Gå til innhold

julebordtider og hygge


Gjest hegemor
 Share

Anbefalte innlegg

I disse tider som det ofte er mye godt rundt oss, og mange skal vel sikkert på julebord eller annen hygge:) Så lurer jeg på om det er mulig og spise litt mindere til hvert måltid utover dagen, eks 2 knekkebrød i stede får 3 til frokost og lunch og litt enkle små kcal til mellom måltid og da selvførgelig ikke sise middag.. kan mann redde seg på den? er så godt fornøyd om dagen får vekta går nedover hver dag:) LYst og ta en fest i dag å!! men hva er lurest og drikke untatt vin, får det er ikke godt syntes jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn så er det vel ikke akkurat sunt å drikke mye alkohol når man slanker seg. Hvis du tar en flaske rusbrus så går alle kosemerkene på den ene flaska! Øl er litt mindre, men mye der og. Så det å ta en fest blir jo mye kcal. Men en gang iblant går det vel greit. Personlig vil jeg heller spare kosemerkene mine til litt annet i helga:)

 

Hilsen Ingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg så et tips fra en ernæringspsykolog (hun i tjukkholmen) om at dersom man f.eks. har koldtbord eller småretter i en eller annen form, så lønner det seg å tenke at man skal ha "valuta for pengene". Med det mente hun at man burde ta av det rene kjøttet og fisken først (det er det dyreste :(), og grønnsaker så klart. Loff og potetsalat er både usunt og ikke så dyrt, og det kan man dessuten spise når som helst (eller... det har man i alle fall råd til å spise når som helst)! Syntes det var en ganske lur måte å tenke på :(

 

Hvis man skal på restaurant og kan bestille selv, er det jo greit å kjøpe rent kjøtt eller kanskje fisk. Og rett og slett prøve å unngå fløtesauser og gratinert tilbehør) som fløtebakte poteter). Det finnes masse gode alternativer, også på restaurant.

 

De største problemene kommer kanskje hvis man er bedt bort til noen, og ikke kan bestemme eller velge selv hva man vil spise. Da er vel det eneste som nytter å spise litt mindre porsjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...