Gå til innhold

Endelig slank!


Gjest anto

Anbefalte innlegg

Gjest Snuppelure

Hei Anto!!!

Velkommer hjem.

Det var vel i löpet av dagen i dag du skulle väre hjemme, var det ikke?

Tenker du er sliten og full av rare fölelser.

Vil bare si at jeg er så glad for at du er på denne tråden, og for den du er for oss alle!!!!!!

Hei då!

Fra snuppa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Siste svar

M hm.. det er rart, ja. jeg er i Norge igjen.

Etter 6 intense uker etter hjemme "over there", er jeg nå hjemme "over here".

Koselig å se sønnen min igjen. Kjipt å reise fra kjæresten. Sånn er livet nå, liksom.

 

Om jeg greier meg uten en time på øyet idag, det tviler jeg på. Har ikke sovet på mer enn 24 timer. men skal på jobb imorgen, hui hvor det går, liksom :)

 

We snakes :)

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, jeg klarte ikke det, jeg sovnet, rett og slett, og sov en time, men med beinhard viljestyrke, tvang jeg meg selv ut av søvnen og opp.. lagde en grusom vond kaffe.. husker ikke hvordan jeg mekker kaffe her (forholdet kaffe/vann er jo annerledes for denne trakteren enn den jeg har brukt siste halvannen måneden), men det kommer vel langsomt tilbake ettersom jeg venner meg til å være i Norge igjen. Og ikke minst ettersom hjernen får normal søvn og begynner å fungere igjen.

 

Imorgen er det første veiedag hjemme siden jeg reiste til Canada.

Det blir spennende å se hvor mye jeg EGENTLIG har gått ned siden jeg reiste. Jeg har jo veid meg på annen vekt i mange uker nå.

 

Imorgen er det også første arbeidsdag.

Det blir VELDIG rart.. med jetlag og det hele.. men det er jeg vel snart vant til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da falt dommen:

 

100 gram opp siden jeg reiste til Canada.

1 cm ned totalt sett.

 

Det er ikke så bra egentlig, sånn isolert sett.

Likevel er jeg strålende fornøyd.

 

Jeg har altså holdt vekta gjennom et utenlandsopphold, ferie, 3 uker med sykdom og en lang reise med tidsforkjell og det hele. jeg har holdt vekta gjennom et hav av fristelser og god mat.

 

Det er jeg søren meg utrolig stolt av!

Samtidig har altså fettprosenten gått ned med 5% gjennom de ukene jeg har vært borte, noe som betyr at jeg har erstattet ytterligere kilo med muskelmasse.

 

JIPPI!!

 

Fortsatt god sommer alle sammen :)

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76

Gratulerer, Antonia!

Kjempestolt av deg! Vet hvilken bragd det faktisk er. Du har vært der i 6? 7? uker, og opp bare 100 gram. Jeg gikk jo opp tre kilo på tre uker. Så jeg er full av beundring for alle som klarer å holde vekta gjennom ferien :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres vel litt rart ut å gratulere folk med oppgang på vekta, men jeg gjør det nå lell jeg da. Herved gratulere..... for du har jo gått NED i fett.. så egentlig er det jo strålende......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen.

Jeg synes også at det er helt strålende, og jeg er kjempefornøyd :)

 

Nå skal jeg fortsette å legge opp mer muskler. Skal nok begynne med personlig trener igjen, for det var utrolig bra når det gjaldt å gjøre de rette øvelsene for de rette tingene.

 

Fettprosenten skal presses ned videre.. videre..

 

Mens jeg har vært i Canada har jeg faktisk etablert meg i en størrelse 38 i bukser og 42 i jakker (jeg er ganske breiskuldra i forhold til hoftene, det er vel derfor det er såpass stor forskjell).

 

Jeg er fornøyd med resultatet mitt, jeg.

Selv om det er litt I bakvendtland å rope hurra for 100 gram opp.

 

:) Ha en super dag

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem, Antonia og gratulerer med fantastisk innsats.

 

Jeg skal ha ferie fra helgen og det bare 2 uker, så da må vel jeg klare å holde meg sånn noen lunde også. Du inspirerer og viser i allefall at det går an......

