikt liv i fred og harmoni - nyte de små øyeblikkene i livet som er helt gratis :-) De er de beste!

 

Ha en fin uke!

 

Bente :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke maori selv, men kommer fra en multi-kulturell familie. For mange år siden fikk jeg muligheten til å lære maori-kulturen å kjenne på nært hold, sammen med den dypere filosofien de bare lever etter men sjelden setter direkte ord på der.

 

Den visdommen som har blitt meg til del gjennom maoriene har nok også ført til at jeg endelig fant en løsning på problmene mine og endelig kan leve et liv fri for den merkelige sykdommen jeg fikk tildelt.

 

:-) Det er så spennende å leve.

 

Jeg sier med snuppelure: sup inn gledene:)

 

Nattaklemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Å supe inn gledene er vel en annen måte å se Carpe Diem på. For mange år siden da jeg heseblesende kom for å hente barna i barnehagen, ble jeg skikkelig tatt på senge å forhold til akkurat det å stoppe opp litt. Det lå en lapp i hylla til hvert av barna med disse ordene: "Ikke visste jeg at dagene som gikk var selve livet". Jeg husket at jeg fikk klump i halsen og tårene spratt i det jeg leste det. For jeg var MENTALT allerede på vei hjem og i ferd med middagen, mens jeg EGENTLIG faktisk befant med i barnehagen og møtte barna mine som jeg ikke hadde sett på fryktelig mange timer. Jeg driver fortsatt med bevisstgjøring i forhold til det å leve i nuet. Jeg er fæl til å ligge i forkant - glemmer å SANSE, eller skal vi si: "Supe inn gledene" :-)

 

Ha en god og sanselig mandag, damer!

 

Klem

Bente :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, snuppelure :(

Det var du som innførte begrepet "supe inn gleder", og jeg er så glad for at det er deg til del nå når det gjelder fremgang og oppgang og jeg vet ikke hva slags gang!

 

De ter så fantastisk, jeg sender deg gratulasjonsklemmer her også, jeg. Jeg jubler med deg. Dette er så supert!

 

Du er utrolig flink! Og nå betaler det seg :-)

 

KLEMMMMM

 

Enig med deg Bente, å leve i nuet er vanskelig. Men også utrolig deilig.

 

Klem alle sammen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...