Gå til innhold

Fra kulemage til flatmage


Gjest RobDah
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Hvilket treningsprogram skal jeg som 39 åring bruke for å få min kulemage til å flate ut. Magemusklene er ikke trent, og magen kuler ut.

 

Jeg har tilgang til treningsstudio uten instruktør/ trener.

 

Sittestillende arbeid.

Driver med bedriftsfotball 1 time i uken, eller lite aktivitet.

 

RobDah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

 

Når/hvis du legger om kostholdet ditt så vil du nok merke forskjell etterhvert..

Fiberrik kost og jevlig trening er bra! Drikke mye vann er viktig, for det renser kroppen, og fyller opp magen med annet enn junk :( De fleste menn har jo denne "ølvommen" sin, og det sier seg jo selv at mye alkohol er fy-fy.Det er kaloribomber som legger seg godt på "sidene", noe de fleste sikkert ikke er helt klar over, eller tenker på.

 

Ellers sverger jeg til gode gamle sit ups, og det er mange måter å trene magen på!

Der hvor jeg trener vet jeg at man kan på et spesial laget treningsprogram, for hver og ens behov..du kunne jo spurt der du trener??

Lykke til!

 

hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HOOCHIMAMA

Du sier ikke noe om du er overvektig eller om hvor mye.Men har du normalvekt,bør du vurdere pilates,core & skanetix,om du har muligheten på ditt treningsenter.Du vil merke stor forskjell etter bare noen uker.Snakk med de som jobber der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett smart tips er at man ALLTID skal trene motstående muskelgrupper. F.eks. mage/rygg, framside og baksida av lår, armer osv. Se på trim.no her finner du mange øvelser i tillegg til disse på GR-sidene. Det er flere nett- steder du kan plukke opp øvelser. Øvelser på ball trener også de små musklene samtidig som du forbedrer balansen.

 

Ett annet tips er at det er smart å trene HELE kroppen. Motstanden (tyngden på øvelsen) er litt avhengig av hvor godt trent du er. Kjør f.eks. 3x15 rep. på de store muskelgruppene etter 10-15 min. oppvarming.

 

Tredje tipset er at det er smart å kjøre forskjellige øvelser til samme muskelgruppe etter ei tid. Trener du styrke to ganger pr. uke så kan du kjøre de samme øvelsene inntil ca. 6 uker. Bruk "løse" vekter framfor stasjonære apparater.

 

Skal du fikse maven er det lurt å trene øvre, midtre og nedre del av hver for seg.

Husk ryggen og sidemusklaturen.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å trene både de rette,skrå og tverrliggende musklene i magen! Tren 3-4 mage(og rygg) øvelser annehver dag.

 

Vitkig er det også at du trener mer kondisjonstrening og er nøye på kostholdet. Om du har kulemage vil det ikke hjelpe bare med magetrening for magemusklene kommer ikke til syne om du har masse fett over. Mageøvelder brenner ikke vekk fettet på magen! Spis mindre karbohydrater som legger seg spesialet på magen!!!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...