 

Godnattaklem fra Reid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - og takk :)

 

Det er alltid hyggelig å få være en inspirasjonskilde.

Joda, det går an. Jeg var litt skuffet over at jeg ikke hadde gått ned noe, men jeg har faktisk gått ned en størrelse i bukser de siste 2 månedene, til tross for at BÅDE vekt og målebånd indikerer at jeg har stått stille de siste 6 ukene. Det er jo litt rart, men konsulenten min sier at det ikke er alle steder vi måler, og at jeg sikkert har gått ned ganske jevnt fordelt på alle andre steder enn målestedene også. Derav min nye buksestørrelse, bl a.

 

Du kommer til å klare deg helt fint på ferie reid. Du velger jo bevisst, og det er en skikkelig suksessfaktor.

 

:) God ferie. Kos deg masse.

Vi andre holder fortet, vi.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.. tenkte bare...

 

Den aller største suksessfaktoren er vel standhaftighet?

Det å ikke gi seg.

 

Og da mener jeg ikke den typen standhaftighet som kommer med hver sprekk og jeg gir meg ikke mentalitet som ikke fører noe sted. Jeg mener hver-eneste-dag-standhaftighet. Den som gjør at du hver eneste dag våkner opp, bestemt på å gjøre tingene riktig. Som fører til at du hver kveld legger deg med følelsen av å være litt nærmere målet enn du var dagen før. Om enn bare en millimeter.

 

Når det går sakte med meg, tenker jeg alltid på skilpadden.

Skilpadden kommer ALLTID i mål.

Jeg for min del har tenkt å komme i mål. Og BLI DER!

 

:) Ha en superfin dag alle sammen

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Farlig å begynne å telle, snart teller en trappetrinn og gåtrinn og alt som er...

Jeg tror jeg er mer sneile enn skilpadde. Jeg hviler i huset både titt og ofte. Og er i grunnen ikke kommet noe framover.

Litt surt å ikke ha vekt nå, men kanskje litt lurt også, for da mister jeg ikke motet når jeg ser at vekta ikke har gått ned slik jeg vil. Nå måler jeg meg på valker over bukselinningen :-)), og jeg tror jeg tror de er litt mindre.

He he og god kveld til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW!

Visste ikke at jeg hadde skrevet SÅ mange meldinger.

Men her er nr. 1000.

 

Denne meldingen skulle jeg brukt til noe virkelig kult.

Som f eks... å si GRATULERER til alle dere flotte, kule, fantastiske, pene, intelligente, stilige damer og herrer som frekventerer dette forumet, og som står på, aldri gir dere, sprer smil, glede, varme og omsorg, og som utrettelig bygger vennskap på tvers av byer, bygder - og land. Til alle dere som ustoppelig teller kalorier og trimpoeng i et krafttak for å oppnå drømmer og mål.

 

Denne meldingen er til dere alle sammen.

Den er et inderlig ønske fra meg om at dere må oppnå det dere ønsker og drømmer om. Den er et ønske om at viljen og humøret alltid skal være på topp i forhold til dette utrolig vanskelige, men åh, så givende prosjektet.

 

En stor klem til alle dere som jobber mot det samme målet som meg: et bedre kosthold og et sunnere - og forhåpentligvis lengre - liv.

 

KLEM

 

Hilsen anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Gratulerer med de tusen!!!! :-))

Du er en så utrolig flott representant for alt du skriver om som önsker.

Hurra for de tusen nye, smil, gleder, oppmuntringer, påpakninger, spark bak og utfordringer og ettertanker.

Vi gir oss ikke!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei antonia:)

 

Tenkte å slenge meg på tråden din jeg:) Hvis det er greit? Koselig å ha noen tråder å følge med på. ...

 

Skrev jo litt på min egen tråd, men gir en kort presentasjon av meg:

22 år

167 cm høy

veier pr i dag 83,4 kg

Trener ca 5 ganger i uka på sats(2 med styrke og 3 med kondisjon).

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igjen alle sammen! Gratulerer med melding nr 1000, Antonia og takk nok en gang for det du fyller dem med.....

 

Jeg skal jobbe ut denne uken før jeg tar ferie så jeg har noen dager til på meg til å forberede turen. Det blir nok en tur på sørlandet. Drar til Oslo! på lørdag og videre sørover ut på søndagen en gang.

