Gå til innhold

Mitt nye liv:) Mer mat faktisk!!


Gjest Nitan

Anbefalte innlegg

Jeg trenger et sted å skrive ned mine tanker. Det virker ok og ha sin egen tråd der kanskje noen flere vil være med å dele tankene sine.

Jeg har holdt på en stund, men kom til et punkt der jeg stoppet opp. Det har jeg fått vite at er for at jeg har spist alt for lite. Jeg gikk inn masse cm, men vekten stoppet opp. Skulle begynne å spise 1600 kcal i stedet for 1200 og det er en stoooor overgang.

 

Resultatet av denne omvendte slankingen, var at jeg gikk opp 2 kg igjen. Mistet litt piffen i ca 2 uker, men nå er jeg i full gang igjen. Har funnet ut hva jeg må spise og hvor mye nå, så jeg gleder meg til å fortsette og se resultater.

 

Har litt problemer med å trene, for jeg sliter med muskler og skjellett. Hvis jeg trener 2 dager etter hverandre eller tar i for mye blir jeg veldig sliten(utmattet) og kroppen verker.

Tar litt av gangen....Går turer og har styrketrening. Det skulle vært mer, men jeg er fornøyd med at jeg får beveget meg!!!!

Har funnet ut at jeg ikke tåler sukker og det er jo faktisk fint for meg, for jeg blir veldig fort avhengig av sukker.

 

Gleder meg til å ta fatt på en positiv periode av livet mitt!!! Dette blir bra!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ligger du fremdeles på 1600 pr dag, eller har du justert litt ned igjen siden du gikk opp i starten?

Her en dag fant jeg noen gamle notater fra en gammel slanke-periode. Da syntes jeg nok jeg var kjempeflink de dagene jeg lå mellom 900 og 1000 - og nesten krise når jeg nådde 1200, ikke rart forbrenninga mi er en meget kilen prosess for tida... :)

 

Lykke til med ditt nye liv! Hilsen Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg ligger på gjennomsnittlig 1600 om dagen. Prøver å trene litt også så det hender jeg går over. Jeg fant ut at jeg måtte holde meg på 1600 en periode for å se om det funket, og det gjorde det!!!

 

Jeg lå før på mellom 1000-1200 og da synes jeg at jeg var veldig flink. Det har vært en vanskelig prosess å forandre hele systemet mitt til så mye mer mat.

 

Tror jeg gikk opp den første uka, for kroppen holdt på alt som var, i tilfelle den skulle inn i hungersnød igjen. Så det var nok bare kortvarige kg, for nå har jeg merket at på få dager har jeg gått ned veldig fort. Har nesten mistet de kg jeg gikk opp.

Nå kjenner jeg at kroppen er glad i meg igjen:)

 

Lykke til med resten av ditt sunne liv, du også!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått mange gode råd om å legge til avocado, nøtter og sånne ting i min kost for å få opp kcal. Det har jeg prøvd litt nå og det funker veldig bra.

 

Har begynt å jobbe (etter en lang periode med sykemelding og omskolering.) Det tar på. Frem til 14 juni, skal jeg bli ferdig med hovedoppgave og eksamen pluss at jeg jobber nesten fulle dager de dagene jeg ikke er på skolen!!!

 

Er veldig stolt av meg selv, for normalt når jeg har vært veldig sliten og hatt vondt, har jeg trøstet meg med mat..... Det er jo så synd på meg..... Jeg skal bare kose meg litt! Nå vet jeg at kroppen min ikke har godt av alt sukkeret for jeg blir dårligere når jeg har "spiseperioder". Det hjelper så veldig å måtte leve som en diabetiker....Nå har jeg ikke noe valg, føler jeg.....

 

Det er godt å få tilbake troen på seg selv, selvbildet blir ufattelig mye bedre, man føler seg verdig..... Og dette kun for at man klarer å kontrollere matinntaket. For andre som ikke har vektproblemer kan dette høres helt tullete ut, men for oss som vet hvordan det er og føles, så er det kanskje den største bragden man har i livet..... Den å kunne kontrollere sitt eget liv og sin egen kropp. Jeg bestemmer over kroppen min - Den bestemmer ikke over meg!!! (Dette kommer selvfølgelig i tillegg til å få barn og gifte seg:))

 

Dette kan kun gå en vei - nedover, hihi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i dag, for vekta har gått ned 2,7 kg. Da er det bare 0,4 kg igjen så er jeg der jeg var når vekta stoppet opp. Det var før jeg begynte å spise mer mat. Dette er virkelig bevis for meg at jeg må fortsette å få i meg mer mat..... Dette føles veldig bra!

 

Nå gleder jeg meg til det slutter å regne, så jeg kan ta meg en tur i skogen. Lysløypa- 3 km er perfekt runde for meg.... Med staver selvfølgelig. Det er helt fantastisk å høre fuglene synge når solen skinner og skogen er helt stille ellers. Gleder meg til å ta fatt på nye hverdagen. Jeg sliter ikke med motivasjon, men jeg sliter med at jeg gjerne skulle trent meg opp. Det som er, er at jeg øker en gang og så detter jeg tilbake til der jeg var, eller lengere. Jeg får ikke trent så mye som jeg har lyst til, men jeg prøver å se på husrengjøring og sånne ting også som trening for at jeg skal får registrert litt på forbrenningssiden også.

 

Nå kommer sommeren....... Dette blir en fantastisk sommer.

Hvis noen leser her.... Ha en fantastisk god sommer med mye giv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...