Gå til innhold

er sååå fysen...


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

Gjest cloetta

hei.

 

noen som har tips mot søtsug?? eller sunne tips til mellommåltider jeg kan spise.Jeg er mest søtsugen etter lunsj og middag at det er helt fælt..;-(...

 

ikke lett å la være å spise når magen skriker etter søtt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earlgrey

Jeg har ett mellom-måltid som redder meg noen ganger:

 

2 dl naturell yogurt

1 banan i skiver

 

kanel på toppen

 

får litt sånn "dessert"-følelse av dette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

1 skive a 30 gram grovbrød (f.eks Naturlig sunt bygg fra Bakers)

10 gram nugatti max

5 gram peanøttsmør

 

Varm skiva bittelitt i microen og smør på pålegget. Med en kopp kaffe til er ikke det så langt unna kake :) Hvis du bruker det brødet jeg foreslo blir det 138 kcal.

 

1 skive a 30 gram med 15 gram karamellprim fra Synnøve Finden gir 98 kcal.

1 stk lompe (f.eks Aulie) med 15 gram prim blir 88 kcal

1 stk lompe med 15 gram Philadelphia aprikos-ost og 10 gram rosiner blir 105 kcal. Dropper du rosinene blir det 72 kcal.

1 brødskive a 30 gram med 15 gram aprikos-ost og 2 hakkede valnøtter oppå = 123 kcal.

 

2 rugsprø eller annet knekkebrød med 20 gram trippelost fra Kavli (eller bruk magerost) + pæreskiver oppå = 128 kcal (112 kcal med magerost)

 

1/2 banan i biter + 1/2 eple i biter + 10 rosiner + 5 hakkede mandler = 128 kcal

Du kan også ha en dæsj vaniljeyoghurt eller vaniljekesam på.

 

1 eple i biter med kanel og litt sukker på, 1-2 minutter i mikroen...namnam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

takk for enda flere svar...tar imot alle tips med stor takk:-)

 

jeg har begynt med krom og det hjelper litt,men fortsatt litt fysen..:-(men ikke så ille som for en uke siden!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
  • 2 weeks later...
Gjest snuppeli

når jeg har lyst på noe søtt, så hender det at jeg skjærer opp et eple i småbiter, tar en skje sans vanilje og hakker litt mandler oppå. da får jeg også dekket litt av frukt og melkerasjonen, i tillegg til å få hjertevalg for mandlene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest cloetta

takker for enda fler svar:-) jeg pleier å blande meg en cottage cheese med litt jordbær til,eller lage meg en smoothie med forskjellige frukt og youghurt oppi,det er også godt.namnam:-)

 

tar gjerne imot fler tips!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snack a jacks riskaker med enten cheese eller bbq smak hjelper veldig på meg. En sånn riskake med en halvliter fun light saft.. gjør virkelig underverker!

 

Og til dere som tenker at riskaker er helt tullete.. den med krydder har faktisk en GOD smak.. er ikke bare tørt og tamt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Gjest Boccaline

En annen på 68 kcal:

 

Rugsprø havre, 20 gram mager kesam, 10 gram jordbærsyltetøy (Nora lett 100% naturlig). Tar gjerne et par sånne istedenfor vafler, ja!!!

Mange gode tips oppover her! Særlig den med fruktbiter, mandelhakk og kesam vanilje/ 0,1%vanilje-youghurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
Gjest rosinball

du kan lage gele av fun saft (lag den ganske sterk 1:2 kanskje) og gelatinpulver. Blir ikke mange kcal i det (ca 10 pr dl tror jeg), men man må jo ha det ferdig til nødtilfellene kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rå brokkoli. Det hjelper godt om man er slik "ikke sulten og ikke mett" Tror det er noe sink lignende som gjør at det tar bort dette suget.Jeg synes det har effekt og så er det faktisk godt (har vært skeptisk til rå brokolli for det er jo ikke det samme som rå gulrot og kålrot :-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager meg gjerne fruktsalat' date=' og topper med Sans vaniljeyoghurt (0,1%) og noen hakkede nøtter.[/quote']

 

Det hørtes skikkelig godt ut! Jeg har prøvd å ta en rask treningsøkt på 15 min når søtsuget kommer. Bare går meg en tur eller noe lignende. Hjelper for meg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 skive a 30 gram grovbrød (f.eks Naturlig sunt bygg fra Bakers)

10 gram nugatti max

5 gram peanøttsmør

 

Varm skiva bittelitt i microen og smør på pålegget. Med en kopp kaffe til er ikke det så langt unna kake :) Hvis du bruker det brødet jeg foreslo blir det 138 kcal.

 

1 skive a 30 gram med 15 gram karamellprim fra Synnøve Finden gir 98 kcal.

1 stk lompe (f.eks Aulie) med 15 gram prim blir 88 kcal

1 stk lompe med 15 gram Philadelphia aprikos-ost og 10 gram rosiner blir 105 kcal. Dropper du rosinene blir det 72 kcal.

1 brødskive a 30 gram med 15 gram aprikos-ost og 2 hakkede valnøtter oppå = 123 kcal.

 

2 rugsprø eller annet knekkebrød med 20 gram trippelost fra Kavli (eller bruk magerost) + pæreskiver oppå = 128 kcal (112 kcal med magerost)

 

1/2 banan i biter + 1/2 eple i biter + 10 rosiner + 5 hakkede mandler = 128 kcal

Du kan også ha en dæsj vaniljeyoghurt eller vaniljekesam på.

 

1 eple i biter med kanel og litt sukker på' date=' 1-2 minutter i mikroen...namnam :)[/quote']

 

 

mmm,du kom med mange flotte tips da,særlig den med nugatti og peanøttsmør.den skal prøves.

 

 

 

 

takker også dere andre for flere tips.

 

kan komme med et jeg prøvde idag som mm det er.

 

1.5dl APPELSINJUICE

50 GR VANNMELON

2 ss kruskakli

1 ss linfrø

1 banan

 

blandes som smothie,kjempegodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å kjøpe frossen bærmix, tar 100-150 gr med litt søtningsstoff på, 1,5 min på full guffe i mikroen og 50 gr vaniljekesam. Det er søtt og godt. Ellers lager jeg gjerne de grove vaflene i bok nr. 2 med litt lettsyltetøy og kesam på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...