 

I dag har jeg hatt fri, men har vært med å vaske ut min søster fra hennes hus for hun er på flyttefot. Vi har vasket i 10!!!!! timer i dag, minst og det var en skikkelig sjau. Etter at vi var ferdige spanderte hun og samboern pizza på hele gjengen. Dere kan tro det smakte godt og vi kosa oss skikkelig. Skulle gjerne visst hvor mange kalorier jeg har forbrukt på den vaskingen, for fy fillern så sliten som jeg er nå.

 

Skal ta en kjapp dusj og hoppe til sengs.

 

God natt.

 

Klem fra Reid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og tusen takk ;)

 

Det hørtes ut som en skikkelig mengde trimpoeng! Hjælpe meg! Tror det er ca 15 trimpoeng på EN gang?! Det er noe sånt som ca 2500 kalorier i ett jafs, det! Gratulerer med fantastisk innsats.

 

Synd vi ikke kan møtes på lørdag, men vi kan kanskje finne en annen anledning der du kommer til Oslo så vi kan møtes en gjeng av oss? Det hadde vært veldig hyggelig. Om du VIL møte folk herfra, da. Det er jo ikke alle som vil det.

 

Idag er det sol og sommer på østlandet, og jeg er heldig, for nå begynner det å ligne det været jeg kommer fra. Har hatt noen dager med gåsehud og ullgenser og forsøkt å akklimatisere meg.

 

Hvor har det blitt av Tone?

Tone har du bare tatt ferie, eller har du glemt oss?

 

OK, da får jeg stikke på jobben.

Tenkte jeg skulle trene idag, men trenger å fikse opp ute i hagen. Den ser ut som et formiddabelt drivhus etter de seks ukene borte, og trenger en ordentlig gjennomgang av mose, ugress og vuiltvoksende gressplen. Regner med at jeg innkasserer noen trimpoeng der i løpet av uka, så får SATS vente til neste mandag.

 

:) Ha en fin dag alle sammen.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har lest så mange innlegg i det siste om mental vekt og størrelse, om hvordan man går ned i vekt raskt, men fortsatt SER "den tjukke" i speilet. Om hvordan den mentale vekten oppleves som den riktige vekten, mens den virkelige, fysiske vekten blir "usynlig" for den det gjelder.

 

jeg har foreslått å ta før og imens bilder. Fordi bilder ikke luver. De vil vise deg det du ikke kan se i speilet, fordi du på et bilde faktisk ser deg selv utenfra, og i samme perspektiv som du ser "de andre".

 

Men glem speil og bilder for en liten stund og bli med meg på et eksperiment: Lukk øynene og kjenn etter. Hvordan FØLER du deg? Føler du deg feit og oppblåst og har du en ekkel følelse av at du har spist for mye og eser ut? Eller føler du deg slankere og sprekere, er buksene løse rundt deg, og er det ok å sette seg ned uten å få følelsen av at flesket trykker mot ribbein og pupper? FØLES det annerledes nå enn det gjorde før?

 

Dersom det gjør det, er det en god indikasjon på om du er tynnere eller ikke. Glem speilet. Dekk det til med et teppe og glem at det finnes. Sjekk buksene, jakkene, skjortene, trøyene... sjekk følelsen du har når du strekker deg eller bøyer deg. Føler du deg slankere enn du gjorde for en uke siden? For 1 mnd siden?

 

Hvis du FØLER deg slankere, så ER DU DET HELT SIKKERt! Dersom speilet er ansvarlig for din mentale vekt, bør du kanskje kaste speilet?

 

Jeg bare tenkte det.....

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jeg sier det enda en gang, du er klok Anto.

Det er noe med å kjenne etter, jeg sier igjen, er kroppen glad? Det er for meg blitt en måling. og når jeg kjenner etter, så vet jeg veldig godt hvor jeg er. Ikke hvor mange kilo jeg veier, men hvordan jeg ligger an i forhold til et godt og sunt liv. Er kroppen glad eller ikke? har jeg det godt med kroppen min eller ikke.

Nå vil kroppen min ha vann.

Hei då :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...