Gå til innhold

Det er nå det gjelder


Gjest Anneli82

Anbefalte innlegg

Hei. Lurer på om det er sunt å spise havre knekkebrød til frokost og lunch mange dager i uken? altså erstatte grovbrød med knekkebrød. er jo mer fullkorn i knekkebrød, men er det dumt å kutte ut brødskiva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Hei. Lurer på om det er sunt å spise havre knekkebrød til frokost og lunch mange dager i uken? altså erstatte grovbrød med knekkebrød. er jo mer fullkorn i knekkebrød' date=' men er det dumt å kutte ut brødskiva?[/quote']

 

Hei! Etter hva jeg har lært er knekkebrød et fullgodt "brødmåltid". Jeg synes det er et poeng å variere, det er jo masse godt å velge mellom. Her kan det være yoghurt med frokostblanding til frokost, skiver til lunch og knekkebrød til kvelds. Men du gjør ikke noe galt med knekkebrød. 3 av dem versus et par tynne brødskiver gir omtrent det samme i kaloriinnhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Da har jeg endelig tord å veie meg ;), og vekta viste 61,6 kg. Ikke riktig så ille som jeg fryktet. Det er opp 0,6 siste tre uker. Jeg er fremdeles innenfor det akseptable vektområdet mitt. Men jeg må ta meg sammen for å ikke gå mer opp i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Da har jeg endelig tord å veie meg ;)' date=' og vekta viste 61,6 kg. Ikke riktig så ille som jeg fryktet. Det er opp 0,6 siste tre uker. Jeg er fremdeles innenfor det akseptable vektområdet mitt. Men jeg må ta meg sammen for å ikke gå mer opp i vekt.[/quote']

 

Så bra! Du klarer deg veldig fint. Jeg synes det er hardt å holde meg, men holder meg akkurat såvidt innen det akseptable. Det går rett og slett ikke an å skeie ut særlig lenge av gangen. Tenk positivt, og lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Anneli82

Sist jeg veide meg (tirsdag) veide jeg 62,0 kg. På full fart oppover med andre ord! :mad: Jeg er så irritert på meg selv for at jeg vet veldig godt at det er i ferd med å skje, det som jeg lovet meg selv at ikke skulle skje. Likevel klarer jeg ikke ta meg sammen og gjøre noe med det nå... Latskap kanskje..? For mye annet som skjer i livet mitt til at jeg klarer å fokusere på vekten nå.. :( Men det er jo mye lettere å gjøre noe med det nå enn å vente til jeg har 3 - 6 - kanskje 9 kilo for mye igjen?

 

I dag er det ganske nøyaktig 11 måneder siden jeg meldte meg inn i vektklubben, og er ca. 10 kilo mindre enn jeg var da. Tenk all den innsatsen jeg har gjort for å gå ned i vekt, det ville vel være dumt om alt det skulle gå til spille?

 

Dette er vanskelig. Trodde vel - naiv som jeg er - at det skulle bli såre enkelt å holde vekta. Siden jeg klarte å gå ned over 10 kilo så skulle det vel ikke bli noe problem å holde vekta... Trodde jeg. Men nå som jeg først har kommet i galt spor er det vanskelig å komme ut av det igjen. Det er som om jeg nesten ikke har kontrollen lenger. Og det er skummelt..!

 

Får begynne ett sted (trim) selv om jeg absolutt ikke har kontrollen et annet sted (matinntak). Om jeg klarer å forbrenne mange kalorier så gjør det mindre skade at jeg ikke klarer å begrense meg i alle familieselskapene, bursdager og sånn som er i vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå er det lenge siden jeg har oppdatert denne tråden min. Det skyldes at jeg har prøvd å ta tak i tingene og gå ned i vekt - selv om jeg nå egentlig forsøker å holde vekten. Sist jeg veide meg veide jeg 61,7 kg, så det begynner jo å gå riktig vei. :( Med generelt sunt kosthold og en god del trim så tror jeg dette skal gå. Det er jo om å gjøre at inntak og forbrenning skal gå omtrent i null :) Men det er ikke så enkelt som jeg kanskje trodde til å begynne med. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...